Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Når lønner det seg å bytte/selge bilen?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   19/1/2008, 10:14

Satt og diskuterte litt med en kompis her om dagen. Han har kjøpt seg ny bil og fikk den i fjor sommer. Jeg venter fortsatt på min.

Det er første gang jeg kjøper ny bil og har hørt at å kjøpe ny bil er det dummenste en kan gjøre da tapet er størst i starten. For meg er ikke det så viktig da jeg denne gang vil ha helt ny bil. Men den skal jo byttes en gang om noen år. Vet ikke hvor lange jeg skal ha den, men det er sikkert en eller annen tid som er bedre enn andre.

Spørsmålet blir: Når lønner det seg å bytte/selge bil man har kjøpt som ny, og hvilke kostnader, fordeler eller ulemper er det med dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   19/1/2008, 20:13

Lønner det seg med bil..... Jeg har alltid kjøpt nye, og pleier å bytte hvert 3-4 år, da har jeg kjørt 100-120000 km. Men det eneste jeg vet, er at jeg taper penger på bil Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   19/1/2008, 21:15

Det er jo ikke noen tvil om at når du kjører ut av butikken med din nye bil har verdien sunket med mange tusen, tipper en 20 - 30 tusen, men man kan jo ikke tenke på det.
Fordelen er jo en bil totalt uten bekymringer i 3 år og følelsen av å sette seg inn i sin nye bil er jo bare fantastisk.
Men når det kan være "lønnsomt" å bytte inn tror jeg ikke det finnes noe godt svar på.
Personlig vil jeg nok bytte før garantien går ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   19/1/2008, 22:11

Så en artikkel om dette i bladet "Dine penger" for noen måneder siden. De hadde samlet priser fra tusenvis av bilsalg-annonser, pluss statistikk om vedlikeholdskostnader osv.

Når alle faktorer var regnet med, var konklusjonen at det er mest lønnsomt å kjøpe bil når den er gått ca 40-50000 km, og selge den rundt 120-130000 km, hvis jeg husker riktig. Det var litt forskjell mellom bilmerkene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PantherBlack
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 23.01.2008

PosteTema: Re: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   28/1/2008, 23:34

Driver med salg selv og de fleste regner nok ca 15% første året på ca 15000 km og etter dette trekker de fra reg. avg. og selgers fortjeneste, så det er dyrt med nytt men du verden så gøy!

Regnestykket vil bli omtrent slik:
bil 400.000,- -15% = 60.000,- - reg avg. ca 15.000,- -selgers fortjenste ca 20.000,- = innbytte ca 305.000,-
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Når lønner det seg å bytte/selge bilen?   

Til Toppen Go down

Når lønner det seg å bytte/selge bilen?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte glødeplugger på V70
» Trøbbel me japsn
» Min Bmw 518i E34
» 70-talls ekstralys
» 4tr Manuell kasse til chevy selges