Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lekkasje i lykteholder

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Lekkasje i lykteholder   1/1/2008, 21:04

Da var første feil på bilen oppdaget. Etter vask la jeg merke til kondens i lykteholderen. på førersiden Viser seg nå at denne er lekk og må byttes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 09:14

Neonleon skrev:
Da var første feil på bilen oppdaget. Etter vask la jeg merke til kondens i lykteholderen. på førersiden Viser seg nå at denne er lekk og må byttes.

Er det virkelig lekkasje er det jo ingen tvil om feil. Men ellers har jeg inntrykk at det ikke er så uvanlig med litt kondens bak lykteglassa etter vask.. hadde det på tidligere biler også.. er vel vanntemperatur ved vask som gjør det?..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 09:18

jora skrev:
Neonleon skrev:

Er det virkelig lekkasje er det jo ingen tvil om feil. Men ellers har jeg inntrykk at det ikke er så uvanlig med litt kondens bak lykteglassa etter vask.. hadde det på tidligere biler også.. er vel vanntemperatur ved vask som gjør det?..

Kondens = fukt = rust og kortslutning = kaputt lykt etter en tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 10:42

Det var vell å dra den vell langt. Du kan kjøre i mange år med kondens i en lykt, og det eneste som skjer er at du får en dårligere spredning av lysstrålen.

Kondens kan godt komme fra tempereturforskjeller, og det trenger ikke å være noen lekasje noen plass.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 10:52

Hei og Godt Nyttår.Jeg har også kondens i høyere bakllys.Nevnte det til selger.Han sa det var en garantisak.Tenker å vente litt for å samle opp litt småplokk......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 10:56

RS skrev:
Det var vell å dra den vell langt. Du kan kjøre i mange år med kondens i en lykt, og det eneste som skjer er at du får en dårligere spredning av lysstrålen.

Kondens kan godt komme fra tempereturforskjeller, og det trenger ikke å være noen lekasje noen plass.

Kan nok gå en tid før lykta streiker, men kondens tyder uansett på en feil. Lykta skal være lufttett, og fylt med så tørr gass at kondens ikke kan oppstå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 12:44

HallaBalla skrev:
RS skrev:

Kan nok gå en tid før lykta streiker, men kondens tyder uansett på en feil. Lykta skal være lufttett, og fylt med så tørr gass at kondens ikke kan oppstå.

Ei valig billykt kan da ikke være luft tett siden det går an å komme til å bytte lyspærer. Men på Xenon blir det kanskje anderledes? På bilen jeg har nå står det spesifikt i instruksjonsboka at det kan komme kondens i lykta, men det skal forsvinne etter kort tids bruk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   3/1/2008, 12:47

trønder skrev:
HallaBalla skrev:
RS skrev:

Ei valig billykt kan da ikke være luft tett siden det går an å komme til å bytte lyspærer. Men på Xenon blir det kanskje anderledes? På bilen jeg har nå står det spesifikt i instruksjonsboka at det kan komme kondens i lykta, men det skal forsvinne etter kort tids bruk.

I stand corrected ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   13/1/2008, 10:44

Da var feilen utbedret. Viser seg at det skyldes feilmontering, enkelte bolter som manglet. Håper det ikke viser seg at dette er tilfelle for flere deler :\
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lekkasje i lykteholder   Today at 23:10

Til Toppen Go down

Lekkasje i lykteholder
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Volvo 142 71mod Erik "benni"
» Ters te dyse mercedes