|
|
| Av | Innlegg |
|---|
mondeo1 Mondeoguru

Antall Innlegg: 59 Registration date: 08.10.2007
 | Tema: Knirkelyd. 11/2/2008, 17:43 | |
| Har en meget iriterende knirkelyd i taket på venstre side,forhandler har prøvd å fikse det men har ikke greid det enda.Noen andre som har vært borti dette? |
|
 | |
faarstei Mondeofreak

Antall Innlegg: 176 Age: 36 Registration date: 05.10.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 19:32 | |
| | mondeo1 skrev: | | Har en meget iriterende knirkelyd i taket på venstre side,forhandler har prøvd å fikse det men har ikke greid det enda.Noen andre som har vært borti dette? |
Har akkurat det samme. Men, har hele tiden trodd det var snø eller is som hadde lagt seg der ( har stort sett vært snø og slik siden jeg fikk bilen )
Men, skal undersøke det nærmere...har en liten mistanke til det er håntaket i taket som lager den lyden. Men, er ikke sikker.... Har du rails? |
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 419 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 19:41 | |
| | mondeo1 skrev: | | Har en meget iriterende knirkelyd i taket på venstre side,forhandler har prøvd å fikse det men har ikke greid det enda.Noen andre som har vært borti dette? |
Har også en irriterende lyd, rett over hodet på venstre side. Syes ikke det knirker men mere som en knepping..
Nå kommer danskene sikkert til å le seg skakke...men det heter det på norsk. |
|
 | |
faarstei Mondeofreak

Antall Innlegg: 176 Age: 36 Registration date: 05.10.2007
 | |
 | |
pantherX SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 419 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 20:07 | |
| Kom over en tråd på det engelske forumet, hvor noen dansker hadde beskrevet cruisekontrollen " fartpilot"..tror det var noen engelskmenn som lurte fælt..  Sorry O.T. Virker som lyden kommer når det er kraftig væromslag...har ikke giddet å forfølge det enda, har ett par andre feil som skal på stell først.... 
Sist endret av den 11/2/2008, 21:51, endret 1 gang |
|
 | |
henrikh
Antall Innlegg: 25 Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 20:14 | |
| Ti hi ja det var vist mig der kom til at skrive "fartpilot" på det engelske forum, da jeg nævnte udstyret i min Mondeo. På engelsk er det en "prutte-pilot" - ved ikke hvad at prutte hedder på norsk!
Men oplysningerne var faktisk taget fra en skærm-udskift fra fabrikken i Genk, hvor de havde en skøn blanding af danske og engelse ord. |
|
 | |
oednom Mondeofreak

Antall Innlegg: 136 Location: Romerike Registration date: 27.12.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 20:37 | |
| Har du 143HK Henrikh? Hvad i helvede skal det betyde? Har du kneppet på en lille turboprup?  |
|
 | |
mondeo1 Mondeoguru

Antall Innlegg: 59 Registration date: 08.10.2007
 | Tema: Knirkelyd 11/2/2008, 22:45 | |
| Ja lyden kommer når det er mildvær,er det 2 minus er det stille men blir det 2 pluss så kommer den.har ikke rails,men har forstått det slik at lyden kan komme fra et annet sted enn den høres.Det er nok riktig at det er en slags kneppe-lyd.(den norske kneppe-lyden).Den er uansett f... så iriterende. |
|
 | |
henrikh
Antall Innlegg: 25 Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 22:56 | |
| Ingen turbo her oednom, men 140 HK diesel er faktisk en 143 HK diesel, men FORD runder tallet af i den officielle opgivelse.
Du får lige et uddrag fra de oplysninger, der står om min bil på Ford Etis:
Bilmærke: Mondeo 2007- (CD345) Karrosseritype: 5-Dørs Sedan Version: Serie 60 Motor: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS Gearkasse/transmission: Manuel 6-trins transmission - MMT6 Træktype: LHD FWD Udstødningsemission: E3 Emissions Aircondition: Dob. aut. temp.styret A/C Land: (+)"DK" Lak: Panther Black (metallic) Kabinestof: New York (A-C)
Bemærk de 143 PS (143 HK).
Samme oplysninger kan du selv finde om din egen bil på https://www.etis.ford.com. Opret dig som bruger og indtast din bils VIN-nummer (Vehicle Identification Number = stelnummer på dansk). Der står mange sjove ting om bilerne.
Sist endret av den 11/2/2008, 23:10, endret 1 gang |
|
 | |
oednom Mondeofreak

Antall Innlegg: 136 Location: Romerike Registration date: 27.12.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 11/2/2008, 23:03 | |
| | henrikh skrev: | Ingen turbo her oednom, men 140 HK diesel er faktisk en 143 HK diesel, men FORD runder tallet af i den officielle opgivelse.
Du får lige et uddrag fra de oplysninger, der stod i fabrikkens Vehicle Monitering System (produktionssystem) om min bil:
1 MONDEO CD345 2 2007.5MY : 3 5-DORS 4 TITANIUM : 5 NON SVP 6 2.0D 143HK DPF : 7 6 TRINS GEAR 8 PANTHER BLACK : 9 NEW YORK EBONY STOF 10 PLUS-MODEL : 11 INDEKLIMA SENSOR 12 FARTPILOT 13 2 FLIP NOGLER 14 FOLDBAR SPEJLE M/LYS : 15 REGNSENSOR 16 RESERVEHJUL FULD STR : 17 BAKKESTART ASSISTANC :
Bemærk linie 6 : 143 HK og i øvrigt også den sjove linie 12 med "fartpiloten".
Samme oplysninger kan du selv finde om din egen bil på https://www.etis.ford.com. Opret dig som bruger og indtast din bils VIN-nummer (Vehicle Identification Number = stelnummer på dansk). Der står mange sjove ting om bilerne. |
Skide godt, -mange tak Henrikh |
|
 | |
hhf SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388 Location: Lier Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 12/2/2008, 09:49 | |
| Det var jo en helt genial plass for å hente litt info! Takker så mye for den linken henrikh ... Kan jo legge til at det holder med reg nr fra bilen for å få ut informasjonen om den spesifikke bilen. |
|
 | |
morten
Antall Innlegg: 2 Registration date: 09.09.2008
 | Tema: Re: Knirkelyd. 17/9/2008, 19:05 | |
| Kneppelyder. Jeg har lest innleggene til dere med disse problemene. Tok det opp med leverandør i mai. Etter det har bilen stått på verksted i tilsammen 2 uker. Det er lokalisert at problemet ligger i noen plateskjøter nederst på stolpen bak førersete. De prøvde å bøye platene fra hverandre, de har prøvd å sveise området, alt uten noen forbedring. I tillegg har bilen ujevnheter i avstand mellom dør og karroseri (glipper) på høyre og venstre side av bilen. Konklusjon i dag; Verkstedet har gitt opp (!!), selger ringte meg og tilbø meg en ny bil... mot et mellomlegg på 90.000 kr. Har idag en 130hk med div utstyrspakker, km stand 8.000, 11 måneder gammel. En utrolig måte å komme seg unna på!! Jeg tar nå saken til Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget. Forbrukerinspektørene hadde forrige mandag et innslag på TV om en Volvo med verkstedbesøk nr. 9. Etter det ble kjøpet hevet, og kunden fikk en tilgodelapp.Noen som vil at vi gjør noe felles mot leverandør med kneppelydene? |
|
 | |
StardustSilver SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 308 Registration date: 15.09.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 17/9/2008, 20:38 | |
| Jeg har også fått knirkelyder i B-stolpen på venstre side, har ikke hatt tid til å klage på dette enda, skal ta det etter hvert. Men hva mener du med ujevnheter i avstand mellom dør og karroseri, kan du beskrive litt mer? |
|
 | |
morten
Antall Innlegg: 2 Registration date: 09.09.2008
 | Tema: Re: Knirkelyd. 17/9/2008, 21:51 | |
| Når dørene er lukket skal det være en jevn srekk mellom døren og karosseriet rundt det hele. På venstre side er det ved B-stolpen såpass glippe at du ser stolpen når dørene er lukket. Sprekken opp er mindre enn nede. Verkstedet kan ikke justere dørene for mye, for da kommer det i konflikt med dørlåsene. På høyre siden har de, bilen sett forfra, lagt bakdøren litt UTENFOR fordøren på høyre side. Utrolig klossete. |
|
 | |
Mondeo Man Mondeofreak

Antall Innlegg: 186 Location: Bergen Registration date: 01.12.2007
 | Tema: Re: Knirkelyd. 18/9/2008, 20:27 | |
| Vi har også gnisselyder i høyre B-stolpe når solen står på. Små marginer, antakelig. Har ikke klaget på dette for vi har ikke hatt anledning til å kjøre innom forhandleren når solen har stått på. |
|
 | |
|