Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Første inntrykk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   1/3/2008, 22:49

Philip Marlowe skrev:
Jeg opplevde det samme problemet de første gangene jeg skulle fylle også. Jeg fikk bare på skvetter før pumpen stoppet. Men etter hvert fant jeg ut av det.

Pistolen må "hvile" i røret. Mange pistoler har også en låsemekanisme og jeg kan slippe pistolen og la den bare "henge" der til pumpen stopper når tanken er full.

Skal prøve å føle meg frem neste gang Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   1/3/2008, 23:33

Tjohoi skrev:
Philip Marlowe skrev:
Jeg opplevde det samme problemet de første gangene jeg skulle fylle også. Jeg fikk bare på skvetter før pumpen stoppet. Men etter hvert fant jeg ut av det.

Pistolen må "hvile" i røret. Mange pistoler har også en låsemekanisme og jeg kan slippe pistolen og la den bare "henge" der til pumpen stopper når tanken er full.

Skal prøve å føle meg frem neste gang Very Happy

Dytt inn, bikk ned og fyll.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Første inntrykk   2/3/2008, 08:09

Først av alt gratulerer Tjohoi. Skjønner ikke at du ikke avlyste alt av arrangementer denne helgen. Det må ha vært pinefullt å ha andre forpliktelser rett etter å ha fått en lenge etterlengtet Mondeo. Vel, all respekt for en familiens mann som prioriterer slik.

Måtte bare ha meg noen prøveturer i går. Da hadde jeg fått sommerdekkene ut av bakrommet og fikk klappet opp baksetene. Tenkte at bilen er da ganske godt isolert støymessig. Antar det må være det med seteryggen nede som gjorde at jeg trakk litt ned på dette ved første kjøretur. Nå er jeg i alle fall fornøyd.

Fikk testet IVDC'en ytterligere i går, og må si at det er veldig bra. Antakelig unødvendig så lenge man kjører på fine veier, da vil man heller ikke merke store forskjellen mellom Comfort, Normal og Sport. Men her kom jeg bort i telehiv og huller i vegen av god norsk standard slik politikerne vil at veiene skal være i dette landet. Det var rett inn med Sportknappen, og bilen slukte ujevnhetene kort og kontant. Faktisk så bruker jeg alle tre programmene.

Utgangspunkt (standard innstilling) er Comfort. Der skal den ligge så lenge veien er fin. Her får man riktig Mercedesfølelsen. E6 er typisk Comfortstilling. Litt dårligere riksveier med sporing og litt guffe, over i Normal (Fordfølelsen). Da er den fortsatt myk, men tar unna ujevnhetene bedre. Skikkelig dårlige veier med mye humper, over i Sport (BMW følelsen). Da får man en kort og kjapp reaksjon og ferdig med det. For meg med så pass mye kjøring og på veier av ulik standard og føreforhold var nok dette et helt riktig valg. Andre vil jeg tro klarer seg helt fint uten og kan nyte lange strekk med Fordfølelsen alene. Det er tross alt ikke noe dårlig kompromis å ligge mellom Mercedes og BMW i fjæringskomfort.

Studerte dette med ryggelys. Noen har kommentert at de lyser litt dårlig. Ser at det i så fall må skyldes utformingen av baklykten med mange små hull. Her har nok Ford latt utseendet gå på bekostning av lysstyrken. Jeg prøvde å lete etter om det var sterkere lyspærer å få tak i, men det kan virke som 21 Watt som denne pæren er, er det sterkeste som finnes av pærer med slik sokkel. Da blir det vel bare å stole på beepene fra ryggesensorene da.

Har grublet litt på om jeg skulle investere i noe lakkforsegling. Høres jo fint ut å ha en bil som er lettere å holde ren, men samtidig får en jo da ikke anledning til å stelle og gnikke på den. Tror derfor jeg går for vanlig polish. Jeg har brukt Autoglym de seneste årene, og bruker da to produkter. Først vanlig polish, og så en ekstra omgang med noe tyntflytende væske som skal binde overflaten litt bedre (er det Extra gloss protection det heter?). Bilen blir i alle fall fin der og da.

Jeg har tanket bilen en gang på Statoil, og det gikk helt uten problemer.

Var forresten tøft dette med Memorysete. Nå har ikke jeg gjort noen innstillinger ennå, men likevel så skjedde der noe. Fruen skulle teste den nye bilen, og tok med seg den andre nøkkelen. Hun stilte inn setet slik hun skulle ha det, og kjørte av gårde. Da jeg senere skulle en tur med bilen og benyttet min nøkkel, så justerte setet seg tilbake til min posisjon. Jeg vet jo at dette går når man har programmert memoryknottene på setet, men her virket det som om den allerede hadde etablert et slags minne ut fra nøkkelbruk. Må nok lese mer i instruksjonsboken om disse tingene. Det er forresten vanvittig hvor mye man kan skyve forsetene bakover. Passasjersetet klarte jeg å skyve helt bak til bakseteputen, og fikk dermed uendelig med benplass forover.

Har benyttet Forward Alert på cruisekontrollen. Ville teste om den gav noe tilbakemelding eller om det ble mye feilkilder. Foreløpig har den ikke pepet en eneste gang, så det skulle jo tyde bra. Motoren er det forresten veldig godt drag i. Den trekker bra og med automatgir så blir det ikke noe dødgang ved at man har valgt for høyt gir ut av et kryss. Slipper dessuten å kvele bilen. Har ikke fått testet draget skikkelig i forbikjøring ennå, men alt tyder på at det er nok drag (selv om jeg gjerne skulle hatt mer enn nok drag).

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   2/3/2008, 10:15

For å følge opp etter litt over en mnd med nybilen. Kjempefornøyd og heldigvis ingen feil oppdaget. Hvis jeg skulle gi råd til noen som er i kjøpemodus, så er det to ting jeg angrer på. Jeg skulle ha kjøpt ACC, det angrer jeg på, og det værste er at det får jeg ikke gjort noe med før jeg kjøper ny bil. Så dere som skal kjøpe, putt på dette, og stryk heller sota ruter osv. Det andre jeg angrer på er at jeg ikke har skvettlapper bak. Det er heldigvis lett å ordne, skal på neste uke. Ellers en god Mondeo helg til dere alle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   2/3/2008, 11:01

Jeg monterte skvettlapper bak på fredag,veldig lett.Pris kr.333,00
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Første inntrykk   2/3/2008, 11:37

Torz skrev:
Først av alt gratulerer Tjohoi. Skjønner ikke at du ikke avlyste alt av arrangementer denne helgen. Det må ha vært pinefullt å ha andre forpliktelser rett etter å ha fått en lenge etterlengtet Mondeo. Vel, all respekt for en familiens mann som prioriterer slik.

Takk for det Torz Very Happy
Som fotballtrener for kommende landslagstjerner slipper man ikke unna, selv ikke med en ny Mondeo stående utenfor..hehe.

Satte pris på din beksrivelse av IVDC, der fikk jeg noen gode tips !

Nå skal jeg ut å ralle en tur til Sverige for harry-shopping.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   2/3/2008, 15:31

Som StardustSilver skriver så er visst denne opplåsingsbryteren kun for å låse opp øvrige dører dersom nøkkel er programmert til kun å åpne førerdør. I tillegg så låser den da opp alle dørene dersom man har låst dem fra innsiden, men dette blir jo det samme som å vippe ut låseknappen.

Fant også ut at av bilens lysfunksjon for følg-meg-hjem. Trekk blinklysbryteren til deg før du forlater bilen (lyshornfunksjon) og bilens hovedlys vil tennes og forbli tent de neste 30 sekund etter at bilen er låst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Army

Antall Innlegg : 6
Registration date : 16.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 10:02

> Vedr: "Bagasjeromsmatten var også av type Mondeo, og passer perfekt inn"

Skal snart hente bil på Fornebu selv (denne uken)Very Happy. Når jeg bestilte bil i august så fikk jeg ikke lagt inn bagasjeromsmatte i bestilling. Den var fjernet fra utstyrslisten.
Hvordan fikk du med det på din bil? Er dette noe de har på lager nå?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 10:12

Army skrev:
> Vedr: "Bagasjeromsmatten var også av type Mondeo, og passer perfekt inn"

Skal snart hente bil på Fornebu selv (denne uken)Very Happy. Når jeg bestilte bil i august så fikk jeg ikke lagt inn bagasjeromsmatte i bestilling. Den var fjernet fra utstyrslisten.
Hvordan fikk du med det på din bil? Er dette noe de har på lager nå?
Pussig Suspect . Jeg bestilte også i august. Var ikke noe problem å bestille bagasjeromsmatten (til stasjonsvogn).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Army

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 10:19

[/quote]
Pussig Suspect . Jeg bestilte også i august. Var ikke noe problem å bestille bagasjeromsmatten (til stasjonsvogn).[/quote]

Mulig du fikk gjort det før den ble fjernet. Kan ikke se at den er tilgjengelig i dagens utstyrsliste. Noen andre som vet noe om dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 12:08

Army,

Jeg la til bagasjeromsmatten rett før jeg hentet bilen. Dette var tydeligvis noe de hadde på lager. Den koster rundt 600 kr. Matten kan også trekkes frem dersom man legger ned baksetene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Army

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 12:26

Torz skrev:
Army,

Jeg la til bagasjeromsmatten rett før jeg hentet bilen. Dette var tydeligvis noe de hadde på lager. Den koster rundt 600 kr. Matten kan også trekkes frem dersom man legger ned baksetene.

OK, takker. Kontakter de å prøver å få med det ved utlevering. Kjekt å ha når man skal transportere slalomstøvler og annet møkkete utstyr...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 20:04

Da er nye 37 mil tilbakelagt i dag. Det positive inntrykket holder god stand. Men, hvorfor i alle dager girer den ikke til 6. gir før ved 95 km/t? Jeg testet øyeblikksforbruket på et langt jevnt strekk, både i 5. gir som bilen selv velger og i 6. gir som jeg velger. Forbruket datt markert i 6. gir. Da skjønner ikke jeg hvorfor programmeringen er slik. Jeg kjører en stund til for å sjekke om dette er noe som endrer seg over tid når bilen har fått kjørt seg litt mer.

Forbruket i dag kom ned på 0,51 l/mil, sikkert hovedsaklig fordi jeg var oppmerksom på dette med 6. giret helt fra starten av. Dette er da utrolig bra.

Har igjen prøvd å teste ut Forward Alerten, men den har ikke gitt noen som helst utslag så langt. Egentlig aner jeg ikke helt når den skal gi fra seg lydsignal. Heller ikke lett å finne ut av dette fra instruksjonsboken. Satte den til og med på Early warning for å se om noe mer skjedde da, men ingen forskjell.

Må forøvrig kommentere retningsstabiliteten til denne bilen. Forbi Gardermoen er der dype hjulspor i veibanen. Jeg la meg midt uti dem for å provosere frem noen krumspring fra underlaget, men bilen var helt uberørt av det elendige underlaget. Gikk rakt frem, og ikke et eneste slag i rattet. Dette er UTROLIG bra.

Ingen feil oppdaget så langt, så dette virker lovende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 20:13

Det er en ting som jeg synes er merkelig. Når jeg setter spaken i manuell-modus, så vises "S" istedenfor hvilket gir bilen kjører i. Dette er jeg vant med fra andre biler. Det er først nå man selv girer opp eller ned at man får se hvilken gir man får.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 20:20

"S"en står for Sport. Du velger enten vanlig modus "D" eller sportsmodus "S" ved å legge spaken til høyre. I Sportmodus vil den holde lenger på girene. I tillegg kan du gire den manuelt når den er i Sportmodus. Da vises tall for hvilket gir som er lagt inn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   3/3/2008, 22:48

Philip Marlowe skrev:
Det er en ting som jeg synes er merkelig. Når jeg setter spaken i manuell-modus, så vises "S" istedenfor hvilket gir bilen kjører i. Dette er jeg vant med fra andre biler. Det er først nå man selv girer opp eller ned at man får se hvilken gir man får.

Jeg også synes dette er uvant og litt teit. Nå er jeg vel på grensen til å være kontrollfreak og trodde det var bare jeg som var sær. Godt at det ikke er sånn Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   7/3/2008, 22:23

Da har jeg tilbakelagt hele 40 km med ny bil. Very Happy Bilen svarer til all forventning.

Det eneste minuset hittil er dårlig tilpassing av bøylen som baksetet skal inn i for å låses fast. Denne passer ikke til sporet i setet. Er nok bare å bøye på den, men det skal forhandler få gjøre.

Herlig med automat.

Ellers er bagasjeromsmatte bestilt. Skal også bestille slik film eller folie som skal beskytte lakken ved bakluka. Kjekt å ha når vi akkurat har kjøpr hund, men også generelt. Noen som vet hvor man får slikt og hvor mye det koster. Skvettlapper bak blir nok også bestilt.

Når været blir bedre skal jeg få lagt ut noen bilder. Og flere erfaringer når de kommer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   7/3/2008, 22:40

pohorne skrev:
Da har jeg tilbakelagt hele 40 km med ny bil. Very Happy Bilen svarer til all forventning.

Det eneste minuset hittil er dårlig tilpassing av bøylen som baksetet skal inn i for å låses fast. Denne passer ikke til sporet i setet. Er nok bare å bøye på den, men det skal forhandler få gjøre.

Herlig med automat.

Ellers er bagasjeromsmatte bestilt. Skal også bestille slik film eller folie som skal beskytte lakken ved bakluka. Kjekt å ha når vi akkurat har kjøpr hund, men også generelt. Noen som vet hvor man får slikt og hvor mye det koster. Skvettlapper bak blir nok også bestilt.

Når været blir bedre skal jeg få lagt ut noen bilder. Og flere erfaringer når de kommer.

plast til støtfanger bak for du hos ford, 3-400kr. litt arbeid å montere, ta av beskyttelse filmen og sprut på såpevann, legg på og stryk ut vannet. ble faktisk veldig bra. fordel å å være 2 mann. (eller kvinner).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Første inntrykk   7/3/2008, 23:00

Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 00:22

Pris hos Ford:
Beskyttelsesfolie til bakre støtfanger - kr. 299.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 08:56

Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 18:29

Fint om vi kunne slippe innlegg med bare smilyes. Sikkert hyggelig ment, men det blir så mange innlegg som tar plass som jeg helst vil slippe. pirat
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nemo

Antall Innlegg : 33

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 20:25

pohorne skrev:
Fint om vi kunne slippe innlegg med bare smilyes. Sikkert hyggelig ment, men det blir så mange innlegg som tar plass som jeg helst vil slippe. pirat

Enig. Disse smilys er "irriterende". Kan være greit av og til, men synes det begynner å bli mange innlegg hvor det bare er smilys...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 20:46

johnny ghia x 08 skrev:
Very Happy

smil du johnny,Very Happy men skriv gjerne noen ord også! god helg!Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første inntrykk   8/3/2008, 23:37

skal gjøre det ,men ble så glad at jeg hadde ingen ord å skrive he he.god helg ja... Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Første inntrykk   

Til Toppen Go down

Første inntrykk
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Linder i GT klassen. kontonr i første innlegg
» Din første-bil