Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

20.000 km service - erfaringer ?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   22/12/2010, 15:07

Har bestilt 140,000km service hos Kverneland bil nå. 3500,- Godt fornøyd med prisen! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   3/1/2011, 19:53

Frankeren skrev:
Skal etterhvert også ha min bil inn på service. Riktig nok 140,000km service. Men gi en lyd på hva pris du får da. Har selv brukt kverneland bil i Åsane til alt, grunnet mye bedre service og tid til kunden, enn hos fjøsangerveien.

Frå ein annan tråd.

Eg fekk pris på 60.000 service + softwareoppgradering hjå Kverneland Fjøsangerveien.

6.150 kroner. (Hugsar ikkje heilt nøyaktig). Sambuaren var sånn passe nøgd med prisen. Eg og tykte det var latterlig dyrt.

Dei tok ein time for å oppgradera softwaren, og når timeprisen ligg på over 1.300 kroner, seier det seg sjølv at det vert dyrt..

Som me diskuterte i elektronikktråden, tykkjer eg det er dårleg av dei å ikkje oppgradera SW når bilen er inne på service, som enkelte andre bilmerker gjer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eriktar

Antall Innlegg : 47
Registration date : 16.12.2010

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   6/1/2011, 18:22

De software greiene irriterer meg. Har "feil på forward allert" feilen på bilen min. Prater med Ford på Jessheim, det var en software fix. Det måtte de bestille time for og skulle ha penger for. Enda jeg på 60.000 servicen i høst eksplisitt ba om software oppgraderingene. Problemet kommer av kaldstart. Jessheim er et sted som ikke er redd for å klinke til med 30 blå, verkstedet ligger ca 800meter unna huser mitt. De måtte da under høstservicen forstå at det software problemet kom til å skape problemer for meg.

Skjønner at de lever av å ha kunder på service, ikke kundeservice...

Nok klaging for i dag, over til det litt mer konstruktive hjørnet. Jeg jobber selv med software på embeded devices. Har lurt på å titte litt på softwaren som ligger i bilen. Noen som har erfaring og kan peke meg i ca rett rettning? Tenkte først og fremst på muligheten for å slå av advarsler selv framfor å betale tusenvis hver gang det blir mer enn 15 blå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   6/1/2011, 19:36

eriktar skrev:
De software greiene irriterer meg. Har "feil på forward allert" feilen på bilen min. Prater med Ford på Jessheim, det var en software fix. Det måtte de bestille time for og skulle ha penger for. Enda jeg på 60.000 servicen i høst eksplisitt ba om software oppgraderingene. Problemet kommer av kaldstart. Jessheim er et sted som ikke er redd for å klinke til med 30 blå, verkstedet ligger ca 800meter unna huser mitt. De måtte da under høstservicen forstå at det software problemet kom til å skape problemer for meg.

Skjønner at de lever av å ha kunder på service, ikke kundeservice...

Nok klaging for i dag, over til det litt mer konstruktive hjørnet. Jeg jobber selv med software på embeded devices. Har lurt på å titte litt på softwaren som ligger i bilen. Noen som har erfaring og kan peke meg i ca rett rettning? Tenkte først og fremst på muligheten for å slå av advarsler selv framfor å betale tusenvis hver gang det blir mer enn 15 blå.

Betale for det hadde eg aldri godtatt.
At Ford lagar ein møkkabil som overhode ikkje er berekna for gode norske vinterforhold er Ford sitt problem.
Alternativt får dei la vere å selge dritten sin.
Har sjølv problem med piping i hytt og pine av parkeringssensorane frå berre få minusgrader og nedover, radiatorvifta (trur eg) kvin litt kvar morgon ved oppstart +++.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   6/1/2011, 22:23

Virker som det er forskjelling praksis ute og går når det gjeder oppdateringer. Har fått oppgradert sw kostnadsfritt på alle servicene.
Fikk et tips fra en av kundemottagerene: Klag på ett eller annet som kan relateres til sw. Da kan forhandleren få godkjent oppdateringen som garantisak fra Ford Motor Norge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eriktar

Antall Innlegg : 47
Registration date : 16.12.2010

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   7/1/2011, 08:07

Min Mondeo er en 08 modell registrert i 07. Så bruktimportert. Tror ikke jeg har mer garanti å gå på. Finnes det noen oversikt over hva som er klage/software kombo? Kanskje det er ting jeg ikke er klar over som burde vært fikset. Som f.eks bedre motorstyring -> lavere forbruk.

Trådstarter: Beklager at jeg kuppet og avsporet tråden...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   7/1/2011, 12:20

KnutB skrev:
Virker som det er forskjelling praksis ute og går når det gjeder oppdateringer. Har fått oppgradert sw kostnadsfritt på alle servicene.
Fikk et tips fra en av kundemottagerene: Klag på ett eller annet som kan relateres til sw. Da kan forhandleren få godkjent oppdateringen som garantisak fra Ford Motor Norge.

Men denne muligheta har ein (mest sannsynlig) berre innenfor 5 års reklamasjonsrett.
Etter det må ein nokk normalt sett basere seg på å betale, så sant det ikkje kan relaterast til noke som har vore problemer med tidligare og har servicehistorikk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
halvautomat

Antall Innlegg : 6
Registration date : 23.03.2009

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   9/1/2011, 15:20

Hej
Er der nogen der ved om man kan se nogen steder hvilen sw version man har på sin Mondeo Question
Og findes der en oversigt hvor man kan se hvilken som er den nyeste til de forskellige modelserier Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   9/1/2011, 19:02

Jupp, hold inne OK knappen på rattet mens du vrir nøkkel til første posisjon. Vent til bildet test kommer opp og slipp knappen. Du kan nå bla deg gjennom mange valg deriblandt en fire siffret kode som skal være din versjon. Typisk for en 08 er vel 1003, eller 1005. Den siste jeg har er 1007 som fjerner automatikken på varmetråder. Fra 100X og til ver 1005 får du nytt menyvalg i Converse der du kan toggle valgene i kjørekomp. Vær obs på at 1007 reduserer kjøretiden på varmeren betydelig og du merker forskjell.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   10/1/2011, 02:02

halvautomat skrev:
Hej
Er der nogen der ved om man kan se nogen steder hvilen sw version man har på sin Mondeo Question
Og findes der en oversigt hvor man kan se hvilken som er den nyeste til de forskellige modelserier Question

Det lurer jeg også på. Har fått oppdatert programvare på fredag fra 0804 til 0815 (tror jeg). Er det den nyeste til min bil?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   10/1/2011, 08:25

0804/0815, er for de uten converse eller med Full navi?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   10/1/2011, 12:02

biggame skrev:
0804/0815, er for de uten converse eller med Full navi?

Har både full navi og conv+, men dette er ingen softwareversjonar eg har funne på min i alle fall.
Men då har vel ingenting anna enn navi (gjort sjølv) fått oppdatering sidan juni 2009.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   

Til Toppen Go down

20.000 km service - erfaringer ?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Bongo erfaringer?
» Noen med erfaringer med Hyundai santa fe og Kia sorrento?
» Motor Og Syrebad
» Bosch Rallye 225 Blue
» 350 TBI