Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Første riper..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Første riper..   1/1/2008, 21:07

Virkelig dagen å være mondeoeier på. Først oppdaget jeg lekkasje i lykteholderen som medfører at denne må byttes. I tillegg etter besøk på kjøpesenter i går var det klare merker etter støtfanger og en rekke riper på passasjersiden samt bungel i bakre skjerm. Selvsagt var det ikke lapp fra vedkommende som hadde rygget inn i bilen. Brå start på det nye året..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Første riper..   1/1/2008, 21:20

Akkurat pga dette jeg spanderer 5 minutter ekstra tid på å finne den "perfekte" parkeringsplass på det lokale senteret. Jeg parkerer per nå aldri på en trang plass. Men, man er aldri gardert mot idioter som svinger rattet feil vei ved rygging og nudger bilen litt vet ett uhell. :-(
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Første riper..   1/1/2008, 21:22

Må bare få gi min støtte til slike ergrelser og forbannelser.
Riper og merker i bilen er forb..... ergelig uansett, og spesielt når man kjører splitter ny bil!

Uhell skjer jo iblant, men kan det være så vanskelig å ihvertfall legge igjen en lapp? Suspect

Min standard er å parkere ved siden av den mest strøkne bilen på parkeringsplassen for å minimere sjangsen for parkeringsmerker. Hvis det ikke finnes noen strøken bil på plassen har jeg ofte dobbeltparkert mens bilen er ny for å få ekstra plass rundt bilen. Hvis bilen ved siden av har barneseter parkerer jeg alltid med ekstra god avstand. Man blir selvfølgelig slappere ettersom bilen blir eldre og mer slitt, men det blir nok samme opplegg på nytt når jeg får levert S-Max'en.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: Første riper..   1/1/2008, 21:59

Det er fin parkerings standar du har der Kasei, jer har hatt samme standarden i mange år jeg har hatt flere nye biler tidligere mange ganger opplever jeg at min bil er som magnet på ndre biler parkerer bilen mange meter til neste bil, kommer til bake og kommer nesten ikke inn i bilen, er veldig iriterende er lett får at det bli skade. Jeg har kjørt gammel bil i tre år nå jeg er veldig spent når jeg får den nye Mondeoen jeg tenker på parkering, snø om vinter brøytekanter, steinprut også videre. Det er en kamp å holde bilen fin lengst mulig, det er jo en dyr bil.

Bestilt 7/9.07 Mondeo Titanium X 130hk. m6 Sea Gray. Ingen dato.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Første riper..   2/1/2008, 11:36

eppen skrev:
Akkurat pga dette jeg spanderer 5 minutter ekstra tid på å finne den "perfekte" parkeringsplass på det lokale senteret. Jeg parkerer per nå aldri på en trang plass. Men, man er aldri gardert mot idioter som svinger rattet feil vei ved rygging og nudger bilen litt vet ett uhell. :-(
Hadde selv håpet at dette var tilstrekkelig, var ikke en eneste bil på 5 meters radius... så hvordan vedkommende klarte dette aner jeg ikke... surt er det læll!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Første riper..   2/1/2008, 12:16

Kasei skrev:
Riper og merker i bilen er forb..... ergelig uansett, og spesielt når man kjører splitter ny bil!

Uhell skjer jo iblant, men kan det være så vanskelig å ihvertfall legge igjen en lapp? Suspect

Min standard er å parkere ved siden av den mest strøkne bilen på parkeringsplassen for å minimere sjangsen for parkeringsmerker. Hvis det ikke finnes noen strøken bil på plassen har jeg ofte dobbeltparkert mens bilen er ny for å få ekstra plass rundt bilen. Hvis bilen ved siden av har barneseter parkerer jeg alltid med ekstra god avstand. Man blir selvfølgelig slappere ettersom bilen blir eldre og mer slitt, men det blir nok samme opplegg på nytt når jeg får levert S-Max'en.
Ja, jeg har fått god opplæring Wink

Ikke parker i nærheten av dørene til sentret, parker med god avstand til andre pene biler, parker gjerne i nærhet av endevegg; da kan ingen lager riper på den ene siden... osv

Men det hjelper ikk mot unger osm kaster småstein eller slipper handlevogn i nedoverbakke...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
langbein

Antall Innlegg : 8
Registration date : 30.12.2007

PosteTema: Re: Første riper..   2/1/2008, 12:41

Har lært meg å parkere så langt unna inngangsdøra som mulig. Litt trim skader ikke!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Første riper..   3/1/2008, 11:29

Når det gjelder det å si ifra etter du har kjørt i en parkert bil. Det er ikke tilstrekkelig å bare legge igjen lapp, selv om du har vitner. Kjører du i en bil, og eier ikke er tilstede, SKAL politiet tilkalles, det er ikke nok å kun skrive lapp...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Første riper..   3/1/2008, 11:50

RS skrev:
Når det gjelder det å si ifra etter du har kjørt i en parkert bil. Det er ikke tilstrekkelig å bare legge igjen lapp, selv om du har vitner. Kjører du i en bil, og eier ikke er tilstede, SKAL politiet tilkalles, det er ikke nok å kun skrive lapp...

Når ikke en gang statsråder klarer dette....kan vi da vente oss at vanlige mennesker klarer dette? Vel, jeg kan gi dere min mening.....Jeg har ikke så mye til overs for den regjeringen vi har nå...så, JA jeg venter meg mye mere fra vanlige menesker enn de som styrer landet vårt nå! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: Første riper..   14/3/2008, 23:20

Her om dagen jeg også min første ripe på felgen. Jeg rygget og svingte å så traff jeg en kant som jeg havnet oppå. det bled et kutt på siden av dekket nesten halves inn og et bittelite skame på felgen, må helt inntil får å se ripen. Dekket er gåen men jeg kjører så lenge jeg kan. Dekket er tett og uten bul så jeg frister litt. Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Første riper..   16/3/2008, 17:48

KS skrev:
Her om dagen jeg også min første ripe på felgen. Jeg rygget og svingte å så traff jeg en kant som jeg havnet oppå. det bled et kutt på siden av dekket nesten halves inn og et bittelite skame på felgen, må helt inntil får å se ripen. Dekket er gåen men jeg kjører så lenge jeg kan. Dekket er tett og uten bul så jeg frister litt. Shocked

Så kjipt!

...men jeg beklager at din ulykke gjør meg litt letta. Godt å vite at det ikke er bare meg som er så uheldig/klønete. Nå skal det nevnes at den gangen jeg gjorde noe likende lagde jeg en LANG flerre i dekket og skada felgen ganske heftig...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Første riper..   14/6/2008, 19:45

Var tidlig ute i morges og handlet. Har gjort meg den vane og parkere langt unna slik at risikoen for å få biler nær blir mindre. Dette gjorde jeg også i dag. Tok en av parkeringsplassene lengst borte utenfor butikken. Var så og si alene på parkeringen. Allikevel er det en annen som har parkert tett opptil meg når jeg kom ut igjen. Kan egentlig ikke skjønne vitsen. Det var 30-40 ledige plasser men vedkommende valgte å parkere nesten oppå min bil.
Heldigvis hadde det gått bra denne gangen, men den første ripen kommer nok snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Første riper..   25/4/2010, 15:27

Kasei skrev:

Hehe, parkerer også ved siden av den mest strøkene bilen på plassen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Første riper..   25/4/2010, 21:39

Litt gammel tråd, men.... Smile

Parkerte ved siden av en Porsche Cayenne for et par uker siden og gikk ut av bilen. Tenkte det skulle være trygt. Gikk to skritt bort fra den og hørte dunkelyd bak meg. Snudde meg og så at fruen som skulle inn i Cayenne bøyer seg ned og gnir baksjermen min med fingrene. Går bort til henne og ser at det er en liten bulk og ripe som er ca 2-3 cm lang. Hun åpnet venstre passasjerdøra si og traff min bil med den spisse delen av døra si.
Heldigvis var jeg nær og så (hørte) det....

6000 kroner i reparasjonsutgifter (hun betaler). Må bare ordne time på verkstedet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Første riper..   25/4/2010, 22:28

Carnivore skrev:
Litt gammel tråd, men.... Smile

Parkerte ved siden av en Porsche Cayenne for et par uker siden og gikk ut av bilen. Tenkte det skulle være trygt. Gikk to skritt bort fra den og hørte dunkelyd bak meg. Snudde meg og så at fruen som skulle inn i Cayenne bøyer seg ned og gnir baksjermen min med fingrene. Går bort til henne og ser at det er en liten bulk og ripe som er ca 2-3 cm lang. Hun åpnet venstre passasjerdøra si og traff min bil med den spisse delen av døra si.
Heldigvis var jeg nær og så (hørte) det....

6000 kroner i reparasjonsutgifter (hun betaler). Må bare ordne time på verkstedet...

Snakk om å være uheldig :/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Første riper..   26/4/2010, 13:34

Gammel tråd, men fortsatt like aktuell. Jeg forsøker også å følge strategiene nevnt over, men det er dessverre ingen garanti. Problemet er at det finnes for mange skjødesløse mennesker rundt omkring som ikke respekterer andres eiendeler.

Selv om DE ikke bryr seg om bilen sin forstår de ikke at det kan være andre som gjør det.

Så lenge man må ta bilen ut blant massene er man nesten dømt til å få skader før eller siden. Det som er så irriterende er at det som regel nesten uten unntak skyldes andre (skjødesløse) mennesker...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Første riper..   

Til Toppen Go down

Første riper..
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Linder i GT klassen. kontonr i første innlegg
» Din første-bil