Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hva skjer med bilene våre?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3 ... 11 ... 22  Next
AvInnlegg
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Hva skjer med bilene våre?   1/9/2007, 17:13

Har lagd en egen tråd her som vi kan diskutere hvordan det ligger an med bilene våre.

Jeg bestilte bilen min i midten av juni, og det ble sagt levering i okt/nov.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 00:44

Bestilte 4. juli og fikk antatt levering nov./des.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 00:47

Bestilte 17. juli og fikk antatt levering sept/okt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 09:32

Bestilte 30.juni og bilen skal nå være produsert og antakelig på vei ut fra fabrikken. Det skal legges til at bilen var i "systemet" til Bilia og ble modifisert etter mine ønsker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 16:27

hhf skrev:
Bestilte 30.juni og bilen skal nå være produsert og antakelig på vei ut fra fabrikken. Det skal legges til at bilen var i "systemet" til Bilia og ble modifisert etter mine ønsker.

Og derfor kan den oprindelige bestilling godt være meget ældre.

Hvis i også skriver, hvilken model i har bestilt, kan det være en stor hjælp til at vurdre forventet produktion på egen bil.

Har selv bestilt i starten af juni på en eksisterende ordre fra 30. maj. Først lovet levering i august. Så flyttet til oktober/november og nu tør Ford Danmark slet ikke love nogen leveringstid.

Bilen : 2.0 Diesel 143 HK i Panther Black, Titanium, 5 dørs.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
erlends

Antall Innlegg : 6

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 17:05

Jeg bestilte også bil midt i juni, ble fortalt at levering ville skje sept, mulig oktober. Det siste jeg hørte er at den iallefall ikke kommer før oktober..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madonna

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 19:49

Bestilte i Mai.
Fikk først melding om leveing i November, men nå snakker selger om Februar Sad

Jeg har bestilt en Ghia X 130hp auto stasjonsvogn, med Safetec (ACC+IVDC) Navi, ventilerte seter, mørke ruter, spoiler og Converse+ (og endel mere) .

Virker som om det er Converse+ som forsinker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bargib

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 20:25

Bestilte 13. juli: 1,8 TDCI Titanium Stationcar.

Seneste melding er muligvis produktion i september og levering i oktober, men jeg skulle ikke føle mig for sikker. alien
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pokingdevice

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 20:48

Bestilte 10 august, levering feb/mars (i verste fall sa selger)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   2/9/2007, 21:25

Jeg bestilte min Tit X, aut, 30.04.07....
Bilen ble lovt levert i slutten av juli. Har etter dette fått flere datoer den visstnok skulle leveres. Har også annulert kontrakten, men valgte å kanselere annuleringen fordi det ble lovt at bilen skulle leveres 30.08. Fikk også engang beskjed om at bilen var produsert, men dette stemte altså ikke. Status idag er at den sannsynligvis ikke blir produsert i september. Kanskje oktober....
Har nå sendt en ny mail til forhandler og svaret derfra avgjør sannsynligvis om jeg dropper hele Mondeon ettersom jeg nå er skikkelig lei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

Antall Innlegg : 30

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/9/2007, 09:18

Dallas skrev:
Bilen ble lovt levert i slutten av juli. Har etter dette fått flere datoer den visstnok skulle leveres. Har også annulert kontrakten, men valgte å kanselere annuleringen fordi det ble lovt at bilen skulle leveres 30.08. Fikk også engang beskjed om at bilen var produsert, men dette stemte altså ikke. Status idag er at den sannsynligvis ikke blir produsert i september. Kanskje oktober....
Har nå sendt en ny mail til forhandler og svaret derfra avgjør sannsynligvis om jeg dropper hele Mondeon ettersom jeg nå er skikkelig lei.

Jøss, det var da vanvittig du må jo ha vært en av de første som bestilte og det høres da helt vanvittig ut at du forsatt sitter å venter skjønner at det er vanskelig å bryte ut etter å ha ventet så lenge men det høres ikke ut som en veldig seriøs selger du har handlet med. Om du ikke får noen garantier eller heftig kompenasjon i svar fra forhandler nå så hadde jeg gitt han klar tilbakemelding på hva jeg synes om han og hva han kan gjøre med bilen....Evil or Very Mad Selv om de selger mange biler nå så svir det for en forhandler og miste en kunde. Deretter hadde jeg også sendt en mail til Ford Norge og informert om hvordan du føler deg behandlet av denne forhandleren...

Men håper selvsagt du får til svar at bilen din kan hentes en av de nærmeste dager og at du får betalt for din tålmodighet Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   3/9/2007, 10:58

Dallas skrev:

Blir faktisk litt bekymret når jeg leser innlegget ditt.
Ser også de danske forhandlerene har begynt å flytte på leveringstidene, langt forbi estimert levering. En ting er at bilen ikke kan kompleteres pga. manglene deler, men direkte å lyve er vel å dra den langt. Hvis det er noen som burde ha hatt bilen sin nå, må det være deg, etter så mye du har jobbet mot forhandler og importør.

Det er vel en grunn til at min forhandler har bedt om ett krisemøte med Ford idag. Skal få svar ang. møtet i midten av denne uken.
Hva sier de om klimasetene. Ser at madonna har bestilt klimaseter, og "worse case" levering feb.08. Disse setene er jo estimert i sept.07.

Det verste er at man har kommet så langt i prossesen, at andre alternativer virker like håpløse. Virker som alle bilmerker idag har lange leveringstider. En kompis av meg avbestilte sin Mazda 3 ifjor, etter 6 mnd venting.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   4/9/2007, 13:08

Fikk akkurat telefon fra min selger som kan fortelle at jeg antakelig kan få overlevert bilen torsdag eller fredag denne uken!!! Før tidligere antatte datoer!!!

Merkverdig nok føler jeg en slags nummhet i forhold til det hele - akkurat som om jeg blir fratatt en karamell jeg skulle suge på til bilen kom om en uke eller to ... Vi mennesker er rare, eller er det kanskje bare jeg som reagerer rart :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   4/9/2007, 13:28

Bestilte første uka i juli og er lovet levering før desember. Kjøpt bil hos Kverneland Drammen.

Bilen : 2.0 Diesel 130 HK, automat i Thunder grey, Titanium, Stv
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   5/9/2007, 14:46

Bestilte 30.08 lev tid Mars - April. Kjøpt hos RS på Ensjø

Bilen : http://www.norwegianmondeoclub.com/Min-Mondeo-f14/Shortys-glis-t40.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin

Antall Innlegg : 45

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   5/9/2007, 15:23

hhf skrev:
Fikk akkurat telefon fra min selger som kan fortelle at jeg antakelig kan få overlevert bilen torsdag eller fredag denne uken!!! Før tidligere antatte datoer!!!

Merkverdig nok føler jeg en slags nummhet i forhold til det hele - akkurat som om jeg blir fratatt en karamell jeg skulle suge på til bilen kom om en uke eller to ... Vi mennesker er rare, eller er det kanskje bare jeg som reagerer rart :-)

Bare en til to dager igjen å vente nå da...lucky guy!!
Hadde ikke blitt lei meg om noen ringte å fortalte meg at bilen kan hentes allerede denne uka, så ja, du reagerte rart!!! lol! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.norwegianmondeoclub.com
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   5/9/2007, 23:43

Dallas skrev:

---------
Har nå fått forsikringer om at Ford Norge jobber med å få min bil produsert.
Det er ikke sikkert dette medfører noe snarlig levering, men jeg er fornøyd med at det tas aktivt tak i dette og at de gjør hva de kan. Håper jeg får et mer konkret svar om noen dager...

-Dallas-
Optimist Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Grattle_

Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.09.2007

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   6/9/2007, 00:17

Jeg håper det er greit at jeg slenger meg med her. (Galaxy produseres jo på samme fabrikken som Mondeo.)

Jeg bestilte en Galaxy Ghia 1.8 TDCi 125, 18.04.2007.
Ghia X-pakke (panoramatak, skinn seter mm), Motor/kupevarmer, Handsfreesystem..., Bi-xenon, ++

Har fått beskjed fra Ford Motor Norge (forrige uke) via min forhandler Kverneland Bil Drammen at min bil ligger som nr. 1 mot oktober produksjon. Dvs levering i slutten av oktober. Jeg håper dette ikke blir endret. Wink

Beskjed til min selger fra Ford Motor Norge AS var slik:
========================================
Det blir nok ikke september produksjon på denne - den gode nyheten er dog at den ligger som nr 1 mot oktober produksjon (altså helt øverst på ventelisten). Under forutsetning av at det ikke blir noe hickups mht tilgjengelighet av utstyr til denne bør det altså være særs gode sjanser for at denne blir produsert om en drøy måneds tid.

Når jeg bestilte i April var levering antatt i slutten av juni. Jeg solgte min private bil andre uken i juni,
Fikk beskjed fra forhandler 3 uken om forsinkelsene. Rolling Eyes
Har fått låne bil gratis 4 uker i sommer. Ellers har jeg bare purret og ventet.

Jeg sendte mail til distriktssjefen i Ford Motor Norge AS etter at jeg fikk antatt levering i oktober og dette var svaret:
==================================================================================
Som jeg skriver til forhandler ser det altså ut til at det blir oktober produksjon, akkurat når i oktober er dessverre vanskelig å si, og selv det kan heller ikke garanteres før nærmere dato er satt. Dette synes dog svært sannsynlig, og sammen med forhandler vil vi selvsagt ha fokus på din og andres biler fremover. Mine sjefer her på huset i Ford Motor Norge pusher dog daglig på for å få økt produksjonsallokering for Norge, situasjonen er dog den samme for mange andre land i Europa som naturligvis også ønsker sin del av produksjonskaka.

Vi har jo nå S-Max som årets personbil i Europa, storebror Galaxy som jo blir en luksus-storebror av denne, Transit som årets varebil, Focus som fabrikkrallymester i WRC og en Mondeo som går over all forventning, ikke bare i Norge men også ellers i Europa. Dette medfører at vi nå har en etterspørsel som man må flere tiår tilbake for å sett maken til i Fordsammenheng.

For vår del er det selvfølgelig morsomt å igjen være populære og at folk har oppdaget at vi igjen har gode biler - baksiden av medaljen er, som i ditt tilfelle, at vi ikke har hatt kapasitet til å produsere i henhold til etterspørselen, og at det dermed har blitt lengre leveringstider enn vi har vært vant med en stund. Både S-Max, Galaxy og Mondeo produseres samme sted, og selv med utvidede skift har det "ballet seg på" ettersom så mange vil ha.

Det er nok ingen trøst, men dette er nok ikke så uvanlig blant våre konkurrenter heller for biler som oppnår suksess i markedet, og da spesielt i tiden rundt og etter lanseringsfasen da trykket er spesielt høyt.

Din selger har gjort en god jobb i ditt tilfelle og allerede for en god stund tilbake gitt beskjed om at du har ventet lenge, og vi har allerede gjort det vi kan for å få en så tidlig som mulig produksjon. Dermed står bilen din så langt frem i køen som mulig er. September er dessverre allerede full, med biler som har ventet enda lenger. Så her er det mange som har havnet i samme båt. Jeg har selv barn og forstår godt at dette ikke er det enkleste i verden. Det er som du kanskje har sett hos forhandler ikke rare utstillingsbilene igjen, dette selvfølgelig fordi vi prioriterer kundesolgte biler i våre systemer. Og selvfølgelig de eldste først, der du nå innehar den utakknemmelige rollen av å være blant de i førersetet. Allikevel tar det altså endel tid; vi beklager dette og håper løsningen du har fått enn så lenge gjennom Kverneland Bil har vært til å leve med samt at du når du endelig får bilen blir så fornøyd at den har vært verdt å vente på og utfordringene i mellomtiden som følge av dette.

Sammen med din selger vil vi følge disse bilene fremover og i det minste gjøre hva vi kan for å holde deg oppdatert på utviklingen.

Jeg har selv kjørt S-Max tidligere og var superfornøyd med denne, håper og tror at din Galaxy også vil klare brasene!

Med vennlig hilsen ....

JEG HÅPER DETTE INNLEGGET VAR AV INTERESSE.

Mvh ventende Galaxy kjøper for tiden uten stor bil.
(En polo har ikke akkurat plass til 3 barneseter) Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   6/9/2007, 20:39

Fikk i dag en utrolig kjedelig beskjed ang bilen.

Nok en endring i "antatt levering"..

Antatt levering er nå FEBRUAR/MARS 2008 SadSadSadSadSadSadSadSad

Hadde det ikke vært for at jeg har bekjente i butikken jeg har bestillt så hadde jeg annulert hele kontrakten i dag.

Akkurat nå så er følelsen min følgende: FORBANNA FORD!

Nesten så jeg håper at Ford får en STORM av annulasjoner i tiden fremover....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   6/9/2007, 21:21

Hei Titanium XXX. Dette var kjedelig. Jeg måtte lese hvor mange ekstra avkrysninger du hadde utenom selve utstyrsversjonen. Det så overkommelig ut og det er da forunderlig at din bil blir skjøvet ut i tid. Så også at du opprinnelig forventet å få den i november.
Jeg var selv innom min forhandler i uken. Han sjekket min bil, som ikke hadde fått noen dato ennå, mens bilen som ble bestilt like etter min (3. juli) hadde fått produksjonsdato 20. okt. Denne bilen hadde 17 ekstra avkrysninger. Selger hevder at Ford prioriterer de som har 10 eller færre ekstravalg, men for meg virker det hele som rene lotto. Selv skal jeg sjekke produksjonsdato 2-3 uker etter 3.9. Da skal det i alle fall være satt en produksjonsdato. Blir denne utsatt, så må jeg nok gå en runde og to i tenkeboksen. Jeg har også solgt min gamle bil og triller rundt i reservebilen min. Annulering er absolutt aktuelt hvis det blir snakk om lange forsinkelser. Var innom forhandler som hadde fått en Titanium bil med stålfelger fordi de under produksjonen hadde gått tom for Tit-felgene. Det er mye rart som skjer. En ting er å bli forespeilet en leveringsdato langt frem i tid grunnet sprengt kapasitet. En helt annen ting er å bryte et løfte om levering, det irriterer folk skikkelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

Antall Innlegg : 30

PosteTema: Hmmmm..   6/9/2007, 21:23

Blir veldig bekymret over dette, bestilte min et par uker før deg og min selger hevder forsatt oktober som leveringstid. Fikk du vite noen årsak til forsinkelsen? Mangel på komponeneter etc.... Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   6/9/2007, 23:17

Hmmm. Ser ut til å bli en lang høst for bilfrelste. Vel, jeg skal ikke angre meg. Orker ikke tanken på å sitter med en Avensis el. når bilene begynner å trille ut fra Genk.
Noen har fått den da...

Dette gliset ble observert som et våkent øye kan se, på gardermoen tirsdag.
Det er en ting som kan bli aktuellt for oss som evnt må vente: KOMPENSASJON
Hva med en gratis 3 års serviceavtale?? En bedre pris?? Noen andre gode ideer??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
poskare

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 00:01

Begynner veldig å lure jeg også! Bestilte min i midten av juni med ord fra selger at oktober var lev.dato. På et møte noen uker etterpå ble det justert til november, noe man kan forstå med produksjonstallene...
Men nå har de fortsatt ingen informasjon, og kan ikke svare noe konkret prod.info. Dette er ikke selgers feil eller Kvernelands feil, heller noe rusten logistikk hos Ford Norge vil jeg tro. Jeg fikk tilbud om å bytte inn bilen min hos de, da hadde jeg jo hatt bil frem til den nye, men pga. trøbbel med E-klassen, og krangel med advokater i månedsvis, ville jeg skåne Kverneland for en problembil og tvinge Bertel O.Steen til å ta tilbake bilen, noe jeg fikk til tilslutt med nærmest å true de å gå ut i media, samt til 8000 kollegaer av meg og samboeren... Da skal jeg love deg at de svarte raskt!!! Jeg fikk riktignok nærmere 10000 mindre enn hva Kverneland ville gi for den, men igjen. BOS Lier har levert møkk, da får de f... meg ta det tilbake oxo!! Men håper nå at min leverandør forstår hvilken knipe de setter meg i om de ikke kan levere bilen til avtalt tid. Nyfødt barn hjemme og kun en bil, pluss en datter som må kjøres til og fra skole hver dag, umulig puslespill å løse uten en stor ekstrakostnad hver mnd. med taxi o.l....og for å gjøre det ekstra morsomt pendler jeg da Tønsberg-Drammen, så jeg kan liksom ikke bare svippe hjemmom! Sad

Men for å si det sånn, Bertel O.Steen er det største møkkafirma jeg noengang har vært borti, aldri mer bil fra de! Så fort garantiperioden er over, er det adjøss med kunden, enda jeg hadde klaget på feilene siden bilen var nesten ny.... Og selv når man sender advokater inn i diskusjonen så svarer de ikke på skriftlige henvendelser fra han heller. Men trusler funket tydligvis! Hver gang jeg ser en MB med prøveskilter vurderer jeg faktisk å følge etter å advare personen....så ille syntes jeg at behandlingen der var...
Uhm...well det var litt off-topic, men godt å få ut!

Sist endret av den 7/9/2007, 09:43, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 00:11

Kjedelige saker og ikke spesielt godt for hverken kjøpere eller Ford. Tipper de mister mange potensielle salg spesielt til firmabilsegmenget hvor folk trenger bilen fortere enn det Ford nå kan levere. Luksusproblem, men dog...

I overleveringsmøtet sa min selger i dag at det var en del problemer med enkelte underleverandører som fort avgjorde hvilke biler som ble produsert. Han nevnte som eksempel at de nå etter sigende hadde for lite av en del til hengerfesteløsningen og da setter de bare den typen biler til side og produserer annet inntil delene kommer. Ergo kan man nok regne ut at det generelt vil gjelde at biler med mye utstyr risikerer å bli levert sent fordi de har en høyere risiko for å havne på sidelinjen pga manglende deler ... Nå har jeg bare dette fra min selger og kan ikke på noen måte stå inne for at det er slik det foregår, men det virker ikke helt usannsynlig heller ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   7/9/2007, 06:11

Joda, jeg fikk høre samme historien. Når vi samtidig kjenner til at det er flere komponenter som mangler så kan man jo begynne å lure. Jeg nevner felger til Titanium, navigasjonsenheter, dieselblokker, hengerfestekoblingssett, skinn i fargen bisquit. Det virker som om Ford har for lite trykk på sine underleverandører. Men gitt om det garantert har vært oppvaskmøter for å rette på dette. I lengden er ikke slike forhold holdbare for Ford. Jeg vil tro at det med manglende deler vil løse seg over relativt kort tid. Det at de ikke klarer å produsere det markedet etterspør er nok en større (og helt sikkert midlertidig) utfordring.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva skjer med bilene våre?   

Til Toppen Go down

Hva skjer med bilene våre?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 22Gå til side : 1, 2, 3 ... 11 ... 22  Next
 Similar topics
-
» Er det flere som er forbanna på Sinnasnekkeren?
» 2-taktsolje i 4-taktsmotor...