Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
joltus

Antall Innlegg : 25
Registration date : 10.11.2007

PosteTema: Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?   8/1/2008, 14:10

Som topic sier, når eg skulle reise heim etter jul så fant eg ut at miderste selen i baksetet fullstendig i lås!

Dreiv og kikket såvidt der og da, men fant ikke ut hvordan eg skal komme til selen. Den ligger i det doble setet, og eg ser den i hullet der selen kommer opp, men har ikke sjangs å få den ut derfra...

Noen som har hatt setet oppe?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kromy

Antall Innlegg : 2
Registration date : 13.01.2008

PosteTema: Re: Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?   13/1/2008, 11:11

Hey, har lignende problemer med min 97mod, midterste selerull låser seg når setet blir lagt ned(pga vinkinga på belterullen i nedlagt posisjon).
Skrudde av det nederste beltefestet til belte slik at jeg fikk dratt opp ryggen, litt kjinki og komme til festet siden ryggen er nedlagt.
Har egentlig ikke noen varig løsning på dette men hver gang jeg legger ned seteryggen spenner jeg opp belte i låsen sin slik at det er litt belte å gå på når du drar setet opp igjen.

Rolling Eyes Muligens ikke til stor hjelp her:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
joltus

Antall Innlegg : 25
Registration date : 10.11.2007

PosteTema: Re: Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?   18/1/2008, 15:29

Det løste seg her! Var en vaier som er koblet til setelåsen for nedlegging av sete som var hoppet av! Denne fikk eg satt på plass. Oppgaven til denne vaieren var å låse selen når setet gikk ut av låsen eller ikke var helt på plass... Slik at den ikke kunne dras hverken ut eller inn....

Når vaieren er på plass og fungerer så låser den selen med en gang setet begynner å bli lagt ned. På den måten vil den ikke bli stram når setet legges ned....

Det som var så rart var at når den vaieren ikke var koblet så låste den selen kun for utdragning, mens den drog inn selen......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Addibo

Antall Innlegg : 1
Registration date : 20.02.2013

PosteTema: Re: Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?   15/6/2013, 18:35

Hvordan løste du det med vaieren ? belte mitt drar seg bare inn og går ikke ut i gjen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?   

Til Toppen Go down

Belte i midten bak gått i lås, hvordan komme til?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Skuter belte 307x38x44
» Belte til Ski-Doo Elan ønskes kjøpt
» 2005 Polaris Fusion
» Lynx rave 800 sp
» Speedway