Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Flatt batteri

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   26/1/2008, 11:33

faarstei skrev:
bilsjuk skrev:
romsais skrev:
Som nevnt tidligere i annen tråd kommer jeg til å installere full Defa-pakke (med lading) i tillegg. Dette fordi det ikke egner seg bruke diseslvarmer når bilen står i garasje. Dessuten blir batteriet ladet slik at jeg trygt kan bruke diselvarmeren på jobb.

Har vært innpå her før ang. flatt batteri etter bruk av dieselvarmer.
Hos meg endte det med at forhandler ga meg nytt batteri. (De mente det var noe feil med batteriet fra fabrikk). Fikk også 50%
rabatt på innstalasjon av defalader med kontaktopplegg i fronten.
Jeg har carport så jeg kan koble til laderen på kvelden med tidsur som kobler ut før varmer slår inn.
Viktig at laderen er frakoblet før dieselvarmer slås på pga. ellers vil en sikring i lader ryke-(dette ble jeg fortalt av kyndig person.) Har vist noe med motstand og gjøre.
ellers har også jeg fått skiftet en låsekasse i førerdøra pga. ising.
Jeg var en av de første innpå dette forum som fikk nybil, nærmere bestemt 4. August.
Har kjørt i nærmere 6 mnd. nå og rundet 10000km- uten annet tull en det som er beskrevet ovenfor,
Er meget fornøyd med Mondeoen, en utrolig god og stødig bil på alle måter.

Kjekt at de som begynner å få noen km kommer med tilbakemeldinger på hvordan bilen fungerer.

Ang. den låsekassen du fikk skiftet...Jeg har også vært plaget med at passasjerdøren fremme fryser. Er det god nok grunn for å få den skiftet?

Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg aldri vært plaget med frysing på mine MK3'er.

Ja! I mitt tilfelle så var det førerdøren som det var problemer med frysing og varsellyd om åpen dør som gjorde utslaget for skifting av lås.
De prøvde først med opptørking å smøring men problemet kom tilbake.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PetterDK
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 54
Registration date : 20.02.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   25/6/2008, 13:07

Hvordan er det med mediasenter/spillmaskiner og batteri? Kjøpte en sigarettenneradapter som gjør det mulig å koble vanlige stikkontakter til bilen.. Har tenkt til å bruke spillmaskiner på LCD-skjermene, men lurer på om batteriet gradvis vil tappes for strøm under kjøring, eller om det vil lade seg fortere enn det tappes...

Bilen hentes i morgen forresten Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   25/6/2008, 13:24

PetterDK skrev:
Hvordan er det med mediasenter/spillmaskiner og batteri? Kjøpte en sigarettenneradapter som gjør det mulig å koble vanlige stikkontakter til bilen.. Har tenkt til å bruke spillmaskiner på LCD-skjermene, men lurer på om batteriet gradvis vil tappes for strøm under kjøring, eller om det vil lade seg fortere enn det tappes...

Bilen hentes i morgen forresten Very Happy
Tror nok batteriet lades fortere enn det tappes uansett, hvis man da ikke skrur på veldig mye annet av elektriske duppeditter, og driver med mye småkjøring. Startmotoren drar jo mye strøm.

Mange starter, særlig i kulde, er nok den viktigste årsaken når man etterhvert får flatt batteri. Under kjøring skaffer nok generatoren mer enn nok strøm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   1/11/2008, 22:29

Kunne vært artig høre litt om erfaringene med bruk av dieselvarmer og eventuelt flatt batteri nå som vinteren har satt inn mange steder i landet. Jeg for min del prøvde den første gang i dag, og kommentaren til dama, med min påfølgende replikk, var som følger:

"- Her var det veldig varmt!"
"- Ja, som vanlig er ingenting bra nok for deg..."

Vel, jeg tar til etterretning at man skal være forsiktig med hyppig bruk kombinert med mye småkjøring. Fint om noen kan legge inne noen erfaringer.

For øvrig: Kjør forsiktig folkens!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Stein Magne

Antall Innlegg : 21
Registration date : 20.05.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   2/11/2008, 01:02

Odin Ravn skrev:
Kunne vært artig høre litt om erfaringene med bruk av dieselvarmer og eventuelt flatt batteri nå som vinteren har satt inn mange steder i landet. Jeg for min del prøvde den første gang i dag, og kommentaren til dama, med min påfølgende replikk, var som følger:

"- Her var det veldig varmt!"
"- Ja, som vanlig er ingenting bra nok for deg..."

Vel, jeg tar til etterretning at man skal være forsiktig med hyppig bruk kombinert med mye småkjøring. Fint om noen kan legge inne noen erfaringer.

For øvrig: Kjør forsiktig folkens!
Jeg hadde problemer i sommer med flatt batteri.
Når jeg tok bilen inn på service, ble lysbryteren byttet.
Det var Ford sentralt som antydet at denne noen ganger kunne tappe batteriet.
Jeg har import bil fra Tyskland og etter at lysbryteren ble byttet har jeg nå fått Norsk std på bruk av kjørelys.
Pga problemet med flatt batteri ble all sw oppgradert med resultat at jeg fikk tilbake default settings som brukes i Tyskland på bl.a kjørelys.
Bilen måtte derfor inn for ny reprogrammering. 

Etter at bryteren ble byttet + ny sw, har jeg ikke hatt noen mer problemer med flatt batteri.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   3/11/2008, 19:50

Første frostnatt fredag funket bilen ok da jeg kjørte ungene i barnehagen ca. kl0800. Kl 1130 var det ikke liv i det hele tatt. Ville ikke en gang åpne dørene.

Måtte få Ford assistanse ("NAF") til å komme med start strøm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   3/11/2008, 23:33

tost-ha skrev:
Første frostnatt fredag funket bilen ok da jeg kjørte ungene i barnehagen ca. kl0800. Kl 1130 var det ikke liv i det hele tatt. Ville ikke en gang åpne dørene.

Måtte få Ford assistanse ("NAF") til å komme med start strøm.

Må jo nesten begynne å lure på disse batteriene som er sendt med Mondeoen fra fabrikken.
Er så mange som har hatt trøbbel at det kan ikke være tilfeldig.
Jeg fikk nytt batteri sist vinter og monterte defalader i tillegg og etter
det så fungerer alt perfekt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   4/11/2008, 18:53

Er det noe forskjell på batteri type fra 2007mod til 2008 tro ???????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Merkling

Antall Innlegg : 38
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   4/11/2008, 19:20

Man kan jo gå inn på conversen å sjekke batterispenningen (står prosedyre en annen plass på forumet), men hva burde den ligge på? Når burde jeg bli bekymret, og ikke aktivere dieselvarmeren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
la-mykl

Antall Innlegg : 18
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   5/11/2008, 10:04

Si meg bruker dieselvarmeren strøm hele tiden eller bare i oppstarten? Går vel ei vifte ja, men den trekke vel ikke allverden. Bruker varmeren titt og ofte uten problemer, kjøre både kort og langt etterpå.Har bare den mellomste kjørecomputeren så jeg får ikke lest av spenninga.Ladespenninga skal vel ligge på rundt 14,4 volt eller deromkring, ideelt sett. Uten lading bør vel den ligge på i overkant av 12 volt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   5/11/2008, 14:51

la-mykl skrev:
Si meg bruker dieselvarmeren strøm hele tiden eller bare i oppstarten? Går vel ei vifte ja, men den trekke vel ikke allverden. Bruker varmeren titt og ofte uten problemer, kjøre både kort og langt etterpå.Har bare den mellomste kjørecomputeren så jeg får ikke lest av spenninga.Ladespenninga skal vel ligge på rundt 14,4 volt eller deromkring, ideelt sett. Uten lading bør vel den ligge på i overkant av 12 volt.
Litt gjetting fra min side, men jeg skulle tro det går endel strøm for å tenne brenneren, men den trekker vel noe hele tiden også:
- Dieselpumpe til brenneren (?)
- Kupevifte på ganske stor effekt
- Kjølevannspumpe for å fordele varmen i motoren (?)

Jeg har nesten ikke brukt den som parkeringsvarmer, så jeg har ikke noe erfaring med strømforbruket. Bruker den som tilleggsvarmer under kjøring, og setter pris på at motor og kupe blir veldig fort varm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   5/11/2008, 16:25

Jeg bruker den så ofte jeg kan. Det er derfor jeg kjøpte den. Har ikke merket noe problem, men så kjører jeg jo aldri under en halvtime etter at varmeren har gått en runde. Et tips jeg leste her i forumet sist vinter er at du kan jo slå av klimaannlegget. Da trekker jo ikke det strøm.
Men jeg ville vel heller ha kjøpt meg en batterilader av typen Ctek, og heller ladet batteriet i ny og ne. Hmm, det skal jeg faktisk gjøre!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   7/11/2008, 09:08

OK here we go again!
Nå er det 4 dager siden sist. I dag starter ikke bilen - flatt batteri.

Motorvarmeren har kun stått på sist natt. Dersom denne motorvarmeren ikke kan brukes slik forutsatt og ikke mins slik fortalt av selger da vi kjøpte bilen. Hva er vitsen da?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Stein Magne

PosteTema: Re: Flatt batteri   7/11/2008, 17:09

tost-ha skrev:
OK here we go again!

Motorvarmeren har kun stått på sist natt. Dersom denne motorvarmeren ikke kan brukes slik forutsatt og ikke mins slik fortalt av selger da vi kjøpte bilen. Hva er vitsen da?

Har du fått sjekket at du har nyeste software på bilen.
Har hørt at noen andre hadde det samme problemer og software oppgradering løste dette.

Når jeg meldte dette inn til Follo Autoco, fikk jeg beskjed om at lysbryteren måtte byttes siden denne kunne være en strømtyv.
De hadde fått beskjed fra Ford at dette var et kjent problem som kunne løses ved å bytte lysbryteren.
Når bilen samtidig var på verkstedet ble også software oppgradert.
Etter dette har jeg ikke hatt flatt batteri mer. 

Jeg kan derfor ikke si om det var software oppgradering eller lysbryteren som var problemet.

Derfor anbefaller jeg at alle som har dette problemet kontakter verkstedet slik at de kan få tatt dette på garantien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
odd-ja-jo

Antall Innlegg : 2
Registration date : 03.07.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   8/11/2008, 08:06

På min forrige Mondeo (TitX 2004) var det akkurat samme problemet. På en bil med så mye ting og tang som bruker strøm, og har korte kjøreturer,er det i vinter Norge bare en ting å gjøre; Monter batterilader og "fyll" på med jevne mellomrom! Dette ordnet saken og jeg var aldri plaget med strømløs bil. Så da jeg bestilte den nye TitX, var det en selvfølge å få denne montert hos forhandleren før levering.
Dette burde jo egentlig Ford etterhvert blitt kjent med, og tipset kjøperne av biler med så mye "varmere" om det lure i å ettermontere av batterilader.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lakselvhotell.no
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   10/11/2008, 23:05

Stein Magne skrev:
tost-ha skrev:
OK here we go again!

Har du fått sjekket at du har nyeste software på bilen.
Har hørt at noen andre hadde det samme problemer og software oppgradering løste dette.

Når jeg meldte dette inn til Follo Autoco, fikk jeg beskjed om at lysbryteren måtte byttes siden denne kunne være en strømtyv.
De hadde fått beskjed fra Ford at dette var et kjent problem som kunne løses ved å bytte lysbryteren.
Når bilen samtidig var på verkstedet ble også software oppgradert.
Etter dette har jeg ikke hatt flatt batteri mer.

Jeg kan derfor ikke si om det var software oppgradering eller lysbryteren som var problemet.

Derfor anbefaller jeg at alle som har dette problemet kontakter verkstedet slik at de kan få tatt dette på garantien.

Bilen var inne til "patching" for noen måneder siden. Da var det et annet problem (begynner å bli så pass mange nå at jeg husker ikke hva det var den gangen...)

Bilen er inne til sjekk pt. Får bilen tilbake onsdag-torsdag. Da har de hatt den i 6 dager.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   10/11/2008, 23:06

odd-ja-jo skrev:
På min forrige Mondeo (TitX 2004) var det akkurat samme problemet. På en bil med så mye ting og tang som bruker strøm, og har korte kjøreturer,er det i vinter Norge bare en ting å gjøre; Monter batterilader og "fyll" på med jevne mellomrom! Dette ordnet saken og jeg var aldri plaget med strømløs bil. Så da jeg bestilte den nye TitX, var det en selvfølge å få denne montert hos forhandleren før levering.
Dette burde jo egentlig Ford etterhvert blitt kjent med, og tipset kjøperne av biler med så mye "varmere" om det lure i å ettermontere av batterilader.

Vi spurte faktisk om dette da vi skulle kjøpe bil, men selgeren sa at det trengte vi ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

Antall Innlegg : 29
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   22/11/2008, 14:45

Jeg har brukt dieselvarmeren daglig på kalde dager siden mars ifjor. Var selvfølgelig litt skeptisk etter litt lesing på forumet så jeg installerte batterilader for sikkerhets skyld.
Har ikke hatt startproblemer ennå. (bank i bordet)
Laderen kjører jeg et par ganger i løpet av vinteren. Til jobben bruker jeg ca 15 minutter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   4/12/2008, 12:30

Bilen ble levert inn til RS nok en gang i går. Samme problem. Flatt batteri. Vi bruker Forvarmer både morgen og ettermiddag. Fikk en forklaring om at disse nye bilene krever et anet kjøremønster en eldre iler. De må kjøres mye og over lengere intervaller enn eldre bilder pga. all elektronikken. - Min umiddelbare respons til det er - Hvor er miljøaspektet i det? Hva er vitsen med å reklamere for biler med lite CO2 footprint, dersom de krever mer bruk?

Jeg aksepterer ikke at en ny familiebil levert med fabrikkmontert utstyr ikke fungerer slik forutsatt. Ford må komme opp med en løsning uten at dette skal bekoste oss bileiere ekstra omkostninger.

NAF målte ladestrøm til kun 12,5V med varmevifte på 4 og 24 grader, front og bakrute varmetråder på, setevarmere av. Med alt dette skrudd av kom ladestrømmen kun opp i ca. 13,5V. Dette er lite. Jeg vet at disse bilene leveres med såkalt "Smart" dynamo som har en variabel ladestrøm mellom 12,5 og 15,5V. Det må være noe her som ikke fungerer som det skal.

Mht. kjøremønster. Vi bor på Jar og leverer ungene i barnehage på Stabekk. Det kan ikke være mulig eller hensiktsmessig at vi skal kjøre via Bærums Verk/Lommedalen hver morgen for at bilen skal kjøres lenge nok for å lade batteriet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
morander

Antall Innlegg : 26
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   22/12/2008, 22:40

Og så var det min tur. Etter å ha skrytt uhemmet av bilen (det skal man selvfølgelig ikke gjøre) har den nå 2 ganger på 2 uker stått med flatt batteri. Ikke bare det, det kommer også opp melding om startsperre aktiv, og bilen lar seg ikke starte selv om det tilføres plenty av spenning. Veihjelpen (ford assistanse) måtte begge ganger gi opp, senest på Gardermoen sist natt. Skikkelig dull å komme med siste fly, ha 15 mil hjem og ikke komme videre. All mulig ros til veihjelpen som var skikkelig proff, men jeg godtar ikke under noen omstendighet serviceverkstedets forklaring 2 ganger om at nå er det lagt inn ny software, batteriet er oppladet, og det bør være OK. Er avhengig av bil i jobb og fritid, og liker heller ikke å måtte kjøre T/R Østfold - Jesseheim for å bytte tilbake leiebil mot en bil en slett ikke stoler på. Ille å stå og vente på natten i flere timer når man skal på jobb noen få timer etterpå. Og hva er det for noe forbasket tull at startsperren trer i kraft slik at det ikke går å starte bilen selv når det er full pupp på strømmen? Hva gjør jeg når det blir kaldt? Og skal jeg godta små fiestaer som leiebil når jeg har kjøpt en mondeo?? Evil or Very Mad - EH - forresten GOD JUL til alle - jeg skal nok roe meg, men jeg vil jo bare ha en bil som går!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Aasmund

Antall Innlegg : 19
Registration date : 09.01.2009

PosteTema: Re: Flatt batteri   27/1/2009, 11:57

Så var det min tur til å oppleve bil med flatt batteri.
På søndag hadde jeg en kjøretur på 2 timer og regnet med at
batteriet var ladet fult. På mandag brukte jeg varmeren 4 ganger med korte turer i mellom. Den fjerde gangen var om kvelden. Når jeg skulle starte bilen etter den fjerde gangen
klikka alt i bilen. Alt lys i bilen sto og blinka. Jeg klarte ikke å skru av tenninga. Etter 5 minutter ble det helt svart. Jeg forsøkte å starte bilen en gang til men det skjedde igjen.
Etter å ha fått starthjelp kjørte jeg meg en lang tur.
Når jeg kom hjem og stanset bilen sto det i displayet at varmeren sto på selvom den ikke var i gang. Jeg forsøkte å skru den av men det lot seg ikke gjøre.
Jeg klarte heller ikke å få kontakt med telefonen.
I natt har batteriet stått til lading. Etter ladingen var vilespenningen på batteriet 13,5 volt. Fortsatt så står det i bilen at varmeren er på selom den ikke går. Jeg har ikke testet om jeg får forbindelse med telefonen ennå. Skal teste dette når jeg drar fra jobben. Jeg får ta en tur innom ford å
høre hva de har å si til dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Stein Magne

PosteTema: Re: Flatt batteri   27/1/2009, 20:31

Jeg skrøt av for en stund siden at mitt problem med flatt batteri var løst etter at det ble byttet lysbryter samt ny sw på bilen.

Desverre har det vist seg at dette ikke stemmer helt.
Den siste gangen jeg opplevde dette var for ca to uker siden.
Var på skiferie og det var kaldt ute (-14'C).
Fikk kun et par rap fra bilen, før den døde.
Måtte da frem med startkablene for å få strøm med det resultat at plastikklokket over pluss polene på batteri røk pga kulde.

Etter å ha fått start på bilen tok jeg meg en lang kjøretur og parkerte deretter slik at jeg kunne få hjelp igjen hvis dette skulle skje en gang til..

Jeg har også hatt store problemer med luftstyring av klimaanlegg er helt på bærtur. Velger jeg å blåse ned mot føttene, kan det begynne å blåse mot ruten.
Valgte jeg mot ruten, kunne det skje at luften kom ut på frontdysene.
Dette var ikke helt konstant, slik at jeg aldri viste hvor luften skulle komme ut når jeg valgte dette.

Har nå hatt bilen inne på service igjen og håpet de skulle bytte ut batteriet siden jeg mistenker at dette er dårlig.
Det ble istendfor oppgradering av sw på en modul (som tydligvis ikke ble gjort sist gang). Etter dette mente de at alt er ok.
Ellers ble nok mye sw oppgradert, men er ikke sikker på hva.

Det ser ut som at styringen av luft er ok nå..
Batterilokk ble også byttet.
Fikk også strammet opp midtkonsollet siden dette hadde blitt litt løst.

Er litt usikker på om bilen er iorden nå, og venter vel på at batteriet skal gå tom igjen.
Alt ble gjort på garanti, og verkstedet er som alltid veldig hyggelig.
Hvis dette skjer en gang til, kommer jeg til å insistere på at de bytter batteri, men håper selvfølgelig at dette ikke skal skje.

Ellers er jeg ennå veldig fornøyd med bilen.
Den er en fryd å kjøre.Stein M
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TorV

Antall Innlegg : 1
Registration date : 16.11.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   27/1/2009, 23:43

Kjøpte min Mondeo 2007 mod. i november 2008. Opplevde fra første stund dårlig batterikapasitet (etter tur fra Horten til Oslo t/r fikk jeg meldingen "battery low" etter å ha stått med tenningen på 2-3 minutter. Har benyttet varmeren 4- 5 ganger, 3 av disse var batteriet flatt når jeg skulle starte bilen. Måtte investere i starthjelpbatteri og batterilader. Mye tydet på at batteriet ikke klarte å holde på spenningen. Fikk ladet det til 13,5 V, men falt til 12,2 V iløpet av en time.
Tok det opp med verkstedet som byttet batteri da det viste seg at en av cellene var defekte(mener å ha lest om flere her på forumet som har fått byttet batteri). I tillegg oppgraderte de SW for varmeren, der oppvarmingstiden er redusert for å spare på strømforbruket. Har programmert varmeren for imorgen tidlig og er spent på om jeg fortsatt må frem med "starthjelpen".
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Aasmund

Antall Innlegg : 19
Registration date : 09.01.2009

PosteTema: Re: Flatt batteri   28/1/2009, 08:09

Jeg rakk ikke innom ford i går så jeg får prøve i dag.
Displayet i bilen står fortsatt å lyser hele natten.
Det står i displayet at tillegsvarmeren er på sevom den
ikke er i gang. Den lar seg heller ikke starte.
Når jeg kom på jobben i dag skulle jeg sjekke om
sikringen var gått. Da jeg fikk løsnet sikringen klarte jeg å miste det ned under sikrinsboksen og der ligger den godt.
Typisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   28/1/2009, 13:35

Det er bare å argumentere at bilens elektronikk ikke er dimmensjonert for norske bruksforhold. Dersom en bil er levert med aux varmer, må man gå ut fra at dette skal fungere for vanlig bruk.

Til dere som erfarer flatt batteri; krev nytt batteri og gratis ettermontering av aux strømforsyning og vedlikeholdslader.

At bilens brukerhåndbok sier noe om vedlikeholdskjøring faller på sin egen urimelighet. Hvor er miljøaspektet mht. totalt miljømessig fotavtrykk, dersom man må kjøre tilsvarende mye eller mer som aux varmer har vært i bruk?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Flatt batteri   Today at 23:11

Til Toppen Go down

Flatt batteri
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Batteri og strømtjuv
» Lading av batteri i campingvogn direkte fra bil-dynamo