Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Sort bil - ALDRI MER!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Sort bil - ALDRI MER!   6/5/2008, 23:40

Et par ting jeg har erfart med min nye bil:

1. Aldri mer sort farge
  2. Aldri mer manuell gearkasse
  3. Aldri mer diesel
  4. Aldri mindre sommerdekk enn bredest mulig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 06:53

Ser du har fire punkter med frustrasjoner, men kan du begrunne dem litt så jeg skjønner hva du egentlig mener?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skeptisk

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.02.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 08:31

Hva med sykkel?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 14:46

Hehe - ja det må jeg si. Dette er vel noe i retning av generell misnøye med bilen. Triste greier da.

Må selv si at SeaGrey nok ikke er noe særlig bedre enn sort når man tenker på vasking osv.

Manuell kasse er kjipere enn automat, men den manuelle Mondeokassen er ikke verre enn at jeg synes den duger når man tenker på hvor mye billigere den er enn automatvarianten.

Diesel er helt ok i mine øyne, men fordelen med diesel kontra bensin blir stadig mindre. Nå er det vel snart bare engangsavgiften ved kjøp som taler for denne ...

Sommerdekk kan godt være brede om de bare ikke er av den typen som sporer som verst. Det er det absolutt kjipeste som finnes ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 16:22

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 16:45

Nok et saklig innlegg...!
Kan du ikke skrive noe fornuftig når du først skal dele dine synspunkt med oss?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 20:11

Hei.Jeg hadde to svarte biler føre Mondeoen.Så jeg bestilte blå,men fikk se en sea grey og ommbestemte meg.Angrer ikke på det.Sea grey har et fint fargespill.Når den står ved hytta i skogen,så skinner den iblått!
Ps.Jeg vasker min bil nesten dagelig. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/5/2008, 20:25

Nå har jeg ikke hatt automat, men er fornøyd med manuell, og da spesielt sammen med diesel, den er "seig" nok til at man ikke trenger å gire altfor ofte. Fargen kan jeg forstå deg på, jeg hadde mørk bil forrige gang. Sommerdekka forstår jeg deg ikke på, mine 235 ligger som støpt på veien, bilen er bare rå i skarpe svinger, kjenner ikke noe sporing ellers heller.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skeptisk

PosteTema: diesel vs. bensin   7/5/2008, 22:01

Diesel skal bli ganske dyr før det lønner seg å kjøpe bensinbil.
Husk at en dieselmotor lukter på diesel, mens en bensinmotor drikker bensin.
På bykjøring bruker jeg samme som min gamle bensinbil brukte på langkjøring. Den var i tillegg 500kg lettere...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   8/5/2008, 22:06

tost-ha skrev:
Et par ting jeg har erfart med min nye bil:

1. Aldri mer sort farge
  2. Aldri mer manuell gearkasse
  3. Aldri mer diesel
  4. Aldri mindre sommerdekk enn bredest mulig

Jeg har også sort bil: suverent fin nyvasket, ikke så fin dag 2, men hva gjør det ? Alle biler blir like skitten, det vises bare forskjellig.
Manuell girkasse ; har kjørt begge deler mange år, og det er bare en vanesak. ( har manuell nå )
Diesel: nå er jo diesel dyrere enn bensin, så da sitter vi igjen med mindre forbruk, men i tillegg har dieselmotorer et helt annet trøkk og utveksling en bensin som jeg er veldig glad i.
Dekk: har 18" toms originale Fordfelger med Continentaldekk.
De støyer en del og sporer på dårlig vei under akselerasjon, men i fart så de helt suverene, klistrer seg til veien og når man i tillegg har Mondeoen sin utrolige gode styring og bremser kan det ikke bli bedre !!
Har allerede kjørt 7000 km på 2 mnd
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 18:17

OK, forklaring

1. sort farge aldri mer: grunnet de 10.000 småripene som skriker i mot meg hver gang jeg ser bilen. Vår 5 år gamle godt brukte Opel Astra 1.7tdci sølv metallic er strøken på 2 meters avstand. Det er ikke Mondeoen. Angrer enormt at det ikke blei en sølv metallic. Det blir det neste gang... sammen med rødt sports interiør...

2. Aldri mer manuell gerakasse. Vel etter flere år bak spakene på en klassisk Porsche fant jeg fort ut nå med mondeoen at stor bil med sportslige egenskaper aldri funker med manuell kasse. Det er det kun små lette biler som gjør. Enten kjører man stv. familie kjerre med automat eller så kjører man to seters spoirtsbil med manuell kasse!

3. Aldri mer diesel. Vel regjeringenes uvitende og til tider uryddige uttalelser vedr. bensin/diesel politikk har avgjort det hele for min del. Har man stor motor (+100 HK) er det ingen vits i diesel. Diesel er ikke og blir ikke sportslig. Vel iforb. med endurance løp (24t Nunbergring ol.) funker det fint med diesel. Men svingete telemark veier feks. mellom Bø, Lunde, Kvitseid, Dalen, Seljord osv. er det kjiiipt å kjøre diesel etter å ha kjørt trange svinger her tidligere med bensin hester i hekken på en Stutgarter.

4. De tøysekoppne som sa i div. tester at Mondeoen sporer med 235/40 R18 kan ikke kjøre bil og vet ikke hva veigrep betyr. Styrke i armer, rygg og mage har de sikkert ikke heller.

PS og for de som "leser" av mitt inlegg at jeg er missfornøyd med bilen... hvor sa jeg akkurat det?

Bilen er ok den , hverken mer eller mindre. Fantastisk er den dog ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 18:58

svart er den fargen vi sjefa har.bare lakkerer når den blir stygg.skal du være konge så man ha svart bil .fort synlige riper,men hva gjør det når bilen er penest svart....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 19:24

tost-ha skrev:
OK, forklaring

4. De tøysekoppne som sa i div. tester at Mondeoen sporer med 235/40 R18 kan ikke kjøre bil og vet ikke hva veigrep betyr. Styrke i armer, rygg og mage har de sikkert ikke heller.

KAN du kjøre bil du da?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 19:45

som jeg sier til kjerringa... jeg er en av verdens fem beste sjåfører!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fatl

Antall Innlegg : 21
Registration date : 17.01.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 20:39

Det virker som om du er over snittet innteresert i bil, Derfor lurer jeg på hvordan du kan finne på å sammenligne en diesel stasjonsvogn med en porsche? Såklart er en diesel motor ikke like spotrslig og kjøre som en bensin motor, men tror nok du hadde blitt skuffet om du hadde valgt en bensin motor i mondeoen vis du skulle prøve å more deg like mye som i en sportsbil. Selv om begge motorene går på samme drivstoff og har like mange hester kan de være ganske anderledes å kjøre. en sportsbil er satt opp for sportslig kjøring (derav navnet) mens en familie bil ikke er det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skeptisk

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 20:46

tost-ha skrev:
3. Aldri mer diesel. Vel regjeringenes uvitende og til tider uryddige uttalelser vedr. bensin/diesel politikk har avgjort det hele for min del. Har man stor motor (+100 HK) er det ingen vits i diesel. Diesel er ikke og blir ikke sportslig. Vel iforb. med endurance løp (24t Nunbergring ol.) funker det fint med diesel. Men svingete telemark veier feks. mellom Bø, Lunde, Kvitseid, Dalen, Seljord osv. er det kjiiipt å kjøre diesel etter å ha kjørt trange svinger her tidligere med bensin hester i hekken på en Stutgarter.
Jeg har hatt dieselbil i 4 år nå og blir bare mer og mer fornøyd. Den er riktignok tregere i 0-100, men du verden for en forskjell det er når en skal foreta en forbikjøring. En trenger ikke å gire ned, så automatkasse er ikke nødvendig.
En dieselbil har en helt annen momentkurve enn en bensinbil. Du må lære deg å kjøre med diesel før du får utnytta kreftene f.eks. ut av svingene. Det er bare å gi på litt tidligere enn før. Og pass på å ikke tyne den på turtall - kreftene er jo der allerede før 2000 o/min.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 21:22

Hadde jeg fått kjørt rally,hadde jeg blitt verdens mester...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/5/2008, 23:42

tost-ha skrev:
som jeg sier til kjerringa... jeg er en av verdens fem beste sjåfører!

Bare så synd du lager kø forann oss 4 andre Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   13/5/2008, 20:19

johnny ghia x 08 skrev:
Hadde jeg fått kjørt rally,hadde jeg blitt verdens mester...

åja du er mye av veien?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fordx

Antall Innlegg : 10
Registration date : 03.12.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   3/12/2008, 20:10

Ikke svart? er den fineste fargen for oss som liker å vaske,å polere bil,å liker chrome lister i tilegg. Å svarte biler er ganske lett solgte.
Manuell/aut- En smaks sak, å litt etter hva slags bil det er
I vanlige biler med mindre motorer er det faktisk ganske bra drag i de med diesel, har en tdci 2,2 155hk å den drar veldig bra går bra på turtall også! 2liter bensin,da skjer det ikke noe i forhold.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TitaniumX2009

Antall Innlegg : 21
Registration date : 27.10.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   7/12/2008, 15:36

Når 60-70% av alle Mondeoer som går langs veien, er det greit å velge noe annet. Valgte fargen Chill.
Min forrige Mondeo var Panther Black, aldri mer!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fordx

Antall Innlegg : 10
Registration date : 03.12.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   12/12/2008, 00:49

Det er godt vi er forskjellige alle mann. men siden du sier det er mange sorte mondeoer, er vel det folk flest vil ha da..... eller......Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
karlto

Antall Innlegg : 30
Registration date : 08.07.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   20/12/2008, 15:12

Har Panther Black. Jepp, den ser ikke så vakker ut nå i verste slapsesesongen, men så en hvit Mondeo på jobben, og den så enda verre ut!

Kunne i og for seg tenkt å hatt noe annet en svart, men 2007-fargekartet var veldig kjedelig. Har hatt to røde biler på rad, så jeg hadde lyst på noe annet enn det i allefall. Finnes en flott mellomblå metallic på Focus, men den var dessverre ikke tilgjengelig på Mondeo når jeg bestlite.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   20/12/2008, 22:59

Hei,

Et svar til trådstarter:
1,
Godt vi er forskjellige og at ting forandrer seg....
Tok en kjapp gjennomgang av de 20 bilene jeg har kjøpt siden jeg fikk lappen i 1981:

Rød: 4 stk
Bronse: 3 stk
Hvit: 2 stk
Grønn: 2 stk
Sort: 2 stk
Beige: 1 stk
Burgunder: 1 stk
Gull: 1 stk
Sølv: 1 stk

Da jeg bestilte Mondeoen var valget enkelt, synes tok seg best ut i sort. Første gang jeg kjøpte sort bil gikk en av de første turene ned for å køpe høytrykkspyler......
Har nå hatt Monedoen i 8 dager, vasket 4 ganger (gir seg vel litt etter en stund)

2, Synes automat er ok, men til litt mer aktiv kjøring synes jeg de blir for trege. Har hatt både vanlig automat og VW's DSG kasse. Det var derfor ikke noe savn når 2,2l kun fåes med manuell.

3, Min forrige bil var bensin med 210hk og automat. Ok at den var raskere fra 0-100 og kunne "varves" mer. Når det er sagt kunne ikke den måle seg med Mondeoen når det gjelder akselrasjon i fart og råstyrke.

4, Helt enig! Hjulhus er til for å fylles Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
meland

Antall Innlegg : 2
Registration date : 07.11.2008

PosteTema: Har 2009 Mondeo Panther Black og den har ikke bare riper..   23/5/2009, 23:30

Fronten.. særlig under nedre del av grillen og ved siden av skiltplaten ser helt pepret ut med hvite prikker. Og det etter at bilen stort sett er vinterkjørt siden oktober i fjor. Har en dialog med forhandler og forventer faktisk å få dette på garanti. Bilen til 450.000 ser jo ut som et vrak i forhold til vår 15 år gamle volkswagen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Sort bil - ALDRI MER!   

Til Toppen Go down

Sort bil - ALDRI MER!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Sort armlene førerdør 90 Mercedes 124.
» Bedre sent enn aldri!
» S: div til e36, vader i alcantara, sort taktrekk, obc.
» cb 100 eske ny kinamotor, aldri starta, selges