Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

"Ny" bil og min første bil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Apache

Antall Innlegg : 1
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: "Ny" bil og min første bil   4/5/2008, 01:22

Har akurat kjøpt en "ny" brukt bil, Ford Mondeo 1.8 GHIA 1999 mod, gått 100,000 km og nettop tatt hovedserice. butikken skal fjerne noe rust under bakre hjul buer/skjermer før jeg får bilen om et par dager. Er "yrkes" sjåfør og kjørt bil daglig i over 10 år men aldri hatt en selv før nå.

Men det jeg lurer på, Er det noe jeg burde/ikke burde hvite om bilen? svakhets tegn, kjente feil osv. Noen tips/hint/råd? Planlegger noe lengre kjøring i sommer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krs
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 114
Registration date : 29.02.2008

PosteTema: Re: "Ny" bil og min første bil   6/5/2008, 16:54

Hei, og gratulerer med en fin og praktisk bil! Så langt har jeg ikke merket meg noen svakheter med vår egen 2001 modell, men vet at det er en stor svakhet i panser, dører og bakluke på disse, da disse ruster som et vondt år. Det er nok desverre ikke noen garantisak på en 99 modell, men verdt å sjekke likevel.

Ellers er det vel ikke noe særlig annet enn på andre biler og føler at vårt Mondeo kjøp for noen måneder siden var et godt valg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.sagatoppen.com
Monitor

Antall Innlegg : 15
Registration date : 24.11.2009

PosteTema: Re: "Ny" bil og min første bil   2/3/2010, 11:30

Hei. Gratulere med bilen

Jeg har en 1997 mondeo Ghia. Og da jeg resturerte denne sa far at de var utroli lite rust på disse bilene, men de har vært en del problemer med 96 og bakover i tid, samt 00 og 01 modellene har hatt en del rustproblemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: "Ny" bil og min første bil   2/3/2010, 13:05

krs skrev:
Hei, og gratulerer med en fin og praktisk bil! Så langt har jeg ikke merket meg noen svakheter med vår egen 2001 modell, men vet at det er en stor svakhet i panser, dører og bakluke på disse, da disse ruster som et vondt år. Det er nok desverre ikke noen garantisak på en 99 modell, men verdt å sjekke likevel.

Ellers er det vel ikke noe særlig annet enn på andre biler og føler at vårt Mondeo kjøp for noen måneder siden var et godt valg.

Du kjører en MK3 mens trådstarter har en MK2. Helt feil å sammenligne. Rust var ikke noe spes problem på MK2, og etter 1997 ble modellen bare bedre og bedre. Ingen spesielle ting forruten mulig du må følge litt med på forstilling slitasje (sjekk dekkene). Ellers er det bare å kjøre
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: "Ny" bil og min første bil   7/3/2010, 10:01

Jeg vil påstå at min MK2 produsert i 99 er den beste bilen jeg har hatt.
Det du kan følge med på er som biggame skriver forstillingen. Jeg hadde fjærknekk på høyre side foran ved ca 130' km og ved ca 180' fikk bilen forstillingen nye bærearmer, stabstag og endeledd. Litt overflaterust i bakre hjulbuer, ikke ut på skjermene, kun helt i kanten på innsiden av hjulbuene. Tok ut plastinnerskjermene, gjorde skikkelig rent, hadde på en av de vidundermidlene som skal stoppe rust. og ga den så et lag med ny lakk, steinsprutbeskyttelse + oljesprøytet på topp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: "Ny" bil og min første bil   

Til Toppen Go down

"Ny" bil og min første bil
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hilux "Tacoma" 85 mod.
» "Luftfiltersokker" ønskes