Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   21/1/2008, 20:58

Har bestilt bil fra RøhneSelmer på Ensjø i Oslo i forbindelse med deres kampanje i fjor høst. Kampanjen ble kalt "Black Consept" med siste frist 15. november for å bestille, og med forespeilet levering mai/juni i år. Kampanjen kan også ha gått under navnet "Black Edition".

Jeg er interessert i å høre om det er andre her inne som har kjøpt bil knyttet til denne kampanjen på RS Ensjø, og hvorledes det går med bestillingen. Jeg tenker her bl.a. på produksjonsdato og leveringsdato.

Undertegnede sjekket med selger her forleden, og han kunne ikke se at min bil hadde noen produksjonsdato ennå. Det er vel ikke overraskende så lenge det er så langt frem til mai/juni, men er det andre som har hørt noe?

Bil i bestilling (medio november -07): Tit X st.vgn., 130 hk, automat, Panther Black, sølv takrails, Bi-xenon, avansert navigasjon, nøkkelfri adkomst og start, komfortpakke, Cruise Control, regsensor og avblendbart bakspeil. Antatt levering i mai/juni 2008.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   24/1/2008, 17:33

Da har jeg sjekket med RS i dag, og de fant ut at produksjonsdatoen på min bil var satt til september. Jeg var i utgangspunktet lovet bilen i mai/juni, men det er jo ikke RS sin skyld dette her.

I følge selger var det Tit. X i seg selv som utgjør forsinkelsen sammen med automatgir og Alcantara skinnseter.

De skal holde øye med produksjonsdatoen på bilen i tiden fremover, og jeg håper derfor at de kommer med en litt gladere melding i nær fremtid. Men om bilen produseres i september, så bilr det vel en 09-modell om jeg er heldig...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   28/1/2008, 23:49

Fikk e-post fra selgeren i dag, og han kunne melde at produksjonsmåneden nå er satt til mai. Glimrende - da blir det en del kortere tid å vente! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   19/2/2008, 20:54

mye kostet denne bilen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   20/2/2008, 10:56

Hei, Johnny!

Bilen koster ca. kr. 418.000. "Tilbudsprisen" var 400.000, men jeg fjernet bl.a. sotede ruter bak B-stolpen, 18"-felger og noe annet, men la til cruise control etc. + vinterdekk på alufelger og spoiler bak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   20/2/2008, 11:29

Du må jo ha fått ett knalltilbud.. er ikke listepris på bilen 378.000 kr, så kommer navi, komfortpakke og alt d andre i tillegg?? Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   20/2/2008, 18:06

Hei, Fosen!

Jo, jeg har et inntrykk av at jeg fikk et bra tilbud fra RS Ensjø. Dette var jo et kampanjetilbud (etter det jeg forstod), og "pakken" de her har satt sammen var veldig forenlig med mine ønsker.

Jeg er usikker på listeprisen, men det kan nok stemme det du oppgir. Satt igjen med et inntrykk etter kjøp at jeg på en måte fikk automatkassa (og kanskje litt til) gratis.

Nå er det bare å vente på doningen (kanskje i mai tongue), og er i lys av en del andre innlegg her spent på om alt utstyr følger med. Uansett skal det bli greit å bytte ut min gamle Opel og gå noen hakk opp hva gjelder kvalitet og størrelse. Har aldri kjøpt ny bil før, men økonomien min tillater dette nå, så da slo jeg til.

PS! Kr. 418.000 inkluderer frakt, levering og registreringskostnader.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   20/2/2008, 20:41

Odin Ravn skrev:
Hei, Johnny!

Bilen koster ca. kr. 418.000. "Tilbudsprisen" var 400.000, men jeg fjernet bl.a. sotede ruter bak B-stolpen, 18"-felger og noe annet, men la til cruise control etc. + vinterdekk på alufelger og spoiler bak.

min bil. ghia x st . 130hk 6m. + metallic lakk, avtagbart hengerfeste,automatisk nivåregulering bak, bakkestart hjelp, alarm, nøkkelfri , sølv rails, komfortpakke, xenon lys, oppvarmet baksete, skvettlapper foran og bak, originale ford felger og conti vinterdekk, sorte vinduer bak. uten innbytte, total pris i underkant av 400,000.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   21/2/2008, 15:06

Odin Ravn..

..har vel betalt rikelig for fargen jeg da.. siden dette tilbudet ser ut til å gjelde "Black Consept"

.. ja,ja.. min bil er Titanium X, 4-dørs, 130 hk Aut, machine silver, avtagbart hengerfeste, komfortpakke, skvettlapper foran og bak, gummimatter foran og bak + i bagasjerom, originale ford felger og conti vinterdekk, reservehjul, sete 8-veis m/minneCruise Control, regnsensor, avansert navigasjon - herligheta koster kr. 432000..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   21/2/2008, 15:17

Fosen skrev:
Odin Ravn..

..har vel betalt rikelig for fargen jeg da.. siden dette tilbudet ser ut til å gjelde "Black Consept"

.. ja,ja.. min bil er Titanium X, 4-dørs, 130 hk Aut, machine silver, avtagbart hengerfeste, komfortpakke, skvettlapper foran og bak, gummimatter foran og bak + i bagasjerom, originale ford felger og conti vinterdekk, reservehjul, sete 8-veis m/minneCruise Control, regnsensor, avansert navigasjon - herligheta koster kr. 432000..

det er nok en god pris, bare automat og navigasjon utgjør 45000,00?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   21/2/2008, 16:07

"Black Consept"-prisen er nok ekstra gunstig, men den kampanjen kom etter at jeg hadde bestilt. Ga 396 lapper for tralla mi.

2008 Titanium X stv, 2.0 TDCi 130 hk M6, Machine Silver, delskinn/alcantara, avansert nav., Convers+, Bi-Xenon, el.-seter, nøkkelfri adkomst/start, bakspoiler, blåtann, stemmestyring, tonede ruter, dieselvarmer, parksensorer, rails, regnsensor, autolys, innfellbare speil m. innstegslys, avkjølt hanskerom, avtagbart hengerfeste, skvettlapper foran/bak, bagasjegardin, bagasjematte og -nett, solgardiner, 16"/17" orig. al.-felger. Levert ultimo nov.-07.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   21/2/2008, 19:12

Jo da.. sikkert brukbar pris.. men automaten på 32000 kr er inkl. i listeprisen på 378000,- .. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   22/2/2008, 14:23

Fosen skrev:
Jo da.. sikkert brukbar pris.. men automaten på 32000 kr er inkl. i listeprisen på 378000,- .. Rolling Eyes

dette med priser er vanskelig, det er vel bare direkte sammenlignbart uten innbytte bil. Når det en kampanje kan det nok være noe å spare, men ofte er det da vanskelig med rabatt, "for da har de ikke noe å gå på".
Det er jo det man betaler som er viktig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   22/2/2008, 15:02

Ja du har nok rett, det er vel ofte sånn at når du går ut av en bilforretning etter å ha skrevet kontrakt - så er det selgeren som er mest fornøyd, he,he Smile

Gleder meg i allefall kjempemye til bilen dukker opp..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   22/2/2008, 17:21

Fosen skrev:
Ja du har nok rett, det er vel ofte sånn at når du går ut av en bilforretning etter å ha skrevet kontrakt - så er det selgeren som er mest fornøyd, he,he Smile

Gleder meg i allefall kjempemye til bilen dukker opp..

Ja, jeg henter min ghia tirsdag kl 14.00:D
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   22/2/2008, 23:24

Ja, jeg er som sagt fornøyd med prisen slik jeg ser det. 418.000 for bilen slik den er i profilen + solskjerm i bakruter og avkjølt hanskerom (fint å ha om en ønsker kjølige hansker sammen med kald brus...) og parksensor foran og bak. Og hvor dette inkluderer 16" vinterhjul på alufelger + alle kostnader knyttet til registrering, frakt og levering.

Om et par uker skal jeg på ny høre med forhandler om det er noe nytt i forhold til produksjonsmåned. Håper at den i det minste fremdeles står i mai, men det er jo ikke uffent om den produseres litt før. Smile

Tipper du gleder deg til tirsdag, tdci? Du får skrive noen ord om hvordan bilen er, da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   19/3/2008, 17:54

Så var jeg en tur innom forhandler i dag, og selger kunne opplyse at bilen fremdeles har produksjonsmåned i mai, og at bilen nå er "låst" for flere endringer.

Selger tolker dette som at alle 130 hk med automat nå er låst uavhengig av produksjonsmåned da 130 hk skal fases ut av produksjonslinjen (går over til 140 hk).

I min enfoldige optimisme tolker jeg det i tillegg som at produksjonsdatoen snart bestemmes også. Er det noen som vet om produksjon normalt snart er forestående når bilen blir låst for endringer?

For øvrig ønsker jeg alle på forumet en riktig God Påske.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   19/3/2008, 17:55

Så var jeg en tur innom forhandler i dag, og selger kunne opplyse at bilen fremdeles har produksjonsmåned i mai, og at bilen nå er "låst" for flere endringer.

Selger tolker dette som at alle 130 hk med automat nå er låst uavhengig av produksjonsmåned da 130 hk skal fases ut av produksjonslinjen (går over til 140 hk).

I min enfoldige optimisme tolker jeg det i tillegg som at produksjonsdatoen snart bestemmes også. Er det noen som vet om produksjon normalt snart er forestående når bilen blir låst for endringer?

For øvrig ønsker jeg alle på forumet en riktig God Påske.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   2/5/2008, 16:03

Fikk e-post fra selger i dag, og han kunne opplyse at bilen har fått Target Delivery Date den 28.06.08, men det fremkommer ikke noen produksjonsdato ennå. Håper å hente bilen på RS Ensjø i månedsskiftet juni/juli.

Noen som har fått TDD, men som likevel har erfart at dette må man ta med en klype salt? F.eks. at bilen har kommet tidligere/senere enn først antatt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   2/5/2008, 18:26

Jeg fikk min tidligere. Den ankom til forhandler 2 uker før TDD, og med klargjøring fikk jeg bilen ca. en uke før TDD.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   2/5/2008, 23:02

Ja, det var godt å høre, Carnivore. Snakket akkurat med en kompis som har fått sin, og som har gode kontakter i Ford-systemet. TDD er visstnok det seneste tidspunktet for levering, og at levering i regelen er en til to uker før TDD. Det betyr at jeg kanske kan hente den før jeg reiser på ferie i to uker, og hvor feriestart er TDD.

Ymtet frampå til dama at vi kanskje bør planlegge ferien i forhold til TDD, men akkurat dét falt ikke i god jord. Er vel i grunnen enig - det er jo tross alt bare en bil. På den annen side... Øh! Laughing

I lys av andre innlegg på formumet her må jeg si at hele opplegget med bestilling av min bil er helt i tråd med hva RS Ensjø forespeilet meg i forbindelse med leveringstid (mai/juni), og jeg er fornøyd med selger og det hele. Flere har ventet lenger enn lengst (f.eks. oednom), men det ser ut til å kanskje ha løsnet litt nå.

Og du er fornøyd med bilen, Carnivore?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SveinR

Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.03.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   2/5/2008, 23:59

Tror ikke det har løsna helt for Ford ennå. Mener jeg har hørt at det er 10mnd lev.tid nå hvis man vil ha automat og TitX. Vet at en del har fått aut. ganske raskt også, men det virker tilfeldig. Min selger nekter likevel for at det er noen bugs i køsystemet. Vet ikke helt om jeg tror på det lenger. Har lyst på bilen min nå! Sad
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   3/5/2008, 00:46

Ja, det virker noe tilfeldig, SveinR. Har også hørt at automatgir er en del av årsaken til forsinkelse, ved siden av hengerfeste om dette bestilles montert av fabrikk (anbefalingen er å få dette montert av forhandler i Norge), samt at minnefunksjon på setet medvirker til sen levering. At det er 10 mnd. leveringstid tror jeg gjelder de som har betstilt i den senere tid. Du og jeg har vært i "kø" over lengre tid, så det er vel ikke sikkert at denne statistikken gjelder oss.

En rekke kjøpere har fått bilen etter relativt kort tid (også med automatgir), men i følge min selger kan dette skyldes at en opprinnelig bestilling er kansellert, og at ny kjøper henger seg på denne og får bilen levert raskt.

Hvordan køen er nå er usikkert, men det forundrer meg ikke at det er lang leveringstid. Det dukker opp flere Mondiser på veien for hver dag som går, og flere og flere har nok lyst på bilen - hvilket fører til lang leveringstid for tiden.

Jeg håper at du får bilen din snart - du har ventet altfor lenge!

Jeg vil komme tilbake til produksjonsdato når denne foreligger, og jeg håper at den blir å finne om ikke så lang tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   1/6/2008, 14:12

Hadde kontakt med selger i går, og han kunne fortelle at bilen har fått produksjonsdato 4. juni. Har også fått et chassisnummer. Dette ser ut til å gå rette veien. Er jeg heldig får jeg den før 28. juni som er TDD - og det passer meg mildt sagt helt utmerket! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   20/6/2008, 16:55

Da har jeg hatt kontakt med forhandler i dag, og bilen er nå ankommet Autolink i Drammen. Den står oppført som null dager på lager, så da antok man at den har kommet i dag. Kanskje kan den hentes i neste uke? Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra den ankommer Drammen til den blir levert forhandler i Oslo? Kan vel sikkert variere etter hvor mye de har å gjøre på Autolink...

Det som er typisk er at jeg må til vestlandet neste uke for å hilse på familien til dama. Hmm... Har vel lyst til å prioritere litt annerledes slik jeg tenker akkurat nå må jeg innrømme. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø   

Til Toppen Go down

Ford Mondeo "Black Consept" fra RS Ensjø
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Ford Mustang "rally edition"