|
|
| Av | Innlegg |
|---|
skeptisk
Antall Innlegg: 27 Registration date: 06.02.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 12/5/2008, 19:46 | |
| | tost-ha skrev: | | 3. Aldri mer diesel. Vel regjeringenes uvitende og til tider uryddige uttalelser vedr. bensin/diesel politikk har avgjort det hele for min del. Har man stor motor (+100 HK) er det ingen vits i diesel. Diesel er ikke og blir ikke sportslig. Vel iforb. med endurance løp (24t Nunbergring ol.) funker det fint med diesel. Men svingete telemark veier feks. mellom Bø, Lunde, Kvitseid, Dalen, Seljord osv. er det kjiiipt å kjøre diesel etter å ha kjørt trange svinger her tidligere med bensin hester i hekken på en Stutgarter. |
Jeg har hatt dieselbil i 4 år nå og blir bare mer og mer fornøyd. Den er riktignok tregere i 0-100, men du verden for en forskjell det er når en skal foreta en forbikjøring. En trenger ikke å gire ned, så automatkasse er ikke nødvendig. En dieselbil har en helt annen momentkurve enn en bensinbil. Du må lære deg å kjøre med diesel før du får utnytta kreftene f.eks. ut av svingene. Det er bare å gi på litt tidligere enn før. Og pass på å ikke tyne den på turtall - kreftene er jo der allerede før 2000 o/min. |
|
 | |
johnny ghia x 08 SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 322 Age: 42 Location: mogreina Registration date: 17.02.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 12/5/2008, 20:22 | |
| Hadde jeg fått kjørt rally,hadde jeg blitt verdens mester... |
|
 | |
Pellepedal Mondeofreak

Antall Innlegg: 102 Age: 40 Location: Sandefjord Registration date: 03.09.2007
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 12/5/2008, 22:42 | |
| | tost-ha skrev: | | som jeg sier til kjerringa... jeg er en av verdens fem beste sjåfører! |
Bare så synd du lager kø forann oss 4 andre  |
|
 | |
Yes! (tidligere HmmTja) SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 457 Registration date: 03.10.2007
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 13/5/2008, 19:19 | |
| | johnny ghia x 08 skrev: | | Hadde jeg fått kjørt rally,hadde jeg blitt verdens mester... |
åja du er mye av veien? |
|
 | |
Fordx
Antall Innlegg: 10 Registration date: 03.12.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 3/12/2008, 20:10 | |
| Ikke svart? er den fineste fargen for oss som liker å vaske,å polere bil,å liker chrome lister i tilegg. Å svarte biler er ganske lett solgte. Manuell/aut- En smaks sak, å litt etter hva slags bil det er I vanlige biler med mindre motorer er det faktisk ganske bra drag i de med diesel, har en tdci 2,2 155hk å den drar veldig bra går bra på turtall også! 2liter bensin,da skjer det ikke noe i forhold. |
|
 | |
TitaniumX2009
Antall Innlegg: 21 Age: 49 Location: Nes, Romerike Registration date: 27.10.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 7/12/2008, 15:36 | |
| Når 60-70% av alle Mondeoer som går langs veien, er det greit å velge noe annet. Valgte fargen Chill. Min forrige Mondeo var Panther Black, aldri mer! |
|
 | |
Fordx
Antall Innlegg: 10 Registration date: 03.12.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 12/12/2008, 00:49 | |
| Det er godt vi er forskjellige alle mann. men siden du sier det er mange sorte mondeoer, er vel det folk flest vil ha da..... eller......  |
|
 | |
karlto
Antall Innlegg: 30 Registration date: 08.07.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 20/12/2008, 15:12 | |
| Har Panther Black. Jepp, den ser ikke så vakker ut nå i verste slapsesesongen, men så en hvit Mondeo på jobben, og den så enda verre ut!
Kunne i og for seg tenkt å hatt noe annet en svart, men 2007-fargekartet var veldig kjedelig. Har hatt to røde biler på rad, så jeg hadde lyst på noe annet enn det i allefall. Finnes en flott mellomblå metallic på Focus, men den var dessverre ikke tilgjengelig på Mondeo når jeg bestlite. |
|
 | |
KnutB Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 235 Location: Fjellhamar Registration date: 25.08.2008
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 20/12/2008, 22:59 | |
| Hei, Et svar til trådstarter: 1, Godt vi er forskjellige og at ting forandrer seg.... Tok en kjapp gjennomgang av de 20 bilene jeg har kjøpt siden jeg fikk lappen i 1981: Rød: 4 stk Bronse: 3 stk Hvit: 2 stk Grønn: 2 stk Sort: 2 stk Beige: 1 stk Burgunder: 1 stk Gull: 1 stk Sølv: 1 stk Da jeg bestilte Mondeoen var valget enkelt, synes tok seg best ut i sort. Første gang jeg kjøpte sort bil gikk en av de første turene ned for å køpe høytrykkspyler...... Har nå hatt Monedoen i 8 dager, vasket 4 ganger (gir seg vel litt etter en stund) 2, Synes automat er ok, men til litt mer aktiv kjøring synes jeg de blir for trege. Har hatt både vanlig automat og VW's DSG kasse. Det var derfor ikke noe savn når 2,2l kun fåes med manuell. 3, Min forrige bil var bensin med 210hk og automat. Ok at den var raskere fra 0-100 og kunne "varves" mer. Når det er sagt kunne ikke den måle seg med Mondeoen når det gjelder akselrasjon i fart og råstyrke. 4, Helt enig! Hjulhus er til for å fylles  |
|
 | |
meland
Antall Innlegg: 2 Registration date: 07.11.2008
 | Tema: Har 2009 Mondeo Panther Black og den har ikke bare riper.. 23/5/2009, 22:30 | |
| Fronten.. særlig under nedre del av grillen og ved siden av skiltplaten ser helt pepret ut med hvite prikker. Og det etter at bilen stort sett er vinterkjørt siden oktober i fjor. Har en dialog med forhandler og forventer faktisk å få dette på garanti. Bilen til 450.000 ser jo ut som et vrak i forhold til vår 15 år gamle volkswagen. |
|
 | |
FordFan Mondeofreak

Antall Innlegg: 139 Location: Vestfold Registration date: 19.04.2010
 | |
 | |
costeau

Antall Innlegg: 25 Registration date: 30.11.2011
 | Tema: Re: Sort bil - ALDRI MER! 16/1/2012, 02:56 | |
| Må si meg enig i aldri mer manuell kasse. Diesel, derimot, er en helt annen sak. Jeg er riktignok ikke religiøst konvertert, men mer fornøyd enn jeg har vært med bensinbiler tidligere.
For fem år siden kjøpte jeg en Mondeo 1,8 bensin 1997 manuell. Veldig lite problemer med den, men jeg savnet automatgir, etter å ha eid en Galaxy med dette i et par år.
Etter et uhell som gjorde at den ble avskrevet, måtte jeg skaffe meg ny bil, og jaktet da på en automat. Endte opp med en Renault Laguna 1,8 bensn 2004 auto. Kjempebehagelig å kjøre, men viste seg å være katta i sekken. Upålitelig som ei tøyte som <språk passer ikke for barn eller folk med svakt hjerte> bak ryggen på en, med mange viktige funksjoner som streiket.
Jaktet etter to år på ny bil igjen, og fant to i mengden som var interessante. En Passat 2.0 bensin 2007-modell, gått 38000 km og en Mondeo 2.0 TDCi 2008-modell, gått 158000 km.
Passaten hadde ikke rattfjernkontroll til radioen, så da ble det Mondeoen, som for øvrig har et noe lavere forbruk enn den første Mondeoen jeg hadde, og et betydelig lavere forbruk enn Lagunaen.
Happy bunny.
Oh… Glemte å si at fargen på denne er Thunder Metallic (eller leiregrå, som jeg foretrekker å kalle det - sier vel sitt om hvor mye jeg bryr meg om farge, egentlig).
Og så er det disse 20-ekers felgene på 16 tommer på den. De duger, for øyeblikket, og skal byttes ut med 19-tommere så snart de er kantkjørt til døde eller ryggekameraer er på plass, hva som enn kommer først. |
|
 | |
|