Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   3/2/2008, 20:24

Har ikke hittill hatt noen problemer med bilen min av nevneverdig art.

Men i går (lørdag) skulle jeg starte bilen etter å ha vært å trent. Bilen startet fint på morgenen, og jeg kjørte en 5 minutters biltur ned til treningen. Da jeg skulle starte igjen etter treningen var bilen totalt død. Null respons. Var ikke en gang mulig å låse bilen med fjernnøkkelen. Drittkjipt.

Ford Assistanse måtte hente bilen (det tok 1 og en halv time - selv om de sa at de skulle komme innen 1 time...)

Men Kverneland bil fant en løsning heldigvis. De kom å hentet meg og jeg fikk låne en Fiesta nå i helgen. Pluss i margen til både hun ansatte og til Kverneland generelt.

Men dessverre....se lenger ned for hva som har skjedd videre i saken...

Sist endret av den 6/2/2008, 13:58, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   3/2/2008, 21:25

Huff. Man skal aldri si aldri. La inn innlegg til morgenen i dag om at alt fungerte utmerket på min bil men nå fikk jeg meg en virkelig støkk. Var ute og kjørte i sted og når jeg parkerte så luktet det brent og plutselig kom det røyk opp fra høyre side foran på panseret. Jeg spratt ut av bilen og brukte to steg inn i huset og hektet brannslukkingsapparatet ned fra veggen. Ute ved bilen vipper jeg opp panseret og er klar til å tømme apperatet men gir det noen sekunder for å se ann. Heldigvis avtar det og jeg står over å tømme pulverspruteren. Har ring Ford nå og de er underveis for å plukke opp "kjerra" Dette var spooky.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   3/2/2008, 22:05

Da er bilen hentet av NAF, 30 minutter etter jeg ringte Ford. De tror at det er mulig at det bare er diesel varmeren som kanskje ikke har tent skikkelig men de tok den med seg slik at Ford får tatt en sjekk på den i morgen tidlig og friskmeldt den. Man blir iallefall tatt veldig seriøst og Ford var meget hyggelige. Veldig bra at de er så kjappe når man først er uheldig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larsse

Antall Innlegg : 37

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   4/2/2008, 08:44

Jeg å hadde en aha opplevelse på lørdag.
Satte på dieselvarmereren som startet og så ut som den fungerte men plutselig så begynte det å ryke noe voldsomt
og så stoppet den. Kupeen var også fullt av røyk så jeg måtte opp med alle dørene.Nå brenner hele bilen opp tenkte jeg .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   4/2/2008, 11:04

larsse skrev:
Jeg å hadde en aha opplevelse på lørdag.
Satte på dieselvarmereren som startet og så ut som den fungerte men plutselig så begynte det å ryke noe voldsomt
og så stoppet den. Kupeen var også fullt av røyk så jeg måtte opp med alle dørene.Nå brenner hele bilen opp tenkte jeg .

Det hørtes mer ut som en UUÆÆÆ-opplevelse:affraid: , enn en aha-opplevelse på meg.lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   4/2/2008, 13:34

jeg opplevde noe lignende med v50. jeg stoppet i dyp snø og tettet vel igjen eksoutslippet. Og varmeapperatet gikk og sugde røyken som ble i motorrommet inn i bilen. På volvo hadde de (selvfølgelig) aldri hørt om noe lignende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   4/2/2008, 17:37

Da har jeg fått tilbake bilen. Nå har iallefall jeg gjort mitt hvis den brenner opp Laughing

De nevnte også muligheten for om jeg kunne har fått noe snø i røret som hadde tettet det. Men all snøen her har jo smeltet Rolling Eyes

Uansett flott av de å ta den inn på dagen og gå over den. Fikk også byttet noen sikringer som var gåen samt slettet en feilaktig feilmelding, rett og slett en liten miniservice gratis Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larsse

Antall Innlegg : 37

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   5/2/2008, 15:37

Snakket med Ford verktsted og de sa de satte på et 90 grades rør som gjorde at eksosen fra dieselvarmeren ikke gikk
ned men bakover. Dette gjorde at røret ikke så lett tettet seg med is.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 14:04

Nå er jeg rimelig oppgitt og forbannet på Kverneland bil.

Bilen min ble levert inn av Ford Assistanse på lørdag, og i følge Kverneland skulle jeg høre fra dem på mandag. Jeg hadde ikke hørt noe til kl 15 på mandag og kontaktet Kverneland selv. De lovet å ringe meg tilbake innen dagen var over. Ingenting skjedde. Tirsdag kl 16 ringte jeg igjen til Kverneland. Det viste seg at de ikke en gang hadde sett på bilen!!!!! Og de klarer altså heller ikke ringe meg opp igjen som avtalt. De lovte da å ringe meg opp igjen, men nå er kl blitt 14 onsdag og har enda ikke hørt en dritt.

Slik oppførsel overfor kundene er jeg ikke vant med fra min forhandler Røhne og Selmer Lillestrøm - der jeg føler at både verksted og andre ansatte følger opp oppgavene sine på en veldig god måte. Synd at det kun er Kverneland Bil i Drammen som er mitt alternativ.

Det værste jeg vet er at folk sier de skal ringe meg opp igjen og ikke gjør det.

Når det gjelder grunnen til at bilen min ikke ville starte har jeg fått vite av Ford Assistanse at dette er min egen skyld, for jeg kjører bare 5 min til jobb hver dag, og bruker dieselvarmeren hver eneste dag. Dette tapper batteriet over tid, og man bør altså kjøre litt lengere turer inni mellom dersom denne skal brukes hver dag.

pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 15:42

Skal bli spennende å se hvordan min bil blir når den kommer til sammeforhandler iløpet av mnd. Skal bli spennede å se titanium-xxx hvordan de løser feil dersom jeg også får slike.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 16:23

Hei

Jeg har heldigvis ikke kjøpt bilen gjennom Kverneland Bil, men det finnes jo ingen nærmere her i Drammen. Dessverre.

De ringte meg ikke tilbake i dag. Jeg ringte nå nettopp og truet med avisoppslag osv dersom ikke jeg ble ringt tilbake. Da gikk det 8 minutter så ringte dem fra Kverneland. Trist at man må bli sint og true med aviser for å få noe til.

De har nå brukt 3 dager på å få bilen i stand - vet noen hva slags krav jeg kan stille i forhold til lånebil? Må jeg ta til takke med den Fiestaen jeg har fått? Dette visste heller ikke han på Kverneland.

Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 16:47

Kjipt at sånt skjer.

Det står kanskje i forsikringsavtalen din hvilken bil du får. Jeg får bil i samme klasse (størrelse) som min hvis det skulle skje noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 17:15

Carnivore skrev:
Kjipt at sånt skjer.

Det står kanskje i forsikringsavtalen din hvilken bil du får. Jeg får bil i samme klasse (størrelse) som min hvis det skulle skje noe.

det i forsikringen gjelder ved skade, etc, som forsikringen betaler. Det har ingenting å gjøre med hva slags låne bil du får når bilen er på verksted.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 17:35

Lyder ikke som allverdens oppegående service hos K i Drammen nei. Slikt er virkelig irriterende!

Hva gjelder lånebil ved garantijobb, så tror jeg ikke det er allverdens krav man kan komme med dessverre. En evt spesiell avtale gjort med selger kan selvfølgelig regulere slikt, men om du ikke har det og du har fått en Fiesta, tror jeg du må leve med den og være glad du har bil. Kanskje du kan få låne noe større om du har klare behov for dette i ventetiden...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 18:36

Riktig som det sies her ja at forsikringen har ingenting med dette å gjøre. Det er kun ved en forsikringsskade, noe dette ikke er.

Kverneland irriterer meg noe helt inni granskauen. Kommer ALDRI - legg trykk på ALDRI - handle noe der. Dessverre måtte jeg bruke Kverneland denne gangen pga at det var nærmeste Ford-forhandler.

De skal ringe meg opp igjen i morgen (tviler sterkt...!)

Har også gjort det klinkende klart for Kverneland at jeg kommer til å levere lånebilen klin tom for diesel - selv om den var 3/4 tank når jeg fikk den.

pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 19:04

Hei XXX

Skjønner din frustrasjon..Har selv bilen inne med en lang liste med reelle feil for andre gang. Det som bekymre meg er det elektriske. Verksmesteren var dønn ærlig å sa at han ikke var særlig optimistisk ang. elektronikken...Evil or Very Mad Har nå vært inne i 3 dager foreløbig.

Begynner selv å bli lei av "skranglebiler". Hvis dette forsetter vil vi heve kjøpet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 20:27

Men det kan vel diskuteres om feilen som Titanium xxx har fått her, er en virkelig feil. Og hvis det kun er batteriet som er flatt virker det besynderlig at verkstedet ikke greier å få ladet det opp på 3 dager.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 21:09

kjipt når en får problemer med splitter nye biler da..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 21:16

titanium-xxx skrev:
Riktig som det sies her ja at forsikringen har ingenting med dette å gjøre. Det er kun ved en forsikringsskade, noe dette ikke er.

Kverneland irriterer meg noe helt inni granskauen. Kommer ALDRI - legg trykk på ALDRI - handle noe der. Dessverre måtte jeg bruke Kverneland denne gangen pga at det var nærmeste Ford-forhandler.

De skal ringe meg opp igjen i morgen (tviler sterkt...!)

Har også gjort det klinkende klart for Kverneland at jeg kommer til å levere lånebilen klin tom for diesel - selv om den var 3/4 tank når jeg fikk den.

Makan til service da...

Virker nesten som de prioriterer service på biler som er handlet der og sånn er det mange steder..

Men hvis de ville ha/hatt deg som kunde i fremtiden burde de i allefall tatt kontakt og holdt deg underrettet.

Håper de ringer deg og at du kan få igjen bilen din Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 21:37

Er veldig dårlig behandling dette her ja.
Jeg er jo litt i samme situasjon med å ha handlet bil annet sted(Bergen) men bor i Sandefjord. Men jeg ble mottat helt anderledes hos Bilservice i Sandefjord. De gikk over denne samme dag, ringte meg flere ganger. Ba om vognkortet mitt slik at de fikk lagt meg inn i sitt system i tilfelle jeg skulle få behov for hjelp sener osv.
Rett og slett veldig bra behandlig/oppfølging.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   6/2/2008, 21:44

Sånn som du PellePedal beskriver er jeg vant med fra der jeg kjøpte bilen, Røhne og Selmer Lillestrøm. Der har jeg fått veldig god service.

Makan til slett behandling enn jeg har opplevd nå på Kverneland skal man jaggu lete lenge etter! 3 dager på rad har de altså lovet å ringe, uten å gjøre det.

Og ja, det er jo faktisk slik at grunnen til at bilen er på verksted mest sansynlig kun er flatt batteri pga min egen feil, og da er det besynderlig at det skal ta flere dager å få dette i orden.

PS: Når jeg ringte tirsdag (i går) for å høre hvorfor pokker de ikke hadde ringt meg opp igjen som avtalt og hvordan det lå an med bilen virket kundebehandleren helt forvirret, og virket ikke å i det hele tatt vite at bilen min stod der. De hadde altså ikke en gang sett på bilen fra lørdag ettermiddag til tirsdag ettermiddag. Selv om de både lørdag ettermiddag og mandag ettermiddag lovet å få bilen ferdig så fort som mulig. Har i kveld snakket med flere som har elendig erfaring med Kverneland i Drammen. Så dere som vurderer ny Mondeo - JA den er et kjempekjøp - utrolig god bil å kjøre og jeg er fantastisk fornøyd! MEN, for all del - STYR UNNA KVERNELAND i Drammen!!!!!!

Og sånn for å gjøre det hele komplett; de har lovet å ringe meg i morgen også - på torsdag - og jeg sa til kundebehandleren at jeg vedder 200 kr på at de ikke ringer:) Hadde han veddet i mot så hadde det vært lett-tjente penger - for meg.

Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   7/2/2008, 08:49

Vel, kjøpte også min Mondeo hos forhandler annet sted ilandet, men har vært nødt til å benytte Kverneland Trondheim ved feilene som oppstått - og kan egentlig ikke gjøre annet enn å si meg enig i hvordan service hos Kverneland oppleves, rett og slett dårlig.

Var inne med feilmontering av lykt for noen uker siden. Hadde fast time og ble orientert om at det bare var å vente mens de ordnet dette. Veldig, greit - ordnet fri fra jobben for å ta dette enkle inngrepet. I det jeg ankom fikk jeg beskjed om at bilen ville bli ordnet iløpet av dagen og ville få melding når bilen var klar. Noe tungvint, da jeg må ordne transport både fram og tilbake. I det klokken begynte å nærme seg stengetid ble jeg nødt til å ringe, da jeg enda ikke hadde hørt noe... Åja, bilen er akkurat ferdig nå den. Dro for å hente den og ble fortalt at alt nå var ordnet.

Litt senere samme uke ble jeg oppringt av Kverneland; "Delen som manglet er nå kommet, vi har ledig om ei ukes tid"... Jeg trodde jo den var ordnet??

Så, er nok ikke bare hos Kverneland Drammen ting er litt so-si... Vurderer å prøve Melhus Bil istedet, ser ofte at det lønner seg å benytte andre enn de store "kjedene"..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   7/2/2008, 09:59

Vil bare si at fem år med Kverneland i Bergen (Minde) har vært en fornøyelse. Har opplevd at de har strukket seg lengre enn de hadde behøvd. En viktig grunn til at vi kjøper vår nye Mondeo der, heller enn en Passat på Møller Nesttun - som har et ganske slett rykte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   7/2/2008, 20:51

Hei igjen.

Oppdatering i saken.

Fikk i dag telefon om at bilen var ferdig, og de måtte faktisk bytte batteriet på bilen.

Kverneland la seg helt flate, og vi var helt enige både kundebehandleren og jeg at den kundebehandlingen jeg hadde fått var særdeles dårlig og slikt skulle i forekomme.

Det hele endte med at jeg som erstatning for tort og svie fikk en flaske rødvin og gratis førstegangsservice. Dette gjorde at de fikk rettet opp inntrykket overfor meg. Men jeg sa ettertrykkelig fra om at de MÅ endre rutinene sine dersom de ønsker å beholde kundene sine i fremtiden. Dette var de enige i.

Neste gang ser jeg helst at ting blir gjort slik man lover i stedet for å måtte bøte på plasteret med goder i etterkant.

Men pluss for rødvin og gratis service:)

krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   7/2/2008, 22:04

Det var bra at det løste seg. Aldri noe stas å høre slike historier......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen   Today at 03:59

Til Toppen Go down

Full stopp + skryt/OG PEPPER til Kverneland Bil Drammen
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Set of GM wheels, 15 x 7, bolt pattern 5 x 4.75
» Fanatec wheelstand og full pakke vurderes solgt !