Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Går det an å blokkere bruker?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 15:33

Er det mulig å blokkere noen brukere slik at jeg slipper å lese demmes innlegg?
Har sett det andre steder, men finner det ikke her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 16:57

Henger meg på denne..
I det siste har det nesten vært en nedtur å komme inn på forumet for å se hva som har blitt skrevet siden jeg var der sist, fordi det kun er smileys, setning bestående av 2 ord osv..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 22:37

Dette støtter jeg fullt ut. Dette er et int.forum, men det har begynt å bli mye tull her inne. Trudde seriøsiteten blant voksne folk skulle være på et høyere nivå. Tenker da spessielt på samme tingene som b0, så hvis ikke de som holder på med dette tullet med smileys, usaklige kommentarer ikke slutter eller blir stoppet, er det bare å legge ned forumet. Desverre!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 22:50

jeg vet ikke hvor mange som er medlemmer her og heller ikke hvor mange som er enige med dere over her. Men det er en frivillig sak å gå inn på dette forumet. Jeg kan være enig i en strammere linje på innleggene, men samtidig synes jeg det må være plass til oss alle , og litt humor har da aldri drept noen??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 23:01

Syns ikke det har blitt så ille at det grenser til å legge ned forumet akkurat, men vi bør klare å holde den sakligheten vi har vært så heldig å ha her inne siden oppstart. Skal nok gå bra dette her vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   9/3/2008, 23:17

Under "hjelp" fant jeg dette
Sitat :
Hvorfor er ikke X funksjonen tilgjenglig?

Denne programvaren er skrevet og lisensiert av phpBB Group. Ønsker du at en funksjon legges til forumet, send en forespørsel til phpBB Group på deres hjemmeside phpbb.com. Vennligst ikke send funksjonsetterspørsler til forumet hos phpbb.com, gruppen bruker sourceforge til å håndtere nye funksjoner. Vennligst les igjennom forumene for og se hva vår innstilling er til den ønskede funksjonen og følg prosedyren angitt der.

Kanskje man kunne ta det videre? På vBulletin er jo dette en funksjon/et valg man har som bruker, blandt mange andre valg og funksjoner
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 07:58

Hei!
Må si med enig i "tdci" (ja, det er i 1. rekke et bilforum, men humor har vel ikke skadet noen), det er nå slik at vi er forskjellige alle mann, og har ulike meninger om hva som er humor eller ikke. Det eneste som er helt sikkert, er at det er "mangfoldet" som holder et slikt forum som dette oppe! Om man er 18, og er useriøs i "gamlingenes" øyne og skriver uten komma, kan man være helt sikker på at 18 åringen ønsker mer løs snipp i fra "bestefar"!
Hvis det er et stort problem for noen at det besvares innlegg med "smilys", og/eller korte setninger, vil jeg håpe at ikke man møter på større "problemer" i andre fora.......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 08:19

Kanskje man skulle opprette to Mondeo-forum? Et for humoristene og et for de alvorlige herrer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 08:31

Jeg forstår frustrasjoner som dette kan oppstå. Dette er jo selvfølgelig et forum for alle, og det er viktig å ha en dose tålmodighet og overbærelse for å få et forum til å fungere.
Det finnes det personer med dysleksi o.l., slik at man tenker på det før man slenger ut en kommentar om at man "ikke skjønner hva personen skriver o.l." Om man ikke forstår hva noen skriver, og man gjerne vil forstå, send en PM (privat melding) istedet for å komme med kommentarer i tråden. Det er også viktig at man skriver meldinger med hele setninger, ikke bare ok,ja,nei, smiletegn m.m. med mindre dette er et svar som gir 100% mening!

Vi kan godt sette strengere regler på hva som skrives og kommenteres om dette er ønskelig, men samtidig kan det da gå utover personer som ønsker å delta, men av grunner ikke kan svare på samme måte som alle andre.
Men om alle ønsker, kan man ha strengere regler og moderatorne kan slette meldinger som er unyttige?

Vurder dette og gi en tilbakemelding.

Hilsen Admin.

Peder Nielsen

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 08:53

Philip Marlowe skrev:
Kanskje man skulle opprette to Mondeo-forum? Et for humoristene og et for de alvorlige herrer.

Hvem skal avgjøre til hvilket forum man tilhører ???
Til Toppen Go down
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 12:48

Peder Nielsen skrev:
Philip Marlowe skrev:

Min kommentar var ment som en sarkasme.

Til nå synes jeg forumet har vært både underholdende og opplysende. Jeg synes derfor ikke noe om at enkelte her ønsker å sensurere, irrettesette og utestenge andre deltagere for det jeg oppfatter som bagateller.

Hvis man er irritert over en annen deltager, så kan men heller sende en PM og ikke gå åpent ut på forumet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 13:43

Hvis jeg spør om en mulighet å blokkere en bruker fordi jeg ikke ønsker å lese hans/hennes innleg burde ikke anses som om jeg er irritert.

Jeg har aldri sagt at noen brukere burde utestenges eller sensureres. Jeg har heller ikke kommentert andre brukernes oppførsel her på forumet. Jeg bryr meg absolutt ikke om skrivefeil.

Mitt eneste spørsmål var om det finnes mulighet til at JEG SELV kan velge hvilke brukere kan blokkeres slik at jeg slipper å lese demmes innlegg.

Håper at ingen føler seg fornærmet p.g.a. dette.
Hvis så, så beklager jeg.

Sist endret av Carnivore den 10/3/2008, 13:49, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 13:44

Philip: Slik å forstå!
Da er jo vi i bunn og grunn enige! Wink
Til Toppen Go down
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   10/3/2008, 17:08

Philip Marlowe skrev:
Peder Nielsen skrev:
Philip Marlowe skrev:

Min kommentar var ment som en sarkasme.

Til nå synes jeg forumet har vært både underholdende og opplysende. Jeg synes derfor ikke noe om at enkelte her ønsker å sensurere, irrettesette og utestenge andre deltagere for det jeg oppfatter som bagateller.

Hvis man er irritert over en annen deltager, så kan men heller sende en PM og ikke gå åpent ut på forumet
.

Jeg er helt enig med Mr Marlowe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   19/3/2008, 11:41

Hei.

Jeg er fersk på dette forumet, og synes det er veldig bra. Har fått masse informasjon her inne, noe som er nyttig når jeg en gang får den nye Mondeoen som jeg har bestilt.
Litt humor bør man tåle, selv om det ikke er særlig konstruktivt å skrive meldinger som kun inneholder et ord eller et tegn.
Mange andre forum har funksjoner der man kan blokkere andre medlemmer, slik at man ikke kan lese deres innlegg.
Men slik jeg ser det her inne så er vel ikke det noe stort problem.
Hvis man føler seg sjikanert av andre deltakere er vel det rette å melde fra til moderatorene for sidene her.

Vil samtidig ønske alle medlemmene her en riktig god påske.
Kjør forsiktig i påsketrafikken. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Går det an å blokkere bruker?   

Til Toppen Go down

Går det an å blokkere bruker?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1