Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hva skjer med bilene våre?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22  Next
AvInnlegg
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 20:36

Rart at de sier de regnet med mange 125 hk. For i de avisene jeg leste i og forhandler i Drammen sa at Ford trodde 130hk vill bli storselgeren. hmm Tror nok også jeg skal ta meg en tur til forhandleren og høre hva som skjer.

Er det flere her som har handlet av Kverneland Drammen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

Antall Innlegg : 29
Registration date : 12.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 22:00

Hei Gutta!

Surfet litt rundt for å lese tester av den nye Mondeo'n. Plutselig dukket dette forumet opp Smile

Vi skal bytte ut firmabilene våre nå og har nettopp lagt inn bestilling på 4 stk. Mondeo via Nordania Finans.

Må si jeg blir litt skremt da jeg nå skjønner at vi er heldige hvis vi får bil til Påske.... affraid

Mazda'n må leveres 1.November, så vi får satse på grom leiebil i vente-tiden Cool

Skal bli interessant å følge med her fremover.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 22:38

Hvis motor alternativet har noe med leveringstiden å gjøre (noe min lokale forhandler også hevder) er det gode nyheter for de med dårlig råd.....eller gnien sjef Wink

Jeg går under nevnte kategori og venter på en 100 hk TDCI. Kanskje jeg får bil før snøen går alikevel Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 23:03

Hei 17M og Velkommen til oss - mulig jeg skulle vært noe mer gnien ved bestilling jeg også, får nå vil jeg veldig ha denne tralla hjem !

For å koble av fra dette Mondeo jaget, tok jeg turen til Ullevål med guttungen. På vei fra stadion til parkeringen etter å ha sett et ufattelig tidsdrøyende Hellas, var det tapte poeng som plaget meg, og ikke Ford (som det har vært noen uker nå, så godt med en pause).

Og hva fant jeg da parkert overlegent ved siden av min Mazda....joa, den nydeligste Mondeo - akkurat slik jeg vil ha den!
Så da ble hjemturen lang, forvirrende og tankfull...det varierte i tanker mellom spolerte sjanser, sutrende grekere og mangel på produksjonsdato !

Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 23:34

Der er nu noget om det med motorerne.

Det er lidt det samme i Danmark. Der er diesel-udgaverne blevet et meget større hit end man forventede.

Bestiller man en benzin er der 6 ugers leveringstid. Bestiller man diesel er der mindst 6 måneders leveringstid!

En bekendt bestilte en 2,5 T benzin midt i juni og fik den i forrige uge. Jeg bestilte en 143 hk diesel ugen før ham og har endnu ikke fået nogen produktionsdato. Så det bekræfter, da er diesel giver længere leveringstid.

Sist endret av den 13/9/2007, 09:40, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   12/9/2007, 23:56

henrikh skrev:
Der er nu noget om det med motorerne.

Det er lidt det samme i Danmark. Der er diesel-udgaverne blevet et meget større hit end man forventede.

Bestiller man en benzin er der 6 ugers leveringstid. Bestiller man diesel er der mindst 6 måneders leveringstid!

En bekendt bestilte en 2,5 T benzin midt i juni og fik den i forrige uge. Jeg bestilte en 14 hk diesel ugen før ham og har endnu ikke fået nogen produktionsdato. Så det bekræfter, da er diesel giver længere leveringstid.

Har vært i møte hos min forhandler idag.

Har nå fått en forklaring rundt ryktene ang. dieselmotorene. For Norges vedkommende bestilte man kvotene i 2006. På det tidspunkt vurderte man at 1.8 125hk. ville bli storselgeren, pga. avgiftsnivået i Norge. Norge har da bestilt sin kvote ut fra den vurderingen. Produksjonen bestiller da 1.8 125hk. hos sin leverandør, ut i fra Norges ordre. Senere samme år går den Norske regjering ut å varsler høyere dieselavgifter på forurensene dieselbiler. Når bilene blir lagt ut for salg mars/april 2007 er fadesen allerede lagt. Det som skjer er at folk bestiller 130-140hk. m/part.filter i stedenfor. Dette ble ett problem for leverandører og produksjon, for de hadde ikke bestilt så mange 130-140hk. motorer.

Fikk også informasjon om at Ford Norge prøver å få ut ca.500 biler fra det Tyske markede til Norge. Det hjelper helt klart på dagens situasjon.
Synes den informasjonen er troverdig. Så hadde man bestilt bensin og 1.8 diesel ville man høyst sannsynlig hatt bilen sin opp til levering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 00:01

Hei Henrikh.

Tror nok du må regne med litt leverings tid på 14 hester'n din! Jeg vet at det er lite bakker i Danmark, men jeg tror kanskje du kommer til å slite litt med forbi kjøringer....

Ha-ha. Veldig morsomt. Begynner å bli seint nå Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Grattle_

Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 01:04

Tja, ikkevet jeg. Jeg bestilt 18.April en Galaxy med 1.8 125hk motor. Har fått oppgitt at jeg ligger som nr. 1 mot oktoberproduksjonen (bekreftet av Ford Norge motor AS) med da antatt levering i slutten av Oktober.

Jeg har da ventet over 6mnd og har altså minste motor. Crying or Very sad

Jeg endret farge, bestilt minne på føreresetet og fjernet 8veis på passasjersetet her i Aug. Jeg håper ikke det har skjøvet meg bakover i køen. Min forhandler Kverneland BIl Drammen nevnte iallfall ikke noe om det. Hvis dette har påvirket leveringen blir jeg meget forbannet. Solgte min private i juli da jeg trodde jeg hadde ny bil rett rundt hjørnet.

Jeg tror ingen ting før jeg får bekreftet en produksjonsdato. Så jeg får bare vente til sep/okt og purre som f... da (igjen...). Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 01:44

Grattle_ skrev:
Tja, ikkevet jeg. Jeg bestilt 18.April en Galaxy med 1.8 125hk motor. Har fått oppgitt at jeg ligger som nr. 1 mot oktoberproduksjonen (bekreftet av Ford Norge motor AS) med da antatt levering i slutten av Oktober.

Jeg har da ventet over 6mnd og har altså minste motor. Crying or Very sad

Jeg endret farge, bestilt minne på føreresetet og fjernet 8veis på passasjersetet her i Aug. Jeg håper ikke det har skjøvet meg bakover i køen. Min forhandler Kverneland BIl Drammen nevnte iallfall ikke noe om det. Hvis dette har påvirket leveringen blir jeg meget forbannet. Solgte min private i juli da jeg trodde jeg hadde ny bil rett rundt hjørnet.

Jeg tror ingen ting før jeg får bekreftet en produksjonsdato. Så jeg får bare vente til sep/okt og purre som f... da (igjen...). Mad

Ble nevnt i dag at Galaxyen var det enda verre med. Mondeon var vist høyst prioritert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madonna

Antall Innlegg : 4
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 15:25

Jeg har nå sendt en mail til min selger der jeg ber om en avklaring rundt muligheten til å avbestille. Kommer tilbake med mere info når jeg får svar.
Jeg bestilte i Mai/Juni, og fikk melding om at min bil grunnet utstyrskombinasjon ville bli levert i November.
Siste melding nå var mulig levering Februar/Mars Sad
Det er ikke akseptabelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 20:17

Når en bil som er satt av for levering i november allerede nå blir utsatt til februar/mars, så er det et eneste klart eksempel på at norske bestillinger blir herset med. Når en slik utsettelse ikke grunngis eller at kjøper ikke får anledning til å justere sin bestilling (dersom de da allerede i dag klarer å se at de er tom for enten det ene eller andre for okt/nov produksjon) så kan ikke jeg se annet enn at man bevisst plukker ut modeller/markeder som til stadighet skyves ut i tid til fordel for mer verdifulle europere. Dette må Ford Norge ta skikkelig fatt i. Noen som kjenner til om tilsvarende skjer i andre markeder?

Kann einmann hierein besuchen eine deutsche Mondeo site und uns andere etwas erzählen was gescheht dar nieden?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 21:12

Var hos min forhandler Kverneland i Drammen i dag og spurte mer om dette ang levering. Der var pipen lite medvillig.

Jeg har fått levering senest innen desember. Dette er sagt fra selger, men ikke skrevet i avtalen. Det han sa var at de aldri kunne love noen levering og at det ikke var noe problem for dem at man ikke hadde bil. Utrolig arrogant. De kunne skaffe meg bil i mellomperioden og at alle kostnader for dette var noe jeg selv måtte ha. Hmmm

Noen som har bedre tips
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   13/9/2007, 22:48

Sa han virkelig det på den måten? Ikke tegn til sympati ?
MAKAN!

Det var utrolig dårlig service. Har generellt ett dårlig inntrykk av akkurat den forretningen du beskriver. Men kunne liksom ikke sett for meg at en selger klarer å si noe såå arrogant da..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 00:23

Bil-selgere er vel som selgere flest: Veldig hjelpsomme og service-minded til man har skrevet under. Ingen grunn til å bruke mye tid å krefter på salg som allerede er i boks når kundene står i kø med lånetilsagn fra banken!

Hvis man skal være realist oppe i dette leverings kaoset er det vel ikke veldig rart at selgeren ikke kan tilby "gratis" lånebil i det som kan vise seg å bli godt og vel 1/2 år for noen. Hvor skal man sette grensen? Hvis en får burde vel alle få.....eller?

Etter det jeg skjønner er det mange her som går under "stor-kunde" kategorien, og da må man være klar over at salget i utgangspunktet ikke er gullkantet for forhandleren. Det ser flott ut på papiret med stort volum og høy omsettning, men man skal jo gjerne ha en grei fortjeneste også da for å holde liv i butikken.

Jeg har full forståelse for at man blir frustrert i lengden, men det blir nok gutta hos forhandleren også. Ikke moro for noen dette her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeoman

Antall Innlegg : 2

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 09:38

Et moment som ikke har kommet frem er de høye bilprisene i Norge, og som er enda høyere i Danmark. Det påvirker nok "viljen" hos Ford Europe til å fremskynde eller presse på for å levere biler til Norge og Danmark spesielt. Hvorfor? Jo, ettersom bilene er så dyre her i forhold til andre land presser fabrikken/Ford Europe marginene ved salg til importør - Ford Motor Norge her i landet. Og ettersom fabrikken tjener mindre penger på å selge en bil til Norge eller Danmark kan man jo gjette hva som blir prioritert. Det er nok dessverre markeder som er større og som har bedre marginer enn det Norske. Tipper at Ford Motor Company (US) også presser Ford Europe hardt og krever høyere marginer. Ford MoCo sliter jo som kjent stort og må gjøre tiltak.
Denne versjonen er det nok vanskelig å få Ford Motor Norge eller en forhandler til å fortelle, men jeg er ganske sikker på at det er en stor del av grunnen. Det er uansett lite de får gjort med situasjonen dessverre. Vi får takke politikerne våre for de høye prisene våre...

Det Ford Norge har bommet på er vel først og fremst prognosen over hvilke motorer og modeller som skulle selge mest. Antagelig har de bommet litt på tilbud/etterspørsel også og ironisk nok priset bilen for lavt. De har nok innsett det og som nevnt her skal vel prisene økes noe.

Jeg har stor forståelse for all frustrasjonen her. Har også snakket med en nabo som ventet laaangt på overtid for å få S-max'en sin. De som har bestilt S-max og Galaxy tror jeg sliter enda hardere pga at Mondeo blir prioritert så høyt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 09:58

mondeoman skrev:
Et moment som ikke har kommet frem er de høye bilprisene i Norge, og som er enda høyere i Danmark. Det påvirker nok "viljen" hos Ford Europe til å fremskynde eller presse på for å levere biler til Norge og Danmark spesielt. Hvorfor? Jo, ettersom bilene er så dyre her i forhold til andre land presser fabrikken/Ford Europe marginene ved salg til importør - Ford Motor Norge her i landet. Og ettersom fabrikken tjener mindre penger på å selge en bil til Norge eller Danmark kan man jo gjette hva som blir prioritert. Det er nok dessverre markeder som er større og som har bedre marginer enn det Norske. Tipper at Ford Motor Company (US) også presser Ford Europe hardt og krever høyere marginer. Ford MoCo sliter jo som kjent stort og må gjøre tiltak.
Denne versjonen er det nok vanskelig å få Ford Motor Norge eller en forhandler til å fortelle, men jeg er ganske sikker på at det er en stor del av grunnen. Det er uansett lite de får gjort med situasjonen dessverre. Vi får takke politikerne våre for de høye prisene våre...

Det Ford Norge har bommet på er vel først og fremst prognosen over hvilke motorer og modeller som skulle selge mest. Antagelig har de bommet litt på tilbud/etterspørsel også og ironisk nok priset bilen for lavt. De har nok innsett det og som nevnt her skal vel prisene økes noe.

Jeg har stor forståelse for all frustrasjonen her. Har også snakket med en nabo som ventet laaangt på overtid for å få S-max'en sin. De som har bestilt S-max og Galaxy tror jeg sliter enda hardere pga at Mondeo blir prioritert så høyt.

Tror du har veldig rett i dette mondeomann. I grunnen ikke så rart at de da prioriterer slik. Vi kan vel takke avgiftsnivået og våre politikere for dette (også).
I tillegg er det norske og det danske markedet veldig lite. Det har egentlig marginale konsekvenser for Ford Europa om det sitter noen frusterte kunder i Norge og Danmark. Om det samme skulle skje i feks Stor-Britannia og Tyskland, ville det få dramatiske konskekvenser. 5-6 måneders leveringstid til disse landene ville vært en katastrofe for salgstallene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 10:06

...men samtidig hadde det ikke vært mer en 2-3 dagers produksjonsforsinkelse å produsere hele ordrebunken fra Norge/Danmark, så det hadde jo ikke vært noe krise for Tyskland/England! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 10:18

Jeg purret forresten opp Erik Tollefsrød på Ford Norge i går.
Han sa han ville logge seg inn her å gi oss forklaring på leveranseproblemene, men nå har det gått en ukes tid uten lyd. Håper han forstår at vi venter, og at vi ikke er alene....
Bare på de ukene vi har vært oppe har topicen "Hva skjer med bilene våre?" blitt lest 1524 ganger, så det er nok ikke bare vi registrerte brukere som er inne å leser informasjon rundt nye Mondeo!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 10:27

Fikk også fortalt at S.max og Galaxy var nedprioritert ift. Mondeon.

O.T.
Når det gjelder stykkpris fra fabrikk på biler vet jeg at Danmark har spesielt gunstige innkjøpsavtaler fra bilfabrikkene, pga. Danmarks høye avgiftsnivå. Viste ikke at Norge hadde sånne avtaler. Minnes at tyske statsborger importerte tyske biler fra Danmark, som igjen ble litt betent mellom danske forhandlere og de tyske bilfabrikantene. For noen år siden laget en avis her i landet ett regnestykke på hvor mye man sparte på å importere en ny Fransk bil (husker ikke merket ) fra Danmark til Norge i prisleie 240-280. Besparelsen ble 60-65.000.-

Ser at noen møter lite velvilje fra sine forhandelere nå.
Har akkurat vært i samtaler med salgssjefen og min selger ang. leveringsproblemene jeg står overfor. Hadde ett sterkt ønske om å bli fritatt for kontrakten. Har i utgangspunktet forhandlet en lånebil ved kontraktsskrivelse type Focus. De ønsket ikke å fristille meg , men heller tilrettelegge ett opplegg som gjør at denne bilen er verdt å vente på.
Avtalen ble at de oppgraderte lånebilen mot at jeg stod for forsikringen ( 1500.- pr.mnd.), og kan fristilles fra kontrakten fra 30/11, for å ha handlefrihet hvis noe av interresse skulle dukke opp, mens min opprinnelige bestilling løper paralellt. Har levering sept/okt. ut fra de mnd. vil det vise seg om bilen er innen rekkevidde.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 10:45

Det lyder som om du har en fornuftig forhandler å snakke med Kikker. Slike avtaler burde være til beste for både selger og kjøper når det nå har blitt slik det har blitt. De vil garantert være tjent med å imøtekomme kjøpernes behov snarere enn å være avvisende når man presenterer utfordringer som dette for dem. Det er jo noe som heter kundetilfredshetsmålinger og for ikke å snakke om lojalitet og annengangshandel (neste bil, verkstedsbesø osv).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 11:43

Helt klart, er du en seriøs forhandler er det måten å holde på sine kunder, i stedenfor å stuntselge biler og bare tenke volum. Antar også at den nye Mondeo har trekkt til seg kunder, som aldri før ville ha valgt en Ford,( inkl. meg selv ). Så hvis man ikke føler at man blir ivaretatt så er det kjørt ved neste runde. Mondeoen blir vanlig på ett tidspunkt, og nye kommer til. Så her skal de passe seg. Norge er ett lite land. Det er åpentbart noen som ikke har skjønt det... Mad
Har jo en her i forumet som har forbannet sin tidligere bil og forhandler.

Hvis ikke det blir min forhandler som leverer min bil, vil de absolut bli kontaktet hvis neste bil blir en Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 12:16

Akkurat - de får kunder i lengden som de fortjener. Det er nok ikke alle som forstår det.

Mhp på mitt kjøp, så var pris selvfølgelig et tema når jeg undersøkte med 3 ulike leverandører. Prisene ble ganske like på to av dem, mens den 3. som jeg kjøpte hos skilte seg ut som en del rimeligere. Det som allikevel var avgjørende for meg, var ikke prisen, men måten jeg ble behandlet på når det gjaldt spørsmål om lånebil og forståelse for problemer med å ikke ha bil i en overgang. Den ene forhandleren (skal ikke nevne navn, men de holder til i en by hvor bilene typisk lander første gang de kommer hit til landet) gikk bort fra den ene lovnaden og garantien etter den andre hva dette angikk og til sist sa jeg enkelt og greit at dette ikke ble holdbart for meg. Lokketilbud og storkjeftethet i retning av "det er ikke noe problem" som så blir revet elegant bort når det skal blekk på papiret provoserer meg mer enn det meste annet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/9/2007, 14:34

Har faktisk latt meg imponere av min selger den siste uken....jeg trodde jeg var glemt, men 2 ganger siste uke har jeg blitt kontaktet og informert om det han kan si...nå har det ikke vært så mye nytt å melde den siste uken hva gjelder levering, men det viser at han følger opp sine kunder i hvert fall.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   15/9/2007, 09:20

I en tråd som handler om S-Max ved vårt gamle forum diskusjon.no, er det en forumdeltaker som har hatt en prat med salgssjefen ved Ford Norge. Jeg tar meg den frihet å lime inn hans innlegg her:

"Jeg snakket med en meget hyggelig og ikke minst ydmyk salgs-sjef i Ford Norge i dag. Han beklaget på det sterkeste, og fortalte meg litt om utfordringene deres.

Ford har ikke et sentralt felles europeisk system der de kan planlegge produksjonen av biler langt frem i tid. Normalt er ikke dette noe problem, da fabrikkene har kapasitet til å håndtere de mengdene som tidligere er solgt. Nå som salg av Mondeo og S-max har tatt av er fabrikken og Ford sentralt i Europa nødt til å prioritere. De setter opp produksjonslister en gang i måneden, og produksjonslisten for oktober blir satt opp i løpet av neste uke. Bilene som kommer med på den er avhengig av prioritering, og om de har tilstrekkelig med utstyr som matcher de bilene som har høyest prioritet. En utfordring har visstnok vært at de har hatt for lite automat-gear-kasser, noe som har ført til at autmoat-biler har blitt nedprioritert. Dette er det blitt jobbet med.

Jeg bestilte 14. mai, men min bil ble lagt inn i systemet 28 april og min bestilling førte da til noen endringer på denne bilen. I tillegg har jeg høy prioritet da jeg er ansatt i og bruker bil-avtalen til en av de største selskapene i Norge (som kjøper mye Ford). Tilbakemeldingen til meg var at jeg høyst sannsynlig får produsert bil i løpet av Oktober, gitt at de har alle delene som kreves for å bygge min. Jeg har en prioritet som tilsvarer de 3-5 første bilene til landet. Levering til forhandler er 8-12 dager etter produksjon + klargjøring for levering til kunde. Dette kan kanskje gi dere andre en pekepinn på når dere kan vente bil......

Salgssjefen fortalte også at Ford Europa jobber med et nytt system som lanseres neste år, der de kan se når bilen produseres ved betilling. Men det hjelper jo ikke oss spesielt. Han skjønte også dette, og var tydelig frustrert over situasjonen, og ga klart uttrykk for at de gjorde det de kunne for å få prioritert flere biler til Norge. Produksjonslisten neste uke vil gi litt svar på om de har nådd frem.

Han fortalte også at når bilene kom inn med produksonsdato (ca en gang i mnd), ble systemene til alle forhandlerne raskt oppdatert, og det er da den enkelte forhandler som må sjekke de bilene de har på vent er satt til produksjon neste mnd.

Vel - da er det bare å vente litt til..... Har håp om bil i år"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madonna

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   15/9/2007, 10:11

FYI. Har nå avbestilt min Mondeo. Sad
Forhandler var fortsatt ikke i stand til å komme med noen sikker infor om når jeg EGENTLIG kunne få bil.
Var overhode ikke noe problem ifra forhandlers side å akseptere en avbestilling, og de beklaget på det sterkeste de problemer dette eventuellt hadde påført meg.

Nå ser det ut til å bli Volvo V70 i stedet Embarassed ( gammel eller ny modell, ikke sikker ennå )
Gammel modell får jeg på 3 dager, ny tar ca 8 uker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   

Til Toppen Go down

Hva skjer med bilene våre?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 22Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22  Next
 Similar topics
-
» Er det flere som er forbanna på Sinnasnekkeren?
» 2-taktsolje i 4-taktsmotor...