Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

mondeo slaktet som vinterbil! del1

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: mondeo slaktet som vinterbil! del1   31/1/2008, 12:51

sannheten? volvo reklame?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/bil/article1733891.ab

Sist endret av den 31/1/2008, 22:35, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   31/1/2008, 13:57

De sier ingenting om hvordan bilene er skodd. Bruker alle bilene de samme dekkene? Dekktype kan jo gi store forskjeller i kjøreegenskaper. Men det var jo ikke akkurat oppløftende for mondo'n vår.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   31/1/2008, 14:19

Bare tull, sikkert reklame betalt av Volvo, har ikke noe problemer med Mondeoen min i snø været som er nå, koser meg enkelt og greit.

Men hva mener dere andre der ute!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   31/1/2008, 14:50

Jeg har ingen grunn til å betvile denne foreløpig - har rett og slett ikke fått testet ordentlig.

Akkurat samme kritikk har BMW ellers fått i mange år fordi de også setter opp bilen til "kjøreglede" og ergo lar antispinn ta tak litt senere. Dette blir jo i aller høyeste grad en smakssak og for min del kan godt Mondeoens virkemåte passe best. Kan imidlertid være jeg skal varsle frua litt ekstra ...

Personlig må jeg nok innrømme at det uansett ikke blir noe morsomt med forhjulstrekk på vinteren - akkurat der savner jeg BMW'n veldig ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   31/1/2008, 21:36

Jeg bor i et skikkelig vinterområde, og ferdes på mye snødekte veier, sporete og isete. Min erfaring er at bilen er super, også her, har ikke hatt noen problemer, kan faktisk være litt enig i at ESP kobler inn litt sent, den kom nok tidligere på i min forrige Mondeo (2004) Men ellers så oppfatter jeg den ikke som vanskelig på noen måte uansett underlag. Så her lurer jeg nå litt på hvilken dekkdimensjon og merke de har testet med. Jeg kjører på Conti 3 piggfrie 205/55R16
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   1/2/2008, 21:16

I dag har jeg hatt en veldig lang vintertest tur Smile
26 mil på helt snødekte veier, tett snøvær, dårlig brøytede veier. For lokalkjente, kjørte fra Lillehammer-Fagernes-Raufoss-Lillehammer. Bilen oppfører seg pent Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   1/2/2008, 22:55

Stoler 100% mer på deg enn svenskene her :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   2/2/2008, 16:44

De siste dagene har vi hatt gleden av snøkaos her på Østlandet. Jeg koste meg med bilen og selv om det ikke var brøytet og det var dype hjulspor, følte jeg meg trygg. Jeg konkluderte med at dette er den beste vinterbilen jeg har eid. Very Happy

Det er derfor merkelig å høre denne svenske journalisten si at Mondeo ikke er noen god vinterbil. Shocked Denne påstanden får meg til å tvile sterkt på testens objektivitet. Det kan være at V70 er bedre, jeg har ikke prøvd den, men jeg overbevist om at den svenske patriotismen har vært det tyngste kriteriet for å kåre den beste vinterbilen. clown
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   2/2/2008, 18:10

Philip Marlowe skrev:
De siste dagene har vi hatt gleden av snøkaos her på Østlandet. Jeg koste meg med bilen og selv om det ikke var brøytet og det var dype hjulspor, følte jeg meg trygg. Jeg konkluderte med at dette er den beste vinterbilen jeg har eid. Very Happy

Det er derfor merkelig å høre denne svenske journalisten si at Mondeo ikke er noen god vinterbil. Shocked Denne påstanden får meg til å tvile sterkt på testens objektivitet. Det kan være at V70 er bedre, jeg har ikke prøvd den, men jeg overbevist om at den svenske patriotismen har vært det tyngste kriteriet for å kåre den beste vinterbilen. clown

Henger meg på dette temaet jeg også.
Har hatt en masse Audi- både A6 og A4 de senere årene. Disse bilene er gode vinterbiler på alle måter, men mondeoen kjennes mye bedre ut ved dyp snø og svingete vei synes jeg.
Før jeg handlet Mondeo hadde jeg en Toyota Rav4 -02 mod.
Den var vel på linje med Audi tenker jeg, tross firehjulsdrift og allting.
Leste den svenske testen med forbauselse må jeg si, men tror nok ikke testerne skviser ut mondeoen til fordel for V70 pga. at de er fra Sverige- da hadde de vel gjort det samme på sommertesten også.
Der kom vel V70 bak Mondeo?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   2/2/2008, 19:48

på test i "aftonbladet" i høst kom mondeo på 4dje plass. det er samme tester, det er han som veltet med en mini mercedes, du husker det som ble hetende elgtesten?

http://www.norwegianmondeoclub.com/link-info-til-tester-og-omtaler-f18/test-aftonbladet-sverige-del2-t296.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   2/2/2008, 21:10

Jeg har kjørt nymondeoen siden september, ca. 600mil, og jeg må faktisk si meg enig i testens negative opplevelse av mondeoens trege TCS/ESP. Sammenlignet med min fars M-Benz er dette natt og dag forskjeller. MB-en venter ikke med å reagere, mens mondeoen, her blir jeg like overrasket hver gang, den venter etter min mening for lenge med å gripe inn i situasjonen. Mht. styring på vinterføre, så er den for lett på rattet. Styringen er det ingen ting å utsette på. Den er hverken under eller overstyrt på noen som helst måte, men den lette rattingen kan gjøre styreopplevelsen nervøs. Det er helt klart at denne bilen er satt opp for subeuropeiske forhold. Kanskje ford hadde vunnet med et nordisk oppsett av mondeoen - og det er kanskje mulig å få satt bilen opp i ettertid?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   3/2/2008, 15:45

Jeg har kjørt på herlige vinterveier her på Østlandet de siste dagene. Skjønner ikke helt hva som nevnes her om tregt innslag på ESP. Sammelignet med en 07 model Avensis slår ESP inn like kjapt og ordner opp. Jeg har for morro skyld lekt meg litt og provosert systemet. Må bare si at det fungerer meget bra.
Jeg har passert mere enn en bil i bakker som står å spinner mens jeg stille og rolig kjører forbi uten problemer. Jeg synes faktisk at Mondoen er en meget god vinterbil. Dekkutrustning er jo en viktig faktor. Dekk fra de store merkene som Nokian, Continental osv er nok en sikker vinner. Og jeg sverger til 205/55 som en grei dimensjon på vinterdekk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   3/2/2008, 16:55

En test med en "LØK" som sier....Her har vi VOLVO V70 og dens konkurrenter, må da være kjøpt..samtidig som han nevner Volvo like ofte som Kjell Kr. Rike nevner Prokororov.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   3/2/2008, 18:39

jethores skrev:
...Sammelignet med en 07 model Avensis...

Nå er da ikke Toyota Avensis noen "målestokk"!affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   3/2/2008, 19:32

tost-ha skrev:
jethores skrev:
...Sammelignet med en 07 model Avensis...

Nå er da ikke Toyota Avensis noen "målestokk"!affraid

Akkurat hva gjelder ESP-egenskaper, kan den vel være det? Ville gjettet på at en Avensis ikke ville tillate mye utskeielser av noen art ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   27/2/2008, 21:44

mondeo er kjempe bra bil i snøen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   27/2/2008, 23:23

Har hatt mange mondeoer...og denne her er akkurat like kjempe god på vinterføre som de andre. ( om Ikke hakket...eller to bedre )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: mondeo slaktet som vinterbil! del1   

Til Toppen Go down

mondeo slaktet som vinterbil! del1
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo