Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Norges (verdens) mester i Mondeoventing?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   27/12/2007, 19:15

Hei!
Dette kunne bli min første Ford. Mondeo Tit. X Tdci, aut., panther black, med navigasjon, komfort, sportsunderstell,18" og diverse annet småtteri. Så langt alt bra:lol:

Den er registrert i Ford sitt system 31. mai, bestilt hos Lease Plan (firmabil) ca 15. mai. Levering anslått fra Røhne of Selmer Lillestrøm i august. Følgelig solgte jeg min kjære 05 BMW M525touring i slutten av juli. I dag er det den 27.12 og ganske nøyaktig 7måneder siden Ford registrerte ordren, -jeg har ennå ikke fått noen leveringsdato (eller måned for den saks skyld)Evil or Very Mad

Dette er det verste jeg har vært borti noen gang, jeg føler rett og slett at noen holder meg for narr. Nå finnes det til og med fler tilsvarende på FINN.

Er det noen som har ventet lenger enn dette? Eller er det jeg som har rekorden?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   27/12/2007, 20:01

Jeg håper og tror du er klodens champion i venting her ja !

Du ligger 2 mnd foran meg i hvert fall og jeg er nå så likegyldig til hele greia at det nesten er skummelt ! Om jeg ikke har hørt noe fast om byggedato innen 2 mnd fra nå, så går nok den bilen til noen andre ja, for det er begrenset hvor lenge denne bilen er verdt å vente på syns jeg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   27/12/2007, 21:24

Bestilte i juni, og har fortsatt ingen prod.dato. Og den informasjonen jeg har klart å spore opp om min bil er motor og girkassevalget "låst", men ingen produksjonsinfo de nærmeste 60-80 dager.

Har fått gratis S-Max inntil jeg får bilen min, så jeg er fornøyd.... Ikke helt selvf. men nå koster det meg ingenting annet enn drivstoff. Men det skulle nå bare mangle da, ble lovet bil i oktober/november, så jeg stappa den jævla E-klassen opp i r...va på daglig leder i Bertel O.Steen Lier og ba han og bilen å dra til h.....vete i juni, og det gjorde de for alt jeg vet, og da var jeg uten bil... Smile

oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   28/12/2007, 10:35

Hei igjen!

Da har jeg fått e-mail fra salgsdirektør i Ford Motor Norge, han toer sine hender og forteller at det ikke blir noen produksjon av min bil i januar heller og at de skal prøve igjen i februar. Dette er så dårlig at jeg får helt vondt!

--skuffet--
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   28/12/2007, 11:51

Føler med deg oednom! Krysser fingrene for at du får bilen din produsert i februar!
Har du ikke fått noen lånebil av forhandleren du kjøpte bil hos?

PS: Er du "heldig" blir bilen produsert i mars, og da er det 140hk på automatgir

oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   28/12/2007, 12:33

Jeg får en lånebil/leiebil i dag som R&S og FMN skal spleise på, dette bare fordi den bilen jeg kjører (utrangert Mondeo firmabil, som jeg overtok midlertidig da jeg solgte min i juli for levering av ny Mondeo i august) har def. servopumpe. Kanskje jeg skulle beholde den til ny bil kommer?

Den utrangerte bilen skulle også ha vært solgt, i mellomtiden har det påløpt bortimot 25 lapper i servicekostnader for firmaet. Helt på jordet. confused

Jeg får sikkert den sist produserte i februar med aut. og 130hk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   28/12/2007, 13:09

Du bør kreve å få en nyere lånebil, da du tross alt skulle kjøre rundt i ny bil i utgangspunktet.

Kverneland Drammen har lånt meg en fin S-Max, og det er god kundeservice, og slik bør det også være når FMN ikke klarer å levere bilene sine slik de lover. Det skal ikke gå utover deg som kunde!

pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   28/12/2007, 23:38

Jeg har fått låne en 06 mondeo tdci 5 dørs fra Kverneland Drammen, og det er god kundeservice.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RC

Antall Innlegg : 6
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   1/1/2008, 23:45

Sitter i samme båt, og er så fed up på å vente.. bestilte 24/6 og fortsatt ikke hørt noe som helst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   1/1/2008, 23:54

Slik jeg ser det nå med en del barnesykdommer, så håper jeg faktisk på å kunne vente til min bil blir produsert i mar eller april. Da har de fått litt tid på seg til å foreta endel endringer på det som hittil ikke har vært godt nok. Så jeg venter gjerne lenger jeg nå, og blir vel skuffet om de ringer og sier at bilen er klar i januar.....har jeg blitt smårar kanskje ? :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   2/1/2008, 08:49

Det der er nok symptomer du bør få undersøkt litt ja :-). Tror de fleste av disse tingene vi oppdager løpende er greie å fikse på service. Programvareoppdateringer gjør jo mye og så er det noen komponenter som sikkert skal skiftes etterhvert som man finner nyere løsninger som fungerer bedre. Tar det rett og slett for gitt at dette går helt i orden for oss som har fått bil litt tidlig også ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   2/1/2008, 08:52

hhf skrev:
Det der er nok symptomer du bør få undersøkt litt ja :-). Tror de fleste av disse tingene vi oppdager løpende er greie å fikse på service. Programvareoppdateringer gjør jo mye og så er det noen komponenter som sikkert skal skiftes etterhvert som man finner nyere løsninger som fungerer bedre. Tar det rett og slett for gitt at dette går helt i orden for oss som har fått bil litt tidlig også ...

Får vel bare krype til korset og ringe fastlegen ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   2/1/2008, 09:09

... eller forhandleren som det vel heter i ditt tilfelle :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   2/1/2008, 09:27

hhf skrev:
... eller forhandleren som det vel heter i ditt tilfelle :-)

På meg virker det jaggu som fastlegen vet vel så mye om leveransen på disse bilene som Ford forhandlerne !! Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 09:38

Hei

Da kjører jeg ny Mondeo lånebil. Trend tror jeg, diesel manuell. God bil og fin oppvarming inntil videre. Satser/håper på å få beholde bilen til min kommer. Det er bra service, men det skjedde ikke noe før jeg begynte å mase med salgsdir. i FMN. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 10:01

oednom skrev:
Hei

Da kjører jeg ny Mondeo lånebil. Trend tror jeg, diesel manuell. God bil og fin oppvarming inntil videre. Satser/håper på å få beholde bilen til min kommer. Det er bra service, men det skjedde ikke noe før jeg begynte å mase med salgsdir. i FMN. Smile

har de ingen forklaring på hvorfor det tar så lang tid?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 12:25

Nei, ingen konkrete spesifikke svar, de sier at biler med mye utstyr KAN bli forsinket. Skulle likt å visst hvorfor andre biler som har blitt bestilt etter oss mai/juni med masse utstyr har kommet foran oss... Det har de ingen bra svar på....

oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 15:00

Hei igjen, nei ingen svar. Salgsdirektøren i FMN sa de skulle ha ekstra fokus på min bil når januarproduksjonen ble planlagt i midten/slutten av desember. Den ble altså ikke med her, -og de kan da heller ikke love februar, siden de tydeligvis ikke vet noe om det før februarproduksjonen blir lagt i slutten av januar, "og sånn går nu dagan" Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 15:20

Det er helt utrolig at de 6-7-8 måneder etter bestilling fortsatt ikke har konkret informasjon om bilene de har solgt!!

Sørgelige greier, og det må være flaut for FMN!

HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 15:53

Rart at leveringstidene kan variere så mye. Jeg bestilte TitX M6 stv. midt i august, og overtok den sist i november.

Kanskje noen forhandlere er flinkere enn andre når det gjelder å få produsert og levert bilene sine?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 19:57

Vedr Poskares innlegg ;

Det er jo helt fantastisk - det går rett og slett ikke an å ikke vite en døyt om en bil som er bestilt for 8 måneder siden. Hallo !!! Vi lever i 2008 nå! Det hadde tilta helt for meg om det var jeg som hadde opplevd noe slikt - det vil si - jeg hadde nok ikke hatt tålmodighet til å oppleve det.

På den annen side har du jo fått en grei deal på lånebil etter hva jeg skjønner, så det gjør jo sakene bedre, men du verden for en uproff organisasjon dette er.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 20:23

Helt enig, og det værste er at det ser jo ikke ut som at denne situasjonen bedres. Jeg kan forstå at en organisasjon får problemer en periode dersom det er mye større etterspørsel etter et produkt enn planlagt. Men det er mange mnd siden denne situasjonen oppsto. Det bør snart være mulig å få logistikken på skinner, og produsere bilene i den rekkefølgen kontrakter er skrevet. At det er leveringstid er kanskje greit, men det er ikke greit at noen får en bil etter 2 mnd, mens andre må vente i 9 mnd. Denne delemangelproblematikken holder snart ikke som forklaring fra Ford. Og det må være mulig å informere bedre om når bilene skal produseres.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 20:43

Her er et forum til:
http://www.motor-talk.de/

Se under Ford - Mondeo - MkIV. Det finnes et eget punkt for Lieferzeit

De sliter i Tyskland også og det antydes 10 - 11 måneders leveringstid på noen modeller. TitX/Diesel/Automat synes som en ugunstig kombinasjon, -derfor har jeg selvfølgelig det Embarassed , men så går jeg i den 8nde måned også da. Det jeg likevel leser meg til er at noen har ventet lenger enn meg (før 31/5) og noen får tilsvarende bil i løpet av 6-8 uker. Det er det mest irriterende Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 21:53

Dette er fordi noen selgere har bestilt biler fra fabrikken FØR de ble solgt til kunder, slik at det er kortere ventetid for potensielle kjøpere.

F.eks er min bil bestilt allerede i juli måned, men jeg har bestilt den hos forhandleren i desember. Så, min bil har allerede vært i "køen" for produksjon i noen måneder, og derfor vil jeg ha kortere ventetid enn deg, selv om jeg har bestilt flere måneder etter.
Hvis forhandler ikke har noen biler i bestilling når kjøper dukker op, da må de sende ny bestilling til fabrikken, og plutselig er ventetiden laaaaang.

Jeg håper at det ble litt klarere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   3/1/2008, 21:55

ja, men da må noen ha bestilt biler i mai mnd?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Norges (verdens) mester i Mondeoventing?   

Til Toppen Go down

Norges (verdens) mester i Mondeoventing?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Norges fineste bil !!
» Nord Norges treff 2012 og cruising
» Nordnorge Treff 2012