Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hva skjer med bilene våre?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
AvInnlegg
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   31/12/2007, 10:54

Selger ringte meg på morgenen i dag og fortalte at det var min bil som var ankommet i helgen, den er nå kommet under tak, beskyttet for kveldens raketter Smile Blir spennende å se om alt utstyr er på plass, alarm og nøkkelfri adkomst var i allefall der, og utstyr jeg ikke hadde bestilt... den hadde takrails!? De skulle ikke jeg ha, synes bilen er penere uten, men nå er de nå med.... Håper jeg har den før helgen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   31/12/2007, 12:50

Hva er vanlig prosedyre om informasjon fra selger når man venter på levering av bilen ?
Noen som har erfaring med dette ?
Tar de vanligvis kontakt når de får produksjonsdato ?
Har fått vite

ja nettopp ingenting siden jeg bestilte en bil til 400000 for 4 mnd siden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   31/12/2007, 13:18

Når man handler Mondeo følger det med en opsjon med liten skrift, som heter "tålmodighet", mulig du glemte å bestille den?!? Smile

Vi venter i 7ende mnd, og vet det tar minst 2 mnd til før vi får den... Like lenge å vente på som en baby med andre ord! Smile

PS: Det er for ille at det skal være sånn....helt enig!

krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   31/12/2007, 13:31

Nå var det jo informasjonen jeg savner mest, at det ble 4-5 mnd ventetid viste jeg om.
Men 9 mnd ??? Nå er det lenge siden vi var gravide, men kan huske at det var lang tid !!! Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   31/12/2007, 20:17

Her er vi godt vant til å vente i 9 måneder, men da hadde vi jevnlige oppdatteringer av fagfolk underveis! Wink -> vi har 3 barn og har kjøpt både Audi og VW med lange leveringstider...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
la-mykl

Antall Innlegg : 18
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Nå går det unna...   2/1/2008, 11:29

Sendte mail til selgeren i morges ang prod.dato,så ringte han meg litt senere å sa at bilen er produsert, eller igang,hadde ihvertfall fått chassisnr. og sånn, med levering snart..eller i slutten av mnd..(uff skal på jobb den 29. og i 14 dager, passa dårlig). Hadde fått beskjed om lev. i april/mai...Han skjønte ikke helt hva som har skjedd,men noe har skjedd i jula der nede hehe...bra for oss da...men nå må jeg få fingern ut å selge min "gamle" Ghia 2001 mod...spørs om det bli lett?? noen som vet om noen som trenger en st.v litt kjappt??hehe...(er jævla fin altså)..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 12:25

la-mykl skrev:
Sendte mail til selgeren i morges ang prod.dato,så ringte han meg litt senere å sa at bilen er produsert, eller igang,hadde ihvertfall fått chassisnr. og sånn, med levering snart..eller i slutten av mnd..(uff skal på jobb den 29. og i 14 dager, passa dårlig). Hadde fått beskjed om lev. i april/mai...Han skjønte ikke helt hva som har skjedd,men noe har skjedd i jula der nede hehe...bra for oss da...men nå må jeg få fingern ut å selge min "gamle" Ghia 2001 mod...spørs om det bli lett?? noen som vet om noen som trenger en st.v litt kjappt??hehe...(er jævla fin altså)..

Du jobber i nordsjøen, eller?

Vet hvordan det er...bilen min kom til Bodø 22 desember, og jeg reiste på jobb 26 desember. Så, jeg får den ikke før jeg kommer hjem den 8 januar.

Forhandler tok også den ekstra kostnaden det var å registrere den over nyttår også.....

Men, den som venter på noe godt..... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
la-mykl

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 13:37

faarstei skrev:
la-mykl skrev:

Du jobber i nordsjøen, eller?

Vet hvordan det er...bilen min kom til Bodø 22 desember, og jeg reiste på jobb 26 desember. Så, jeg får den ikke før jeg kommer hjem den 8 januar.

Forhandler tok også den ekstra kostnaden det var å registrere den over nyttår også.....

Men, den som venter på noe godt..... Smile

Ja jobbe i Nordsjøen...men han skulle prøve å få den før..så vi får sjå..spennende dager nå...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 14:43

Da skal jeg lure på hvorfor de ikke er i gang med å produsere min enda. Jeg har nå fått en lånebil (Ny Mondeo Trend? st.v., diesel manuell, håper jeg får beholde den fram til min kommer. Det er en god forsmak.

Dere som er i Nordsjøen kan vel organisere arbeidstiden slik at dere kunne delt på én bil? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
la-mykl

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 21:38

oednom skrev:
Da skal jeg lure på hvorfor de ikke er i gang med å produsere min enda. Jeg har nå fått en lånebil (Ny Mondeo Trend? st.v., diesel manuell, håper jeg får beholde den fram til min kommer. Det er en god forsmak.

Dere som er i Nordsjøen kan vel organisere arbeidstiden slik at dere kunne delt på én bil? Smile

Ja hehe...de som har bestillt for mye utstyr kommer bakerst i køen... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

Antall Innlegg : 29

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 21:56

Jeg bestilte min TIT X st.vogn 30 mai 2007( 140 hk, man gir)
Nå er det 2 januar 2008 - fortsatt ingen produksjonsdato.

Skjønner at Ford konsernet er i trøbbel.
Bilen er fin den.Det å kjøpe bil skal jo være en god opplevelse. For de fleste husstander er det en merkbar investering.
Selgeren får jo ikke gjort stort. Han sier at jeg kan si opp kontrakten når jeg vil. Det er godt ment, men du føler deg ikke så veldig viktig som kunde da heller.
Han har lovet samme pris, det skulle jo bare mangle, men innbyttebilen må visstnok takseres på nytt.
Jeg er egentlig bare drittlei hele greia.
Egentlig er jeg en glad gutt(og tålmodig på alle måter).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 22:04

Zonker skrev:
Jeg bestilte min TIT X st.vogn 30 mai 2007( 140 hk, man gir)
Nå er det 2 januar 2008 - fortsatt ingen produksjonsdato.

Skjønner at Ford konsernet er i trøbbel.
Bilen er fin den.Det å kjøpe bil skal jo være en god opplevelse. For de fleste husstander er det en merkbar investering.
Selgeren får jo ikke gjort stort. Han sier at jeg kan si opp kontrakten når jeg vil. Det er godt ment, men du føler deg ikke så veldig viktig som kunde da heller.
Han har lovet samme pris, det skulle jo bare mangle, men innbyttebilen må visstnok takseres på nytt.
Jeg er egentlig bare drittlei hele greia.
Egentlig er jeg en glad gutt(og tålmodig på alle måter).

Er helt enig med dine synspunkter her. Får jo bare trøste oss med at vi får den fineste bilen i nabolaget når den en gang kommer.
Men det er for ille med all denne synsingen om det ene og det andre etc.
om hvorfor det er så lang leveringstid og dårlig informasjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/1/2008, 22:29

Jeg så Ford hadde en 2 siders Mondeo annonse i A magasinet 28 des hvor de bla.a takket for tålmodigheten de til som venter på bil. Jeg måtte jo glise litt da. Vi er i det minste et tegn på at bilen er etterspurt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 09:28

Da kan det tyde på at Zonker får bilen sin en dag før meg, når det måtte bli. Gidder du å si fra Zonker Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 16:23

I morgen kl 16 sitter jeg bak rattet på min nye Titanium X hvis alt går etter planen...... (skal montere hengerfeste, vinterhjul og registreres i morgen)

Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 16:41

Stardustsilver:
Hva slags utstyr har du i forhold til det jeg har bestilt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 20:54

oednom skrev:
Stardustsilver:
Hva slags utstyr har du i forhold til det jeg har bestilt?

Her kan du se hva jeg bestilte 9 september, produsert 20 november, leveres 4 januar:

http://www.norwegianmondeoclub.com/min-mondeo-f14/stardustsilver-sin-tit-x-t82.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 21:17

Da er det nok automatkassa som er x-faktor her. Lykke til til deg i alle fall. Tror en tysker har fått min:

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 21:21

Har også bestillt aut. Jeg må innrømme at jo mere jeg leser i forumet i Tyskland og det som kommer frem i vårt eget, jo mere betenkt blir jeg for å ha valgt aut. Jeg gidder ikke vente 10 mnd. Er det noen som har denne kombinasjonen som har fått bil innefor 4-5mnd?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/1/2008, 22:36

jethores skrev:
Har også bestillt aut. Jeg må innrømme at jo mere jeg leser i forumet i Tyskland og det som kommer frem i vårt eget, jo mere betenkt blir jeg for å ha valgt aut. Jeg gidder ikke vente 10 mnd. Er det noen som har denne kombinasjonen som har fått bil innefor 4-5mnd?

Ja, jeg bestilte bilen ca. 9. mai. Fikk bilen 27. juli.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   5/1/2008, 15:48

Tro meg oednom...når bilen kommer skal du få vite det.
Du må si i fra du også. Spørs om ikke løvet spretter før vi er lykkelige bileiere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   5/1/2008, 20:57

Titanium x, diesel og automat er nok en skummel kombinasjon ser det ut til... Ventet siden midten av juni, og har fått bekreftet som tidligere nevnt at den lite sansynlig vil bli bygd før i slutten av feb/beg mars. Sad

Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   6/1/2008, 11:32

Når skal Ford skjønne at kundene deres er verdifulle? Ikke bare står de for et enkelt kjøp, men er de fornøyd vil de også sørge for å videreformidle sine positive erfaringer og sørge for mersalg. En annonse i Aftenposten der de takker for tålmodigheten kan jeg personlig klare meg foruten.

Jeg savner konkret handling og informasjon om produksjon, ikke endeløse unnskyldninger og klapp på skulderen for tålmodighet.

For egen del bestilte jeg ny Ford etter å ha vært borte fra merket i 10 år. Nå er jeg på vei ut av hele bestillingen etter å ha ventet siden 4. juli, og har fortsatt ingen indikasjon på produksjonsdato. Tidligere hadde jeg en dato å forholde meg til, men dette viste seg jo å være en ren gjettedato. Når leveringsdato har passert har de ingen ny dato å komme opp med. Hvor lenge skal man da vente? Helt til man får den i august, 2 uker før man starter produksjon av 2009 modeller?

I tillegg klarer Ford å gjøre min forhandler til syndebukk som hadde lovet meg bil så tidlig som etter 6 måneder. Min forhandler har faktisk ikke lovet en eneste dato uten at denne var diskutert med Ford Motor Norge.

At Ford har skuffet er uomtvistelig. At Ford fortsetter å skuffe er nesten utilgivelig. Men i stedet for å bruke tid og krefter på irritasjon og venting så finnes der alternativer. De neste ukene vil avgjøre etter en gjennomgang med min forhandler. I følge forhandler vil dato 12. januar være en viktig dato med tanke på videre produksjonslinje.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/1/2008, 17:58

Håper denne konflikten blir løst raskt.
-----------------------------------------------

Due to a strike in one of it's suppliers production at Genk has come to grinding halt this afternoon...

Fork-lift drivers at 'Syncreon' demand a pay-raise to align their wages with other Ford-suppliers...

Syncreon supplies doorpanels and floor-cabelling directly to Ford through the conveyor belt...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   14/1/2008, 19:32

Selvfølgelig måtte det jo komme en streik!! Mad

Neste er vel at transportørene fra Genk til ferjekaia streiker, Kielferjene synker med Mondeotransporten, og Ford Motor Norge stenger sjappa og E18 stenges pga for mye snø!!

Sponsored content

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   

Til Toppen Go down

Hva skjer med bilene våre?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 19 av 22Gå til side : Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
 Similar topics
-
» Er det flere som er forbanna på Sinnasnekkeren?
» 2-taktsolje i 4-taktsmotor...