Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bluetooth

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Bargib

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Bluetooth   8/9/2007, 08:28

Kan nogen beskrive hvordan telefonbogen fungerer med Bluetooth?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   10/9/2007, 18:21

Det var veldig enkelt med min telefon. Jeg har en Sony Ericsson K610i. Etter at jeg første gang hadde registert "Ford Audio" i telefonen min så kobler bilen seg automatisk opp mot telefonen hver gang jeg starter den. Telefonboken i telefonen lastes også inn automatisk hver gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TOMSIN

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Bluetooth   18/9/2007, 23:16

Hvilken type bluetooth er det i bilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   19/9/2007, 01:09

Hva mener du med type, versjon eller tjenester?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TOMSIN

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Bluetooth   19/9/2007, 09:41

Etter som jeg har forstått så finnes det flere varianter av bluetooth, 2.0 ol.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   19/9/2007, 22:37

Vet ikke, men er ganske overbevist om at det er versjon 2.0 (2.1 Mbit/s). Den er bakoverkompatibel med versjon 1.1.

Jeg har snakket med en selger som undersøkte med Ford angående Bluetooth stereoprotokoll (A2DP). Han fikk vite at det arbeides med oppgradering av software som inkluderer denne protokollen. Den gjør at du kan spille musikk fra mobilen din via BT.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bargib

PosteTema: Re: Bluetooth   20/9/2007, 08:45

hilmar skrev:
Jeg har snakket med en selger som undersøkte med Ford angående Bluetooth stereoprotokoll (A2DP). Han fikk vite at det arbeides med oppgradering av software som inkluderer denne protokollen. Den gjør at du kan spille musikk fra mobilen din via BT.

Jeg bliver gladere og gladere for, at jeg bestilte BT! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   25/9/2007, 21:05

Til info så virker ikke Nokia n 95 med bluetooth systemet enda. Får håpe der kommer en opgradering snart.Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Deshpremi

Antall Innlegg : 47
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 09:19

Er det noen som har testet bluetooth i Mondeo'n? En kamerat har en Volvo S80 med tilsvarende funksjonalitet og der opplevde jeg en del ekko da jeg snakket med han mens han kjørte. Han skrudde ned lyden, hjalp bare litt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 10:03

Testet senest i går, da jeg var utålmodig og måtte bortom forhandler og dempe savnet litt. Bluetooth mot min N80 fungerte helt glimrende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 11:18

Vi har hatt vår mondeo titanium i ca fire månder nå, og kona snakker nesten hver dag i bluetoot systemet. Fungerer pefekt, meget god lyd. Aldri noe tull, fungerer hver gang.
Setter jeg meg inn i bilen avleine, så kobler den seg automatisk til min N 95. Problemet er bare at systemet ikke er kompatiblet enda til n serien av nokia, så tjohoi, den kobler seg til, av og til kan jeg ringe, men neste gang bilen stoppes og startes igjenn så fungerer det ikke. Men det blir nokk fikset snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 12:13

ok...jeg har prøvd dette bare to ganger på demobiler og ringt som pokker selvsagt :-) og det har fungert helt fint. Men ikke prøvd å "boote" bilen da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 19:38

Vell tjoho din n 80 er jo litt eldre en min n 95 så du kan jo håpe at den virker, men ford informerte meg om at det gjaldt n serien.
Blir det ikke fikset i løpet av et par mnd, så blir det en n 95 til salgs, for dette blutooth systemet er perfekt, så da blir det en annen tlf. SmileSmile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bluetooth   26/9/2007, 21:13

geir skrev:
Vell tjoho din n 80 er jo litt eldre en min n 95 så du kan jo håpe at den virker, men ford informerte meg om at det gjaldt n serien.
Blir det ikke fikset i løpet av et par mnd, så blir det en n 95 til salgs, for dette blutooth systemet er perfekt, så da blir det en annen tlf. SmileSmile

De bør vel kunne klare å komme med en oppdatering, slik at N serien blir fungerende syns jeg. Ellers må jeg kjøpe en telefon for bilen....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Bluetooth   1/10/2007, 23:59

Ett spørsmål til dere-går det å ettermontere bluetooth på mondeo?
Tenkte ikke i de baner da jeg bestilte bilen, likedan ryggesensor?
Til Toppen Go down
Luigi

Antall Innlegg : 30
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   2/10/2007, 00:13

Bluetooth vet jeg ikke men ryggesensor mangler også jeg på min bil og må innrømme jeg ikke har sjekket om det er mulig å ettermontere orginale ryggesensorer men jeg skal i neste uke levere min nye Mondeo til http://www.oslobilstereo.no/ som skal montere ryggesensor på bilen produsert av http://www.autosense.no/ modell PTS400m(i) de har lovet en "usynlig" montering og jeg har fått en flaske lakk fra Ford slik at sensorer blir lakkert i org. farge. ca. pris med montering 6000,-.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

PosteTema: Re: Bluetooth   2/10/2007, 13:07

Slik jeg har forstått det så sitter bluetooth systemet i sony bilstero anlegget jeg har i min titanium, og da går det kankje å skifte det. Men jeg er ikke sikker.
Det jeg vet er at det finnes flere avanserte bluetooth system fra andre levrandører en kan ettermontere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   5/10/2007, 21:35

Bluetooth fungerer helt konge også hos meg, men sliter litt med å laste over telefonboka fra min Nokia N70. Noen tips?? En ting som kan være litt firkanta er å slå nr'et når en skal ringe på Sony stereo'en, og samtidig ha øynene på veien. Litt uvant når tallene ligger i den rekkefølgen, men det er nok en vanesak.. som alt ant Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bluetooth   5/10/2007, 21:52

Jeg laster ikke telefonboka over. Når bilen får kontakt med telefonen min har den også tilgang til telefonboka samt de siste ut og inn samtalene. Jeg gjør ikke noe spesielt for å få til dette - alt skjer automatisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

PosteTema: Re: Bluetooth   5/10/2007, 22:00

Ja, det er det jeg mener.. laste over eller ikke, jeg får uansett ikke tilgang til det som du nevner i displayet..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bluetooth   6/10/2007, 09:52

Da må det være noe med oppsettet i telefonen som begrenser bilens tilgang. Nå er ikke jeg noen mobiltelefonekspert, og Nokia sluttet jeg med for noen år siden. Jeg har en "billig" Sony Ericsson K610i og den fungerer utmerket.

P.S. Du har Converse+ på bilen din?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Bluetooth   6/10/2007, 11:38

Jeg prøvd systemet i TitX demobil, og med min Nokia N80 fungerer systemet utmerket ( Har aktivert "ekstern tilgang til sim", uten at jeg vet om det har noe å si? )

På min '06 TitX så er det en eldre versjon av systemet...der kommer det bare opp hvem som ringer, og det nummeret du ringer i displayet. Så, jeg gleder meg veldig til å bruke det nye systemet når jeg får bilen...engang ( kanskje januar? )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

PosteTema: Re: Bluetooth   6/10/2007, 16:56

Philip Marlowe skrev:
Da må det være noe med oppsettet i telefonen som begrenser bilens tilgang. Nå er ikke jeg noen mobiltelefonekspert, og Nokia sluttet jeg med for noen år siden. Jeg har en "billig" Sony Ericsson K610i og den fungerer utmerket.

P.S. Du har Converse+ på bilen din?

JA!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bluetooth   6/10/2007, 18:07

Da ville jeg ha spurt Nokiaforhandleren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

PosteTema: Re: Bluetooth   7/10/2007, 01:08

Som jeg skriver på side 1 i denne tråden så er ikke n serien til nokia kompatibel med mondeo sin bluetooth enda. Er nokk derfor du sliter med telefon boken Becks. Det kan virke av og til. Min n 95 laster altid over telefonboken, men jeg får ofte ikke ringe ut. kankje n serien aldri blir kompatibel, det er svarene jeg fikk hos både ford og nokia. Vi får vente å se. jeg har kjøpt et tvilling sim kort, og en gammel tlf jeg har i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bluetooth   

Til Toppen Go down

Bluetooth
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Nokia s4 active-Tomtom Rider og Scala Rider G9X