Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Frontrute - levende sprekk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Frontrute - levende sprekk   3/3/2008, 08:35

Hei,

I dag opplevde jeg noe ytterst merkelig med min 2007 Ford Mondeo. Morgenen startet forøvrig med frost og isete ruter (glemte å sette på kupevarmer i går kveld). Jeg startet motoren, satt på varme i front og bakrute og gikk inn igjen for å vente på opptiningen.

Når jeg så satte meg i bilen igjen og fikk visket bort slapset i fra frontruten oppdaget jeg en sprekk nede i høyre hjørne. På en mandagsmorgen er dette naturligvis ekstra frustrerende og jeg uttrykte meg deretter mens jeg satt inne i bilen. Når jeg parkerte bilen i går ettermiddag la hverken madammen (som satt på førersiden) eller meg merke til noe som skulle ligne på en steinsprut e.l.

Tilbake til saken. Jeg kjørte mot jobb, fortsatt med varmen på i frontruten (noe is igjen). Etter 5-10 minutter oppdaget jeg til min forundring at "sprekken" hadde blitt noe større og i det jeg ser på "sprekken" kommer den mot meg og jeg ser nå rett på den i førerseteposisjon. Jeg slår av varmen i frontruta med en gang og da stopper den opp. Tilfeldig eller sammenheng?

Er det noen som helst logisk forklaring på dette?? Som sagt, det var ingenting som skulle tilsi i går at jeg hadde fått en steinsprut som kunne utgjøre utgangspunktet for den sprekken jeg oppdaget i dag når ruten var oppvarmet. Jeg passer bilen min som en baby og en steinsprut ville jeg lagt merke til. Jeg har kontaktet Ford forhandleren min som skulle sjekke opp i saken, jeg akter naturligvis ikke betale en eneste krone for dette.

Kom gjerne med kommentarer på hendelsen, for dette skjønner jeg ikke bæret av.. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Frontrute - levende sprekk   3/3/2008, 11:07

Steinsprut med sprekk vil kunne sees ett eller annet sted i sprekkens begynnelse. Hvis ingen indikasjon på steinsprut, vil det være naturlig å skylde på spenninger i glasset. Varmen vil nok typisk kunne få glasset til å utvide seg og derfor "går" sprekken når varmen er på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Frontrute - levende sprekk   3/3/2008, 11:21

Okei - dette er mest sannsynlig årsaken da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Frontrute - levende sprekk   

Til Toppen Go down

Frontrute - levende sprekk
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Frontrute til volvo 140/240 ønskes
» ØK frontrute bmw e36 coupe