Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Flatt batteri

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/11/2010, 18:03

Påstått ny Webasto enhet og påstått nytt batteri var resultatet etter jeg hadde klaget på kald bil. Nå er den jammen like gal den nye varmeren (om jeg nå fikk ny varmer da). Bilen ble ikke varm selv etter 20 min kjøring, men plutselig rett før man kjører i garasjen starter den med voldsom røykutvikling. Nå får en av RS sjappene navnet sitt postert her om de ikke svarer meg på mail innen i morgen. Har mistanke om at det henter ut garantipenger hos FMN men ikke bytter delene fysisk.....følg med!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/11/2010, 19:20

Om varmeren røyker mye, kan det tyde på nedkjøring av brenneren. Venter spent på videreutviklingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/11/2010, 19:52

Frankeren skrev:
Om varmeren røyker mye, kan det tyde på nedkjøring av brenneren. Venter spent på videreutviklingen.
Fikk jammen den til å starte i dag på "Active now" og det veltet ut røyk nesten under hele brennetiden. Satt i bilen hele tiden og det stemmer med at den går 30 minutter for de som har meldt dette på versjon 1007 av SW på Converse+.
Noen har også meldt at kupevifta starter når vannet er oppe i en viss temperatur. I dette tilfellet startet den etter 6-7 minutter. Bilen hadde vært brukt ca 1 time før. Nå er time bestillt hos RS Ensjø så får de konkludere om batteri og varmen faktisk er byttet eller ei. Dette blir spennende
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/11/2010, 20:22

Når dieselvarmeren bare står og røyker, tenner ikke dieselen skikkelig. Den oppfører seg på samme måte som en primus der flammen blir blåst ut, men fortsetter å pøse parafin ut gjennom den oppvarmere dysen. Vil tro at de i det minste må rengjøre og rense brenneren. De er ikke spesielt glad i småkjøring osv som ikke varmer den skikkelig, og kokser seg da som resultat.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/1/2011, 08:55

I går var det 6 gang bilen ikke startet pga lite strøm siden november. Forhandleren har nettop hatt bilen inne i 2 dager for finne feil, men som forventet fant de ingen ting. Oppgradert software skulle hjelpe sa de.
Jeg ringte til kundeservice i Ford Norge i går og la frem min store frustrasjon over at bilen nok en gang ikke starter, og hva de vil gøre med det, siden dette koster meg mye penger og tid. For sikkerhets skyld er det 5 mil til forhandleren.
Svaret jeg fikk var at jeg må ta det opp med forhandler og DET ER MANGE SOM HAR DETTE PROBLEM!
En ting er sikkert, det blir aldri Ford når jeg skal ha ny bil igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/1/2011, 10:03

Synes selv det er få andre biler som gir det samme som Mondeon og det er for meg hele hodepinen. Når bilen fungerer som den skal er den jo det beste alternativet i klassen. Skal man ha en bedre opplevelse med samme størrelse på bilen snakker vi A6 eller 5 serien. Konkurrenter innenfor samme kostnadsramme er Toyota Avensis (kjedelig å kjøre, Mondeoen er bedre på alle områder, plass, kjørefølelse, teksniske løsninger m.m), Mazda 6, frekk front, kjører bra, kanskje den som ligger nærmest Forden men rullestøy og den totale følelsen trekker ned. Insignia er spennende men er kanskje mer usikker på kundeservice , innbytte og den totale kvaliteten. Opel sliter jo med nybilssalget og det betyr vel noe for anenhåndsverdien. Honda da? Accord Stv er spennende men virker litt fremmed. Har aldri sett bilen vunnet noen tester og bilene kommer til kongeriket i enten A eller B utførelse (som de fleste japanere). Den nye peugeoten da?, ser bra ut både utenpå og innenfra men kjenner mange med dårlige erfaringer så da skygger man både Pug'en og Citroen. Hva sitter man igjen med da?. En bil som på pris som for meg gir mest bil og utstyr og er nesten best på alt. Det er småting på denne bilen også men det største er Webastoen som etter 2 problemfrie år nå krangler og Ford klarer ikke å finne ut av problemet. Kanskje man skulle kaste seg ut å se på andre bilmerker, men man må være klare over at det ikke bare er himmelrike selv ikke hos Toyota. Tror også at mine forventninger til Toyota er høyere en på Ford og da blir nok feil på e.eks an avensis tyngre å bære, selv om de fikser til ingen kostnad. Leserne har sikkert skjønt at jeg er misfornøyd med noen elementer med bilen, visse også på grensen til at man blir oppgitt og sint, meeeeen, foreløpig ikke nok til å velge et "dårligere" total produkt til samme pris. Har satt meg som mål å oppnå noe hos Ford med mine reklamsjoner og står på helt til man er fornøyd og gir den blå ovalen noen fler sjanser i frykten for å bytte til noe ukjent.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/1/2011, 10:31

Er enig i at Mondeo er det beste alternativ i sin klasse. Men når bilen (tydeligvis) har de svakhetene den har, må man ta det med i sammenhengen.
Og jeg misunner de som kan bruke sin webasto, det kan ikke jeg. Da er det ihvertfall ingen strøm når jeg skal starte.
Trodde poenget med webasto var at den skulle brukes når det er kaldt. I følge forhandleren skal webastoen slå seg av før det blir for lite strøm igjen.
Det er en god teori, men det fungerer ikke i praksis.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/1/2011, 10:38

Fikk ny SW oppdatering i vinter + nytt batteri alt på garanti. Ikke hatt noen problemer med strøm eller webasto etter dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   29/1/2011, 20:45

Jeg har ikke hatt problemer siden jeg fikk ny 2011 bil på garantien :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/1/2011, 00:29

Bare å vente med bil til 5 års garantien til ford Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/1/2011, 09:48

Frankeren skrev:
Tenkte det samme selv. Til og med BMW har kastet seg på garantikarusellen. Da gjenstår bare noen japanere og italienere forruten Opel og Ford.
De har ikke råd til å la være og de sitter nok nå samlet i FMN - extraordinært styremøte der spørsmålet er på agendaen.
Tror nok muligheten for å forlenget garantien på bilen før 2011 kan bli en realitet for de som har problemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/1/2011, 14:02

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:

Hva slags feil hadde du ? Greit å vite når jeg skal ha noe å argumentere med overfor forhandler.
Finner meg ikke i at en nesten ny bil skal ha startproblemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   30/1/2011, 22:11

krispo skrev:
Yes! (tidligere HmmTja) skrev:

Hva slags feil hadde du ? Greit å vite når jeg skal ha noe å argumentere med overfor forhandler.
Finner meg ikke i at en nesten ny bil skal ha startproblemer.

Stort sett kun elektriske feil som kortslutninger, flatt batteri, lav/feil spenning og lading mm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
esten
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 66
Registration date : 06.02.2011

PosteTema: Re: Flatt batteri   19/2/2011, 09:27

På min 07 mondeo virker ikke viskerne når jeg starter om morgenen, da jeg ringte kvernland bil i Trondheim om dette i går, fikk jeg beskjed om å skjekke lading og batteri..
Når bilen står å går lader den på 14.7v, når den har stått over natta er det 11.4v på batteriet... Er det da soleklart at batteriet er gåent?? Eller kan det være noe annet?? Har ikke varmer.

Skal også sies at etter ca 1 min kommer viskerne i gang igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Flatt batteri   19/2/2011, 17:36

hei. det er dynamoen din som lader 14,7 volt. batteriet selv vil aldri oppnå den samme volten. etter en natt slik er det normalt at batteriet ditt vil ligge på rundt 11,7v. jeg trur heller det er noe annet en batteriet ditt som gjør det at viskerene dine går når du starter.. hadde batteriet vært dårlig ville du nok heller ikke fått startet bilen. lykke til med å få ordnet feilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2011

PosteTema: Re: Flatt batteri   19/2/2011, 17:47

biggame skrev:
Frankeren skrev:
Tenkte det samme selv. Til og med BMW har kastet seg på garantikarusellen. Da gjenstår bare noen japanere og italienere forruten Opel og Ford.
De har ikke råd til å la være og de sitter nok nå samlet i FMN - extraordinært styremøte der spørsmålet er på agendaen.
Tror nok muligheten for å forlenget garantien på bilen før 2011 kan bli en realitet for de som har problemer.

Nu har ford kommet med 5års nybilgaranti, gjelder på biler fra 1.1.11 Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TheBull

Antall Innlegg : 11
Registration date : 06.12.2009

PosteTema: Re: Flatt batteri   1/3/2011, 11:45

Til Info!

Har den siste tiden hatt problemer med flatt batteri på min 2010 titanium s. Etter mange verkstedbesøk med blandt annet batteribytte(2 ganger) og feilsøking etter en strøm-tyv uten hell. Etter mye om og men viste det seg at det var en feil i siste software oppgr. Utrolig men sant.... Det viste seg at vannpumpa startet å gå når "plinget" til belte-varslingen startet. Altså, hvis jeg ikke satt på meg beltet før jeg kjørte igang og hørte plinget, så startet vannpumpa. Den fortsatte å gå selv etter at jeg skrudde av tenning og parkerte bilen. Pumpa trakk 2,8 amp. Dette er nå omprogrammert og testet og funnet i orden. Vil tro dette gjelder flere mondeo eiere, ettersom det var en feil i software... Har ikke fått testet selv om alt er i orden, men må nesten stole på verkstedet da di sier det er i orden.

NB. Jeg har bevisst lat være å bruke parkeringsvarmer den siste tiden, for å utelukke en feikilde.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Flatt batteri   1/3/2011, 17:18

Det første jeg gjorde da bilen var ny, var å skru av det bråket. Ikke har jeg hatt flatt batteri heller
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   2/3/2011, 08:11

Og jeg som trodde jeg hadde hørt alt. Har ikke hørt om noe lignende. Hvilken SW versjon har du tro?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TheBull

Antall Innlegg : 11
Registration date : 06.12.2009

PosteTema: Re: Flatt batteri   2/3/2011, 18:54

Litt usikker, men fikk den rundt oktober 2010.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeosu

Antall Innlegg : 2
Registration date : 04.08.2011

PosteTema: Mulig løsning ??   4/8/2011, 20:32

Har fulgt denne tråden med håp om å finne en god løsning etter måneder med problemer.

Litt om bilen: Mondeo 2007, 140hk TDCI, Nøkkelfri start, ikke motorvarmer, Tyskimport

Det hele startet før jul med første "utladning". Tenkte barna hadde satt på lyset bak og glemt og slå det av..., så etter bruktbil garantien gikk ut started det for fullt. Hadde et par utladninger på vårparten og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at å dobbellåse bilen så ut som en løsning. Dette virket som en bra løsning hel til i somer. Brukte bilen om kvelden og som mange andre her totalt død eller en runde med kinning før det er helt mørkt i displayet... Har også med jevne mellomrom fått opp melding "immobilicer active", samt "key not found" hvor jeg må låse opp bilen og slå på tenningen for å få fjernet melding.

Så til saken: Fikk bestillt time hos Kverneland i Bergen der jeg ønsket å få sjekke ut dette samt å få sjekket batteriet etter 6-7 "utladninger".

Feilsøkt går tom for strøm ( som vanlig).
Målt utladning, utladning og batteri ok ( som vanlig)
Målt utladning over natt, ingen feil funnet ( som vanlig)
Kontroll i henhold til TSM 29/2008 ( service karen sa at de var noen rattlås moduler som hadde problemer de på de tidlige modellene. Min var i denne klassen så jeg ble anbefalt å skifte denne)
Rattlås skiftet
Programert BCMII, IPC og PCM
+ Bonus, Pogrammering til automatisk kjørelys.

Bilen går nå, så jeg er spent på om dette har løst problemet, men jeg har et håp!! cheers

Ellers vil jeg takke både Kverneland bil Åsane og Minde for god kundestøtte ved kjapp respons og god oppfølging.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   5/8/2011, 21:24

Så mange nedlastinger kan ha skadet batteriet permanent. Selv om alt er Ok nå kan batteriet være svekket såpass at det går tomt allikevel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MondeoJohansen

Antall Innlegg : 18
Registration date : 05.09.2011

PosteTema: Re: Flatt batteri   16/12/2011, 02:49

KRISE !!!
Er ombord på ei bilferge å jobber her i kalde nord !
Min mondeo titanium sto på kaia 3 dager ubrukt, så skulle vi kjøre å kjøpe noe til båten (siden jeg jobber her), bilen HELT død, koblet på startbooster, klikk-klikk lyd fra motor så dødt...
trillet ombord bilen å koblet på 220v 30A billader, da kom startsperra på... og nå, fullt batteri, men følger skjer:
- Ikke start (selv om startsperra IKKE er på, ilfg displayet...)
- vindusheise står (funker ikke...)
- lysa inni bilen er død
m.m

Skal ringe Ford i Harstad å høre hva som skjer...

Noen som har opplevd noe liknende??
Eventuelle forslag?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 653
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Flatt batteri   16/12/2011, 06:17

Må inn med diagnoseapp. og slette feilkoder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Flatt batteri   16/12/2011, 12:15

Støtter utladingsteorien. Til slutt høres det ut som om en hovedsikring er blåst, kanskje pga høy spenning ved tilkobling av lader. Har en eller flere celler i batteriet fått seg en knekk vil den ikke levere minimum volt (11,7v?) og da blir det svart. Tipset er å gå over alle sikringer i boksen. Tror det skal være noen større sikringer i et annet panel som nesten ser ut som relee'r. Fram med instruksjonsboka!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Flatt batteri   

Til Toppen Go down

Flatt batteri
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 7 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Batteri og strømtjuv
» Lading av batteri i campingvogn direkte fra bil-dynamo