Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

GLADMELDINGER

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 12:40

Gretulerer Mondeo Man
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 15:51

Very Happy Den 30.01.08 fikk jeg beskjed fra selgeren om at de hadde sjekket med fabrikken og bilen skulle bygges medio feb. I dag ringte selgeren og sa at bilen kom til mysen i dag. På det tidspunktet fabrikken sa at bilen blir bygget om ca 2 uker, så må den allerede ha vært bygget??? Okke som: BILEN HENTES TIRSDAG KL15.00 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!DÆVEN DØTTE !!!!!!!!!!!!!!lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 16:41

Gratulerer tdci endelig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 18:38

Gratulerer Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 20:29

Gratulerer!
Ser det kommer fler og fler på veien, jeg er liksom med jeg også da selv om jeg ikke har fått den "riktige" enda. Da blir det progresjon når jeg kommer så langt. Låne/leiebilen har passert 14.000 og kun en parklyspære har gått, men den savner jeg ikke Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 20:33

oednom skrev:
Gratulerer!
Ser det kommer fler og fler på veien, jeg er liksom med jeg også da selv om jeg ikke har fått den "riktige" enda. Da blir det progresjon når jeg kommer så langt. Låne/leiebilen har passert 14.000 og kun en parklyspære har gått, men den savner jeg ikke Smile

Din historie er utrolig! Så langt jeg har fulgt med er det jo levert flere biler lik din , på mye kortere tid! Den som venter på noe godt , venter ofte forgjeves. Håper du får en knallgod bil når den kommer!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   20/2/2008, 21:14

Henger meg på gratulasjonene her, men nå er det snart min tur også....bilen har ankommet og jeg får den overlevert om en uke Exclamation Var innom forhandler i dag og fikk låne en demobil et par timer for å korte ned ventetiden litt, faktisk første gang på 6 mnd at jeg sitter i den...
Men nå kan ikke dagene gå fort nok, dette tar på nattesøvnen tilslutt.... Laughing
ps: har allerede planlagt tur til Danmark i påsken, blir gøy å teste nybilen på de danske motorveiene....kanskje tar vi en tur til Tyskland også for å hente litt billig øl lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   21/2/2008, 12:37

Nå har jeg vært å tatt på bilen, endelig er den hos Kverneland!!*glise*

...og i morgen ettermiddag kan jeg endelig kjøre Mondeo!!! cheers

KS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   21/2/2008, 12:57

Gatulerer Poskare hyggelig at du endelig får bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   21/2/2008, 13:57

I går kveld tok jeg en mer utvidet prøvetur, og den innfridde forventningene og vel så det. Turen opp til Fanafjellet - en løype der jeg prøver svingegenskapene - ble en sann fornøyelse. Den sitter som et skudd på veien. Ingen antydninger til kregning en gang. Styrefølelsen er helt perfekt - man føler at bilen blir en forlengelse av fingrene.

Fartsholder, parkeringsvarsler, etc. er nyttige ting, og skinnseter mv. gir et uomtvistelig luksuspreg i kabinen. Og så dufter det så godt! Med 8-veis justering av setene kan selv jeg (som hittil har sittet på nøye plasserte puter mv. grunnet tvilsom rygghelse) sitte godt.

Og så er den GRUSOMT STILIG. Jeg kommer ikke over det, men den må være den peneste bilen på veien - i alle fall som statsansatte har sjans til å betale. Folk snur seg!Very Happy

Det var vemodig å vinke farvel til vår Mondeo Mk. III, trofast venn for familien i fem år, men denne utgaven er en eller to divisjoner opp. Etter hvert som vi blir mer fortrolige med den øker bare beundringen. Jeg kan ikke, per i dag, fatte at vi kunne gjort et bedre kjøp enn dette.cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   28/2/2008, 19:21

Nå er min bil i hus også. Skal på helgetur til Lillehammer i helgen, så da blir den skikkelig prøvekjørt. (burde hente noen veimerkings "koner" å plassere rundt bilen på parkeringsplassene Laughing ). Det var konge å kjøre hjem. Kona i Corsa som kom etter fikk jeg lagt ettertrykkelig langt bak meg.
Ett lite skår i gleden, dog. Vi som bestilte Ghia med Converse+ tidligere enn når fabrikken var helt klar, fikk ikke denne levert Crying or Very sad . Ford glemte å sjekke bestilling og legge inn det i produksjonspapirene. Men alt så bra ut på papiret, det så ut som det var montert.
Det var visst 3 på Jessheim som fikk biler uten Converse+ denne uken. Plaster på såret var 3 års gratis service, og det var jo ikke dumt det heller.. Neutral
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   28/2/2008, 21:57

Heggis skrev:
Nå er min bil i hus også. Skal på helgetur til Lillehammer i helgen, så da blir den skikkelig prøvekjørt. (burde hente noen veimerkings "koner" å plassere rundt bilen på parkeringsplassene Laughing ). Det var konge å kjøre hjem. Kona i Corsa som kom etter fikk jeg lagt ettertrykkelig langt bak meg.
Ett lite skår i gleden, dog. Vi som bestilte Ghia med Converse+ tidligere enn når fabrikken var helt klar, fikk ikke denne levert Crying or Very sad . Ford glemte å sjekke bestilling og legge inn det i produksjonspapirene. Men alt så bra ut på papiret, det så ut som det var montert.
Det var visst 3 på Jessheim som fikk biler uten Converse+ denne uken. Plaster på såret var 3 års gratis service, og det var jo ikke dumt det heller.. Neutral

det er jo grei kompensasjon, det betyr vel 6-7000kr, men det er jo ergelig likevel. Jeg valgte ghia x pga setene og fordi jeg synes instrumentene er penere i ghia. smak og behag. lykke til med en utrolig god bil å kjøre!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   28/2/2008, 22:31

jeg bestilte både Converse+ og stor navi til min ghia x håper jeg får riktig utstyr med
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 21:06

Endelig er det våres tur. Very Happy Very Happy Skal bort til Kverneland bil i Drammen og hente bilen i morgen kl. 13. Gleder meg som en unge. Jeg er i tillegg hjemme med sykt barn Sad (10 år). Men hun klarer seg 2 timers tid alene.

Det som nå gjenstår er om bilen leveres med det jeg har bestilt. Question Hvis noe mangler blir jeg skuffet og sint. Evil or Very Mad Og de skal da kunne gi en kraftig erstatning for at jeg skal ta ut bilen. Har jeg kunnet vente i 9 mnd (rene svangerskapet) kan jeg vente en runde til bare vi får det vi vil ha.
lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 21:25

HELT ENIG
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 21:32

pohorne skrev:
Endelig er det våres tur. Very Happy Very Happy Skal bort til Kverneland bil i Drammen og hente bilen i morgen kl. 13. Gleder meg som en unge. Jeg er i tillegg hjemme med sykt barn Sad (10 år). Men hun klarer seg 2 timers tid alene.

Det som nå gjenstår er om bilen leveres med det jeg har bestilt. Question Hvis noe mangler blir jeg skuffet og sint. Evil or Very Mad Og de skal da kunne gi en kraftig erstatning for at jeg skal ta ut bilen. Har jeg kunnet vente i 9 mnd (rene svangerskapet) kan jeg vente en runde til bare vi får det vi vil ha.
lol!

Gled deg og gratulerer...Lenge til den følelsen kommer igjen..Very Happy

Ett lite tips..Bruk tiden godt ved overlevering. Spesielt for riper i glass og lakk..Lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 21:50

pantherX skrev:
pohorne skrev:

lol!

Gled deg og gratulerer...Lenge til den følelsen kommer igjen..Very Happy

Ett lite tips..Bruk tiden godt ved overlevering. Spesielt for riper i glass og lakk..Lykke til.

Henger meg på her...jeg oppdaget etter et par dager flere kraftige riper på flatene rundt navi og askebeger. I min iver ved henting kikket jeg ikke etter slike ting nei og fikk nesten slag når jeg oppdaget dette for noen dager siden. Har avtale med forhandler om å komme innom i morgen for å se hvilke plater de må bestille opp..

Lykke til i morgen pohorne, og kos dere så mye med dagen !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 21:55

Da har jeg hatt bilen i 4 dager allerede, første dagen gikk turen til Strømstad, en skikkelig harrytur med andre ord-
For en bil !!!!
Har hatt noen biler opp gjennom årene, men denne er uten tvil den beste, all skryt som den har fått her er vel fortjent.
Er spesielt glad for at jeg fikk med navigasjon, det topper liksom det hele. Kjøreegenskapene er i toppklasse, men det er lett å tråkke for hardt på pedalen.
Negativt ? Det må være at man ikke vet hvor god/dårlig plass man har foran/ bak bilen, synes heller ikke den parksensoren fungerer helt optimalt. Litt for mye giring blir det også på dårlige norske riksveier, det 6.giret skal helst holdes over 85 kmt for å like seg. Bare bagateller, men det skal også med.

Folk snur seg etter bilen også så den har truffet noe spesielt hos folk. Det har absolutt vært verdt ventetiden og dere som venter; gled dere !!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   6/3/2008, 22:16

Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   7/3/2008, 08:03

krispo skrev:
Da har jeg hatt bilen i 4 dager allerede, første dagen gikk turen til Strømstad, en skikkelig harrytur med andre ord-
For en bil !!!!
Har hatt noen biler opp gjennom årene, men denne er uten tvil den beste, all skryt som den har fått her er vel fortjent.
Er spesielt glad for at jeg fikk med navigasjon, det topper liksom det hele. Kjøreegenskapene er i toppklasse, men det er lett å tråkke for hardt på pedalen.
Negativt ? Det må være at man ikke vet hvor god/dårlig plass man har foran/ bak bilen, synes heller ikke den parksensoren fungerer helt optimalt. Litt for mye giring blir det også på dårlige norske riksveier, det 6.giret skal helst holdes over 85 kmt for å like seg. Bare bagateller, men det skal også med.

Folk snur seg etter bilen også så den har truffet noe spesielt hos folk. Det har absolutt vært verdt ventetiden og dere som venter; gled dere !!!!

Synes ikke det er en ulempe at 6.-giret er høyt. Det betyr jo at motoren holder behagelig lavt turtall i 100++ km/t. Å ligge konstant på 4000 o/min på Autobahn er ikke moro. Rundt 80 passer jo 5.-giret bra.

Generelt er bilen høyt giret i forhold til tidligere biler jeg har hatt, men det er jo en vanesak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   7/3/2008, 08:22

HallaBalla skrev:
krispo skrev:
For en bil !!!!

Synes ikke det er en ulempe at 6.-giret er høyt. Det betyr jo at motoren holder behagelig lavt turtall i 100++ km/t. Å ligge konstant på 4000 o/min på Autobahn er ikke moro. Rundt 80 passer jo 5.-giret bra.

Generelt er bilen høyt giret i forhold til tidligere biler jeg har hatt, men det er jo en vanesak.

Ja det var det jeg mente, 6.giret passer perfekt for motorveier, men ikke for vanlige "norske" veier. Nå har jeg kjørt rundt 30000 km i året med bil med 5 gir
så det er vel bare en vanesak Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   29/3/2008, 01:07

Det kan kanskje kalles en gladmelding at bilen min nå er bygget, i går var den hos Zender for montering av spoiler og div., det skulle jo bety at den kanskje dukker opp snart. Jeg tror det ikke før jeg får se det!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   29/3/2008, 04:59

oednom skrev:
Det kan kanskje kalles en gladmelding at bilen min nå er bygget, i går var den hos Zender for montering av spoiler og div., det skulle jo bety at den kanskje dukker opp snart. Jeg tror det ikke før jeg får se det!!!

Du har fortjent bil nå! Håper du får en god bil og at alt går på skinner (snart sommerhjul) for deg heretter!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   29/3/2008, 09:04

når du har venta så lenge håper jeg du endelig får bilen din Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   29/3/2008, 19:33

Hei alle sammen

Jeg er ny medlem og sender en stor hilsen til alle Mondeo elskere.
Hadde 1993 1.6 bensin, kjøpte 2001 1,8 bensin og solgte den i går.
Kjøpte 2007 2,0 5 dørs. Veldig fornøyd med alle bilene.

Gleder meg til sommeren og Autobahn.
PS. tom naboen som har en Audi a6 2006 vurderer å kjøpe Mondeo.

Dovla67 Søgne
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
Sponsored content

PosteTema: Re: GLADMELDINGER   

Til Toppen Go down

GLADMELDINGER
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 8 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next