Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hva skjer med bilene våre?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Next
AvInnlegg
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   15/9/2007, 11:54

Madonna

Aldri hyggelig å kaste håndkledet etter så lang tid. Men du står nå fri til å handle, bare det gjør det enklere. Så av din bestilling at du har bestilt klimaseter og Converse+ over GhiaX.
Hadde en GhiaX med Converse+ på papiret til¨å begynne med, men oppdaget i den lille skriften i tilleggslista at Conversen+ var est. nov. 07, samt setene i sept 07. Så det ble en snuoperasjon til TitX. Har ikke din forhandler fått med seg det.....?
Hadde de ikke noen biler i systemet som matchet din bestilling, som de kunne trikse med.

Volvo V 70 er absolut ikke en dum erstatning, selv om man grave litt til i pengesekken. Den nye faceliften ble bra.

Lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   15/9/2007, 13:42

hhf skrev:
Det lyder som om du har en fornuftig forhandler å snakke med Kikker. Slike avtaler burde være til beste for både selger og kjøper når det nå har blitt slik det har blitt. De vil garantert være tjent med å imøtekomme kjøpernes behov snarere enn å være avvisende når man presenterer utfordringer som dette for dem. Det er jo noe som heter kundetilfredshetsmålinger og for ikke å snakke om lojalitet og annengangshandel (neste bil, verkstedsbesø osv).

Artig du nevner kundemåling ang. tilfredshet.

Sendte en mail til Ford Norge for ca.14 dager siden, med spørsmål om oppklaring rundt alle ryktene som svirrer nå ang. forsinkelser.(ingen svar)
Har fått mitt første brev med Ford logo på. Tenkte det var vel litt høytidlig...kanskje de hadde funnet en løsning som ingen hadde tenkt på, eller jeg kanskje fikk bil nr. 4000 med pomp og prakt... Very Happy

Men neida....det var en kundetilfredshetsmåling...må si skuffen hang litt.
Den er nå besvart, og svarene er vel ingen hemmelighet... ikke bestått.

Andre som har fått brev...?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   18/9/2007, 11:01

ENDELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

Produksjonsdato er kommet! 1. oktober blir min bil laget!!!!!! DEILIG!!!!

Antatt levering til meg er mellom 15 og 22 oktober en gang! Makan! Snakk om å glede seg a gitt!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   18/9/2007, 11:07

titanium-xxx skrev:
ENDELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

Produksjonsdato er kommet! 1. oktober blir min bil laget!!!!!! DEILIG!!!!

Antatt levering til meg er mellom 15 og 22 oktober en gang! Makan! Snakk om å glede seg a gitt!!!!

Veldig glad på dine vegne, særlig med tanke på at du nesten var på vei bort....kunne godt tenkt meg en slik beskjed jeg også ! Særlig etter at jeg måtte skrape is av frontruta i dag tidlig...da hadde det vært kjekt med webasto !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Vern

Antall Innlegg : 29

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   18/9/2007, 11:35

Det løsner litt nå fordi Ford Norge har fått en del av kvoten til Tyskland fikk jeg høre fra en selger. Han sa det dreide seg om ca 700 biler så nå begynner nok ventetiden å lette litt for de som har bestilt tidlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

Antall Innlegg : 30
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Grattis!   18/9/2007, 11:37

Godt å høre at det ruller biler ut til det Norske folk Very Happy , jeg fikk også mail fra Ford i går hvor de bekrefter det som tidligere er sagt at det i denne uken vil oppdateres hvilke biler som blir produsert i Oktober. Er spent om jeg kommer med på denne listen Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   18/9/2007, 12:28

Ja dette er godt nytt! Fikk akkurat en mail fra Tollefsrød. Han regnet med å få mer informasjon fra Tyskland i morgen, og da skulle han formidle dette til oss! cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   18/9/2007, 13:01

poskare skrev:
Ja dette er godt nytt! Fikk akkurat en mail fra Tollefsrød. Han regnet med å få mer informasjon fra Tyskland i morgen, og da skulle han formidle dette til oss! cheers

Kanon...
Godt å se at flere har fått bekreftet at de prøver å "rappe" noen biler fra Tyskerene.
Fikk selv se at min forhandler begynte å få flere datoer på bestillingene sine, fra mai/juni.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 16:49

Så er min nye Mondeo avbestilt Crying or Very sad , klarte bare ikke vente lenger så gikk på plan B som er en Trend Kombi med 1,8 l diesel og (trendpakke (webasto, lettmetall, el. førersete) + hengerfeste denne står hos forhandler klar til levering og skal hentes i morgen Very Happy Very Happy Very Happy det ble en kompromiss løsning siden jeg må ha bil i løpet av Oktober og min bestilling forsatt sto uten planlagt prod. dato men etter å prøvd denne bilen så fikk vi også mer og mer lyst på en Kombi, bilen har faktisk et enormt bagasjerom som vi fort kunne konkludere med at dekker alle våre behov så selv om man selvsagt aldri kan slå det rent praktiske verdien av en stv. så valgte vi og bli med i "kombi klubben" vi er uansett sikre på at vi får en kanon bil og at det blir en happy bil historie Smile og som en liten bonus ble jo også regningen drøye 40000,- mindre. Blir vel spist opp i diesel denne helgen Laughing Så er det bare å håpe at min avbestilling førte til kortere ventetid for en utålmodig sjel der ute Smile

Så var selvsagt det første jeg så etter å ha ordnet alle papirer meldingen fra Ford Norge Neutral
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 18:04

Gratulerer med ny bil! Very Happy

Jeg hadde det samme dillemaet som deg - skulle jeg velge stasjonvogn eller kombi. scratch Jeg grublet og grublet, men fikk ikke bestemt før kona sa til meg: "Tror du virkelig at James Bond ville ha kjørt en stasjonsvogn?" Da ble valget enkelt. Jeg bestilte en kombi i samme farge som i den siste Bond filmen. Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 20:48

Hiver meg på og gratulerer jeg også. cheers Det er vel ingen av nye Mondeo som er stygge akkurat?. Jeg testet jo en Trend.Tror jeg? Hadde 125hk diesel og var helt ok. Det eneste jeg merket var mindre sidestøtte i setet når det gikk fort i svingene. Tror du kommer til å bli førnøyd. Dessuten er normalt sedan og kombi litt mer støysvake. Synes bilen er helt konge uansett karosseri og det er den første Forden jeg syns er 100% på mange år. Kos deg med nybilen og gi oss tilbakemelding når du har brukt bilen litt. lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 21:37

Har hatt min Trend Kombi en stund nå, og tror dere vil bli like happy som meg med 5d. utgaven. Som Seagrey sier er bagasjerommet svært romslig, og innlasting går som en lek i den store åpningen! Utrolig hva jeg får dyttet inn. Synes dermed den er både praktisk og sportslig på en gang! Cool
Helt enig i at alle Mondeoene er fine, men likevel morsomt å se at 007-klubben vokser cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 22:49

Seagrey skrev:
Så er min nye Mondeo avbestilt Crying or Very sad , klarte bare ikke vente lenger så gikk på plan B som er en Trend Kombi med 1,8 l diesel og (trendpakke (webasto, lettmetall, el. førersete) + hengerfeste denne står hos forhandler klar til levering og skal hentes i morgen Very Happy Very Happy Very Happy Neutral
Grattis med bil, Seagrey! Ble denne også Seagrey eller må du bytte nick? Var det 100-hesteren som du vurderte? Du får legge ut noen bilder når du har fått den!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   20/9/2007, 23:09

hhf skrev:
Seagrey skrev:
Så er min nye Mondeo avbestilt Crying or Very sad , klarte bare ikke vente lenger så gikk på plan B som er en Trend Kombi med 1,8 l diesel og (trendpakke (webasto, lettmetall, el. førersete) + hengerfeste denne står hos forhandler klar til levering og skal hentes i morgen Very Happy Very Happy Very Happy Neutral
Grattis med bil, Seagrey! Ble denne også Seagrey eller må du bytte nick? Var det 100-hesteren som du vurderte? Du får legge ut noen bilder når du har fått den!

Fargen ble Machine silver så nick er byttet til guttungens favoritt bil Wink . Det ble den ja, blir bil testing hele helgen og full test rapport og bilder kommer rett over helgen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   21/9/2007, 08:57

Ikke mer enn 10 dager til bilen min fødes på fabrikk... Lurer på om jeg må på noen form for ultralyd, pappakurs osv før fødselen??? Burde jo også være krav på 4-5 ukers pappaperm i begynnelsen (hadde jo vært morro med en Tysklandstur).

Ser jo også for meg at jeg også kan begynne å bruke årsaken "hjemme med sykt barn"...og da mener jeg en Mondeo som er syk av lengsel etter å bli kjørt rundt på de norske landeveier..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   21/9/2007, 09:29

Godt formulert. Var inn på samme tanken selv og syntes det var værre å vente på bilen enn den gangen unga var på vei. Er takknemlig for at jeg har fått bilen når jeg ser hvor mange som venter. rabbit
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madonna

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   21/9/2007, 22:59

"Morsomt" å se at så snart jeg avbestiller min Ghia X, så "frigjør" Ford Norge 600+ biler og sier at stort sett alle som bestilte før August vil få bil i Oktober/November. Cool
Men jeg får være lykkelig med en Volvo V70 Summum i sort med beige skinn, den kommer til landet i neste uke, og jeg får den levert 1/10.
(Var en bil i bestilling, så jeg måtte bare ta den som den var. Siste bilen av "gammel model" som kommer til landet med helskinn)
Er 2,4D utgaven med 126hk, men har fått bekreftet at chiptuning til 8.900.- gir 220hk/455nm så det kan jo bli morsomt Very Happy
Ønsker dere alle her lykke til med deres Modeo'er, jeg får vel nå hoppe over på Volvo forums Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   21/9/2007, 23:23

Synd å miste deg som kommende "Mondeoeier" da, men du forblir jo innen Ford konsernet, så vi ønsker deg lykke til, og du er velkommen tilbake når som helst! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   21/9/2007, 23:46

madonna skrev:
"Morsomt" å se at så snart jeg avbestiller min Ghia X, så "frigjør" Ford Norge 600+ biler og sier at stort sett alle som bestilte før August vil få bil i Oktober/November. Cool
Men jeg får være lykkelig med en Volvo V70 Summum i sort med beige skinn, den kommer til landet i neste uke, og jeg får den levert 1/10.
(Var en bil i bestilling, så jeg måtte bare ta den som den var. Siste bilen av "gammel model" som kommer til landet med helskinn)
Er 2,4D utgaven med 126hk, men har fått bekreftet at chiptuning til 8.900.- gir 220hk/455nm så det kan jo bli morsomt Very Happy
Ønsker dere alle her lykke til med deres Modeo'er, jeg får vel nå hoppe over på Volvo forums Laughing
Skjønner det må være skikkelig frustrerende å se slikt ja. På den annen side, så får du garantert en bil som jeg har vanskelig for å tro du kan bli annet enn happy med. Har kjørt v70 noen ganger og det er en veldig fin bil. Siste modell av den er nok (dessverre for vår del) mer feilfri enn første produksjon av Mondeoen kan vise seg å være er jeg redd. Lykke til videre med Volvoen!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   22/9/2007, 00:01

Alle i ventende Mondedeofans i Norge kan glæde jer over at i får leveret oktober/november.

Har netop hørt fra min forhandler her i DK, at den Mondeo diesel 140 hk Titanium bestilt 30/5 2007 i bedste fald først produceres i februar 2008!!! - Ni måneders ventetid !!

Den var oprindeligt lovet til august 2007 så flyttet til oktober/november, men nu altså februar 2008.

Problemet er, at Danmark kun vil modtage 5 diesel-biler pr. måned i resten af året - ja i læste rigtigt 5 !!!!

Skyldes sikkert at Ford Danmark har vurderet forkert, da de forudbestilte, så de nu har alt for lille en kvote af diesel. (i DK sælges flest benzin, men det er ved at ændre sig).

Overvejer nu at annullere ordren og se på en VW Passat i stedet......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   22/9/2007, 08:59

henrikh,
Hvordan har salget av den nye Mondeo vært i Danmark? Og hvilke modeller/motorer synes å være mest populær?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   22/9/2007, 09:10

henrikh

Det var ikke oppløftende å høre at dere får 5 dieselbiler pr. mnd..!!!. (høres ut som ett skikkelig stolpeskud).
Hvor mange biler er bestilt hjem til DK på deres kvote for i år..?
For våres vedkommende håper vi at de ca. 600 bilene er en realitet, det vil okt./nov. vise, om det begynner å løsne for våres del.
Hvilket forhold har Ford DK. til Ford EU. sentralt. Ford N. er eiet av Ford EU. sentralt, mulig det er derfor vi får de ekstra bilene.
Hva har gjort at dieselbiler har blitt så populære over natten at Ford DK ikke fikk det med seg..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bargib

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   22/9/2007, 10:50

Ford Danmark er ejet af Ford Europa, så det er det somme som for Ford Norge.

Jeg ved ikke om Ford Danmark bare ikke har været så gode som Ford Norge til at blive prioriteret? Men 5 biler pr. måned vil betyde et totalt stop for biler.

Seneste produktions brev for Danmark sagde 6 måneder fra bestilling til levering for en Titanium eller Diesel. Og det er et brev som ikke er ældrer end 2 uger? Men jeg kan se at tingene udvikler sig dag for dag... Jeg håber det bedste...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   22/9/2007, 18:24

Det er selvfølgelig forferdelig surt å måtte vente seks måneder lenger enn det man forventet, Sad men hvis man har mulighet til å vente på den bilen man virkelig ha lyst på, så må jo det være bedre enn å kjøpe en Passat No .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   24/9/2007, 19:12

Vi er visst ikke alene om å vente på bil. Andre merker med populære modeller har like lang ventetid.
http://http://forbruker.no/bil/article2005711.ece
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   

Til Toppen Go down

Hva skjer med bilene våre?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 5 av 22Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Next
 Similar topics
-
» Er det flere som er forbanna på Sinnasnekkeren?
» 2-taktsolje i 4-taktsmotor...