KingChaos Mondeoguru

Antall Innlegg: 76 Registration date: 02.11.2009
 | Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 2/11/2009, 18:40 | |
| | krispo skrev: | | Ja, det er en svakhet med den parksensoren. Hadde en Citroen C5 før med parksensor og den var suverent mye bedre enn denne. Der kunne man se visuelt på instrumentpanelet hvor nær man var motstand, og lyden ble høyere og høyere jo nærmere man kom. Men jeg er nu strålende fornøyd uansett over å rulle rundt i min Mondeo..... |
Ehh...
PARKSENSOR. PARK.. Som i parkering. Du kan jo bestille bil med adaptiv cruisecontroll dersom du ofte bulker med biler foran deg som kjører i samme retning...  Ser ikke helt problemet ditt her. Ville vært utrolig irriterende med varsling hele jævla tide. Inn i lyskryss.. piiiip.. Fultstopp.. piiip. kø. piiip piiip piiip
Nei. Adaptiv cruisekontroll. Men nå er vel dette litt off topic.
Når det gjelder leveringstider:
Ingen forhandler kan kontrollere leveringstiden på bilen din. Dette har KUN med utstyrs nivå på bilen å gjøre.
Så til de som sliter med lang leveringstid: Hør med selger om hvorfor bilen ikke er i produksjonslinja enda. Grunnen til utsettelse er at fabrikken selger ober forventet av noe ekstrautstyr, og leverandørene ikke klarer å levere dette. På min forrige Titanium X, bestillt nov. 2007 ble produksjonen utsatt pga mangel på avtagbare hengerfester. Jeg taok da av dette fra bestillingen, og vips, bilen ble satt i produksjon. Levert ca 10 dager senere.
Bestillte ny Titanium S September, levert Oktober 2009.
Hør evt om hva slags lagerbiler de har og se om en av de kan tilfredstille dine "krav" til utstyr.
Så også at det var en som mente du kunne KREVE leiebil.. hehe.. Lykketil. Star ingenting i kontrakten om krav til leiebil, selv om bilen ikke leveres i tide.
LYKKE TIL MED NYE BILER |
|
KnutB Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 235 Location: Fjellhamar Registration date: 25.08.2008
 | Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 2/11/2009, 20:38 | |
| Hmmm, bestilte min nye 2,2S i slutten av august, byggedato i morgen, 04.11, estimert levering 5. desember. |
|

| Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 9/11/2009, 19:38 | |
| Da dukket den nye bilen opp på Etis.
Produksjonsdato 03.11.2009
Mondeoen jeg har nå hadde produksjonsdato 04.11.2008, ble levert 12.12.08. Da er vel den nye på veien omtrent på samme tid som i fjor. |
|
tomcat
Antall Innlegg: 1 Registration date: 31.10.2009
 | Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 9/11/2009, 20:15 | |
| Hva skal til for å spore en bil på etis?
Og når er den sporbar, kun etter den er produsert?
Min er planlagt bygget 4. desember |
|

| Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 9/11/2009, 21:12 | |
| Hei Tomcat,
For å spore bilen på Etis, trenger du VIN koden på bilen din. Jeg fikk VIN koden til min siste bil ca 2 uker før den ble produsert. I mitt siste tilfelle dukket bilen opp i Etis i dag, 6 dager etter produksjon.
Link til Etis: http://www.etis.ford.com |
|

| Tema: Re: Bestilt bil 2008, leveringstid? 29/11/2009, 11:16 | |
| Da var ny-bilen på plass. Har kun kjørt 40km denne helgen. Veldig fornøyd! Virker som det er gjort forandringer på støydemping. Ellers er det meste som før. Kun oppdaget en forandring siden min 2009 modell: Nytt "håndtak" for å åpne lokket i midtkonsollen. |
|