| | Hva skjer med bilene våre? | |
|
|
| Av | Innlegg |
|---|
poskare Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 282 Age: 39 Location: Tønsberg Registration date: 31.08.2007
 | Tema: Hva skjer med bilene våre? 1/9/2007, 16:13 | |
| Har lagd en egen tråd her som vi kan diskutere hvordan det ligger an med bilene våre.
Jeg bestilte bilen min i midten av juni, og det ble sagt levering i okt/nov. |
|
 | |
Torz SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 314 Age: 50 Location: Oslo/Oppland Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 1/9/2007, 23:44 | |
| Bestilte 4. juli og fikk antatt levering nov./des. |
|
 | |
Tjohoi SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 436 Age: 39 Location: Nittedal Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 1/9/2007, 23:47 | |
| Bestilte 17. juli og fikk antatt levering sept/okt |
|
 | |
hhf SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388 Location: Lier Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 08:32 | |
| Bestilte 30.juni og bilen skal nå være produsert og antakelig på vei ut fra fabrikken. Det skal legges til at bilen var i "systemet" til Bilia og ble modifisert etter mine ønsker. |
|
 | |
henrikh
Antall Innlegg: 25 Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 15:27 | |
| | hhf skrev: | | Bestilte 30.juni og bilen skal nå være produsert og antakelig på vei ut fra fabrikken. Det skal legges til at bilen var i "systemet" til Bilia og ble modifisert etter mine ønsker. |
Og derfor kan den oprindelige bestilling godt være meget ældre.
Hvis i også skriver, hvilken model i har bestilt, kan det være en stor hjælp til at vurdre forventet produktion på egen bil.
Har selv bestilt i starten af juni på en eksisterende ordre fra 30. maj. Først lovet levering i august. Så flyttet til oktober/november og nu tør Ford Danmark slet ikke love nogen leveringstid.
Bilen : 2.0 Diesel 143 HK i Panther Black, Titanium, 5 dørs. |
|
 | |
erlends
Antall Innlegg: 6 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 16:05 | |
| Jeg bestilte også bil midt i juni, ble fortalt at levering ville skje sept, mulig oktober. Det siste jeg hørte er at den iallefall ikke kommer før oktober.. |
|
 | |
madonna
Antall Innlegg: 4 Registration date: 31.08.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 18:49 | |
| Bestilte i Mai. Fikk først melding om leveing i November, men nå snakker selger om Februar Jeg har bestilt en Ghia X 130hp auto stasjonsvogn, med Safetec (ACC+IVDC) Navi, ventilerte seter, mørke ruter, spoiler og Converse+ (og endel mere) . Virker som om det er Converse+ som forsinker. |
|
 | |
Bargib
Antall Innlegg: 25 Location: Herlev, København Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 19:25 | |
| Bestilte 13. juli: 1,8 TDCI Titanium Stationcar. Seneste melding er muligvis produktion i september og levering i oktober, men jeg skulle ikke føle mig for sikker.  |
|
 | |
pokingdevice
Antall Innlegg: 4 Age: 32 Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 19:48 | |
| Bestilte 10 august, levering feb/mars (i verste fall sa selger) |
|
 | |
Dallas Mondeofreak

Antall Innlegg: 153 Location: Trondheim Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 2/9/2007, 20:25 | |
| Jeg bestilte min Tit X, aut, 30.04.07.... Bilen ble lovt levert i slutten av juli. Har etter dette fått flere datoer den visstnok skulle leveres. Har også annulert kontrakten, men valgte å kanselere annuleringen fordi det ble lovt at bilen skulle leveres 30.08. Fikk også engang beskjed om at bilen var produsert, men dette stemte altså ikke. Status idag er at den sannsynligvis ikke blir produsert i september. Kanskje oktober.... Har nå sendt en ny mail til forhandler og svaret derfra avgjør sannsynligvis om jeg dropper hele Mondeon ettersom jeg nå er skikkelig lei. |
|
 | |
Luigi

Antall Innlegg: 30 Age: 40 Location: Vestfold men orginalt S&Fj :) Registration date: 31.08.2007
 | |
 | |
kikker Mondeofreak

Antall Innlegg: 199 Location: Oslo Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 3/9/2007, 09:58 | |
| | Dallas skrev: | Jeg bestilte min Tit X, aut, 30.04.07.... Bilen ble lovt levert i slutten av juli. Har etter dette fått flere datoer den visstnok skulle leveres. Har også annulert kontrakten, men valgte å kanselere annuleringen fordi det ble lovt at bilen skulle leveres 30.08. Fikk også engang beskjed om at bilen var produsert, men dette stemte altså ikke. Status idag er at den sannsynligvis ikke blir produsert i september. Kanskje oktober.... Har nå sendt en ny mail til forhandler og svaret derfra avgjør sannsynligvis om jeg dropper hele Mondeon ettersom jeg nå er skikkelig lei. |
Blir faktisk litt bekymret når jeg leser innlegget ditt. Ser også de danske forhandlerene har begynt å flytte på leveringstidene, langt forbi estimert levering. En ting er at bilen ikke kan kompleteres pga. manglene deler, men direkte å lyve er vel å dra den langt. Hvis det er noen som burde ha hatt bilen sin nå, må det være deg, etter så mye du har jobbet mot forhandler og importør.
Det er vel en grunn til at min forhandler har bedt om ett krisemøte med Ford idag. Skal få svar ang. møtet i midten av denne uken. Hva sier de om klimasetene. Ser at madonna har bestilt klimaseter, og "worse case" levering feb.08. Disse setene er jo estimert i sept.07.
Det verste er at man har kommet så langt i prossesen, at andre alternativer virker like håpløse. Virker som alle bilmerker idag har lange leveringstider. En kompis av meg avbestilte sin Mazda 3 ifjor, etter 6 mnd venting. |
|
 | |
hhf SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388 Location: Lier Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 4/9/2007, 12:08 | |
| Fikk akkurat telefon fra min selger som kan fortelle at jeg antakelig kan få overlevert bilen torsdag eller fredag denne uken!!! Før tidligere antatte datoer!!!
Merkverdig nok føler jeg en slags nummhet i forhold til det hele - akkurat som om jeg blir fratatt en karamell jeg skulle suge på til bilen kom om en uke eller to ... Vi mennesker er rare, eller er det kanskje bare jeg som reagerer rart :-) |
|
 | |
pohorne Mondeofreak

Antall Innlegg: 162 Age: 44 Location: Drammen Registration date: 03.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 4/9/2007, 12:28 | |
| Bestilte første uka i juli og er lovet levering før desember. Kjøpt bil hos Kverneland Drammen.
Bilen : 2.0 Diesel 130 HK, automat i Thunder grey, Titanium, Stv |
|
 | |
Shorty Mondeoguru

Antall Innlegg: 94 Location: Skedsmo Registration date: 03.09.2007
 | Tema: Re: Hva skjer med bilene våre? 5/9/2007, 13:46 | |
| Bestilte 30.08 lev tid Mars - April. Kjøpt hos RS på Ensjø
Bilen : http://www.norwegianmondeoclub.com/Min-Mondeo-f14/Shortys-glis-t40.htm |
|
 | |
| | Hva skjer med bilene våre? | |
|