Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Sjekke prod. dato på nett?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
PetterDK
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 54
Registration date : 20.02.2008

PosteTema: Sjekke prod. dato på nett?   22/3/2008, 16:39

Hei
Fant ikke no annen tråd som egnet seg til dette spm, så jeg lagde ny..

Lurer på om det går ann å sjekke produksjonsdato ved å skrive inn referanse nummer på nettet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   23/3/2008, 22:33

https://www.etis.ford.com. Er en nettside der man kan taste inn bilens chassisnummer, og få tilgang til en mengde informasjon om sin egen bil... er usikker på om du ved hjelp av kun referansenr er i stand til å finne informasjon om din egen bil på nettet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   11/6/2008, 11:21

Har mottatt chassisnummer og søkt på dette i www.etis.ford.com hvor jeg finner bilen min med en rekke detaljer (den er ennå ikke levert). Der kan jeg se at stemmeaktivert modul er på tysk. Er ikke sikker på hva stemmeaktivert modul er for noe (Voice Control?), men skulle jo gjerne hatt dette på engelsk eller norsk uansett hva det er.

Mine spørsmål er derfor: Hva er stemmeaktivert modul, og er det noen som har erfaring med at det som står oppført på www.etis.ford.com om egen bil ikke alltid stemmer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   11/6/2008, 13:01

Odin Ravn skrev:
Har mottatt chassisnummer og søkt på dette i www.etis.ford.com hvor jeg finner bilen min med en rekke detaljer (den er ennå ikke levert). Der kan jeg se at stemmeaktivert modul er på tysk. Er ikke sikker på hva stemmeaktivert modul er for noe (Voice Control?), men skulle jo gjerne hatt dette på engelsk eller norsk uansett hva det er.

Mine spørsmål er derfor: Hva er stemmeaktivert modul, og er det noen som har erfaring med at det som står oppført på www.etis.ford.com om egen bil ikke alltid stemmer?
For min bil sier Etis "Stemmeaktivert modul - Britisk". Voice Control er da også på engelsk (finnes visst ikke på norsk). Kanskje du må brushe opp tysken? Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   11/6/2008, 23:07

He, he - det var dette med tysken min, da. Er ikke stødig der. Men jeg regner med at dette må kunne fikses med en oppgradering av soft ware. Eller jeg får håpe, som noen har erfart, at ikke alt stemmer i Etis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   12/6/2008, 16:37

HallaBalla skrev:
Odin Ravn skrev:

For min bil sier Etis "Stemmeaktivert modul - Britisk". Voice Control er da også på engelsk (finnes visst ikke på norsk). Kanskje du må brushe opp tysken? Shocked

Jeg har også fått chassis nummer på bilen min nå, og registrert meg på Ford etis, men finner ikke fram. Hvor finner du info om din bil inne på etis bare ved hjelp av chassis nummeret????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   12/6/2008, 17:07

Hei, tiger2!

Jeg gjør følgende for å finne info om bilen min:

Trykk på knappen "Oppdater" etter at du har lastet opp https://www.etis.ford.com
Klikk Pålogging etter at oppdateringene er utført og logg inn med brukernavn og pasord.
Klikk Bil og skriv inn chassisnummer/VIN-nummer (17 tegn) i feltet for "VIN-post" og utfør søket.

Legg merke til at du muligens ikke finner data for bilen før den er ferdig. Jeg hadde produksjonsdato 04.06.08 og fikk ikke frem noen data før etter denne datoen - muligens et par dager etter. Skriv tilbake i denne tråden om det ikke fungerer - kanskje jeg kan hjelpe. Lykke til!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   13/6/2008, 00:02

Odin Ravn skrev:
Hei, tiger2!

Jeg gjør følgende for å finne info om bilen min:

Trykk på knappen "Oppdater" etter at du har lastet opp https://www.etis.ford.com
Klikk Pålogging etter at oppdateringene er utført og logg inn med brukernavn og pasord.
Klikk Bil og skriv inn chassisnummer/VIN-nummer (17 tegn) i feltet for "VIN-post" og utfør søket.

Legg merke til at du muligens ikke finner data for bilen før den er ferdig. Jeg hadde produksjonsdato 04.06.08 og fikk ikke frem noen data før etter denne datoen - muligens et par dager etter. Skriv tilbake i denne tråden om det ikke fungerer - kanskje jeg kan hjelpe. Lykke til!

Hei!
Får det ikke til:( Bilen er produsert og jeg har fått chassisnr, men det er bare på 11 tegn, og derfor får jeg feilmelding når jeg prøver å legge inn det som VIN nr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   13/6/2008, 07:15

Mange biler har WF0GXX (tallet 0 ikke bokstaven o) som de seks første tegnene. Du kan prøve dette, eller du må få alle tegnene fra leverandør.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   13/6/2008, 09:21

næiiij, fungerte dårlig dette også. Får bare beskjed om feil vin nummer. Får vel kontakte selgeren igjen hvis ingen har noe bedre forslag. MEN, bilen min er produsert (YES!!!!!!), og har dratt fra fabrikken!!! Det er det viktige!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   14/6/2008, 15:06

får heller ikke til feil vin nummer..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   14/6/2008, 16:40

tiger2,

Hvordan vet du at bilen er sendt fra fabrikken - er det noe selger kan se i et eller annet datasystem? Eller er det en nettside du vet om som ikke jeg er kjent med? Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   15/6/2008, 09:17

Odin Ravn skrev:
tiger2,

Hvordan vet du at bilen er sendt fra fabrikken - er det noe selger kan se i et eller annet datasystem? Eller er det en nettside du vet om som ikke jeg er kjent med? Shocked

Selger bekreftet 12. juni pr. mail at bilen var sendt fra fabrikk. Aner ikke hvordan han har sejkket det opp, men ser at han logger seg inn på en Ford side når jeg er innom han. VIN nummer har han ikke hørt om (!?!??!?)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   19/6/2008, 23:13

HVORFOR HAR NOEN Stemmeaktivert modul - Britisk". OG NOEN MED TYSK?????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   20/6/2008, 10:08

johnny ghia x 08 skrev:
HVORFOR HAR NOEN Stemmeaktivert modul - Britisk". OG NOEN MED TYSK?????
...og dette spørsmålet ligger under temaet "sjekke prod.dato på nett" fordi att ?????????????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

Antall Innlegg : 12
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   1/7/2008, 14:33

Bilen min ble produsert 20.06 som lovet, men jeg fikk først i dag opp info på etis.ford.com, brukte som det står et annet sted på forumet WF0GXX som de seks først i chassisnummeret. MEN bilen som står og venter på meg er Stardust silver og ikke Machine silver som jeg bestillte. Har heller ikke solgardin i sidevinduet bak, men den har run flat dekk og dekktrykksensorer????? Jeg har ikke bestillt dette. Først så får jeg levering 20.03, så i slutten av mai, så i slutten av juni, nå er target delivery date 12.07. Men nå er da bilen produsert og er på vei så håpet er stort om at jeg får den før 12 juli! Som jeg har sagt før her på forumet, hadde jeg rotet i min jobb slik som FORD roter så hadde jeg vært arbeidsledig. Men det er vel dyrere med dekktrykksensorer enn med solgardin så jeg skal vel ikke klage? Bortsett fra at jeg gjerne ville ha solgardiner da......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   1/7/2008, 14:59

Mondeo08 skrev:
Bilen min ble produsert 20.06 som lovet, men jeg fikk først i dag opp info på etis.ford.com, brukte som det står et annet sted på forumet WF0GXX som de seks først i chassisnummeret. MEN bilen som står og venter på meg er Stardust silver og ikke Machine silver som jeg bestillte. Har heller ikke solgardin i sidevinduet bak, men den har run flat dekk og dekktrykksensorer????? Jeg har ikke bestillt dette. Først så får jeg levering 20.03, så i slutten av mai, så i slutten av juni, nå er target delivery date 12.07. Men nå er da bilen produsert og er på vei så håpet er stort om at jeg får den før 12 juli! Som jeg har sagt før her på forumet, hadde jeg rotet i min jobb slik som FORD roter så hadde jeg vært arbeidsledig. Men det er vel dyrere med dekktrykksensorer enn med solgardin så jeg skal vel ikke klage? Bortsett fra at jeg gjerne ville ha solgardiner da......

Det må da vel være en annens bil du har fått opp dataene for? De kan vel ikke til og med ha bommet på fargen?

Har lest at runflat-dekk er veldig stive i sideveggene of dermed bråkete, så det virket ikke så fristende på meg. Synes 17"-dekkene mine bråker rikelig.

Solgardiner kan forøvrig ettermonteres, iflg. et innlegg fra Ford her på forumet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   1/7/2008, 15:35

Tror ikke det er feil chassisnr nei, ringde akkurat og sjekka med selgeren. Forøvrig alt godt å si om han! Han snakka om at machine silver var tatt ut fra i mars, men da burde jo jeg som kunde få beskjed. Da jeg skulle bestille bilen så var ikke alternativene Stardust silver eller Machine silver. Men Sea grey og Machine silver, og da demobilen var Machine silver og helt lik den jeg ønska me så ble den slik........trodde jeg.
Men stardust er vel fin den med, har ikke sett noen biler i den fargen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skeptisk

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.02.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   6/7/2008, 21:08

Krev omlevering!
...og leiebil fra 12.07.

Farge er så vesentlig at det bør de ta alvorlig når de driver og endrer uten å snakke med kunden.
Dekktrykksensorer kan da ikke koste så mye?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PantherBlack
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 23.01.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   6/7/2008, 22:27

Stardust er fin den vettu!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   6/7/2008, 22:35

Ikke verst den Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodek

Antall Innlegg : 10
Registration date : 16.05.2008

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   7/7/2008, 16:00

Jeg var nettop innom www.etis.ford.com, og registrerte meg. Jeg la inn WF0GXX+chassisnummeret som jeg fikk fra selger, og vips så fikk jeg opp info om bilen min Smile Den ble produsert 25.06.2008, så nå sitter jeg bare og venter. Fargen er riktig, og det ser ut som om valgt utstyr er med. Dette blir bra Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Sjekke prod. dato på nett?   

Til Toppen Go down

Sjekke prod. dato på nett?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vurdereing av "ny" motor ?
» Power Big Meet 2010
» slik blir Rudskogen juli 2011
» Delekataloger på nett
» 67 camaro blanklister nye