Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Setebeskytter

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Setebeskytter   29/1/2008, 18:54

Dere som har barneseter i bilen, bruker dere noen form for beskyttelse under barnesetene? I tilfelle, hvilken type fungerer best for dere?

Jeg lurte litt på å skaffe en "seatsaver": http://www.princelionheart.com/site_uk/t_cs_0580.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 19:01

Jeg visste ikke at noe sånt fantes en gang, men har flere ganger tenkt for meg selv at barnesetet sikkert "setter spor" i bilsetet. Merca jeg kjører nå er såpass sliten at det ikke spiller noen rolle, men når mondo'n kommer derimot....

Har Maxi-Cosi Cabriofix med isofix-base nå. Må snart over på et større sete. Er slike underlag å få kjøpt i Norge, eller må man bestille over nettet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 19:40

Har også tenkt litt på noe slikt uten å ha sett det i noen butikker egentlig. Orker ikke å ha et heldekkende opplegg i masse spraglende farger, så dette alternativet var nok ikke så dumt, bortsett fra at jeg lurer på om den modellen du har vist her kan være i smaleste laget? Hva med nederste del av denne modellen som finnes på samme sted? ;

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 20:12

hhf skrev:
Har også tenkt litt på noe slikt uten å ha sett det i noen butikker egentlig. Orker ikke å ha et heldekkende opplegg i masse spraglende farger, så dette alternativet var nok ikke så dumt, bortsett fra at jeg lurer på om den modellen du har vist her kan være i smaleste laget? Hva med nederste del av denne modellen som finnes på samme sted? ;

Det virker som denne modellen har en liten kant opp inn mot seteryggen. Kan kanskje bli litt vanskelig med isofix-festene da?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 20:17

Mulig det, men jeg bruker ikke de, så for meg ville det være ok tror jeg. Eneste bekymring må vel være om lengden kan være feil, men det ser jo ut som om det er noen grad av fleksibilitet i forkant.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 20:40

Både SeartSaver og 2-stage-SeatSaver er tilrettelagt for IsoFix.

Ser liksom ikke poenget med 2-stage når vi ikke trenger ryggen, også er den ganske dyr (499 hos BabyShop, 399 hos alexi.no). Hadde håpa å kunne spare litt på den andre, men ja, det spørs kanskje. Jeg håper bare at den er lang nok, litt dumt om den ikke dekker ytterste del av setet. Ungene klatrer jo inn/ut av bilen selv og da er det greit å beskytte ytterste del av sitteputen også.

Ang trekk til seteryggen, så har HTS slike i grått, som dette:
[img]http://www.sikkerhetsmateriell.no/ehandel/BilderImp/1139/622HTS-PB945010-HTSsparketrekk.jpg[img] (finner ikke bilder av den grå/sorte ugaven)

En billig utgave http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=5&id=1413

http://butikk.naf.no/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=661441&pf_id=NO-530640&dept_id=NO-283

http://www.bilmateriell.no/abnews/templates/?a=470

Vi har forøvrig 3 stk Recaro Start:

og har tenkt til å kjøpe fotstøtte til dem. Håper bare det passer (er ikke mulig å bruke fotstøtte i VW Touran).

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 20:45

hhf skrev:
Mulig det, men jeg bruker ikke de, så for meg ville det være ok tror jeg. Eneste bekymring må vel være om lengden kan være feil, men det ser jo ut som om det er noen grad av fleksibilitet i forkant.
Ja, den er bøyelig i fremkant. Jeg er bare spent på om den er lang nok, for det virker som om stene i S-max var ganske dype
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 21:46

Happy skrev:
Dere som har barneseter i bilen, bruker dere noen form for beskyttelse under barnesetene? I tilfelle, hvilken type fungerer best for dere?

Gammelt fleece-pledd funker 100%
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Setebeskytter   29/1/2008, 23:17

Har også Recarosetet som nå har gått i arv fra den ene til den andre. Det har noen relativt skarpe kanter under setet og de kunne det nok vært greit å ha noe mer enn et pledd under slik jeg ser det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   30/1/2008, 14:43

I min bil har jeg beskyttelse under barnesetene. De er laget i et platstoff med høye kanter ( slik at smuler etc. ikke forsvinner mellom setene )

De er å anbefale! Smile

De er kjøpt hos Alexi:

Og kan kjøpes her:
http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=6_7&products_id=5192
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   30/1/2008, 21:19

[quote="Happy"]Dere som har barneseter i bilen, bruker dere noen form for beskyttelse under barnesetene? I tilfelle, hvilken type fungerer best for dere?
]

Grått sete, grått håndkle under den gråsvarte barnestolen.....må jo matche litt da Embarassed
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   30/1/2008, 21:34

Har kikket litt på eBay og Amazon.com i dag. Fine priser på Britax barneseter - $150 (ca.800 kroner). Prisen i Norge er på ca. 2200 kroner.

Jeg fant også Seatsaver. Prisen er på ca. 110 kroner ($20)., og de fortsatt tjener på det. Synes at prisen på. 400 kroner i Norge er alt for høy.

Synd at Amazon ikke sender barneutstyr til Norge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Setebeskytter   31/1/2008, 02:09

StardustSilver skrev:

Grått sete, grått håndkle under den gråsvarte barnestolen.....må jo matche litt da Embarassed

De fleste barnestolprodusentene fraråder å ha noe myk under bilstolen. Har du sjekket opp om dette gjelder ditt sete også? Mulig det ikke er noe problem om man får klemt setet hardt nok ned og strammet beltene godt nok, men det er mye feilmonteringer ute og går (også feil opplæring fra butikkansatte til kunder!!). Fordelen med SeatSaver er at den er sklisikker samtidig som den er fast nok til å unngå merker i setet under og tynn nok til å ikke bygge for mye eller tulle med vinkelen på setet (gjelder særlig når setet er mot kjøreretningen).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Setebeskytter   31/1/2008, 21:47

Happy skrev:
StardustSilver skrev:

De fleste barnestolprodusentene fraråder å ha noe myk under bilstolen. Har du sjekket opp om dette gjelder ditt sete også? Mulig det ikke er noe problem om man får klemt setet hardt nok ned og strammet beltene godt nok, men det er mye feilmonteringer ute og går (også feil opplæring fra butikkansatte til kunder!!). Fordelen med SeatSaver er at den er sklisikker samtidig som den er fast nok til å unngå merker i setet under og tynn nok til å ikke bygge for mye eller tulle med vinkelen på setet (gjelder særlig når setet er mot kjøreretningen).

Stolen er en slik 123 stol, som til slutt bare blir pute, gutten er 6 år, så han sitter jo bare i setet, så denne stolen sitter ikke festet på noen annen måte en gjennom bilens sele.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Setebeskytter   

Til Toppen Go down

Setebeskytter
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1