Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dørlister til nye Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Vern

Antall Innlegg : 29
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 14:33

Er det noen her inne som vet om det er mulig å sette på lister på bilen. Bil uten lister er veldig sårbart for eksempel på et handlesenter der mange ikke tar hensyn til andre og fliser døra opp så lakken spruter. Håper Ford kommer med noen smarte løsninger som kan ettermonteres. Har hørt at det finnes magnetlister som det er mulig å sette på ved parkering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 15:16

Dette kunne jeg også tenkt meg....noen har smelt en dør rett inn i meg sannsynligvis. Så det var en lite vakker ripe (og en liten bulk)på hjulbuen foran på førersiden..

Dro innom forhandler som fikk "rubba" bort ripa, og bulken ser jeg omtrent ikke selv så jeg overlever, men rose i ruta og ripe i lakken før det har gått 2 uker gjør noe med hvilepulsen!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 16:44

Vern skrev:
Er det noen her inne som vet om det er mulig å sette på lister på bilen. Bil uten lister er veldig sårbart for eksempel på et handlesenter der mange ikke tar hensyn til andre og fliser døra opp så lakken spruter. Håper Ford kommer med noen smarte løsninger som kan ettermonteres. Har hørt at det finnes magnetlister som det er mulig å sette på ved parkering.
Er det så mye hjelp i disse listene, egentlig? Skal jo mye til at smellen kommer akkurat på lista, alt ettersom hva slags bil som er parkert ved siden av. Som regel kommer smellen over eller under lista, har jeg inntrykk av (selv om man jo ikke ser smellene som har truffet lista ! Very Happy )

Ikke er slik lister særlig pene heller. Helt greit at Mondeoen er uten, synes jeg (som foreløpig er velsignet bulke- og ripefri).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 16:48

...ellers burde Mondeo`n vært utstyrt med kameraovervåkning slik at jeg hadde fått med meg det vesenet som la igjen sitt kjennemerke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 17:08

Det er desverre forbannelsen ved å skaffe seg en ny og gnistrene bil. Finnes mange likeglade mennesker.

Opplevde en mor og hennes sønn som kom drassende på to "snow-racere", den ene ble dratt rett inn i bakfangeren på min 2 dager gammel bil..Da jeg spurte moren om det var nødvendig, så hun på meg som om det var jeg som var IDIOTEN.

Umidelbart høres magnetlister ut som en smart løsning, men det krever vel rene flater når de skal på. Tenker på skitt, støv og negler som igjen riper lakken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 19:22

Det hjelper lite med lister,når man har folk rundt seg som er helt like glade i og hvordan bilene ser ut .BARE SLENGER DØRENE I ANDRES BILER UFF..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 19:27

Ingen problemer. Bestill dere en slik: http://www.carcapsule.com/Add_Your_CarCapsule_Picture.htm Så blir bilen beskytter mot mer enn bare dører...... :-D
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 19:39

eppen skrev:
Ingen problemer. Bestill dere en slik: http://www.carcapsule.com/Add_Your_CarCapsule_Picture.htm Så blir bilen beskytter mot mer enn bare dører...... :-D

Hehe, skulle gjerne hatt en slik noen ganger ja !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Vern

Antall Innlegg : 29

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 19:55

Prøver å søke litt rundt på nettet om det finnes noe som kan brukes. Eller så kjøper jeg en rull bobleplast som jeg ruller noen runder rundt bilen hver gang jeg parkerer. Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 20:18

johnny ghia x 08 skrev:
Det hjelper lite med lister,når man har folk rundt seg som er helt like glade i og hvordan bilene ser ut .BARE SLENGER DØRENE I ANDRES BILER UFF..

Ja. det er mange som gir f..n! På de bilene jeg har hatt så synes jeg at listene ofte sitter feil i forhold til buen på døren, så er jo det med bakdører og dører på toyota hiace og lignende. De treffer ofte høyt og hardt!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 22:20

Er faktisk ganske mange ganger jeg bruker mobilkameraet og tar bilde av min bil samt nabobilen slik at nummerskiltene vises før jeg forlater den hvis det er en trang parkeringsplass. Men i det store og det hele så pleier jeg heller å velge å gå 30 meter ekstra ved å ta den parkeringen som er lengst unna f.eks inngangen til kjøpesenteret.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 22:32

samme her parkerer et godt stykke unna for å være sikker på at bilen er bulk fri når jeg kommer tilbake
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 23:13

Pellepedal skrev:
Er faktisk ganske mange ganger jeg bruker mobilkameraet og tar bilde av min bil samt nabobilen slik at nummerskiltene vises før jeg forlater den hvis det er en trang parkeringsplass. Men i det store og det hele så pleier jeg heller å velge å gå 30 meter ekstra ved å ta den parkeringen som er lengst unna f.eks inngangen til kjøpesenteret.

Smart nok, men står du lenge parkert på en parkeringsplass, kan det faktisk ha vært mange forskjellige biler som har stått ved siden av deg den tiden du har vært borte.. og er en skade skjedd, trenger ikke den du sitter med bilde av på mobilen din å ha noe med skaden å gjøre.. Neutral

Pleide konsekvent å parkere ved siden av nye biler, regner med at folk med nye biler er forsiktige... men da jeg kommer for å hente bilen, har de nye bilene forlatt plassen og noen gamle vrak står gjerne parkert klin inntil bilen min.. huff
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   11/3/2008, 23:40

Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å parkere vedsiden av den/de to dyreste og fineste bilene i p-anlegget. De er like opptatt av bilen sin som jeg tenker jeg... og så langt er bilen(e) like fine.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dørlister til nye Mondeo   12/3/2008, 16:02

det var smart....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content