Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Merking på vinduer om alarm ??

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 18:58

Jeg har fabrikkmontert alarm på bilen, men dette skal jo virke litt forebyggende hadde jeg tenkt da, men det finnes jo ikke et merke på noen vinduer som sier noe om at bilen har alarm, heller ingen blinkende diode inne i bilen ! Er det sånn hos dere som har alarm ellers også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 19:23

Er du sikker på at alarm er med ..Very Happy (spøk)

Har ett lite blinkende rødt diodelys i dashbordet. Kommer på etter noen sekunder.

Har du sjekket Conversen hvilken funksjon den står i. Mener at den skal stå i full beredskap hvis ikke annet er valgt. Kan også slås helt av hvis man ønsker det, men det fungerer bare pr. gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 19:32

pantherX skrev:
Er du sikker på at alarm er med ..Very Happy (spøk)

Har ett lite blinkende rødt diodelys i dashbordet. Kommer på etter noen sekunder.

Har du sjekket Conversen hvilken funksjon den står i. Mener at den skal stå i full beredskap hvis ikke annet er valgt. Kan også slås helt av hvis man ønsker det, men det fungerer bare pr. gang.

Hehe... har ikke sett det blinkende lyset, hvor sitter dette ? Alarmen står i full beredskap.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 19:50

Har ikke bilen her akkurat nå, men skal sjekke det senere.

Spurte om det samme når jeg hentet bilen. Problemet er at du ikke får noen (kvittering) når den blir aktiveret. Nå har jeg som sagt fjernkontroll...Laughing... men det kom ett ett rødt diodelys etter jeg trykket lås. Men nå ble jeg ble usikker om det forsetter å blinke, har ikke tenkt på det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 21:58

Jepp...her blinker det. På høyre side av Conversen. Rødt diodelys med 3-4 sek. mellomrom.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 22:17

pantherX skrev:
Jepp...her blinker det. På høyre side av Conversen. Rødt diodelys med 3-4 sek. mellomrom.

oppe på dashbordet er det en liten kuppel, det er mottakeren til fjernkontrollen. Jeg trodde det var et "rødt blinklys" i den når alarmen sto på?? Det må jo være et synlig signal for alarm forat "drittsekkene" holder seg unna? Et rødt diode lys dashbordet må vel være for dårlig!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 22:32

tdci skrev:
pantherX skrev:

oppe på dashbordet er det en liten kuppel, det er mottakeren til fjernkontrollen. Jeg trodde det var et "rødt blinklys" i den når alarmen sto på?? Det må jo være et synlig signal for alarm forat "drittsekkene" holder seg unna? Et rødt diode lys dashbordet må vel være for dårlig!

Enig...trodde det samme.
På BMWen satt der en kjempekladd oppe under speilet som lyste som ett fyrtårn. Hadde en MB E klasse før det igjen, uten alarm, men en liten rød diode på radioen. Det virket som det holdt. Håper flaksen forsetter.
Ut over det er jeg supernøye med å tømme bilen for alt som kan være av interresse..kronestykker, vesker, esker, bagger. Koster ikke en "narkis" fem øre, å knerte ruten for ett par kronestykker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   7/1/2008, 22:42

Forundrer meg også at det ikke er merket med Ford Alarm eller noe slikt på vinduene... Hvis de først vil inn, så er jo allerede bilen herpa når alarmen går...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   8/1/2008, 10:01

på min v50 er det en kuppel på toppen av dashbordet, maken til mondeo. På min v50 blinker den når det er montert alarm i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   9/1/2008, 17:59

pantherX skrev:

Har funnet denne nå, men den skremmer ikke bort mange, må jo nesten inn i bilen før den synes ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   12/1/2008, 17:27

I dag testet jeg alarmen, og da må jeg si at dette må vel være den mest bortkastede tingen jeg har bestilt på denne bilen!! Lyden av alarmen er "tuut-tuut" akurat som et gammelt 70 talls bilhorn, men i tillegg er det veldig lav lyd Shocked Og siden det heller ikke finnes merker på bilen om at den har alarm, og en lysdiode som man må lete etter, og en alarmlyd som knapt høres, ja her har Ford forstått poenget Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   13/1/2008, 11:37

Skulle tro at selve signalet burde være mulig å justere? Er det koblet til bilens horn eller et separat horn? Det er jo såpass få som bryr seg med en bilalarm nå om dagen at jeg tror den skal være veldig høy for å ha noen effekt egentlig. Selv stod jeg over når jeg forsikringsselskapet kunne bekrefte at jeg ikke sparte noe som helst hos dem på å velge alarm heller ... Utrolig nok, synes jeg, men det er mulig de mener det har liten betydning også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   13/1/2008, 11:43

StardustSilver skrev:
I dag testet jeg alarmen, og da må jeg si at dette må vel være den mest bortkastede tingen jeg har bestilt på denne bilen!! Lyden av alarmen er "tuut-tuut" akurat som et gammelt 70 talls bilhorn, men i tillegg er det veldig lav lyd Shocked Og siden det heller ikke finnes merker på bilen om at den har alarm, og en lysdiode som man må lete etter, og en alarmlyd som knapt høres, ja her har Ford forstått poenget Evil or Very Mad

dette kan ikke være godt nok? på min v50 er det skikkelig lyd og blinklys på kuppelen oppe på dashbordet, det var med merker til dørene så du kunne velge selv om du ville ha de på. Det er også en knapp på fjern kontrollen så du kan utløse alarmen , hvis du foreksempel ser noen "snuser" på bilen din. Du kan også sette på "finn meg" belysning på avstand. Da tennes lysene men bilen låses ikke opp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   13/1/2008, 13:43

hhf skrev:
Skulle tro at selve signalet burde være mulig å justere? Er det koblet til bilens horn eller et separat horn? Det er jo såpass få som bryr seg med en bilalarm nå om dagen at jeg tror den skal være veldig høy for å ha noen effekt egentlig. Selv stod jeg over når jeg forsikringsselskapet kunne bekrefte at jeg ikke sparte noe som helst hos dem på å velge alarm heller ... Utrolig nok, synes jeg, men det er mulig de mener det har liten betydning også?

Separat horn, høres nesten ut som det sitter under bilen.... Har noen andre med alarm testet ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Merking på vinduer om alarm ??   Today at 18:28

Til Toppen Go down

Merking på vinduer om alarm ??
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» VAN deler selges
» Vindu til Adria camping vogn