Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bestilt bil 2008, leveringstid?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AvInnlegg
bærummondeo

Antall Innlegg : 3
Registration date : 13.05.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   10/6/2008, 14:52

Så heller ikke produksjonsdato er noen garanti for at Ford holder det de lover, gir mindre tillitt til at det er noen realisme i min target delivery date.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   13/6/2008, 09:45

MÅ bare få legge inn at nå er bilen min produsert og sendt fra fabrikk ( bestilte 6. mars) Very Happy enda jeg bestile med alt som skal sinke tiden( 2.0 TDCI, automat, elsete med minne, se signatur)Jeg skjønner meget godt frustrasjonen over alle som må vente lenge på bilen sin, men i dag klarer jeg bare ikke å la være å SMILE! Skal bli herlig å få byttet ut bildet( som jeg fant på nettet) i profilen min med min egen bil. Skal ikke bli så ille å kjøre seg en tur heller da :-) .
(har bedt selger om å få et kult reg.nr.(drømte om Forden i natt også))
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodek

Antall Innlegg : 10
Registration date : 16.05.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   2/7/2008, 12:19

Jeg holdt på å ramle av stolen her i sted Shocked Bestilte bil i midten av mai, og ble forespeilet 4 - 6 måneders leveringstid. Jeg har forsøkt å tenke minst mulig på hele kjøpet, og tatt sikte på at den skulle bli min bursdagspresang (bursdag i oktober). Jeg tenkte at jeg skulle ringe selger denne måneden for å høre om han hadde fått noen produksjonsdato på bilen.

Så ble jeg tatt helt på senga her i sted, selger ringer og lurer på om jeg venter på bilen? Den er ferdig produsert og skal komme til Norge 19. juli, jeg ble helt paff og klarte knapt å gjøre rede for meg Laughing Selger sier at jeg har vært heldig, han sier at den ligger minst 2 måneder foran andre biler i bestilling. Ikke skjønner jeg hvordan de bestemmer rekkefølgen på produksjonslinja si, men jeg klarer ikke å være annet enn glad akkurat nå. Kan det ha vært en tilsvarende bil som har blitt avbestilt? hmmm, vel så lenge bilen er som jeg har bestilt den så kan det være det samme.

Nå gleder jeg meg nå Very Happy Kanskje kjører jeg rundt i min nye Mondeo i slutten av måneden Cool Sommer, sol og ny bil cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

Antall Innlegg : 12
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   4/7/2008, 14:25

Bilen er kommet til forhandler!!!!!!!!!!!!! Prod 20.06 kom til forhandler 04.07. Til meg midt i neste uke:-)))))))
Men, jeg fikk Stardust silver i stedet for Machine Silver, forstå det den som kan, men det var med dekktrykksensorer?? Skal bruke dette for det det er verdt i prute sammenheng..... Ikke store forskjellen, men jeg har ventet i 6 mnd på en bil også er det feil farge!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   6/7/2008, 09:49

mulig det har begynt å løsne litt i produksjonslinjen hos Ford nå, men hva hjelper det når bilen min har stått 1,5 uke i Drammen (grrrrrr Mad ). NÅR KOMMER DEN TIL TRONHEIM??? Drar på bilferie 16. juli og det blir litt nedtur å kjøre gammelbil (forøvrig en 99 mod. SAAB 9-5, meeeget god), når man er blitt forespeilet nybil. Det er ennå en sjanse å få bilen til da, men nå er det jo ferietid også så jeg vet ikke helt......
Men jeg håper, og krysser fingre og tær Suspect
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   9/7/2008, 21:58

Nå har bilen min kommet til Trondheim, og den skal hentes på tirsdag. Skal kjøre meg en tur å se på den før den tid også. Har avtalt med selger( som for tiden har ferie) at jeg ønsker meg "kult" reg. nummer, og at s-max og TDCI merket bak skal fjernes- Tror den blir skikkelig kul da Smile .
Ang. leveringsproblemer hørte jeg på radioen i dag at Autolink, som transporterer de fleste nye biler rundt om i landet, er i konflikt med flere bilforhandlere, så leveranser av nye biler blir forsinket. Dette gjelder flere merker, og ikke bare Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
phlebas

Antall Innlegg : 12
Registration date : 05.06.2008

PosteTema: Da nærmer dagens seg endelig !!   10/7/2008, 13:24

Underskrev avtal 9/4, og fikk nå idag melding fra forhandler om at bilen er ferdig registrert og kan hentes imorgen kl. 15:00.
Kanskje den likevel kan få sett seg om litt i verden i sommer.

Ford Mondeo Titanum Stasjonsvogn, 2.0 TDCi 140HK M6
Ink Blue Metallic
17'' Alufelger + 16'' Alufelger Vinterhjul
Bi-Xenon Hovedlys
Seter 8-Veis el førersete, manuell høydejustering passasjersete
Parkeringssensor Foran/Bak
Cruise-Control
Takrails - Metallfarvet
Motor/Kupevarmer
Skvettlapper foran, Reservehjul full størrelse
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   28/7/2008, 20:45

Bilen har nå fått tildelt chassinummer, men selger var fortsatt usikker på når den ble produsert.
Noen her som har erfaringer med hvor "lenge" før produksjonen chassinummeret ble tilgjengelig?

(får ikke opp noe på etis.ford heller)

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   7/8/2008, 09:44

Ny telefon fra selger.
Bilen skulle egentlig produseres 23.aug, men en karosseripresse på fabrikken er ødelagt og forsinker prosessen med 3-5 uker (er det mulig?!). Antatt levering er 1.okt. Bare 5 mnd etter avtalt levering....og 8 mnd fra bestilling..

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   30/8/2008, 22:41

Noen som har erfaring med lovet leveringstid i det siste?
Bil bestilt 22.08. Selger mente at den da skulle produseres ca. midten av oktober, levering ca. 1. november.
D.v.s litt over 2 mnd leveringstid.
Er dette for godt til å være sant?
Har snakket med andre Fordselgere og de mener at jeg skal være heldig hvis jeg får bilen før februar....
Bilen er en Titanium S, vet ikke om dette kan forsinke?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SveinE

Antall Innlegg : 22
Registration date : 31.08.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   2/9/2008, 11:33

Hei,

Bestilte en Mondeo Trend 2.0 TDCI fra Stamsaas i Moss for et par uker siden. Bilen er rigget med takrails, hengerfesten, regnsensor, park.sensor, bakkestarthjelp, cruisecontrol, mørke ruter, avkjølt hanskerom, låsbare hjulmuttere, full størrelse reservehjul, flip keys, bag.rom matte. Gleder meg såklart som en liten unge.
Selger sa først at bilen var for produksjon i oktober/november. Så fikk jeg ny melding forrige uke om at Ford hadde satt den opp til produksjons september - det vil vel si levering midten av oktober? Etter å ha lest mye om levering her - tror dere dette kan gå? Eventuelt er det noen nye erfaringer med levering av denne type biler (jeg ser at det er tit. biler etc som kanskje har slitt mest med levering?).

---dagene blir uansett laaaaange
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   2/9/2008, 18:54

Hei,

Snakket med min selger i dag. Hadde blitt noe krøll med bestillingen til Ford og bilen ble bestilt først i dag.
Det skulle gå bra med produksjon i september og levering ca. midten av november.
De hadde endel biler i bestilling som de kunne endre spesifikasjonene på.

Min bil er en Titanium S 2,2 TDCI med navi - Blutooth - stemmestyring, rails, cruise, xenon, hengerfeste, sorte ruter, spoiler bak, 8-veis el seter, rails, barneseter, gardiner i bakdører, dekktrykkovervåkning, parksensorer foran og bak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TitaniumXXX

Antall Innlegg : 11
Registration date : 10.08.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   3/9/2008, 14:37

Hei, dere,

Jeg har endelig fått vite at bilen min er produsert, etter å ha bestilt bil i midten av mars...!

Ble ved bestilling forespeilet levering i månedskiftet juni/juli. Etter å ha solgt den gamle bilen min 6.7. (jada, litt naiv...) ble jeg oppringt av selger 8.7. med ny levering 23.8... (grr...)

14.8. fikk jeg ny tlf fra selger, han sa at ny leveringsdato var 20.9.!
Nå ser det ut til at den datoen kan holde!!! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   3/9/2008, 15:26

Noen som vet hvordan det stiller seg med prisøkning når levering har tatt så lang tid? Ser i kontrakten, der står det at prisen må stige over 6 % før kjøpet kan heves.

Har prisene på Mondeo gått opp fra februar?

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   8/9/2008, 10:18

Yeeei, fikk min første gode nyhet etter at jeg bestilte bilen.
Bilen ble produsert 28.08.08, og er på vei til Drammen.

Nå er ventetiden snart over, og det BØR være verdt det..Smile

Mvh
Bjørn

Sist endret av b0 den 11/9/2008, 15:49, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/9/2008, 14:24

Da fikk jeg "target delivery date" på min bil: 15.11.2008, og levering uke 47. Bilen ble bestilt 25.08. Dermed ser leveringstiden ut til å bli 12 uker.
Gleder meg som en unge!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   12/9/2008, 22:08

Det kan vel hende at det går litt fortere. De økonomiske utsiktene er endret betraktelig, og nyregistreringene i Storbritannia har gått ned med mellom 40 og 60% på ett år.

Når vi vet at ca. 40% av produksjonen i Genk har rattet på høyre side, så forstår vi at de får mindre å gjøre framover. Mondeo er en av modellene som er hardt rammet - sikkert fordi det vanligvis selges mange til sk. "fleets" - firmabiler til store firma. De fleste firma er svært usikre på omsetningen framover og utsetter investeringer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   17/9/2008, 13:34

Juhuuuu! Bilen min ankommer Trondheim i morgen tidlig, gjett hvem som kommer til å sove dårlig i natt? Det første jeg skal gjøre i morgen er å kjøre rett til Kverneland for å se. Gleder meg som en unge!

Leveringen kan drøye litt, da det skal ettermonteres titanium s-eksos, "styling-sett" og mørkere ruter foran, men forhåpentligvis får jeg overta mot slutten av neste uke.

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   17/9/2008, 17:06

Gratulerer! Kan bli noen laaange dager Wink Har selv TDD 15.11, så jeg får vel heller forsøke å korte ned ventetiden på å finne noe snadder til den på nettet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   17/9/2008, 20:39

Ja, det blir laaange dager:)
Men si fra om du finner no snadder da, morsomt med litt pimping light..!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
corvy

Antall Innlegg : 38
Registration date : 23.06.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   2/10/2008, 19:59

Mener jeg prøvde å skrive dette tidligere men kan ikke se innlegget noe sted, så jeg skriver det igjen.

Bestilte min starten av juli og får den nå i slutten av Oktober, så da snakker vi ca 4 måneder på vår levering. Ikke ille når vi tippet januar når vi bestilte.

Passaten vår faller fra hverandre nå så det passer bra Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.barmen.nu
corvy

Antall Innlegg : 38
Registration date : 23.06.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   9/10/2008, 20:55

I dag fikk jeg telefon fra selger, bilen er ferdig og står på Fornebu. Den mangler bare skilt så kan jeg hente den...

Bør kanskje få fart på salget av den der Passaten da. Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.barmen.nu
SveinE

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   21/10/2008, 21:10

Hurra..
Jeg er i sjokk - bil bestilt 22. august, produsert (etter det jeg ble fortalt) 16. oktober og har ankommet hos selger nå idag. Sinnsyyyyyykt..
Dette blir bare helt utrolig. Ny bil før helgen og jeg som trodde at november ble en drøy uke gammel før jeg fikk den..

Nå er timene lange...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 87
Registration date : 09.09.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   21/10/2008, 22:01

Jeg bestilte 25. august, fikk produksjon november. kanskje jeg skal høre med forhandler om den også har fått fremskyndet prod og levering??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SveinE

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   22/10/2008, 08:24

Det skader aldri å spørre vet du..
for min del skjønner jeg ikke at det kunne gå så glatt, men har jo ikke sjekket om alt er med ennå.. Ble brått mye å fikse på kort tid, men du verden så gøy.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   

Til Toppen Go down

Bestilt bil 2008, leveringstid?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 9Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» 2008 Tysse 6220
» Kabe campingvogn
» kopi R felger vurderes solgt
» Dekk størrelsa å anna info om dekk
» Felger boltsirkel 4 x 100 13"