|
|
| Av | Innlegg |
|---|
frodec
Antall Innlegg: 46 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 10/1/2008, 21:16 | |
| Jeg må si at jeg lurer litt på det med flatt batteri. Skulle ikke en av kriteriene for dieselvarmeren være spenningsrelatert. Den skal ikke virke hvis spenningen er for lav. Dette for å sikre at bilen alltid skal starte. For meg har det uansett vært et ikke tema. Dieselvarmeren har aldri virket på min Mondeo. Skal på verksted i morgen så da får jeg se om de endelig får fikset varmeren. Ellers så må jeg nevne at display har lyst noen ganger om morgenen når jeg har kommet ut. Hvis det skjer over lengre tid vil neppe bilen starte. |
|
 | |
hhf SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388 Location: Lier Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 17/1/2008, 09:52 | |
| Fikk bestilt verkstedtime litt frem i tid for å få oppdatert software mm. Der fikk jeg beskjed om at de ennå ikke hadde fått denne softwareoppdateringen fra Ford sentralt, så han lurte veldig på hva slags oppdatering andre da har fått hos sine verksteder så langt ... det må jo jeg også si jeg lurer på om så er tilfelle.
Morsomt ellers å registrere skepsisen hos verkstedet når man forteller at man har et forum å hente erfaringer og innspill fra. Det var tydelig stor skepsis til dette og "jeg skulle nok ikke stole blindt på det jeg leste på nettet", fikk jeg beskjed om. Selv svarte jeg at jeg hadde minst like stor skepsis til det som kom fra Ford sentralt av info som til det jeg leste på forumet her. Brukererfaringer er rimelig håndfaste greier, mens varierende kompetanse og informasjon hos forhandlere og verksteder er noe helt annet og langt mer usikkert på mange måter ...
Jeg har imidlertid også tidligere hatt veldig god erfaring med BMWCCN-forumet og elbilforumet. Det er utvilsomt mye å spare på å være informert som bileier. |
|
 | |
Zonker
Antall Innlegg: 29 Location: Oslo Registration date: 29.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 17/1/2008, 20:17 | |
| Det er rart det der...........i mange andre bransjer ville leverandører kalt et slik brukerforum for en gullgruve. Skulle Ford skaffet seg tilsvarende brukerinfo og feedback gjennom egne kanaler/budsjetter så hadde det kostet flesk. |
|
 | |
hhf SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388 Location: Lier Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 17/1/2008, 20:52 | |
| Nettopp slik jeg også tenker. Her har de også blitt invitert inn til å drive opplysning og oppbygging av merketilfreshet hos kunder og intressenter, men det er jammen ikke mye aktivitet her heller fra Ford Norge, selvom de skal ha ros for å i det minste stille opp såpass som de har gjort. |
|
 | |
oednom Mondeofreak

Antall Innlegg: 136 Location: Romerike Registration date: 27.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 17/1/2008, 21:18 | |
| Mitt inntrykk er at de leser og følger med, men det mangler kanskje en til å svare. Går ut i fra at de har fått beskjed om ikke å svare her "hver for seg" og problemstillingene her er så mangefoldige at at det er vanskelig for en enkelt og ta stilling til alt. Det finnes imidlertid en annen forening -Ford forhandlerforening-, kanskje noen derfra burde få en kanal inn. De er litt mellom barken og veden og kjenner sannsynligvis begge sider... |
|
 | |
HallaBalla MondeoGeek

Antall Innlegg: 571 Location: Mondeo heaven Registration date: 03.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 18/1/2008, 09:10 | |
| | oednom skrev: | Mitt inntrykk er at de leser og følger med, men det mangler kanskje en til å svare. Går ut i fra at de har fått beskjed om ikke å svare her "hver for seg" og problemstillingene her er så mangefoldige at at det er vanskelig for en enkelt og ta stilling til alt. Det finnes imidlertid en annen forening -Ford forhandlerforening-, kanskje noen derfra burde få en kanal inn. De er litt mellom barken og veden og kjenner sannsynligvis begge sider... |
Ford-ansatte er nok redd for å si noe her som kan gi dem trøbbel i etterkant. Rene faktaopplysninger burde være greit, men å gå ut her og synse om feilretting, garantibetingelser osv. blir jo mer følsomt.
En "tilfeldig" Ford-ansatt som stikker ut hodet her kan jo få store problemer internt i Ford, hvis han ikke har "velsignelse" ovenfra i organisasjonen, og er sikker på at det han sier her har støtte oppover i Ford-systemet.
Synes det er flott at de har bidradd såpass som de har gjort. |
|
 | |
Zonker
Antall Innlegg: 29 Location: Oslo Registration date: 29.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 18/1/2008, 09:32 | |
| Dere har nok rett begge to. Flott at de bidrar når de kan, skal de svare på alt i dette forumet så er det jo snakk om flere heltidsstillinger, men de hadde fått/gitt mye kunnskap og spart kostnader også. Tenk om Volvo hadde fått tips om denne i et forum tidlig i produksjonsfasen - og tatt det seriøst. http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article760265.ece Jeg tipper også at det er noen Ford karer iblant oss som følger med, og det er bra. At de må være forsiktige med å uttale seg på vegne av Ford er også rimelig. MEN - som hff sier tydelig skepsis til kundenes brukererfraringer- der har du et minefelt uten exit. Slike holdninger møter du stort sett bare der det er fulle ordrebøker og ventetider. |
|
 | |
bilsjuk Mondeoguru

Antall Innlegg: 62 Age: 57 Location: Hedmark Registration date: 24.01.2008
 | Tema: Re: Flatt batteri 24/1/2008, 04:26 | |
| | romsais skrev: | | Som nevnt tidligere i annen tråd kommer jeg til å installere full Defa-pakke (med lading) i tillegg. Dette fordi det ikke egner seg bruke diseslvarmer når bilen står i garasje. Dessuten blir batteriet ladet slik at jeg trygt kan bruke diselvarmeren på jobb. |
Har vært innpå her før ang. flatt batteri etter bruk av dieselvarmer. Hos meg endte det med at forhandler ga meg nytt batteri. (De mente det var noe feil med batteriet fra fabrikk). Fikk også 50% rabatt på innstalasjon av defalader med kontaktopplegg i fronten. Jeg har carport så jeg kan koble til laderen på kvelden med tidsur som kobler ut før varmer slår inn. Viktig at laderen er frakoblet før dieselvarmer slås på pga. ellers vil en sikring i lader ryke-(dette ble jeg fortalt av kyndig person.) Har vist noe med motstand og gjøre. ellers har også jeg fått skiftet en låsekasse i førerdøra pga. ising. Jeg var en av de første innpå dette forum som fikk nybil, nærmere bestemt 4. August. Har kjørt i nærmere 6 mnd. nå og rundet 10000km- uten annet tull en det som er beskrevet ovenfor, Er meget fornøyd med Mondeoen, en utrolig god og stødig bil på alle måter. |
|
 | |
faarstei Mondeofreak

Antall Innlegg: 176 Age: 36 Registration date: 05.10.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 25/1/2008, 10:08 | |
| | bilsjuk skrev: | | romsais skrev: | | Som nevnt tidligere i annen tråd kommer jeg til å installere full Defa-pakke (med lading) i tillegg. Dette fordi det ikke egner seg bruke diseslvarmer når bilen står i garasje. Dessuten blir batteriet ladet slik at jeg trygt kan bruke diselvarmeren på jobb. |
Har vært innpå her før ang. flatt batteri etter bruk av dieselvarmer. Hos meg endte det med at forhandler ga meg nytt batteri. (De mente det var noe feil med batteriet fra fabrikk). Fikk også 50% rabatt på innstalasjon av defalader med kontaktopplegg i fronten. Jeg har carport så jeg kan koble til laderen på kvelden med tidsur som kobler ut før varmer slår inn. Viktig at laderen er frakoblet før dieselvarmer slås på pga. ellers vil en sikring i lader ryke-(dette ble jeg fortalt av kyndig person.) Har vist noe med motstand og gjøre. ellers har også jeg fått skiftet en låsekasse i førerdøra pga. ising. Jeg var en av de første innpå dette forum som fikk nybil, nærmere bestemt 4. August. Har kjørt i nærmere 6 mnd. nå og rundet 10000km- uten annet tull en det som er beskrevet ovenfor, Er meget fornøyd med Mondeoen, en utrolig god og stødig bil på alle måter. |
Kjekt at de som begynner å få noen km kommer med tilbakemeldinger på hvordan bilen fungerer.
Ang. den låsekassen du fikk skiftet...Jeg har også vært plaget med at passasjerdøren fremme fryser. Er det god nok grunn for å få den skiftet?
Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg aldri vært plaget med frysing på mine MK3'er. |
|
 | |
Mondis Mondeoguru

Antall Innlegg: 76 Location: Østfold Registration date: 17.11.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 25/1/2008, 10:59 | |
| Hadde bilen på verksted i går.De tok av dørtrekket og smurte opp låsekassene.Har dugg i h.-baklys,her ble det bestilt ny lykt.Har kjørt 450 mil og er fornøyd med bilen. |
|
 | |
bilsjuk Mondeoguru

Antall Innlegg: 62 Age: 57 Location: Hedmark Registration date: 24.01.2008
 | Tema: Re: Flatt batteri 26/1/2008, 11:33 | |
| | faarstei skrev: | | bilsjuk skrev: | | romsais skrev: | | Som nevnt tidligere i annen tråd kommer jeg til å installere full Defa-pakke (med lading) i tillegg. Dette fordi det ikke egner seg bruke diseslvarmer når bilen står i garasje. Dessuten blir batteriet ladet slik at jeg trygt kan bruke diselvarmeren på jobb. |
Kjekt at de som begynner å få noen km kommer med tilbakemeldinger på hvordan bilen fungerer.
Ang. den låsekassen du fikk skiftet...Jeg har også vært plaget med at passasjerdøren fremme fryser. Er det god nok grunn for å få den skiftet?
Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg aldri vært plaget med frysing på mine MK3'er. |
Ja! I mitt tilfelle så var det førerdøren som det var problemer med frysing og varsellyd om åpen dør som gjorde utslaget for skifting av lås. De prøvde først med opptørking å smøring men problemet kom tilbake. |
|
 | |
PetterDK Mondeoguru

Antall Innlegg: 54 Age: 22 Registration date: 20.02.2008
 | Tema: Re: Flatt batteri 25/6/2008, 12:07 | |
| Hvordan er det med mediasenter/spillmaskiner og batteri? Kjøpte en sigarettenneradapter som gjør det mulig å koble vanlige stikkontakter til bilen.. Har tenkt til å bruke spillmaskiner på LCD-skjermene, men lurer på om batteriet gradvis vil tappes for strøm under kjøring, eller om det vil lade seg fortere enn det tappes... Bilen hentes i morgen forresten  |
|
 | |
HallaBalla MondeoGeek

Antall Innlegg: 571 Location: Mondeo heaven Registration date: 03.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 25/6/2008, 12:24 | |
| | PetterDK skrev: | Hvordan er det med mediasenter/spillmaskiner og batteri? Kjøpte en sigarettenneradapter som gjør det mulig å koble vanlige stikkontakter til bilen.. Har tenkt til å bruke spillmaskiner på LCD-skjermene, men lurer på om batteriet gradvis vil tappes for strøm under kjøring, eller om det vil lade seg fortere enn det tappes... Bilen hentes i morgen forresten  | Tror nok batteriet lades fortere enn det tappes uansett, hvis man da ikke skrur på veldig mye annet av elektriske duppeditter, og driver med mye småkjøring. Startmotoren drar jo mye strøm.
Mange starter, særlig i kulde, er nok den viktigste årsaken når man etterhvert får flatt batteri. Under kjøring skaffer nok generatoren mer enn nok strøm. |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

Antall Innlegg: 56 Location: Oslo Registration date: 05.12.2007
 | Tema: Re: Flatt batteri 1/11/2008, 22:29 | |
| Kunne vært artig høre litt om erfaringene med bruk av dieselvarmer og eventuelt flatt batteri nå som vinteren har satt inn mange steder i landet. Jeg for min del prøvde den første gang i dag, og kommentaren til dama, med min påfølgende replikk, var som følger: "- Her var det veldig varmt!" "- Ja, som vanlig er ingenting bra nok for deg..." Vel, jeg tar til etterretning at man skal være forsiktig med hyppig bruk kombinert med mye småkjøring. Fint om noen kan legge inne noen erfaringer. For øvrig: Kjør forsiktig folkens! |
|
 | |
Stein Magne
Antall Innlegg: 19 Age: 43 Location: Ski Registration date: 20.05.2008
 | Tema: Re: Flatt batteri 2/11/2008, 01:02 | |
| | Odin Ravn skrev: | Kunne vært artig høre litt om erfaringene med bruk av dieselvarmer og eventuelt flatt batteri nå som vinteren har satt inn mange steder i landet. Jeg for min del prøvde den første gang i dag, og kommentaren til dama, med min påfølgende replikk, var som følger: "- Her var det veldig varmt!" "- Ja, som vanlig er ingenting bra nok for deg..." Vel, jeg tar til etterretning at man skal være forsiktig med hyppig bruk kombinert med mye småkjøring. Fint om noen kan legge inne noen erfaringer. For øvrig: Kjør forsiktig folkens! |
Jeg hadde problemer i sommer med flatt batteri. Når jeg tok bilen inn på service, ble lysbryteren byttet. Det var Ford sentralt som antydet at denne noen ganger kunne tappe batteriet. Jeg har import bil fra Tyskland og etter at lysbryteren ble byttet har jeg nå fått Norsk std på bruk av kjørelys. Pga problemet med flatt batteri ble all sw oppgradert med resultat at jeg fikk tilbake default settings som brukes i Tyskland på bl.a kjørelys. Bilen måtte derfor inn for ny reprogrammering.
Etter at bryteren ble byttet + ny sw, har jeg ikke hatt noen mer problemer med flatt batteri. |
|
 | |
|