Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

GLADMELDINGER

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   10/1/2008, 16:54

faarstei...Gratulerer....nyyyt det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   10/1/2008, 18:32

Gratulerer med det nye glisset faarstei Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   10/1/2008, 19:48

Gratulerer, ja nyt det, det er bare helt konge Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 13:13

Snakket med selger igjen i dag, og da spratt det opp Target Delivery Date: 15.03.2008 på skjermen hans ! Da er vel det datoen hvor bilen er hos de..? Så da ser det jo ut til at jeg ruller i mitt nye glis før april er her Cool .

Edit: Sto ikke noe dato på produksjonsdato.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 13:54

Gratulerer Tjohoi, og gratulerer til meg selv også. Min selger ringte også i dag og berettet om samme target delivery date 15.03.08 som på din bil. Produksjonen skjer i februar. TDD er palmelørdag. I følge selger er dette dato for ankomst havn i Drammen. Regner med at det ifm. påske går noen uker for transport til Oslo og klargjøring. Så da har vi to bil akkurat tidsnok til at sommerdekkene kan legges direkte på. Bare 2 1/2 måneds venting igjen, men det er nå tross alt bedre enn å vente i uvisshetens uendelighet. Selv inngikk jeg kontrakt 4. juli på en bestilling fra 27. juni (og som ble modifisert). Dette betyr rundt 9 måneders venting på en fullrigger. Ser ut til at vi har tilnærmet identiske bestillinger bortsett fra at min blir Tonic da med Infinity Blue interiør.

Ja nå håper jeg denne Gladmeldingstråden kan begynne å vokse mer enn den fortvilede Leveringsproblemertråden. Venter med spenning på om det løsner for flere nå.

Lenke til bestilling: http://www.norwegianmondeoclub.com/min-mondeo-f14/torz-ford-siden-1981-merc-siden-1998-t13.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Vern

Antall Innlegg : 29

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 14:42

Gratulerer Tjohei og Torz. Tjohei vi har bestillt akkurat samme bilen og fra samme forhandler. Jeg fikk samme leveringsdato den 15.03.08. Produksjon skjer en eller annen gang i februar og går med felles transport i mars. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 14:54

Gratulere så mye. Og jeg er ikke misunnelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 14:57

Som jeg skrev et eller annet sted så sa min selger at man hadde en god oversikt den 12. januar. Ser ut til at det er dette som nå materialiserer seg i TDD- datoer for flere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sobbnaier

Antall Innlegg : 16
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 20:56

Yes!
En ny dimensjon på hverdagen idag kl 16.15.Hele familien på plass.En stor rosebukett til økonomisjefen!Ego tok i mot med skjelvende hånd en nøkkel til vår nye Mondeo stasjonsvogn.Etter en kort innføring i vidunderets finesser bar det ut av porten i salgslokalet i fallende vintersol med brummende dieselhester som akkompement til våre barns lykkelige vrinsk!
Razz

Best.:17.07 prod:25.10 Inkludert:11.01 2007
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 21:00

sobbnaier skrev:
Yes!
En ny dimensjon på hverdagen idag kl 16.15.Hele familien på plass.En stor rosebukett til økonomisjefen!Ego tok i mot med skjelvende hånd en nøkkel til vår nye Mondeo stasjonsvogn.Etter en kort innføring i vidunderets finesser bar det ut av porten i salgslokalet i fallende vintersol med brummende dieselhester som akkompement til våre barns lykkelige vrinsk!
Razz

Best.:17.07 prod:25.10 Inkludert:11.01 2007

HVA...blomsterkvast..fikk ett spark i ræva ut døra...Laughing

Gratulerer...Sikkert ett fantastisk øyeblikk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   11/1/2008, 21:35

Gratulerer så mye til Torz og Vern da Very Happy . Kult at det løsner litt her inne nå !

Palmelørdag...hva er det a ? (bare hørt om Palmesøndag Embarassed). Påsken starter vel ikke før 20.mars vel ? Selger sa til meg at bilen pleier å komme 5-7 dager før denne TDT, så jeg håper ikke noen påske skal utsette så mye som 5 min !!!

Kankskje vi treffes på R&S når vi skal hente bilene da Vern Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 12:17

Da er bilen kjørt første 400 km og konklusjonen er: Helt fantastisk bil på alle måter, så til dere som venter er det selvfølgelig kjedelig (ikke minst frustrerende), men for mitt vedkommede er den vonde tiden uten egen bil og frustrasjonen med å bytte fra firmabilen(2 seter) hver Onsdag til Torsdag og annenhver helg med avhengighet av godvilje fra Bil I Nord (Tromsø) for å få lånt bil fra dem da jeg har pappatid med mine 2 barn (å følgelig trenger en "tre seter")gjennom en tidsperiode på ca. 4mnd. glemt Smile Skulle ikke tru det når man tar i betrakting hvor forbannet man har vært i perioden uten egen bil (tydeligvis ikke glemt helt Rolling Eyes )
Bestilte bilen 27.07.07 og ble forespeilet lev. okt/Nov.
Fikk beskjed i okt. at bilen ble forsinket (bombe..)og forventet levering for klargjøring i Tromsø ville bli 05.01.08.
Bilen overtok jeg 04.01.08, så den ble altså levert noen timer før....
Vil bruke utrykket "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" Er bare heeeelt super fornøyd med bilen. Har hatt nesten 30 biler, men det er første gangen jeg har vært som en liten unge. Bare smiler og koser meg i bilen, så det er godt man har begge ørene på plass, eller så ville jeg fått problemer med smilet Very Happy
Bilen:Mondeo 2,0 TDCI stv, Ghia X (nye trepanel), aut, Black Panther, Komfortpakke, 17" 5-eiket vinter, 18" Y-eiket sommer, Bagasjeromsgardin, Bi Xenon, IVDC, Metallic lakk, Nav.Sony avansert, Keyless entry/start, Reservehjul mini, Ventilerte seter, Skvettlapper foran, Spoiler bak, Takrails-metall, tihelgerfeste, Bagasjeromsmatte, Defa batteriladder og innstikk for 220V og gjennomsiktig beskyttelsesfilm på oversiden av bakstøtfanger.
Alt som var bestilt var med på bilen og funker også.
GLED DERE FOLKENS!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 15:37

høres helt supert ut!! Ghia x, da har du skinnseter ? Har bestilt maken bil og lurer litt på dette med ventilerte seter. Så vidt jeg har skjønt er de hullette i sitte flaten og så sitter det en vifte under setet. Hvordan ser setene ut? Har sett de uten ventilasjon og synes det ville ødelegge med masse hull? Og 17tom hjul, er de harde å kjøre på, tenker på støt og slag i dumper. Jeg har noen fysiske defekter og tåler ikke slike harde støt som er i en senket bil for eks. Min sønn har en s 40 , med sport fjæring og 18tom hjul og den er et mareritt å kjøre. Ghia x leveres jo med 17tom ogjeg synes jo de er tøffe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 16:00

ARETHY skrev:
Da er bilen kjørt første 400 km og konklusjonen er: Helt fantastisk bil på alle måter, så til dere som venter er det selvfølgelig kjedelig (ikke minst frustrerende), men for mitt vedkommede er den vonde tiden uten egen bil og frustrasjonen med å bytte fra firmabilen(2 seter) hver Onsdag til Torsdag og annenhver helg med avhengighet av godvilje fra Bil I Nord (Tromsø) for å få lånt bil fra dem da jeg har pappatid med mine 2 barn (å følgelig trenger en "tre seter")gjennom en tidsperiode på ca. 4mnd. glemt Smile Skulle ikke tru det når man tar i betrakting hvor forbannet man har vært i perioden uten egen bil (tydeligvis ikke glemt helt Rolling Eyes )
Fikk beskjed i okt. at bilen ble forsinket (bombe..)og forventet levering for klargjøring i Tromsø ville bli 05.01.08.
Vil bruke utrykket "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" Er bare heeeelt super fornøyd med bilen. Har hatt nesten 30 biler, men det er første gangen jeg har vært som en liten unge. Bare smiler og koser meg i bilen, så det er godt man har begge ørene på plass, eller så ville jeg fått problemer med smilet Very Happy
Bilen:Mondeo 2,0 TDCI stv, Ghia X (nye trepanel), aut, Black Panther, Komfortpakke, 17" 5-eiket vinter, 18" Y-eiket sommer, Bagasjeromsgardin, Bi Xenon, IVDC, Metallic lakk, Nav.Sony avansert, Keyless entry/start, Reservehjul mini, Ventilerte seter, Skvettlapper foran, Spoiler bak, Takrails-metall, tihelgerfeste, Bagasjeromsmatte, Defa batteriladder og innstikk for 220V og gjennomsiktig beskyttelsesfilm på oversiden av bakstøtfanger.
GLED DERE FOLKENS!!

Hvordan er beskyttelsesfilmen på bakstøtfangeren? Er det Ford-utstyr, eller hvor fikk du tak i den? Jeg har stor hund, og tenker med en viss gru på ripene som helt sikkert dukker opp på støtfangeren når hunden har hoppet inn og ut noen ganger.

Skifter man filmen etterhvert som den blir stygg, eller er ideen at man tar den av når bilen (eller hunden) er solgt, og den plattfrie støtfangeren atter kan vise seg i all sin glans?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 17:02

Er skinnint. (Biscuit) Krever nok litt mer renhold/vedlikehold, men synes det er vannvittig fint med sort bil med lyst interiør. Passer også godt til "tre" interiøret. Når det gjelder hullene i setene for viften, er dette ikke skjemmende etter mitt syn, tvert i mot synes jeg det "frisker" opp. Ikke problem.
Ang 17" (205/50) merker jeg ikke noe spesielle "slag" Er nesten ikke snø i Tromsø, men det kom litt i forrige uke så det er litt "vaskebrett" etter kjettinger osv. Kjører på komfort instilling på dårlig vei. Fungerer helt utmerket.
Filmen på bakfangeren er noe som selges gjennom FORD. Samme type som er på framre del av bakre hjulbue. Ligger oppe på fangeren og ca.1 cm over "knekken" på fangeren og nedover. Er bare å rive av og bytte ved slitasje.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

Antall Innlegg : 29
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 18:59

Som nevnt et annet sted her har nå prod dato på min bil kommet.
Den skrus sammen 16 januar og leveres tidlig i februar.
Det morsomme er at jeg har klaget "litt" på disse sidene siden bilen ble bestilt 30 mai og at jeg først fikk varsel om prod dato forrige uke .
Selgeren min informerte om at jeg faktisk bestilte bilen 30 april.
Det var som...........
Det blir drøye 9mnd.
Uansett nå kommer'n bounce bounce bounce bounce

........og Gratulerer oednom og alle andre som nå ser lyset i tunnelen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   13/1/2008, 20:07

HallaBalla skrev:
ARETHY skrev:
GLED DERE FOLKENS!!

Hvordan er beskyttelsesfilmen på bakstøtfangeren? Er det Ford-utstyr, eller hvor fikk du tak i den? Jeg har stor hund, og tenker med en viss gru på ripene som helt sikkert dukker opp på støtfangeren når hunden har hoppet inn og ut noen ganger.

Skifter man filmen etterhvert som den blir stygg, eller er ideen at man tar den av når bilen (eller hunden) er solgt, og den plattfrie støtfangeren atter kan vise seg i all sin glans?

Det med beskyttelse film er bra, har nemlig sett litt på dette, så det er greit å vite at finnes!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 11:12

Hurra har fått vite fra selger at bilen min kommer til forhandler
ca 16. februar, så nå har jeg ihvertfall en dato å forholde meg til.
Ikke dårlig Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 17:28

Ikke akkurat glad melding men, skulle egentlig ned og hente bilen idag, men så ringer min kjære svoger og sier at han har funnet en bulk på døren, riktignok meget liten som han sa, men like surt er det han sa også at den ikke ville bli synelig, så får håpe på det beste og se om Selger kanskje slenger med et eller annet som plaster på såret..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 19:58

Question funnet en bulk som ikke er/blir synlig?Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 20:25

tdci skrev:
HallaBalla skrev:
ARETHY skrev:
GLED DERE FOLKENS!!

Det med beskyttelse film er bra, har nemlig sett litt på dette, så det er greit å vite at finnes!

Men hvem selger slike filmer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 21:29

Filmen på bakfangeren er noe som selges gjennom FORD. Samme type som er på framre del av bakre hjulbue. Ligger oppe på fangeren og ca.1 cm over "knekken" på fangeren og nedover. Er bare å rive av og bytte ved slitasje.

se innlegg fra ARETHY, side 3.

Sist endret av den 14/1/2008, 22:40, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 22:10

tdci skrev:

se innlegg fra arARETHY, side 3.

Ooops! Nå så jeg det Embarassed . Takker!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 22:40

tdci skrev:

Etter rep da vet du Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   14/1/2008, 22:46

Shorty skrev:
tdci skrev:

Etter rep da vet du Smile

ok, greide ikke å la være! Det er bra du har humor!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   Today at 17:17

Til Toppen Go down

GLADMELDINGER
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next