Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bakkestarthjelp

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Bakkestarthjelp   25/1/2008, 23:02

Hadde gledet meg til bakkestarthjelpen. Klarer å fint å starte i bakker, men det hørtes ut som en komfortgadget som ga oss manuellfolkene en bekymringsløs bakkestarthjelp. Etter noen bakkestarter har jeg slått den av permanent...Sad

Den henger fint i alle bakker, men når man skal begynne å kjøre tar det ca 2 sek. før den slipper. 2 sek. er lang tid når man skal over et kryss på grønt. Ofte er jeg på gassen før de 2-3 sek. For å få den til å slippe må jeg gi såpass mye gass at hele bilen bykser fremover med ett rykk..flaut..Embarassed Trodde helt ærlig at den var "smoothere"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   25/1/2008, 23:16

det er fint å høre om din erfaring, jeg har også bestilt bakkestarthjelper fordi jeg kjører en del med campingvogn. Og tenkte det må være fint å ta bakkestart med. Hvordan går det ellers med bilen din?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ingvarsen

Antall Innlegg : 9
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Bakkestarthjelp   25/1/2008, 23:34

har du prøvd å ha den i auto,fungerer helt fint i min bil, Den henger ikke der det er flatt, må over 3%
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   25/1/2008, 23:50

Den står standard til "Auto" og det er korrekt som pantherX skriver, at der er et lille ryk når den skal slippe bremsen.

Helt så voldsomt som PantherX oplever det, oplevet jeg det nu ikke. Men har da overvejet at slå det fra, når jeg ikke trække campingvogn.

Bakkestarthjelp er nok mest aktuelt for dem, som i forvejen har svært ved at starte på en bakke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 01:22

Hadde den i automodus. Virket som den knep litt ekstra når bilen har kjørt en stund og bremsene var varme. Slipper med ett rykk og etter noe knirking.

Sist endret av den 26/1/2008, 19:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 10:03

henrikh: Bakkestarthjelp må vel være verdens mest unyttige ekstrautstyr i Danmark ? Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 10:48

tdci skrev:
det er fint å høre om din erfaring, jeg har også bestilt bakkestarthjelper fordi jeg kjører en del med campingvogn. Og tenkte det må være fint å ta bakkestart med. Hvordan går det ellers med bilen din?

Heldigvis ingen nye skavanker..Very Happy
Skal inn 4. feb. de har satt av 3 dager til den, men tar den ikke ut før alt er fikset, så får vi håpe at det var det, og mange bekymringsløse mil etter det...geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 11:30

hhf skrev:
henrikh: Bakkestarthjelp må vel være verdens mest unyttige ekstrautstyr i Danmark ? Razz

Ha ha så sandt så sandt....

Men OK godtnok har vi ingen bjerge eller fjelde, men vi har dog bakker og veje der går op og ned Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ingvarsen

Antall Innlegg : 9

PosteTema: bakkestarthjelp   26/1/2008, 18:00

kan hende det er anerledes på min 2008 mod med bakkestarthjelp , for når det er noenlunde flatt er den ikke på i det heletatt. ingen rykk. det er noe av det beste jeg har hatt av ekstrautstyr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 18:11

Jeg har bakkestarthjelper på min og den fungerer utmerket uten noen form for rykking etc.. Har automat så jeg vet ikke om det er grunnen til at den er så smoooth?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 18:22

Bakkestarthjelp OG automat må vel være skikkelig "smør på flesk"? Har selv automat (Mondeo Mk.III), og har aldri problem i bakker, eller med kvelning.

Hadde en Mk.IV Mondeo Ghia X som vi prøvde, og som hadde denne greien. Den hang litt, ja, men opplevde ikke noe problem ved start på flat vei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 19:15

ingvarsen skrev:
kan hende det er anerledes på min 2008 mod med bakkestarthjelp , for når det er noenlunde flatt er den ikke på i det heletatt. ingen rykk. det er noe av det beste jeg har hatt av ekstrautstyr.

Min er 08, så det er nok ikke der det "henger". Ingen problemer på flatmark. Må prøve en annen Mondeo med dette bakkegreiene....rabbit

Skjønner ikke hvorfor automatbilene har dette systemet, den henger jo av seg selv..Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   26/1/2008, 20:02

Bakkestarthjelp har definitivt noe å si på automat også. Automaten drar i gang av seg selv, men med litt helling triller ofte bilen noen få cm bakover før automaten kommer skikkelig i gang. På glatt føre i litt helling har det og stå helt stille i forhold til å gli litt bakover mye å si for om du kommer deg fremover eller blir stående stille med hjulspinn/klagende antispinn.
Jeg prøvekjørte en S-Max med automat og bakkestarthjelp og prøvde med denne både aktivert og deaktivert - merket stor forskjell.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   7/5/2008, 17:55

Er nysgjerrig på hvor nyttig denne HLAen har var vært for folk ved vanlig bruk.

Min ble slått av permanent nesten med en gang, har ikke skjenket den en tanke siden da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PetterDK
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 54
Registration date : 20.02.2008

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   13/5/2008, 22:02

snart kommer vel gps med autopilot og... kjøre bil blir snart som å sitte på med toget.. folk er jo blitt så late at alt som finnes at utfordringer skal forenkles
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   14/5/2008, 08:44

pantherX skrev:
Er nysgjerrig på hvor nyttig denne HLAen har var vært for folk ved vanlig bruk.

Min ble slått av permanent nesten med en gang, har ikke skjenket den en tanke siden da.

Er VELDIG glad for at jeg bestilte med HLA. I begynnelsen opplevde jeg denne som upraktisk og tungvint i bruk, men etter noen måneder med bilen kan jeg ikke skjønne at jeg klarte meg uten.. men som sagt, krever noe tilvenning!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bakkestarthjelp   

Til Toppen Go down

Bakkestarthjelp
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1