Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ettermontering av senkesett

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
jon

Antall Innlegg : 5
Registration date : 10.04.2008

PosteTema: Ettermontering av senkesett   10/4/2008, 13:56

Firmabilen jeg bestilte i februar med sportsunderstell, ser visst ut til å komme uten...

Klarer ikke å ha en bil med standard understell så da har jeg to valg. Bestille ny bil (ikke gunstig med de leveringstider som er)
Ettermontere senkesett

Noen som har gjort dette på den nye mondeoen? Har god erfraing med Eibach fra andre biler. Tenker på 30-35mm senking. Kan jeg bruke orginale dempere da?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skeptisk

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.02.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   10/4/2008, 15:45

Enkelt.
Krev at du får det som er bestilt (ny bestilling) og at de stiller med gratis lånebil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   10/4/2008, 19:11

En så enkel ting må vel kunne ettermonteres. Det er jo bare snakk om fjærer og kanskje dempere. I praksis tror jeg personlig at det kun er fjærene som er stivere, det basert på prisen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   10/4/2008, 21:51

går fint det med senke fjæring på nye dempere..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jon

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   11/4/2008, 09:32

Den bilen som er bestilt tar lang nok tid som det er så vet ik om jeg tør ta sjansen på å bestille ny.. Vil jo heller kjøre ny mondeo enn en gammel fokus eller noe sånt i sommer.

Tenkte at jeg kanskje kunne vri dette til noe positivt siden Eibach fjærer senker litt mer enn det orginale sportsunderstellet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   11/4/2008, 18:00

Hellanor importerer Eibach!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   12/4/2008, 23:20

jon skrev:
Den bilen som er bestilt tar lang nok tid som det er så vet ik om jeg tør ta sjansen på å bestille ny.. Vil jo heller kjøre ny mondeo enn en gammel fokus eller noe sånt i sommer.

Tenkte at jeg kanskje kunne vri dette til noe positivt siden Eibach fjærer senker litt mer enn det orginale sportsunderstellet...

Men vil du ha bilen så lav?Allerede på min standard mondeo må jeg ta det med ro over farts dempere for å ikke skrape nedi foran. Men nå kan det være at jeg er litt for redd for å slå istykker noe under bilen. Håper uansett du blir fornøyd med bilen senket eller ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   13/4/2008, 10:28

trønder skrev:
jon skrev:

Men vil du ha bilen så lav?Allerede på min standard mondeo må jeg ta det med ro over farts dempere for å ikke skrape nedi foran. Men nå kan det være at jeg er litt for redd for å slå istykker noe under bilen. Håper uansett du blir fornøyd med bilen senket eller ikke.

Min mondeo skraper ned i foran i fartsdumper, det er vel de små "skvettlappenene" foran hjulene som går nedi? Med sommerhjul opphørte dette. De er vel litt større og stivere enn vinterdekk. Feilvisning på farten er også redusert fra 7-8 til 3-4 km, ved 80-90km .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   13/4/2008, 19:27

Så sommerhjulene er på!Er du fornøyd med dimmen?
Ingvar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   13/4/2008, 20:11

Ingvar skrev:
Så sommerhjulene er på!Er du fornøyd med dimmen?
Ingvar.
Ja, jeg er fornøyd! Jeg har tenkt en del på dette, pga noen fysiske defekter som gjør at jeg ikke tåler harde støt og slag i bilen. I dumper/hull så hører jeg jo at dekkene er hardere enn vinterdekkene , men merker ikke dette i bilen. Så det går bra! Også må jeg jo innrømme at jeg synes de er barske! Har jo ikke hatt større hjul enn 15 tommer før.Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   13/4/2008, 20:39

Det var godt å høre. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   15/4/2008, 00:42

Senkesett kan jeg ikke se behovet for spes. med tanke på alle fartsdumber og elendige veier.

tdci skrev:
trønder skrev:
jon skrev:

Min mondeo skraper ned i foran i fartsdumper, det er vel de små "skvettlappenene" foran hjulene som går nedi? Med sommerhjul opphørte dette. De er vel litt større og stivere enn vinterdekk. Feilvisning på farten er også redusert fra 7-8 til 3-4 km, ved 80-90km .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krs
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 114
Registration date : 29.02.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   15/4/2008, 07:46

jon skrev:
Tenker på 30-35mm senking. Kan jeg bruke orginale dempere da?

En tommelfinger regel er demperbytte når du senker mer enn 40mm, så du er nok på trygg grunn med et 30-35mm sett. Senking er da ikke noe problem, man må bare bruke hodet når man kjører Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.sagatoppen.com
jon

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   16/9/2008, 22:27

Har nå kjørt snart 10000km med EIBACH senkesett 18" og orginale dempere. Bilen har ikke tatt nedi bakken en eneste gang, selv med mye kjøring på all slag vei (har ikke svettlapper).

Importerte fjærene selv fra provenproducts i england og det kom på rett under 2 lapper.

Anbefales på det sterkeste!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   17/9/2008, 13:31

Jon? Har du mulighet til å legge ut bilder av gliset? Skulle gjerne tenkt meg å sett en senket mondeo..Smile

Hvor mye senket du den?

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ettermontering av senkesett   

Til Toppen Go down

Ettermontering av senkesett
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics