Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Beste sted å selge bruktbil?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 17:41

Regner med at det er mange her som har solgt bil etter hvert som de har fått sin nye Mondeo. Er det noen som har gode erfaringer med AutoDB? Har akkurat legt ut gammelbilen men uten noen respons. Kun en annonseselger. Forrige gang jeg solgte bil brukte jeg Finn.no og da ble jeg kvitt en Golf III i løpet av ei lita uke. Er det finn som er bruktbilmarkedet i Norge? Ser de skal ha 400 for en annonse, men det er det kanske verd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 19:26

Jeg solgte Passaten privat på finn.no Personlig så har jeg helt sluttet å bruke autodb. Mest fordi jeg syns de burde fornyet den litt med bedre søke/sorterings muligheter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 21:29

jeg har stått på zett.no, autodb og noen andre gratis steder uten respons i ca 3 uker. ligger ca 10000 under de andre sammenlignbare bilene. Prøver nok på finn.no over nyttår.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 21:36

Tror egentlig bare det er Finn.no som virkelig gjelder. Mulig med unntak av salg i kommisjon. Har solgt tre biler på Finn.no siste år og det gikk som bare det alle 3 ganger ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 21:45

hhf skrev:
Tror egentlig bare det er Finn.no som virkelig gjelder. Mulig med unntak av salg i kommisjon. Har solgt tre biler på Finn.no siste år og det gikk som bare det alle 3 ganger ...

Da skal jeg prøve meg på en Finn annonse og se hvor lang tid det tar. Nå er det riktignok bensinbil jeg har så det er om å gjøre å finne en diesel hater.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 22:29

Ta en masse gode bilder! Det tror jeg er veldig viktig (spesielt om bilen er pen naturligvis). Det er fremdeles dieselhatere der ute, så det er bare å prøve !

Lykke til !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   30/12/2007, 23:11

da ligger v50 på finn.no. 20 besøkende på 1 time!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   31/12/2007, 11:43

tdci skrev:

på 2 uker 57 visninger på autodb.no , på 14-15 timer 85 visninger på finn.no!!!

Er litt amatør, hvordan foregår oppgjøret ved privathandel når det er såpass stort beløp, slik at både selger og kjøper er trygge?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   31/12/2007, 12:27

tdci skrev:
tdci skrev:

på 2 uker 57 visninger på autodb.no , på 14-15 timer 85 visninger på finn.no!!!

Er litt amatør, hvordan foregår oppgjøret ved privathandel når det er såpass stort beløp, slik at både selger og kjøper er trygge?

Når jeg solgte ble vi enige om bank remisse. Ellers er det vel penger på kontoen før bilen blir overlevert.

Brukte 2.5 mnd. på å selge min BMW 03 og nesten 4000 treff. Antar at en V50 er lettsolgt til en riktig pris...lykke til
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   31/12/2007, 12:35

Har hatt min C5 på finn.no i 4 mnd og med 1100 visninger og fortsatt ikke solgt. Det er nok ikke den mest lettsolgte bilen heller.
Har heldigvis avtale om innbytte hvis jeg ikke får solgt den før jeg får nybilen.
Men skal man selge bil er det nok finn.no som gjelder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   31/12/2007, 12:58

På finn er over 400 v50 til salgs så det er nok ikke så lett. Av v70 er det over 1000stk men den er jo solgt i norge i over 10 år. I år er det privat impotert over 1000 stk v50 og bilen har forsvunnet på listen over de 15 mest solgte. Nå skal jo volvo bli "en dyr" bil og v50-s40 skal gå ut. det virker sikkert ikke gunstig på prisene. V 50 -s 40 kom vel i 2004 og blir kanskje borte om et par år. Folk kjøper kanskje ikke en bruktbil til 255000 hvis den er utgått om et par år. Jeg er egentlig fornøyd med v50, men den blir snau når vi er 3 stk på tur med ei lita campingvogn. Har en carina td som har vært trekkvogn hittil , men den begynner å bli gammel- på v 50 står det ford overalt , da kan man vel like gjerne kjøpe FORD?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   4/1/2008, 00:00

Hei

Har solgt både en VW Touareg og en BMW på Finn siste 2 år, begge i klassen 530' - 560'. Begge gikk på under en uke. Vær obs på at du bør legge prisen litt over tilsvarende billigste. Det er langt under de dyreste, men de ligger ofte bare som "test" eller "føler", så detter prisen. De billigste er mange ganger heller ikke tilgjengelige (stå i Tyskland f.eks. og er således kun villedende. Lykke til!

Møtes, bilen sjekkes(bruk salgsmelding og kontrakt fra NAF, ligger på nettet), gå i banken sammen, overføre penger, dra til biltilsynet og omregistrere, kjøper må ha forsikring klar, overlevere nøkler -og god tur! Ring og si opp forsikring, Bestill Mondeo og vent i 10 - 12mnd.lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   29/1/2008, 09:30

tdci skrev:
På finn er over 400 v50 til salgs så det er nok ikke så lett. Av v70 er det over 1000stk men den er jo solgt i norge i over 10 år. I år er det privat impotert over 1000 stk v50 og bilen har forsvunnet på listen over de 15 mest solgte. Nå skal jo volvo bli "en dyr" bil og v50-s40 skal gå ut. det virker sikkert ikke gunstig på prisene. V 50 -s 40 kom vel i 2004 og blir kanskje borte om et par år. Folk kjøper kanskje ikke en bruktbil til 255000 hvis den er utgått om et par år. Jeg er egentlig fornøyd med v50, men den blir snau når vi er 3 stk på tur med ei lita campingvogn. Har en carina td som har vært trekkvogn hittil , men den begynner å bli gammel- på v 50 står det ford overalt , da kan man vel like gjerne kjøpe FORD?
da har bilen stått på finn.no i en mnd. det er 1116 treff på den, 1 har ringt. det er hele responsen. prisen er nå på 240000 og er blant de lavest prisede av over 400 v50 som er tilsalgs. de fleste er 05-06 modeller. det er greit for jeg har innbytte avtale på den. men hadde håpet å tjene noen kr.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12063453

Sist endret av den 29/1/2008, 13:32, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   29/1/2008, 12:42

Kjipe greier ! Må si det var utrolig lite respons da! Kan jo tyde på at det er altfor mange biler der ute totalt sett og at folk ikke finner din bil som den mest attraktive når de er innom den av en eller annen grunn. At det har vært så mange inne og sett på den, burde jo bety at prisen din ikke er helt gal egentlig, men kanskje de går inn og finner noe som ikke treffer helt med det de håper å se på bilder etc. ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   29/1/2008, 13:27

hhf skrev:
Kjipe greier ! Må si det var utrolig lite respons da! Kan jo tyde på at det er altfor mange biler der ute totalt sett og at folk ikke finner din bil som den mest attraktive når de er innom den av en eller annen grunn. At det har vært så mange inne og sett på den, burde jo bety at prisen din ikke er helt gal egentlig, men kanskje de går inn og finner noe som ikke treffer helt med det de håper å se på bilder etc. ?

Ja, noe er det jo som ikke treffer. en rein v50 kostet 310000 i 06. denne har ekstra utstyr for 75000. det er nok ikke mye å få igjen for ekstrautstyr. mange er ikke interesert i det og mange vet kanskje ikke hva de forskjellige modell betegnelsene betyr. Så min pris er nå nede på et nivå hvor det er igjen 4000kr og da gidder jeg ikke mere. ford sa i november at de kom til å sette den til 289000 for "teste" markedet. jeg greier ikke å selge den for 240000! da er jo reg på ca 12400 og årsavgift i tillegg. det virker som v50 markedet har kollapset, en meget nær slektning jobber på volvo og han sier at før sto innbytte v50 ei uke eller 2 før de gikk ut igjen. nå har de en 06 modell som de hadde 25000 i innbytte på uansett tilstand på innbyttebil. og det hjalp ikke. pris 249000 og innbyttebil-rabatt på 25000. dette er en naken v50. 1,6 bensin. ja, ja godt det innbytte avtale på min!
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12063453
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   29/1/2008, 14:43

Det er snart så billig at jeg kjøper'n jeg :-). Hadde en slik som lånebil fra Bilia mens jeg ventet på Mondisen og må si jeg ble veldig imponert over den og kunne veldig godt levd med en slik faktisk. Kanskje litt liten i enkelte sammenhenger, men kjempefin å kjøre og tilsynelatende godt skrudd sammen. Med så liten kilometerstand som du har på denne, er den jo så godt som ny ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Beste sted å selge bruktbil?   Today at 11:46

Til Toppen Go down

Beste sted å selge bruktbil?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Billig BRA bil ønskes kjøpt
» snyfræs til traktor helst nå som pass en fiat 450