Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Flatt batteri

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AvInnlegg
Mondeosu

Antall Innlegg : 2
Registration date : 04.08.2011

PosteTema: Re: Flatt batteri   2/1/2012, 22:27

Titanium x 2009 skrev:
Må inn med diagnoseapp. og slette feilkoder.
Hei.

Hadde lignende problemer med min. Var inne på og fikk diagnose samt strtesstest på batteri. Det viste seg i mitt tilfelle at det var feil med startsperre modulen. Etter jeg skiftet den i august har jeg ikke hatt noen problemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun

Antall Innlegg : 7
Registration date : 26.07.2009

PosteTema: Re: Flatt batteri   20/1/2012, 13:12

Hallo til dere alle. Får fortsette med fortelling av mine strømproblemer på min 2007 Mondeo. Får vel presisere at den ikke er min NÅ.
Jeg fikk ikke fikset problemet med utladning av batteriet så har jeg beholdt min 1993 Mondeo SI som fungerer utmerket.
Skule vel ikke ha fortalt at 2007 modellen er byttet inn og jeg får levert en Ford Focus Titanuim når jeg kommer fra ferie den 12 Mars. ( Skal holde dere orientert om det skulle dukke opp lignende problemer på denne bilen )

Det er en 1,6 liter diesel på 115 hester. Dieselvarmer, nøkkelfristart, parkeringassist, skiltlesing, filvarsler, navigasjon, dekktrykvarsler og delskinn.

Er det noen som vet hvor jeg kan sjekke hvilke Nokia modeller som kopler seg opp mot radioen med hele telefonkontaktene med navn og nummer. Nokia e52 kopler seg bare opp mot BT og der ble ikke telefonkontaktene overført til displayet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 656
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   20/1/2012, 17:10

http://www.ford-mobile-connectivity.com/overview?id=3&cradle_support=0&box_id=3&intro_date=
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   21/1/2012, 08:49

audun skrev:
Hallo til dere alle. Får fortsette med fortelling av mine strømproblemer på min 2007 Mondeo. Får vel presisere at den ikke er min NÅ.
Jeg fikk ikke fikset problemet med utladning av batteriet så har jeg beholdt min 1993 Mondeo SI som fungerer utmerket.
Skule vel ikke ha fortalt at 2007 modellen er byttet inn og jeg får levert en Ford Focus Titanuim når jeg kommer fra ferie den 12 Mars. ( Skal holde dere orientert om det skulle dukke opp lignende problemer på denne bilen )

Det er en 1,6 liter diesel på 115 hester. Dieselvarmer, nøkkelfristart, parkeringassist, skiltlesing, filvarsler, navigasjon, dekktrykvarsler og delskinn.

Er det noen som vet hvor jeg kan sjekke hvilke Nokia modeller som kopler seg opp mot radioen med hele telefonkontaktene med navn og nummer. Nokia e52 kopler seg bare opp mot BT og der ble ikke telefonkontaktene overført til displayet.

Problemet ditt ligger ikke i SW på bilen men på telefonen. Last ned et phonebook tillegg til E52 og vips......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun

PosteTema: Re: Flatt batteri   21/1/2012, 13:12

Hvor finner jeg Phonebook tillegget. Til e52.

På forhand. Takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   21/1/2012, 19:29

audun skrev:
Hvor finner jeg Phonebook tillegget. Til e52.

På forhand. Takk.

Prøv denne http://nds1.nokia.com/phones/files/software/Nokia_E71_Advanced_Call_Manager.sis

Gjør ikke noe om telefonen din er oppdatert med siste SW, kan hende den ligger der i en service pack

Lykke til, la oss høre hvordan det gikk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun

PosteTema: Re: Flatt batteri   13/3/2012, 21:19

Hallo der. Har lastet ned ny programvare på min Nokia E 52 pluss nye SIS filer.

Har hentet min nye Ford Focus Titanium og telefonen virker helt perfekt med BT.

Hilsen
Audun
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   14/3/2012, 07:14

audun skrev:
Hallo der. Har lastet ned ny programvare på min Nokia E 52 pluss nye SIS filer.

Har hentet min nye Ford Focus Titanium og telefonen virker helt perfekt med BT.

Hilsen
Audun

Glimrende!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

Registration date : 21.03.2012

PosteTema: Re: Flatt batteri   13/6/2012, 20:53

Ny bil og flatt batteri 2 ganger,bilen er en 2012 200 hk,diesel,kjørte bilen for 3 dager siden og når jeg i dag skulle en tur til legen var bilen død,ergelig,fikk låne bilen tl naboen så det ble ikke helkrise, er det for svakt batteri ,SW problen eller,noen som vet,skal ringe til ford i morgen.Bilen er nå 3 mnd gammel.. Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Flatt batteri   15/6/2012, 00:52

Har en kjenning som flere ganger slet med flatt batteri. Der viste det seg at kjølepumpen for motoren fortsatte å gå etter at tenningen var slått av og bilen låst. Er nok ikke sikkert dette er det samme' men Er nok noe SW som må sjekkes og oppdateres. Trodde de hadde fått orden på dette nå etterhvert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   15/6/2012, 07:50

Rigte etter ford assistanse for prøve å liv i bilen,men det var forgjeves,måtte til ford for å få liv i den,etter litt tid da,skulle da kjøre en tur for lade opp batteri et for å se om batteriet lader,men den gang ei,bilen var ikke å rikke på,automat og den hadde låst seg.fikk lånebil og i går etttermiddag ringte dem fra ford og prat om att det hadde gått en sikring,hvorfor,det vet visste dem ikke,det får dem finne ut av.... sitter nå å vente på ny telefon fra dem...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   15/6/2012, 09:49

Mener å huske at noen hadde feil på lysbryteren, slik at den dro strøm hele tiden. Går dog ut fra at det er fikset på nye biler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   15/6/2012, 12:29

Skal hente bilen om en times tid,de har ikke funnet noe feil utenom en defekt sikring..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Flatt batteri   16/6/2012, 04:58

Skummelt egentlig!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   16/6/2012, 07:48

Fått tilbake bil,funker perfekt,men hvor lenge siden de ikke har funnet ut hvorfor den ikke startet,kan ikke være pga en sikringsfeil siden det ikke gikk noe sikring første gangen tvi tvi..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   9/7/2012, 16:25

Og i dag var bilen heldød igjen.. Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tyldis

Antall Innlegg : 4
Registration date : 14.06.2012

PosteTema: Re: Flatt batteri   20/7/2012, 08:22

Kjøpte nylig en 2010-modell som forrige eier hadde slitt med batteriet på. Litt trøbbel hadde jeg og i starten, men etterhvert fant jeg ut at sigarett-uttaket til baksetene hadde løsnet innvendig.
Sikringen røk et par ganger, men det var tydelig at det tok en stund før den røk og at batteriet ble tappet underveis.

Fikset denne og har ikke hatt problemer siden. Søk i diverse fora på nett viser at det er en relativt kjent sak på Mondeo.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   20/7/2012, 12:47

Etter 8 dager fikk vi bilen tilbake,de har søkt og søkt uten å finne feil,men de har ivertfall bytta batteri,får håpe at det hjelper,bilen blir tom for strøm etter 4-5 dager,sikring har gått bare 1 gang og det pga forsøk på nødstart med agregat, surt når bilen bare har gått snaut 400 mil..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jessecd

PosteTema: Re: Flatt batteri   5/9/2012, 21:08

Det tok ca 6 uker etter at bilen fikk nytt batteri til den nektet å starte,så nå er helvete løs igjen............ Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Flatt batteri   10/10/2012, 01:26

Eg har hatt litt startproblem på min Mondeo dei siste vekene. Dvs at den av og til har vore treg å starta.

På laurdag var det det samme. Men der den alltid har starta på andre forsøket (når den har vore på det verste) gjekk batteriet tomt denne gongen..

Måtte lada det opp før eg fekk start på bilen igjen.

Nokon som har vore borti det, og kan antyda kva problemet er..? Må alt fiksa driten for 35.000 kroner. Kjenner ikkje behov for meir utgifter..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Flatt batteri   10/10/2012, 07:51

Dårlige glødeplugger??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Arvid_A

Antall Innlegg : 17
Registration date : 25.10.2012

PosteTema: Re: Flatt batteri   26/10/2012, 12:46

Hei!

Som fersk Mondeo-eier (kjøpte en demokjørt 2012-modell Ghia med 2.0L diesel/163 Hk i sommer), driver jeg og leser meg opp på diverse problemstillinger her. Først må jeg få si at dette synes å være et utmerket forum med mange kompetente deltakere!

Etter å ha lest om problemene med batterikapasitet, har jeg gjort noen enkle spenningsmålinger på batteriet i bilen vår. Batteriet ble først toppladet gjennom et døgn med en relativt enkel "Biltema-lader". 3-4 timer etter at laderen var frakoblet, og dør/panser lukket og låst (dvs bilen var i vanlig "hviletilstand") ble spenningen målt til 12,9V. Ca et døgn senere, uten at bilen har vært brukt i mellomtiden, var spenningen falt til 12,8, og et døgn etter dette igjen til 12,75V. Høyst akseptable verdier, altså - og fremdeles uten at dør/panser var blitt åpnet.

Jeg lot så voltmetret stå tilkoblet, mens jeg åpnet førerdøra (nøkkelfri åpning). Batterispenningen vinglet da litt frem og tilbake, etter som relèene klikket og klakket, før den slo seg til ro på ca 12,3V. Dette tyder på at diverse "leamikk" våkner opp og trekker en god del strøm allerede når man åpner døra. Så fortsatt med voltmetret tilkoblet, ble døra lukket og låst. En liten halvtime senere hadde nå batteriet "tatt seg inn" igjen og spenningen var steget til 12,7 V igjen. Tilsvarende virkning har det om panseret åpnes. Da kjører også relèene en «klakkerunde» og belaster batteriet så mye at spenningen faller til under 12,5V, mens dette pågår.

Det jeg vil si med dette er at dersom hvilespenningen på batteriet skal måles, så synes det å ha stor betydning om man måler den med dør/panser åpne eller lukket.

Jeg har også målt ladespenningen fra dynamoen. Denne svingte rundt 14,9-15,0V rett etter start og med fulladet batteri. Jeg regner med at laderegulatoren er så intelligent at den justerer ned dynamospenningen, enten etter en viss tid eller når den finner ut at batteriet er fulladet. I motsatt fall vil jeg tro at så høy ladespenning på en litt lengre kjøretur vil kunne resultere i «lettkokt» batteri, med mindre det sitter en spesiell batteritype, som tåler så høy spenning, i disse bilene. Noen som vet noe om dette?

Det har ennå ikke vært behov for å bruke Webasto’en som parkeringsvarmer, så jeg har så langt ingen erfaring med de problemstillingene dette kan gi i flg. diverse innlegg her på forumet.

For øvrig kan jeg bare støtte andre utsagn her om at Mondeo’en er en nydelig og komfortabel bil å kjøre!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Flatt batteri   

Til Toppen Go down

Flatt batteri
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 8 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Similar topics
-
» Batteri og strømtjuv
» Lading av batteri i campingvogn direkte fra bil-dynamo