Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bestilt bil 2008, leveringstid?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AvInnlegg
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   10/3/2008, 20:35

johnny ghia x 08 skrev:
ja det er ikke til å bli klok på detta her med levering.rart at ford skal slite så fært med detta når andre bil merker klarer å levere mye fortere...

Det har med tilbud og etterspørsel å gjøre. Det er det som er hovedgrunnen. Mondeo har blitt svært populær over hele Europa, og Galaxy og S-Max, som deler plattform og samlebånd, er også populære modeller. Derfor er kapasiteten sprengt.

Når det er sagt, er det en del uutrgunnelige elementer i forhold til hvilke utgaver og utstyrsprofiler som blir produsert før andre. Noen venter nesten et år, mens andre (som oss) får bilen fortere enn de var forespeilet.

Det som er trøsten er at bilen er verdt å vente på. Ufattelig bra. Jeg elsker hver meter i denne farkosten!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
marle

Antall Innlegg : 4
Registration date : 07.01.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   10/3/2008, 20:41

Jeg bestilte 16 nov. Titanium 2.0TDCi Aut med masse stæsj. Fikk først antydning om levering i mai. For tre uker siden fikk jeg høre at det ble juni... Men så forrige uke kom en morsom kontrabeskjed om at produksjonsdato var satt til 13 mars og levering 10 april Very Happy

Så kan ikke bli klok av dette nei..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   19/3/2008, 13:51

Glad melding fra sulland gardemoen ,det ser ut tilatt jeg får mondeo ghia x i mai en gang,har ikke fått dato,men sto så på demmes pc at levering kunne bli i mai en gang.Det er jo noe å ta med seg før man tar påske fri.. Så da er det bare å vente litt til da.. cheers Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   19/3/2008, 17:44

johnny ghia x 08 skrev:
Glad melding fra sulland gardemoen ,det ser ut tilatt jeg får mondeo ghia x i mai en gang,har ikke fått dato,men sto så på demmes pc at levering kunne bli i mai en gang.Det er jo noe å ta med seg før man tar påske fri.. Så da er det bare å vente litt til da.. cheers Very Happy

For håpe gleden ikke blir kortvarig ved at det blir enda lenger ventetid. Du venter allikevel på noe godt og flott.cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   19/3/2008, 20:39

johnny ghia x 08 skrev:
Så flott at du ikke må vente lenger Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   21/3/2008, 10:59

Ifølge forhandler skulle de skru sammen min skjærtorsdag, men det gjenstår å se. Noe hakkande gæernt er det i alle fall, siden det står en 99% identisk til salgs hos R&S Økern. Den ble bestilt i November. Ikke endring av inneliggende bestilling! Da hadde jeg allerede ventet i 6mnd. Helt sykt hele opplegget.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   25/3/2008, 18:20

Ja, oednom - nå er jeg jaggu spent på om bilen din er produsert, og om dette faktisk skjedde på Skjærtorsdag. Har du vært i kontakt med forhandler nå etter påske og fått dette bekreftet - eventuelt avkreftet?

Det er på høy tid at det går din vei nå!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oveJ

Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   25/3/2008, 20:27

Jeg bestilte bil 19. des., det ble den gang estimert leveranse i mai. For akkurat en mnd. siden ringte selger og fortalte at bilen kom til å bli produsert tidlig mars med leveranse i slutten mars. Jeg ringte så rett før påske for høre åssen det gikk, mest på grunn av at jeg hadde fått nye kontaktperson hos forhandler. Da var plutselig produksjonsdatoen flyttet til juni !!! Makan, at det går ann !!! Ford har tydeligvis null kontroll:evil:
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hvej250

Antall Innlegg : 6
Registration date : 31.03.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   31/3/2008, 14:14

Hej alle
Det er et super forum i har her , jeg har fået mange rigtig fine oplysninger ,jeg går og venter på min mondeo bestilt d. 26.09.07 har ikke fået produktions dato endnu , men måske til maj . Efter at jeg har læst jeres indlæg glæder jeg mig dobbelt Smile

bestilt thunder grey 1,8 tdci titanium 17" alu
sony stereo, kabinevarmer , fartpilot , anhængertræk .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   31/3/2008, 20:12

Odin Ravn skrev:
Ja, oednom - nå er jeg jaggu spent på om bilen din er produsert, og om dette faktisk skjedde på Skjærtorsdag. Har du vært i kontakt med forhandler nå etter påske og fått dette bekreftet - eventuelt avkreftet?

Det er på høy tid at det går din vei nå!

Den er nå hos transportør i Genk. Så her kjører de på!!!! pirat
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   31/3/2008, 21:26

Får inderlig håpe at hellet er med deg, oednom. Dessverre sier informasjonssjef Vidar Grønli i Fellesforbundet i dagens VG at Autolink i Drammen blir tatt ut dersom det blir streik, og opplyser at de som venter på ny bil kan glemme det en stund dersom en slik konflikt oppstår.

Tror jeg har alle med meg i formumet når jeg krysser fingrene for deg, og jeg håper at det blir din tur nå. At bilen endelig er produsert, og så blir den stående et eller annet sted grunnet streik, ville vært rent ut helt for jæ....!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   31/3/2008, 21:40

Spiller ikke så stor rolle for meg lenger. Var mest frustrert rundt nyttår. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   31/3/2008, 21:51

Odin Ravn skrev:
Får inderlig håpe at hellet er med deg, oednom. Dessverre sier informasjonssjef Vidar Grønli i Fellesforbundet i dagens VG at Autolink i Drammen blir tatt ut dersom det blir streik, og opplyser at de som venter på ny bil kan glemme det en stund dersom en slik konflikt oppstår.

Ikke nok med det. Jeg skal få ettermontert hengerfeste 7. april og blir det streik tas det også ut 16 stk fra Kverneland bil i Drammen og sikkert mange andre også. Antar det er verksted de tar ut og ikke selgere. Men dette forsinker sikkert klargjøring m.m. hos forhandler i tillegg.

Men de skal få streike alle sammen. AFP er viktig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nemo

Antall Innlegg : 33
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   3/4/2008, 19:18

nemo skrev:
Bestilt 23.01.2008 sunny Estimert byggemåned: april 2008. Dvs levering trolig i mai...
Estimert leveringsdato er satt til 31. mai. Da er vi omtrent i rute, men ingenting er sikkert enda.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

Antall Innlegg : 12
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/4/2008, 08:24

Må sannelig si at Ford har kontroll. Fikk først en leverings tid på 4 mnd da jeg bestilte 3. jan. Så fikk jeg byggedato 1 mars med levering i slutten av mars. Tok så kontakt midt i mars for å høre. Da var det plutselig 1. prioritet i mai, med lev i slutten av mai. Ringte i går og da var det juni, med lev i slutten av den mnd. Hadde dette vært i min jobb så hadde jeg vært uten arbeid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/4/2008, 11:58

Her blir vist ikke Ford noe bedre. helt håpløst affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oveJ

Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/4/2008, 12:04

Mondeo08 skrev:
Må sannelig si at Ford har kontroll. Fikk først en leverings tid på 4 mnd da jeg bestilte 3. jan. Så fikk jeg byggedato 1 mars med levering i slutten av mars. Tok så kontakt midt i mars for å høre. Da var det plutselig 1. prioritet i mai, med lev i slutten av mai. Ringte i går og da var det juni, med lev i slutten av den mnd. Hadde dette vært i min jobb så hadde jeg vært uten arbeid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det her var mistenkelig likt det jeg også har opplevd !!! Faktisk helt likt med samme datoer osv. Jeg bestilte bil 19. desember. Hvordan er det mulig plutselig å havne 3 mnd bak i køen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/4/2008, 14:03

Jeg bestilte 18.feb, sjekket opp forrige uke om prod.dato osv..
Forhandler hadde ikke fått dato, så vet ikke i hvilken retning det bør tolkes..:/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   11/4/2008, 17:59

Nå er min i Drammen, men der hadde de visst så j..... mye å gjøre Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   15/4/2008, 14:54

Hei

Bestilte min nye Mondeo 22 feb. Fikk i dag beskjed fra forhandler om at de ville starte produksjonen den 29. april.
Hadde ikke fått noen bekreftelse på når bilen ville bli ferdig, men regnet med at de ville motta den i slutten av mai. Forhandler ville kontakte meg igjen når han visste eksakte datoer.

Etter alt rotet som andre har erfart angående leveringstid tar jeg dette foreløbig med en klype salt, men det hadde vært veldig greit å få bilen til sommerferien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SveinR

Registration date : 28.03.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   16/4/2008, 20:19

Må få uttrykke min frustrasjon i dette forumet jeg også. Bestilte bilen i august ifjor, har fortsatt ikke fått prod.dato. Er nå lovet mai-produksjon. Er jeg heldig får jeg den vel før sommerferien. Makan! Og jeg må ringe selgeren å mase, han gir jo aldri lyd fra seg. Hadde jeg ikke fått pruta meg til så bra pris når jeg bestilte den, hadde jeg kjøpt en annen forlengst.Mad

Bestilt 20.08.07, Opprinnelig levering okt/nov 07. Fortsatt ikke prod.dato TitX st.v. 2,0 Tdci 130HK, aut., Panther, komf., nav., integr. barneseter, mørke ruter, tilh.feste, regnsensor m.m.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   16/4/2008, 23:22

Velkommen i klubben - det er mange i forumet her som har ventet lenge på bilene sine.. og det med mangelfull kontakt med selger er vel også noe som går igjen.. Men du har noe å glede deg til da.. bilen er helt toppers.. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   16/4/2008, 23:57

Jeg får sannsynligvis min i morgen SveinR, din er ganske lik den jeg har bestilt, du har barneseter ser jeg, jeg har sportsunderstell - så det kan ta tid. Jeg vet også at det allerede midt i mars ankom biler tilsvarende "våre" som var originalbestilt (ikke endrede forhåndsbestillinger) etter bilmessen, altså i November, faktisk også biler bestilt i Januar, da hadde jeg allerede ventet i 7 måneder. Jeg vet ikke hvorfor, men har bedt forhandler finne ut av det for egen del. Jeg har mast mye, også hos FMN, men fikk aldri en fixed byggedato, så den ble til slutt manuelt "presset inn" og fikk produksjonsdato påskeaften, den ble produsert skjærtorsdag. Så frustrert går de jo an å bli, det verste er nesten at folk tror man er helt idiot som venter så lenge på en bil, men det blir strukket en måned om gangen og da blir det slik. Mye av gleden blir til slutt borte, når det skal være en kamp verre enn å få en Trabant i DDR på 70 tallet. Jeg husker at jeg fikk noe ekstra rabatt, siden det var den første bilen av den typen som ble solgt, - nå er snart hver annen bil en møter MKIV. Skikkelig innovatør. Forhåpentligvis er barnesykdommene borte og dessuten har nøkkelen blitt mindre - og så går det mot sommer, alltid fint å få ny bil da! Lykke til!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SveinR

Registration date : 28.03.2008

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   17/4/2008, 18:32

Takk for oppmuntrende ord i en tung ventetid. Smile Har skjønt at de som har fått bil er veldig fornøyde, så jeg satser på at det er verdt ventingen.

Får håpe jeg kan gratulere deg med ny bil idag odneom, du må vel være av de som venta lengst. Kos deg!

Bestilt 20.08.07, Opprinnelig levering okt/nov 07. Fortsatt ikke prod.dato TitX st.v. 2,0 Tdci 130HK, aut., Panther, komf., nav., integr. barneseter, mørke ruter, hengerfeste, regnsensor m.m.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hmb

Antall Innlegg : 1
Registration date : 22.04.2008

PosteTema: Bestillingstid 2 mnd   22/4/2008, 13:33

Jeg bestilte bil på R&S på ensjø i dag. 115hk Titanium Machine Silver med en del ekstra uts9tyr(Cruise, rails, parksensor, bagasjeromsgardin, solgardin baksete, mørktonede ruter, 8 veis el-justering av førersete, metalikk og litt til. kjøpspris 332.000,-. Var det et godt tilbud?

Selger sa at bilen hadde fått leveringsdato den 21.06.08, og den var åpen for endringer derfor var det kun 2 mnd leveringstid. På billia sa de at det var 4-5 mnd leveringstid, er det en av de som ikke snakker sant?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid?   

Til Toppen Go down

Bestilt bil 2008, leveringstid?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 9Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» 2008 Tysse 6220
» Kabe campingvogn
» kopi R felger vurderes solgt
» Dekk størrelsa å anna info om dekk
» Felger boltsirkel 4 x 100 13"