Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Knirkelyd.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   16/1/2009, 09:34

Jeg er også plaget med knirkelyder i taket på min S-Max med panoramavindu.
Da jeg hadde bilen på service forrige uke sa de at det var en servicemelding for dette problemet på S-Max. Nye deler ble bestilt og jeg skal inn til forhandler når de ankommer for å fikse problemet (forhåpentlig).
Mulig det finnes tilsvarende servicemelding for Mondeo også..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   17/1/2009, 14:52

js skrev:
Jeg fikk min Mondeo levert i desember 2008 og jeg har også knirkelyd/kneppelyd i venstre B-stolpe. I dag hadde jeg bilen på verksted for å ordne dette. De hadde smurt opp et eller annet i B-stolpen, men da jeg hentet bilen var lyden fortsatt der. I tillegg hadde de klart å montere bilbeltet feil slik at det ikke ruller automatisk inn. Da blir det å bestille time igjen. Jeg håper virkelig at de får fjernet kneppelyden.

Jeg hadde/har det samme. Meldte fra om dette ved 20 000 km service og de nevnte noe om et skriv om tiltak mot dette. De hadde smurt noe iht den instruksen, men lyden er ikke helt borte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   18/1/2009, 08:19

Jeg hadde samme problem på min bil men etter første service er lyden borte uten at jeg nevnte det for min forhandler. Prøv med Bayauto i Kristiansand neste gang. Kanskje de kan hjelpe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   22/2/2009, 21:45

Vår 5-dørs produsert i juni 08 er inne for tredje gang og står nå med nedstrippet interiør på venste side. Forhandler har gjort alt som står i servicemeldingen men greier ikke å fjerne denne lyden. De har vært i kontakt med Ford sentralt og skal ta en ny runde på mandag. Etter hva jeg forstår foreligger det en mistanke om at karosseriplatene ikke er satt sammen riktig under produksjon og man vurderer å ta bilen til ett korosseriverksted for videre kartlegging/utbedring.

Vi satset på en fabrikkny bil fra lokal forhandler nettopp for å kunne ha full kontroll på historikken og unngå grums da vi i første omgang i denne bilhandlingen ble pålurt en nesten ny bil, opprettet etter stor skade men med forfalsket tilstandsrapport, av en Ford-forhandler i Oslo, derfor er dette ekstra surt.

At det kan være småting med en ny bil er jeg fullstending inneforstått med, men feilmonterte karosseriplater og reparasjon av dette er langt mer enn jeg kan akseptere og det har jeg selvsagt gitt beskjed om.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mexico

Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.08.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   23/2/2009, 20:44

Hadde bilen inne hos forhandler på nytt i dag. De skulle plukke ned interiøret i døra i hht service melding. Det eneste jeg oppådde var at knirkelyden nå er værre enn noen gang. For å toppe det hele fikk jeg bilen tilbake med riper i lakken.

En god dag med andre ord...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/3/2009, 10:08

Det er nå snart tre uker siden vi leverte bilen til Gardermoen Auto for tredje gang pga denne kneppelyden. De har omsider funnet ut at de ikke greier dette her og snakket om sveising av kanal og b-stolpe og har sendt bilen til Sulland på Hamar som har karosseriverksted. Pga feilinformasjon osv fra forhandler har vi løftet saken helt til topps i Sulland.

Fikk en mail i går fra daglig leder der det opplyses at dem mener å ha lokalisert feilen og at den vil bli utbedret. Ikke ett ord om hva de faktisk har funnet ut eller hva de har tenkt å gjøre, men vi er blitt tilbudt lånebil så dette er neppe fort gjort. Gardermoen Auto lovte meg ny bil dersom man måtte til å sveise osv på vår bil, men nå forstår jeg det slik at de skal levere den tilbake til oss etter utført karosseriarbeide. Dette er en bil som rundet 400 mil ved innlevering. Vi har nå spurt direkte hva dem har funnet ut og hva som skal gjøres.

Vi finner det totalt uaktuelt å ta tilbake bilen dersom den må reparere den slik vi er forespeilet fra forhandler og er mektig frustrert både over bilen og håndteringen av saken, og har mailet Forbrukerrådet da vi trenger råd om hvordan vi skal forholde oss til dette her.

Innspill mottas med takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/3/2009, 10:50

det høres rart ut at de må sveise, bilene er jo bygget av roboter så det er ikke en sveis som er glemt eller dårlig sveiset. det kan jo være en konstruksjons feil men da må det være på alle bilene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/3/2009, 12:30

Hei!

Jeg har som tidligere nevnt også denne lyden. Den er særdeles irriterende. Hadde bilen inn til utbedring av en annen feil, og fikk en 08 focus stv som leiebil. Denne hadde akkurat samme problemet, hørtes ut som en gammel gyngestol når jeg kjørte på ujevn vei.

Jeg støtter tdci, dette må være en konstruksjonsfeil iom at det er så mange som melder dette problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 65
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/3/2009, 22:35

Hadde jo det samme på min,men dette ble fikset etter litt om og men.Min forhandler visste nok ikke helt hva de skulle gjøre med dette da det var en ny modell og de hadde ikke vært borti dette før.De mente det var 2 karosseriplater som lå å knikket mot hverandre,hos meg var det bare ved en viss temp at lyden hørtes,cirka 0-5 grader.Metallet i platene forandrer seg jo etter temperatur så det er jo mulig det var dette som var problemet.Uansett så er denne lyden borte nå,men det har i ettertid dukket opp en ny lyd.Det er en slags svak skranglelyd som høres ut som den kommer fra venstre dør foran.Det er jo for jævli at disse utrolig iriterende lydene skal være på førersiden,hadde vært bedre at de hadde vært på passasjersiden.Der er det drypstilt hører jeg rykter om,men der sitter jo aldri jeg. Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/3/2009, 23:10

Det beste hadde vel vært å få til en avtale med forhandler eller Ford slik at en kan bli kvitt dette skrapjernet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   8/3/2009, 10:34

Den eneste knirkelyden jeg har hatt etter å ha hatt bilen i et år er fra taket. Fant fort ut at det var solbrillene i brilleholder i taket:) Så disse knirkelydene dere har gjelder heldigvis ikke alle bilene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Knirkelyd.   8/3/2009, 12:11

jethores skrev:
Den eneste knirkelyden jeg har hatt etter å ha hatt bilen i et år er fra taket. Fant fort ut at det var solbrillene i brilleholder i taket:) Så disse knirkelydene dere har gjelder heldigvis ikke alle bilene.
Min Mondeo har nå tilbakelagt 35000 knirkefrie kilometer, så dette problemet gjelder nok ikke alle biler, nei.

Har så langt hatt veldig lite problemer med bilen, og synes jeg har gjort et godt kjøp. En utrolig komfortabel, velutstyrt og driftssikker bil for en forholdsvis rimelig penge. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Colorado

Antall Innlegg : 5
Registration date : 18.07.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   8/3/2009, 16:43

HallaBalla skrev:
jethores skrev:
Very Happy

Jeg hadde også samme erfaring, vekk med solbrillene så forsvant knirkelyden! Hadde også knirkelyd litt tidligere også, kabler til hengefestet var ikke klipset på godt nok og rørte på seg under kjøring! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Knirkelyd.   8/3/2009, 20:54

Joda jeg er jo egentlig godt fornøyd jeg også,den nye skranglelyden jeg har fått hører jeg bare av og til.I dag var den helt borte å bilen var drypstill og fin å kjøre.Men av alle de tusenvis av bilene som lages så er det vel ikke til å unngå at noen biler får en og annen feil.Selv om det stort sett er roboter som setter dem sammen,da gjelder det bare at produsent og forhandler gjør sin del av arbeidet med å ordne opp i det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TitaniumX2009

Antall Innlegg : 21
Registration date : 27.10.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   10/3/2009, 21:09

Har en Titanium X som ble levert i desember 08. Har en knirkelyd på venstre side foran når jeg kjører i dumper. Var hos forhandleren i dag der de kunne fortelle at dette var den fjerde bilen de nå har med samme problem. På en av bilene har de byttet støtdemper og lenkarm, uten at lyden er borte.
Teknisk hos FMN har visst heller ingen løsning. Fikk beskjed at de skulle ta kontakt med meg når de hadde funnet en løsning på problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   14/3/2009, 08:53

Etter å ha prøvekjørt vår bil med stetoskop ble kneppelyden lokalisert til en sveis inne i kanalen. Så da var det visst frem med vinkelsliperen og kutte av denne, sveise og montere ny. At en produksjonsfeil skal medføre en såpass stor reparasjon på ny bil synes vi er for drøyt og har krevd omlevering alternativt heving av kjøpet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   14/3/2009, 17:21

mondeo1 skrev:
Hadde jo det samme på min,men dette ble fikset etter litt om og men.Min forhandler visste nok ikke helt hva de skulle gjøre med dette da det var en ny modell og de hadde ikke vært borti dette før.De mente det var 2 karosseriplater som lå å knikket mot hverandre,hos meg var det bare ved en viss temp at lyden hørtes,cirka 0-5 grader.Metallet i platene forandrer seg jo etter temperatur så det er jo mulig det var dette som var problemet.Uansett så er denne lyden borte nå,men det har i ettertid dukket opp en ny lyd.Det er en slags svak skranglelyd som høres ut som den kommer fra venstre dør foran.Det er jo for jævli at disse utrolig iriterende lydene skal være på førersiden,hadde vært bedre at de hadde vært på passasjersiden.Der er det drypstilt hører jeg rykter om,men der sitter jo aldri jeg. Mad

Akkurat det du nevner med Focusen skyldes knirk i dørlister. Ikke er helt ukjent problem i bilverden. *Mine lyder kom etter at listene ble smurt med silikon som forebyggende for vintersessongen. Siste gang jeg gjør det for å si det slik. Kan det være listeknirk dere snakker om på mondeon også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Knirkelyd.   14/3/2009, 21:40

Lyden hos meg var både før og etter at jeg smurte listene,tror jeg hadde det samme som hypnotic.Det var snakk om noe med en sveis og noen plater,vet ikke akkurat hva de gjorde men lyden ble borte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   28/3/2009, 01:11

Lyden i bilen vår var visst noe annet enn den "vanlige" som det var utstedt servicemelding på. Bilen er nå reparert og kommet tilbake til butikken. Dessverre er det vanskelig å gå såpass til verks som det er gjort her uten at det synes (lakkoverganger osv), i tillegg har man vært uheldig og laget en liten bulk i ene framskjermen. Forhandler og Ford har hatt dialog underveis og vi har heldigvis uten noe spesielt klunder nådd frem med vår påstand om omlevering, problemet er at det ikke finnes tilsvarende biler i Norge så det går mot en bestilling og da blir det vel et par måneder å vente. Skal dit neste uke og avklare detaljene. Jeg har vært frustrert over hvor lang tid ting har tatt underveis her, men nå ser det ut til å løse seg for oss.

Vi har hatt mange av de barnesykdommene som er beskrevet av andre her på forumet, så som defekt høytaler i dør, frosset panserwire, klakkelyd i forstilling, flatt batteri. Håper det er gjort endringer underveis slik at vi slipper disse tingene nå. Etter å ha blitt spurt om dette er en "mandagsbil" var jeg inne på etis og fant ut at bilen var produsert på en tirsdag, men kanskje det er noen "mandagsroboter" i produksjonslinja Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TitaniumX2009

PosteTema: Re: Knirkelyd.   28/3/2009, 02:11

Vet du nøyaktig hva de har gjort? og er lyden borte nå?
Venter nemlig på tilbakemelding vedr. samme feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   28/3/2009, 12:12

Jeg har ikke detaljene men jeg er fortalt at det er gjort utbedringer på sveis(er?) i området kanal/b-stolpe. Bilen står fortsatt hos forhandler så jeg har ikke prøvd den, men i følge de ble bilen stille.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   28/3/2009, 16:27

Hypnotic;

Om ikkje salget har tatt seg opp igjen ein del bør det ikkje ta allverden tid med bestilling av ny bil. Bestilling på min vart oversendt til fabrikk 29/1, etter å ha stått i "vent" eit par mnd pga. USB. Bilen vart produsert 12/2, og var i Bergen 2/3. Eg kunne nokk teoretisk hatt bilen 4/3 om eg ikkje hadde valgt å understellsbehandle den og få på lakkforsegling, inklusiv litt venting pga. diverse rot. Så rundt 1 mnd skulle ikkje vere heilt umulig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TitaniumX2009

PosteTema: Re: Knirkelyd.   7/4/2009, 20:32

Er det noen der ute som vet hva årsaken til knirkelyden kommer av ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Knirkelyd.   18/4/2009, 21:40

I påvente av ny bil bruker vi nå den "gamle" og nå er all knirk og knepping borte. Lurer på om det er sveiset oppover b-stolpen, der er i hvertfall lakkert helt opp til taket og langs taket ut til ca midt i døråpningen, der det er en tydelig lakkavslutning.

Levering av ny bil skal i følge forhandler skje sånn cirka i pinsen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mexico

Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.08.2008

PosteTema: Re: Knirkelyd.   16/5/2009, 16:06

Jeg skal ha min bil inn for 5 gang grunnet kneppelyd i B-stolpen, denne gangen til karosseriverksted. Jeg har snakket med verkstedet og det er visstnok svært begrenset hva de kan gjøre, da alt av sveiser; plassering og antall, er nøye spesifisert fra produsent. Avvik fra dette er ikke aktuelt. Det kan neppe være snakk om noe ekstra sveising, men snarere sveising på nytt på de samme punktene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Knirkelyd.   

Til Toppen Go down

Knirkelyd.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next