Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Campingvogn

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
IversenO

Antall Innlegg : 6
Registration date : 28.02.2008

PosteTema: Campingvogn   28/2/2008, 15:05

Hei.

Er det noen som har erfaring med å dra campingvogn på 1500-1700 kg med en -04 eller nyere TDCI? Holder 115 hesteren til dette bruket eller bør man gå for 130? Hvordan fungerer automat til dette?
Er i tenkeboksen for å bytte ut vår -97 TD og tenkte samtidig å kjøpe caravan. Er knallfornøyd med Mondeo etter 3 år og 50000km uten trøbbel, men nå begynner lysten på nyere bil å ta overhånd. I tillegg til at tillatt hengervekt på mk2 er for lav til de fleste vogner og tilhengere.

På forhånd takk!

Mvh Ove, fornøyd Mondeo-ambassadør
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PantherBlack
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 23.01.2008

PosteTema: Re: Campingvogn   11/3/2008, 20:51

Hallo!

Dra vogn med 115HK går helt fint selv med automat, men husk også at campingvognene har forskjellige kjøreegenskaper, interessert i vogn? send meg en PM, jobber i den bransjen.

mvh
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
IversenO

Antall Innlegg : 6
Registration date : 28.02.2008

PosteTema: Re: Campingvogn   4/4/2008, 21:33

Takk for svaret. Har en -04 115 hk m/tiptronic på hånden. Vil tro den drar min gamle Hobby 610 tilfredsstillende.

:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ronny

Antall Innlegg : 1
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Campingvogn   24/4/2009, 21:39

Ser dette er et gammelt innlegg men prøver på et spm. alikevel: Er på tur til å kjøpe meg en Mondeo 115 Tdci stv. 6gir manuell 2006 modell som jeg skal dra 1700kg Adria 663uk med...Er dette en god kombinasjon?.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Campingvogn   25/4/2009, 18:31

jeg har 130 hk man. trekker en hobby ca 1500kg, var i nederland i påsken. kjenner en med 04mondeo, begge bilene er utrolig gode å trekke med, stødige og sterke. det er en fordel å ha såpass tung bil å trekke med. på min mondeo er det nivåreg bak og det bidrar også til stabilitet. 115 hk er mere enn nok å dra med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BGood

Antall Innlegg : 1
Registration date : 31.07.2009

PosteTema: Re: Campingvogn   5/8/2009, 12:38

Ronny skrev:
Ser dette er et gammelt innlegg men prøver på et spm. alikevel: Er på tur til å kjøpe meg en Mondeo 115 Tdci stv. 6gir manuell 2006 modell som jeg skal dra 1700kg Adria 663uk med...Er dette en god kombinasjon?.
Kjøpte meg nettopp en Mondeo 2005 Ghia + med 115hk og 6 manuelle gir, nettopp for å ha noe som klarer å dra vogn. Nå har ikke jeg verdens største vogn (1200kg), men jeg må si jeg ble rasket over at bilen drar så godt som den gjør. Det er svært sjelden jeg må ned i 3-giret i motbakker, da skal de være veldig bratte. Kjenner også godt at den automatisk nivåreguleringa fungerer når jeg drar vogn. Blir mye mer stabilt, spesielt med eldre vogner uten stabilisatordrag. Kan godt hende med din vogn at det ville være kjekt å få dratt opp momentet litt. 25% ekstra merkes ufattelig godt...Min forrige bil, en '97 Volvo 850 AWD (rett nok bensin, men med 193hk) slet mer i motbakkene med samme vogna. Og var myyyyye tørstere... Godt å gå fra 1.4 l/mil til under literen... :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Campingvogn   

Til Toppen Go down

Campingvogn
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kabe campingvogn
» Billig campingvogn