Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Knirkelyd.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   16/5/2009, 22:22

Mexico skrev:
Jeg skal ha min bil inn for 5 gang grunnet kneppelyd i B-stolpen, denne gangen til karosseriverksted....

Det er ikke samme feil som det var på vår bil vel? Da er ikke feilen i b-stolpen, men i kanalen. Lyden er visst til forveksling lik.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mexico

Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.08.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   10/6/2009, 10:09

Det kan være at det er samme feil.
Jeg har fått bilen tilbake fra karosseriverkstedet (sist Fredag), jeg har ikke fått rapport på hva de har gjort, siden mekanikeren som gjorde jobben ikke var til stede da jeg hentet bilen. Lyden var i allefall borte i noen timer, men synes å komme gradvis tilbake igjen. Forhandleren sier at Ford Norge ikke har noen forklaring på problemet, og de vet ikke hvordan de skal bli kvitt det.
Jeg går ut i fra at de jobber med dette nå, siden alternativene som jeg er villig til å gå inn på er pengene tilbake eller omlevering av bilen. Kunne være greit å høre mer om dine erfaringer i denne sammenhengen. Det kan virke som de hittil kun verbalt skisserte alternativene ikke var særlig forlokkende for forhandleren, og de ser nok helst at de slipper...

Forøvrig fikk jeg tilbake en oil service melding, deretter en feilmelding på dekktrykksensorer, så sluttet parkeringssensorene å fungere, så bilen måtte inn igjen på mandag. Der fant de en datahardware feil så det byttet noe hardware, skjerm etc. Vi fikk bilen igjen i dag, og etter 20 minutter var det bare å returnere til verkstedet igjen; død radio og grå skjerm. Dette var 8 gang på verksted med denne bilen og vi har fortsatt til gode å få tilbake en bil som er 100% i orden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   10/6/2009, 18:22

Jeg ville definitivt gått for heving av kjøpet dersom det etter hvert blir en mulighet og du kommer nogenlunde vettu ut av det økonomisk og det kommer kort og godt av at Ford sluttet å lage biler en gang rundt år 2000. Nå produseres det kun dårlige etterlikninger. Vår nye Mondeo er nå inne for tilpassing av dører da dørene virker å være så dårlig montert at det gir vindsus, for eksempel på førersiden er bakdøren normalt justert nederst, men det blir verre og verre oppover bilsiden og øverst stikker den vel 3-4 milimeter utenfor fordøren, fanger luft som lager antakelig såpass trykk på gummilisten i døra at den slipper litt i høyere hastigheter (over 80) og i møte med større kjøretøy. Fatter ikke hvordan det går an å levere noe slikt fra fabrikk. Jeg måtte dessverre også opplyse om en begynnende ulyd i området fordør/b-stolpe også på vår nye bil, forrige gang var det knepping, nå er det mer knirking/gnurking så det er nok ikke samme sak som sist, men med unntak av å sjekke at dørpanelet på innsiden sitter ordentlig har jeg ikke orket å sjekke noe nærmere hva det kan være.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   10/6/2009, 22:22

Tror nok at Ford fortsatt kan lage bra biler men det er etterkontrollen de må bli bedre på.Det er jo rart at de sender av gårde en bil hvor dørene ikke er riktig justert.På min bil fant forhandler ut at bilen var feil på forstillingen,det skal jo ikke være sånn på en ny bil.Men det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest de fleste trådene her på forumet er at det er mye slurvfeil fra fabrikken,og da er det ikke bilen men de som setter den sammen som er feil,en skikkelig kvalitetskontroll på hver bil som forlater fabrikken er det som må til.Kansje blir bilene litt dyrere men det er det verd om mann slipper problemene.Tror nok ikke det er bare Ford som har problemer med det,spesielt blant de tysk merkene.Tenkte først jeg skulle kjøpe Mercedes da jeg skulle kjøpe bil,ikke ny men rundt 2000-04 mod men ble skremt bort fra det da jeg var inne en del på et annet forum hvor det ble diskutert en del Mercedes.Der var det konkuranse om hvem som hadde flest verkstedbesøk,tror rekorden var 24 på en 04 mod.Det var alt fra automat som ikke fungerte til bremser som låste seg.Audi har også slitt med dårlige forstillingsdeler,dette er ting som gjerne kommer et par år etter at garantien er gått ut,og som vi vet Mercedes å Audi er svindyrt å kjøpe deler til.Japanske biler gidder jeg ikke snakke om,de lager nok verdens best biler,men også verdens kjedeligste.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mexico

Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.08.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   4/10/2009, 20:13

Har nå hatt bilen inne på karosseriverksted på nytt. Denne gangen ser det bedre ut. Har ikke fått kjørt all verden ennå, men knirkelyden høres ikke lengre. Håper det holder.

Har ikke snakket med verkstedet selv ennå. Løsningen de skulle gå for var gjennomført på et par biler tidligere med godt resultat. De hadde også en annen løsning, men den var mer omfattende og i følge forhandleren selv ikke optimal.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Knirkelyd.   

Til Toppen Go down

Knirkelyd.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3