Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Reservehjul full størrelse

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
oveJ

Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Reservehjul full størrelse   11/1/2008, 08:48

Ser med forundring at bagasjeromsplassen på stv. blir redusert med 48 liter dersom jeg velger dette. Hva er grunnen til dette? Regnes "hjul rommet" også med?
Ser også at lite reservehjul kun gir en reduksjon på 12liter. Synes dette var stor forskjell !!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Reservehjul full størrelse   11/1/2008, 09:18

oveJ skrev:
Ser med forundring at bagasjeromsplassen på stv. blir redusert med 48 liter dersom jeg velger dette. Hva er grunnen til dette? Regnes "hjul rommet" også med?
Ser også at lite reservehjul kun gir en reduksjon på 12liter. Synes dette var stor forskjell !!
Jeg har stv. og mini reservehjul. Hjulet ligger under gulvet i bagasjerommet, så hvis de oppgir mindre bagasjeplass med stort reservehjul må plassen under gulvet også være med i volumet.

Virker rart at vanlig hjul skal ta så mye mer plass enn mini. Mini-hjulet er da ikke SÅ knøttlite!

Synes ellers mini reservehjul er en OK løsning. Det er lett av vekt og enkelt å håndtere, og man kan kjøre med det et stykke. Litt mere styr å bakse med et hjul i full størrelse, vil jeg tro, pluss at med mini-hjulet får du mere plass til diverse remedier oppå hjulet (under bagasjeromsgulvet).

Å kjøre uten reservehjul, med bare dekkrep.-sett tar jeg ikke sjansen på. Et lite hull kan nok fikses, men hva med en større flenge? Da er man like langt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Reservehjul full størrelse   11/1/2008, 19:12

Hvis man velger bare dekkrep-sett er heller ikke jekken med i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HaaZtr
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 15.11.2007

PosteTema: Re: Reservehjul full størrelse   11/1/2008, 20:31

Har selv bestilt med res.hjul i full størrelse, kjører på mange rare steder langt ute i ingenmannsland, og føler meg tryggere med full size.
Kan være langt hjem noen dager og gjerne til tidspunkter hvor det kan være vanskelig å få tak i nye dekk... geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Reservehjul full størrelse   

Til Toppen Go down

Reservehjul full størrelse
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» sfi godkjent kjøredress størrelse 60
» Tidsriktig reservehjul!!
» Set of GM wheels, 15 x 7, bolt pattern 5 x 4.75
» Frontruter selges.....
» Fanatec wheelstand og full pakke vurderes solgt !