Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hva skjer med bilene våre?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Next
AvInnlegg
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 07:14

Noen nevnte at vi kanskje må kreve kompensasjon for at dette tar så lang tid.

Det kan vi nok dessverre ikke gjøre. Det som faktisk er realiteten er at dersom det kommer en prisøkning før vi får bilen - vil vi heller få prisøkning som følge av lang ventetid.

Det er ingen tvil om at Ford taper potensielle kjøpere på dette. Flere kollegaer og bekjente av meg har vært ganske misunnelige når jeg viser bilder av den nye mondeoen - og et par stykker har vært på nippet til å bestille. Men de har nå valgt henholdsvis Volvo og Saab istedet - ene og alene pga usikkerhet rundt leveringstiden.

Det er ikke noe godt utgangspunkt for et langvarig kundeforhold at jeg ikke finner noe annet jeg er mer forbannet på for tiden enn nettopp Ford...

VELDIG usikkert om jeg gidder å vente.

Har allerede begynt å se på finn etter andre løsninger - det er kun den gode rabatten som faktisk holder meg til kontrakten akkurat nå.

Jeg fikk heller ingen grunn eller årsak til at leveringstiden har gått fra september, via januar, tilbake til november og nå til mars. Jeg legger ingen skyl¨d på selger eller norskt firma oppi dette. Ene og alene Ford sentralt som sitter med ansvaret.

Faen ta.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 12:21

Dallas skrev:
Dallas skrev:
Jeg bestilte min Tit X, aut, 30.04.07....
Bilen ble lovt levert i slutten av juli. Har etter dette fått flere datoer den visstnok skulle leveres. Har også annulert kontrakten, men valgte å kanselere annuleringen fordi det ble lovt at bilen skulle leveres 30.08. Fikk også engang beskjed om at bilen var produsert, men dette stemte altså ikke. Status idag er at den sannsynligvis ikke blir produsert i september. Kanskje oktober....
Har nå sendt en ny mail til forhandler og svaret derfra avgjør sannsynligvis om jeg dropper hele Mondeon ettersom jeg nå er skikkelig lei.

---------
Har nå fått forsikringer om at Ford Norge jobber med å få min bil produsert.
Det er ikke sikkert dette medfører noe snarlig levering, men jeg er fornøyd med at det tas aktivt tak i dette og at de gjør hva de kan. Håper jeg får et mer konkret svar om noen dager...

-Dallas-
Optimist Smile

Har fått beskjed fra Ford Norge om de har fått en melding fra fabrikken om at den skal produseres 01.10.
Dette er ikke reg i datasystemet ennå slik at det kan ikke garanteres. De har lovt å gi meg beskjed så fort dette blir bekreftet i systemet.
Håper virkelig dette stemmer nå Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 12:27

titanium-xxx skrev:

Det kan vi nok dessverre ikke gjøre. Det som faktisk er realiteten er at dersom det kommer en prisøkning før vi får bilen - vil vi heller få prisøkning som følge av lang ventetid.

Faen ta.

Er dette virkelig mulig ? Kan man få pristilslag på en allerede spikret avtale (en kjøpesum i avtalen) pågrunn av at de ikke klarer å levere til avtalt tid ??? Har medfølelse for den selgeren som eventuellt skal gi meg den beskjeden....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 12:35

Tjohoi skrev:
titanium-xxx skrev:

Faen ta.

Er dette virkelig mulig ? Kan man få pristilslag på en allerede spikret avtale (en kjøpesum i avtalen) pågrunn av at de ikke klarer å levere til avtalt tid ??? Har medfølelse for den selgeren som eventuellt skal gi meg den beskjeden....

Tviler sterkt på at de kan dytte prisstigning på kunden. Det er jo skrevet en kontrakt med "gammel pris".

Men det er nok riktig at Mondeo vil gå opp i pris. Tror det er snakk om 4 %. Ingen ulempe for oss som har skrevet kontrakt mtp annenhåndsverdi.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 15:46

Jeg har fått litt info fra andre siden av Norge, fra en i familien som også har kjøpt seg Mondeo.

Han hadde akkurat snakket med sin selger.

Han nevnte at tidligste produksjonsstart for biler til Norge vil være 24.sept.
Ford Norge er på besøk i Tyskland for å prøve få flere biler til Norge. De skulle visstnok få vite mer på førstkommende tirsdag.
Selgeren der hadde ikke fått noen avbestillinger, mens kollegaen hans i Ålesund hadde fått 1 avbestilling på grunn av lang leveringstid.

Håper Ford Norge klarer å sparke fra seg noen kraftige gloser slik at vi får flere biler hit til landet asap....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 17:51

Det som dette har ført til for meg nå er at jeg er MØKK LEI FORD MONDEO ca 7 måneder før jeg faktisk får bilen. Ikke akurat ett godt utgangspunkt.

Så det er absolutt store muligheter for at jeg kansellerer min kontrakt og begynner å lete etter andre merker på finn.

Håper mange andre vurderer det samme.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 18:31

titanium-xxx skrev:
Det som dette har ført til for meg nå er at jeg er MØKK LEI FORD MONDEO ca 7 måneder før jeg faktisk får bilen. Ikke akurat ett godt utgangspunkt.

Så det er absolutt store muligheter for at jeg kansellerer min kontrakt og begynner å lete etter andre merker på finn.

--------
Uff, det er ikke særlig morro å vente i kanskje 7 måneder.

Hadde det slik jeg også når jeg opplevde at levering var "i de blå". Var faktisk og tittet på Passat, og nye V70, (altfor dyrt) men jeg kjente at det egentlig var nye Mondeo jeg ville ha. Er derfor veldig glad for at det ser ut som at jeg kan få bilen i oktober, selv om jeg ikke føler meg HELT sikker på at dette vil skje.

Jeg har på følelsen av at det er mange her inne som får dårlige nyheter mtp leveringstid framover. Sikkert likt i mange andre land og det blir sikkert mange annuleringer. Kanskje dette medfører at leveringstiden blir forandret til det bedre...

Om jeg ikke husker feil, så var det vel 8 måneders leveringstid på siste utgave av Passat når den ble lansert. Outlander har også veldig lang leveringstid nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Deshpremi

Antall Innlegg : 47

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 19:17

Tror man kan få bilen tidligere om den bestilles hos en større forhandler. Jeg mener Bilia har størst kvote i Norge og kan derfor levere biler før andre.

Eks. så bestilte jeg den 16. august hos Bilia og får levering slutten av november el. begynnelsen av desember. Vet at mange andre som bestilte ca. samme tid har fått levering i jan/feb 2008.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   8/9/2007, 12:35

titanium-xxx skrev:

Hei Trippel X

Har veldig lyst til å true med kansellering av kontrakten, men det hjelper ikke en dr...t. Får ikke noen ny, eller raskere levert Mondeo av den grunn. Har selv vært på Finn å plukket ut 2-3 stk. ett års gml. Audi A6ere. Men etter jeg så Mondeoen og A6en etter hverandre på E 18, er jeg ikke i tvil. Mondeoen er hakket vassere. Så uansett har jeg ventet såpass lenge, at en kansellering ville være dumt for mitt vedkommende. Og så har jeg veldig lyst på klissny bil. Mitt verste mareritt vil være att det mangler ett eller annet utstyr når jeg får bilen.
Deler helt klart din frustrasjon...6-7 mnd. var ikke det vi ble forespeilet.
Har litt balletak på dem. Etter 31/10. må de leie bil til meg, som igjen er ett direkte tap for dem....hvis ikke tror jeg hadde skippet mondeoen... tongue

Skjønner du føler deg bondefanget.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   8/9/2007, 12:51

Deshpremi skrev:
Eks. så bestilte jeg den 16. august hos Bilia og får levering slutten av november el. begynnelsen av desember. Vet at mange andre som bestilte ca. samme tid har fått levering i jan/feb 2008.

Jeg bestilte hos Bilia 3. juli og fikk lovnad om levering først i nov/des.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   8/9/2007, 17:22

Kontaktet min selger i går og kunne bekrefte at min bestilling er planlagt levert i slutten av oktober. Denne ordren ble lagt inn i slutten av juli. Har en kamerat som har bestilt en Golf 1.9td for 3 mnd siden og venter fremdeles... så dette er ikke noe Ford bare har problemer med tror jeg. Kos dere med rugetiden og gled dere over en herlig bil som kommer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 14:54

Det kunne vært betimelig å spørre Ford hvilken form for køordning som regjerer ved bestilling og før produksjon.

1. Først ser det ut til at det er litt vilkårlig når man blir lovet bil. Bestiller man bil i dag blir man lovet levering alt fra november 2007 til mars 2008. Hvorfor?
2. Når man så har bestilt, og lenge før bilen er produsert, blir man flyttet hit og dit underveis. Hvorfor?
3. Hvis man så gjør endringer i bestillingen før produksjon, så ryker man ut av køen igjen. Hvorfor?
4. Hvis bilen som er bestilt har mer enn 10 utstyrsvalg blir bilen tatt ut av køen. Hvorfor? Og når kommer den da inn i køen igjen?
5. Hvis man så får en produksjonsdato og Ford mangler noe av utstyret som er valgt, så blir bilen tatt ut av køen igjen. Men når kommer den da inn igjen?

Dette er spørsmål som helt klart burde vært besvart. Håper Ford har anledning til å avklare dette overfor oss. Selgerne har i alle fall så langt ikke fått noen god forklaring fra Ford Motor Norge som de selv skjønner og kan videreformidle til kundene sine.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 19:54

Er jo også blant de som begynner å bli super frustrert over ventetiden og med det kikker nærmere på den bilen jeg egentlig skulle kjøpe før Mondeon dukket opp, nemlig Passaten. Men er det bare å kansellere en kontrakt da, selv om leveringstiden blir noe utsatt ? Skal ennå en del til før jeg vil ta dette "drastiske" valget, men alt har sin smertegrense hva gjelder venting, også den vakre Mondeo !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 21:12

I værste fall så kan vel forhandleren kreve 10% av kjøpesummen hvis man kansellerer kontrakten. Jeg pratet med min forhandler mandag uken som var, og de sa at de lot folk trekke seg uten å måtte betale for det. Var vel 3 stk som hadde benyttet seg av muligheten så langt hvis jeg ikke misforstod.

Jeg har en s-max i bestilling selv, og ble først lovet levering i starten av august. Bestilte først en trend med automat, og ville så ha convers+ pga telefonboktilgang etc. For å få dette måtte jeg oppgradere til tit iht selger, fordi trend ikke ville få dette før i november. Nå ser det ut til at det blir november uansett, og jeg føler meg litt lurt. Spes når behovet er stort med en liten gutt i hus i mai, og en liten bil utenfor...

Har bedt om utstyr for drøyt 2 kkr for dette, noe jeg ikke synes er urimelig ettersom jeg betalte 9000 kr for oppgraderingen til tit for å unngå og vente til november... Til info bestilte jeg 29 mai og har hatt forhandlerpri 01 siden juni...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 21:20

pappa75 skrev:
I værste fall så kan vel forhandleren kreve 10% av kjøpesummen hvis man kansellerer kontrakten. Jeg pratet med min forhandler mandag uken som var, og de sa at de lot folk trekke seg uten å måtte betale for det. Var vel 3 stk som hadde benyttet seg av muligheten så langt hvis jeg ikke misforstod.

Jeg har en s-max i bestilling selv, og ble først lovet levering i starten av august. Bestilte først en trend med automat, og ville så ha convers+ pga telefonboktilgang etc. For å få dette måtte jeg oppgradere til tit iht selger, fordi trend ikke ville få dette før i november. Nå ser det ut til at det blir november uansett, og jeg føler meg litt lurt. Spes når behovet er stort med en liten gutt i hus i mai, og en liten bil utenfor...

Har bedt om utstyr for drøyt 2 kkr for dette, noe jeg ikke synes er urimelig ettersom jeg betalte 9000 kr for oppgraderingen til tit for å unngå og vente til november...

--------
Om det foreligger vesentlig forsinkelse, kan vel ikke Ford kreve 10%
Da er det bare å vente til bilen skulle ha vært levert. Sende skriftlig purring på bilen med nye frist og trussel om heving av kontrakt, for deretter å si opp kontrakten når bilen ikke dukker opp ihht ny frist.
Hadde selgeren i de hele tatt nevnt dette med 10% når bilen så til de grader er forsinket, hadde jeg blitt provosert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 21:25

Enig med deg Dallas.

Jeg hadde blitt ekstremt provosert dersom selgeren hadde nevnt 10% (dvs godt over 30.000,-) dersom dato for levering allerede var passert....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 22:00

I kveld har jeg så og si bestemt meg for å kansellere kontrakten. 90% sikker på at jeg går for en annen bil istedet. Det er ikke levering i mars som gjør meg stresset, men det er at jeg har gått nå snart 2 måneder og ventet og enda ikke fått en leveringsdato.

Får se hva en god natts søvn kan bringe, men jeg har sittet på finn.no så og si hele helgen og surfet etter alternativer. Har nå funnet en Mercedes C-klasse fra 2005 som frister veldig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 22:11

Trist at det som skulle være ett hyggelig utvekslingsforum har endt i frustrasjoner og vrede i tråden her. Noe jeg har veldig forståelse for.
Har selv vært fanget av det den siste tiden. silent
Har nå sittet å regnet på A6ere og 525ere. Men jeg blir ikke fortrolig med dem, sitter å sammenligner dem med Mondeoen. Så skal jeg virkelig blåse av en 1/2 mill. på en bil jeg egentlig ikke har lyst på....ikke aktuelt.
Å se de som har fått bilene sine, som ikke stopper å glise, er god nok grunn til at jeg har fått hodet på plass igjen.
Så jeg biter tennene sammen, og så får bilen komme når den kommer.
Er det ikke andre som har forhandlet gratis lånebiler..? Vet at Dallas har.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 23:00

titanium-xxx skrev:
I kveld har jeg så og si bestemt meg for å kansellere kontrakten. 90% sikker på at jeg går for en annen bil istedet. Det er ikke levering i mars som gjør meg stresset, men det er at jeg har gått nå snart 2 måneder og ventet og enda ikke fått en leveringsdato.

Får se hva en god natts søvn kan bringe, men jeg har sittet på finn.no så og si hele helgen og surfet etter alternativer. Har nå funnet en Mercedes C-klasse fra 2005 som frister veldig.

La Mercha gå titanium-xxx, og hold ut litt til....brått snur alt seg og vi sitter alle og gliser med våre kjærbare Mondeo biler - vi trenger deg jo i Mondeo klubben vår Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   9/9/2007, 23:35

Skjønner godt frustrasjonen brer seg hos dere som venter. Vil bare minne om en ting som ga meg et ekstra glis når jeg overtok bilen hos forhandler - man får 3 års garanti med mobilitetsgaranti med ny bil. Det skal dere virkelig tenke over når dere vurderer Mercer og BMW'er som snart akkurat er over garantitiden. Har selv hatt BMW uten garanti og kan stå inne for at alt det flotte utstyret koster når det skal fikses ...

Kanskje vi får se å få arrangert det første treffet snart, så kan vi ta dere som ikke har fått bilene ennå med ut på kjøreturer som kan hjelpe på i ventetiden Very Happy

Før dere eventuelt kansellerer ville jeg definitivt gitt selgeren et ultimatum med krav om lånebil gratis eller til en veldig billig penge som et alternativ. For de fleste selgerne vil det la seg gjøre å finne en løsning om de virkelig vil. Selv fikk jeg en god deal på lånebil inkludert i hele pakka til fast pris inntil leveranse. Det gjorde at ventetiden for meg ble helt grei (den var jo ikke så lang heller da) og med visshet om at jeg hadde billigere og billigere bil til låns for hver dag som gikk ... Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   10/9/2007, 00:15

hehe...det blir jo nesten som barnas dag.

Fikk såpass bra for BMWen, at det finanserer leiebil frem til forhandler gir meg lånebil. Hadde nok vært mer håpløst hvis de tingene ikke var på plass. Paradokset er at jeg fikk ny Focus som leiebil, samt jeg får Focus av forhandler. Har aldri kjørt så mye Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Vern

Antall Innlegg : 29

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   10/9/2007, 09:33

Fikk telefon fra selger i dag angående ny leveringsdato som ble flyttet fram til januar 2008. Bilen ble bestilt 13/7 og da levering i ca oktober/november. Det ser ut som Ford ikke greier å levere nok biler p.g.a stor etterspørsel og underleverandører som ikke greier å levere nok deler. Dette kan jo snu seg underveis fordi de har begynt å kjøre nattskift på fabrikken m.m. Jeg har innbyttebil og ifølge selger for jeg ikke fratrekk for innbyttebilen og heller ikke økning på den nye. Dette er kjedelig men det er lite vi for gjort.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   10/9/2007, 10:46

Sitter nå med sommerfugler i magen. Har holdt av en TitX. A6. Thunder 18",med masse utstyr.
Prøver å få tak i selger, så jeg kan bli frigjort fra min kontrakt.
Hvis det går greit, har The Kikkers bil i løpet av uken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   10/9/2007, 13:06

kikker skrev:
Sitter nå med sommerfugler i magen. Har holdt av en TitX. A6. Thunder 18",med masse utstyr.
Prøver å få tak i selger, så jeg kan bli frigjort fra min kontrakt.
Hvis det går greit, har The Kikkers bil i løpet av uken.
Er det denne ... ? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11093505&sid=xz1abcnW9y-311118 Ser jo veldig fin ut den ja ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   10/9/2007, 13:40

Selv var også jeg forespeilet bil i september/oktober, men har jo innsett at det ikke vil skje......men prøver å ikke gå i bakken ennå etter en samtale med selger i dag.

De bilene som var på prioriteringslista og som skulle leveres i oktober fikk man brått beskjed om at skulle komme i mars i steden !!! Dette har Ford Norge ikke godtatt og man tror vel etter diverse møter at bilene vil komme en stund før dette, men man vet ikke ennå...men ting skule bli noe klarere i slutten av uken og jeg skulle da bli informert.

Så status er vel at man vet lite per dags dato, men Ford Norge jobber visstnok iherdig for oss, så da er det bare å håpe det vil hjelpe noe...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   

Til Toppen Go down

Hva skjer med bilene våre?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 22Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Next
 Similar topics
-
» Er det flere som er forbanna på Sinnasnekkeren?
» 2-taktsolje i 4-taktsmotor...