| | Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø | |
|
|
| Av | Innlegg |
|---|
Odin Ravn Mondeoguru

Antall Innlegg: 56 Location: Oslo Registration date: 05.12.2007
 | Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 22/2/2008, 23:24 | |
| Ja, jeg er som sagt fornøyd med prisen slik jeg ser det. 418.000 for bilen slik den er i profilen + solskjerm i bakruter og avkjølt hanskerom (fint å ha om en ønsker kjølige hansker sammen med kald brus...) og parksensor foran og bak. Og hvor dette inkluderer 16" vinterhjul på alufelger + alle kostnader knyttet til registrering, frakt og levering. Om et par uker skal jeg på ny høre med forhandler om det er noe nytt i forhold til produksjonsmåned. Håper at den i det minste fremdeles står i mai, men det er jo ikke uffent om den produseres litt før. Tipper du gleder deg til tirsdag, tdci? Du får skrive noen ord om hvordan bilen er, da. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 19/3/2008, 17:54 | |
| Så var jeg en tur innom forhandler i dag, og selger kunne opplyse at bilen fremdeles har produksjonsmåned i mai, og at bilen nå er "låst" for flere endringer. Selger tolker dette som at alle 130 hk med automat nå er låst uavhengig av produksjonsmåned da 130 hk skal fases ut av produksjonslinjen (går over til 140 hk). I min enfoldige optimisme tolker jeg det i tillegg som at produksjonsdatoen snart bestemmes også. Er det noen som vet om produksjon normalt snart er forestående når bilen blir låst for endringer? For øvrig ønsker jeg alle på forumet en riktig God Påske. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 19/3/2008, 17:55 | |
| Så var jeg en tur innom forhandler i dag, og selger kunne opplyse at bilen fremdeles har produksjonsmåned i mai, og at bilen nå er "låst" for flere endringer. Selger tolker dette som at alle 130 hk med automat nå er låst uavhengig av produksjonsmåned da 130 hk skal fases ut av produksjonslinjen (går over til 140 hk). I min enfoldige optimisme tolker jeg det i tillegg som at produksjonsdatoen snart bestemmes også. Er det noen som vet om produksjon normalt snart er forestående når bilen blir låst for endringer? For øvrig ønsker jeg alle på forumet en riktig God Påske. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 2/5/2008, 15:03 | |
| Fikk e-post fra selger i dag, og han kunne opplyse at bilen har fått Target Delivery Date den 28.06.08, men det fremkommer ikke noen produksjonsdato ennå. Håper å hente bilen på RS Ensjø i månedsskiftet juni/juli. Noen som har fått TDD, men som likevel har erfart at dette må man ta med en klype salt? F.eks. at bilen har kommet tidligere/senere enn først antatt? |
|
 | |
Carnivore SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 334 Registration date: 18.11.2007
 | Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 2/5/2008, 17:26 | |
| Jeg fikk min tidligere. Den ankom til forhandler 2 uker før TDD, og med klargjøring fikk jeg bilen ca. en uke før TDD. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 2/5/2008, 22:02 | |
| Ja, det var godt å høre, Carnivore. Snakket akkurat med en kompis som har fått sin, og som har gode kontakter i Ford-systemet. TDD er visstnok det seneste tidspunktet for levering, og at levering i regelen er en til to uker før TDD. Det betyr at jeg kanske kan hente den før jeg reiser på ferie i to uker, og hvor feriestart er TDD. Ymtet frampå til dama at vi kanskje bør planlegge ferien i forhold til TDD, men akkurat dét falt ikke i god jord. Er vel i grunnen enig - det er jo tross alt bare en bil. På den annen side... Øh! I lys av andre innlegg på formumet her må jeg si at hele opplegget med bestilling av min bil er helt i tråd med hva RS Ensjø forespeilet meg i forbindelse med leveringstid (mai/juni), og jeg er fornøyd med selger og det hele. Flere har ventet lenger enn lengst (f.eks. oednom), men det ser ut til å kanskje ha løsnet litt nå. Og du er fornøyd med bilen, Carnivore? |
|
 | |
SveinR
Antall Innlegg: 5 Age: 40 Location: Lørenskog Registration date: 28.03.2008
 | Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 2/5/2008, 22:59 | |
| Tror ikke det har løsna helt for Ford ennå. Mener jeg har hørt at det er 10mnd lev.tid nå hvis man vil ha automat og TitX. Vet at en del har fått aut. ganske raskt også, men det virker tilfeldig. Min selger nekter likevel for at det er noen bugs i køsystemet. Vet ikke helt om jeg tror på det lenger. Har lyst på bilen min nå! _________________ Bestilt 20.08.07, Opprinnelig levering okt/nov 07. Nå planlagt prod. i mai. TitX st.v. 2,0 Tdci 130HK, aut., Panther, komf., nav., integr. barneseter, mørke ruter, hengerfeste, regnsensor m.m |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 2/5/2008, 23:46 | |
| Ja, det virker noe tilfeldig, SveinR. Har også hørt at automatgir er en del av årsaken til forsinkelse, ved siden av hengerfeste om dette bestilles montert av fabrikk (anbefalingen er å få dette montert av forhandler i Norge), samt at minnefunksjon på setet medvirker til sen levering. At det er 10 mnd. leveringstid tror jeg gjelder de som har betstilt i den senere tid. Du og jeg har vært i "kø" over lengre tid, så det er vel ikke sikkert at denne statistikken gjelder oss.
En rekke kjøpere har fått bilen etter relativt kort tid (også med automatgir), men i følge min selger kan dette skyldes at en opprinnelig bestilling er kansellert, og at ny kjøper henger seg på denne og får bilen levert raskt.
Hvordan køen er nå er usikkert, men det forundrer meg ikke at det er lang leveringstid. Det dukker opp flere Mondiser på veien for hver dag som går, og flere og flere har nok lyst på bilen - hvilket fører til lang leveringstid for tiden.
Jeg håper at du får bilen din snart - du har ventet altfor lenge!
Jeg vil komme tilbake til produksjonsdato når denne foreligger, og jeg håper at den blir å finne om ikke så lang tid. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 1/6/2008, 13:12 | |
| Hadde kontakt med selger i går, og han kunne fortelle at bilen har fått produksjonsdato 4. juni. Har også fått et chassisnummer. Dette ser ut til å gå rette veien. Er jeg heldig får jeg den før 28. juni som er TDD - og det passer meg mildt sagt helt utmerket!  |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 20/6/2008, 15:55 | |
| Da har jeg hatt kontakt med forhandler i dag, og bilen er nå ankommet Autolink i Drammen. Den står oppført som null dager på lager, så da antok man at den har kommet i dag. Kanskje kan den hentes i neste uke? Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra den ankommer Drammen til den blir levert forhandler i Oslo? Kan vel sikkert variere etter hvor mye de har å gjøre på Autolink... Det som er typisk er at jeg må til vestlandet neste uke for å hilse på familien til dama. Hmm... Har vel lyst til å prioritere litt annerledes slik jeg tenker akkurat nå må jeg innrømme.  |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 23/6/2008, 17:20 | |
| Så har bilen ankommet RS Ensjø. Den helt eksepsjonelle og alltid imøtekommende, smilende og serviceinnstilte selger Lars starter følgende samtale når jeg treffer ham i butikklokalet:
- Hei, har du lyst på en kaffe? - Ja, om du har tid, da? - Jeg har alltid tid til kundene. Dessuten har jeg en bil du må se på...
Bilen ble fraktet fra Autolink i Drammen (der den ankom sist fredag) til RS Ensjø i natt/dag tidlig. Og dermed satte vi kursen ut på tomten hvor bilen står parkert og venter på klargjøring og skilter. Vi låste den opp og jeg tok for første gang steget inn i min nye bil. Følelsen kan jeg nesten ikke beskrive, men den var - forsiktig sagt, veldig bra! Bare så synd at jeg ikke kunne ta den med hjem, men det skjer forhåpentligvis i løpet av denne uken når klargjøring etc. er unnagjort.
I lys av en samtale med en annen Ford-selger, så har jeg vært meeeeget heldig som har fått bilen så raskt fra Drammen til forhandler. Dette er visstnok ikke vanlig, og jeg tror ikke dette kan legges til grunn for gjennomsnittlig frakttid.
Vel, så er det bare å vente på telefon fra selger om overtagelse... |
|
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 24/6/2008, 13:37 | |
| Da har jeg fått telefon fra selger om at jeg kan hente bilen i morgen onsdag. Fy feite - jeg gleder meg!  |
|
 | |
krs Mondeofreak

Antall Innlegg: 114 Age: 30 Location: Sarpsborg, Østfold Registration date: 29.02.2008
 | Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 25/6/2008, 18:11 | |
| Vi må få noen bilder når herligheten er på plass da:) |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø 26/6/2008, 00:46 | |
| Hei, krs! Jo - det kan kanskje ordne seg med et par bilder etter hvert. I dag, det vil si i går i forhold til skrivende stund, så hentet jeg bilen. Det viste seg at jeg ikke hadde fått med nøkkelfri adkomst, men dette kan jeg leve uten. Som plaster på såret får jeg gratis avtagbart hengerfeste, og det kommer på i løpet av sommeren. Fikk kjørt 20 mil i dag, og jeg må si meg meget fornøyd. Automatkassa er en drøm, bi-xenon lysene fantastiske, og førermiljøet er lekkert i mørket med god balanse i alle lysene fra display mellom turteller og speedometer, avansert navigasjon og ellers lyset fra alle knotter og knapper. Bilen sitter på veien som en klyse snørr på tørr asfalt, med 17" 235-dekk som ikke sporer. Nokså lite deksstøy syntes jeg - også på grov asfalt. Skjønt det høres jo litt. Må si at jeg koste meg når jeg kjørte ut fra RS Ensjø med blomster fra selger i baksetet, og satte kursen mot Maridalen for å sette meg litt inn i ting og tang på en parkeringsplass der. Tok meg en tur rundt bilen og kikket litt før jeg satte meg inn igjen og nettet opp mobilen. Fant ut av navigasjonen samt en del andre ting jeg lurte på. Flott følelse, og nå står den der i bakgården og tar seg en hvil. Den har byttet plass med min gamle sølvgrå Opel Astra, og skal si jeg ser forskjell. Det vil vel naboene gjøre ogå - he, he! For å konkludere med den tråden jeg startet her: Jeg er meget fornøyd med RS Ensjø, og i særdeleshet selger Lars I. Hovland som har fulgt opp fra A til Å. Han har stått på for å ordne nye felger, hurtig levering fra Drammen (Autolink), fulgt opp alle e-poster, SMSer og mobilsvar jeg har sendt ham. Ja, selv på sin fritid har han ringt meg med nytt om bilen og annen informasjon jeg har hatt behov for. Helt fantastisk. For dere som lurer på hvor dere skal handle Ford, så har jeg den aller beste erfaring med RS Ensjø! |
|
 | |
| | Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø | |
|