Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

20.000 km service - erfaringer ?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: 20.000 km service - erfaringer ?   27/12/2007, 11:31

Luerer på om noen her har hatt 20.000 km service nå og kan fortelle litt om erfaringer fra denne?

Pris, hva gjør de osv osv.

Sist endret av den 29/12/2007, 10:44, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   27/12/2007, 11:39

hhf skrev:
Luerer på om noen her har hatt 10.000 km service nå og kan fortelle litt om erfaringer fra denne?

Pris, hva gjør de osv osv.
10000? Selger sa at første service er på 20000 km!??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   28/12/2007, 22:53

Det sa selgeren til meg også. Det finnes forøvrig en annen tråd med erfaringer etter 10,000 km

http://www.norwegianmondeoclub.com/diverse-f11/10000-km-t255.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   29/12/2007, 09:57

I følge service handboken som ligger i min bil er første service etter 20000km eller 1 år. Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   29/12/2007, 10:42

Dere har selvfølgelig helt rett! Embarassed Det er jeg som roter og blander sammen med en beskjed jeg fikk om å spesielt passe på oljepeiling de første 10.000 km for å etterfylle om nødvedig. Første service er etter 20.000 km eller etter 1 år, kan jeg se nå.

Kan jo da spørre om noen har hatt sin første service i steden for (og endrer tittelen på innlegget tilsvarende)?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
langbein

Antall Innlegg : 8
Registration date : 30.12.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   30/12/2007, 21:45

Jeg kjøpte en demo mondeo (140 tdci) den hadde gått ca 13000 km. Da jeg hadde hatt den i ca 14 dager begynner det å pipe og melding kommer om at jeg må bytte olje! Jeg kontakter forhandleren og de sier at det er noe feil i programmeringen, men jeg kan komme med bilen så skal de rette opp feilen, bytte olje, olje-filter og drenere partikkelfilteret! Dette skulle jeg få gratis selvsagt! Som sagt så gjort!

Fikk da en liten service gratis?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   24/4/2008, 20:08

I dag var jeg innom Ford-forhandleren for å ta 20,000 km service. Jeg trodde de bare skulle skifte olje og filter på bilen, men de holdt nå på med den i nesten to timer. Den må ha hatt en utrolig seig olje. drunken

Jeg spurte om de fant noen feil på bilen, men de sa den var helt fin. Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med før jeg leverte inn bilen var at det var gått av et lite stykke av lakken på innsiden av støtfangeren bak. De mente at dette skyltes steinsprut og anbefalte meg å sette på skvettlapper bak. Det kostet 800 NOK inklusive montering, men jeg skulle få 20 % rabatt. Jeg takket ja til tilbudet.

Så langt må jeg si at jeg er svært fornøyd med bilen. Det virker som om bilen er godt sammenskrudd og har god kvalitet. Jeg må innrømme at jeg regnet med å få en bil med noen barnesykdommer da jeg i fjor sommer kjøpte en helt ny modell produsert i Europa. Jeg lot følelsene råde over ”fornuften”. For ti år siden gikk jeg nemlig over til japanske biler etter å ha blitt møkka lei den elendige kvaliteten på europeiske biler.

Konklusjonen min blir derfor at den som kjøper ny Mondeo får en bil for både hodet og hjertet. cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   24/4/2008, 21:16

Philip Marlowe skrev:
I dag var jeg innom Ford-forhandleren for å ta 20,000 km service. Jeg trodde de bare skulle skifte olje og filter på bilen, men de holdt nå på med den i nesten to timer. Den må ha hatt en utrolig seig olje. drunken

Jeg spurte om de fant noen feil på bilen, men de sa den var helt fin. Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med før jeg leverte inn bilen var at det var gått av et lite stykke av lakken på innsiden av støtfangeren bak. De mente at dette skyltes steinsprut og anbefalte meg å sette på skvettlapper bak. Det kostet 800 NOK inklusive montering, men jeg skulle få 20 % rabatt. Jeg takket ja til tilbudet.

Så langt må jeg si at jeg er svært fornøyd med bilen. Det virker som om bilen er godt sammenskrudd og har god kvalitet. Jeg må innrømme at jeg regnet med å få en bil med noen barnesykdommer da jeg i fjor sommer kjøpte en helt ny modell produsert i Europa. Jeg lot følelsene råde over ”fornuften”. For ti år siden gikk jeg nemlig over til japanske biler etter å ha blitt møkka lei den elendige kvaliteten på europeiske biler.

Konklusjonen min blir derfor at den som kjøper ny Mondeo får en bil for både hodet og hjertet. cheers

Dette høres supert ut! Hva kostet en slik service? Jeg gikk over til japansk i 1980 etter flere engelske biler. Og har hatt det som hoved bil frem til 06. Som nr 2 bil har det vært lada, audi, ford express, ford sierra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   24/4/2008, 21:26

Jeg har ikke fått regningen ennå, men jeg kommer tilbake når jeg vet beløpet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larsse

Antall Innlegg : 37
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   25/4/2008, 06:44

Jeg tok service på min igår,hadde gått 17000. kostet meg 3000kr. Bytta olje, oljefilter og pollenfilter + div.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   25/4/2008, 08:50

Skal se å få min unnagjort også nå. Bra det ikke er verre beløp. Har vel rundet omkring 18.500 km nå, så det er ikke så altfor tidlig og jeg tenker det kan være greit å få ny olje.

Skal også få dem til å se på et løst høyttalerdeksel på førerdørsiden (den lille diskantsaken oppe i A-stolpen). Har allerede fått avtale om å komme for å vise denne før service slik at evt deler kan bestilles i tide. Fin service fremdeles på Bilia Fornebu.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   19/5/2008, 21:24

Regningen ble på totalt 4134 inkl. nye skvettlapper bak og moms. En av postene viser "Innsats - oljekjøler kr 118.30" jeg kan ikke huske at jeg har sett en slik post på servicen før. Er dette en kjøler til automatkassen tro? Jeg glemte å spørre om dette.

Derimot spurte jeg verksmesteren om når reg.reima skal byttes. Han svarte at Mondeo har kjede og den skal vare hele bilens levetid. Han fortalte at de nettopp hadde hatt en Mondeo-taxi av forrige type inne på service og den hadde gått 500 000 km med samme kjede. Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   20/5/2008, 08:06

Philip Marlowe skrev:
Regningen ble på totalt 4134 inkl. nye skvettlapper bak og moms. En av postene viser "Innsats - oljekjøler kr 118.30" jeg kan ikke huske at jeg har sett en slik post på servicen før. Er dette en kjøler til automatkassen tro? Jeg glemte å spørre om dette.

Derimot spurte jeg verksmesteren om når reg.reima skal byttes. Han svarte at Mondeo har kjede og den skal vare hele bilens levetid. Han fortalte at de nettopp hadde hatt en Mondeo-taxi av forrige type inne på service og den hadde gått 500 000 km med samme kjede. Razz
Har du bensinmotor? Ifølge Ford Etis skal 2L TDCi-motor ha ny registerreim hver 200 000 km eller minst hver 10. år. Kanskje bensinmotorene har kjede?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   20/5/2008, 18:27

Jeg har dieselmotor Question Jeg begynner å lure på hva slags behandling bilene våre får hvis ikke verksmesterne vet hva de snakker om.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   20/5/2008, 21:57

Hei Mondeoen har kjede nå på bensin og disel
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   20/5/2008, 22:29

KS skrev:
Hei Mondeoen har kjede nå på bensin og disel

Fant dette på Wikipedia:

"2005 TDCi (PSA DW Based)
Continuing the Ford/PSA diesel engine joint-venture, this straight-4 engine is again sold under the Duratorq TDCi name by Ford, and as the HDi by Citroën and Peugeot. Based on the PSA DW10 engine, and with a capacity of 1997cc, this engine was released in the 2005 Ford Focus, and followed in the 2007 Mk IV Mondeo.

Moving away from the chain-driven camshafts of the previous generation TDCi engines, the new engine has a traditional belt-driven system. In the 2005 Focus, output is a respectable 136 PS (134 hp/100 kW). In the 2007 Mondeo it is offered with 130 PS (128 hp/96 kW) or 140 PS (138 hp/103 kW), with the lower powered version being available with the 6-speed Durashift automatic gearbox only."

Hvis dette stemmer har eldre diesel-Mondeoer registerkjede, mens MK IV har tannreim. Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PantherBlack
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 23.01.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   20/5/2008, 22:41

Visste det var kjede på den forrige, tok det for gitt at det var det på den nye også, men skal innom GA i morgen, skal høre da for sikkerhets skyld.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   11/7/2008, 11:14

Har nå passert 23' km og har hatt første service. Den gikk greit og ingenting teknisk påpekt. Pris kr 3300, hvilket var helt som forventet. Fikk klistret fast et deksel til høyttaler som hadde løsnet oppe i vindusstolpen på førerdørsiden.

Ellers har jeg også påpekt noen merkelige karosseriskader som jeg skal få taksert hos karrosseriverkstedet til Bilia. Det ene er i venstre bakkant av panseret hvor det har kommet litt rust allerede!!! Skremmende og servicesjefen på Fornebu skjønte heller ikke hvordan dette kunne oppstå. På kanten av venstre bakdør er det også en merkelig "skade" hvor lakken har gått av i 2 lag. Dette syntes han også var rart og det ble også notert for taksering. Synes det er betryggende at de tar dette på alvor og ikke bare skylder på meg for slikt som åpenbart ikke er steinsprut eller bulk av dør. Har hørt at en del biler kan få problemer med "sink-bobler" som vel kommer av for kort tørketid fra sinkbad til lakkering ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   13/7/2008, 10:32

Har hatt bilen inne til 1. gangs service. 2930.-

Har endelig fått fikset mitt strulete dørhåndtak. Etter flere forsøk har de nå skiftet en vaier, og håndtaket fungerer perfekt.

Mitt løse deksel fra dag 1 i fotbrønnen har de også prøvd å få på plass flere ganger. Nå har de endelig funnnet feilen..knekte klips. Ny midtkonsoll er nå bestillt.

Blinklys på siden er også skiftet pga. fukt i glasset.

Det positive er at Ford forhandlerene som jeg har vært i kontakt med har vært veldig imøtekommende. Bra service,
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   28/8/2008, 15:18

Har fått fikset de små skadene i karrosseriet som nevnt - helt uten betaling heldigvis! Samt at Goodyear tok på seg et ødelagt dekk som produksjonsfeil (bula ut på siden). Deilig å ha ny bil og et verksted med god service. Så langt veldig fornøyd med dette ihvertfall.

Nå må jeg bare prøve å få festet "baksidetrekket" til passasjersetet som har løsnet i bunn. Det er tilsynelatende bare en skinne som skal hektes rundt en kant nederst på ryggen, men det var ikke helt "just do it" når jeg prøvde ... Skjønner egentlig ikke hvorfor denne har løsnet heller.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
la-mykl

Antall Innlegg : 18
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: 20000-service.   5/11/2008, 09:44

Så har jeg også tatt første service. Intet at bemerke, men følgende ble gjort på garantien:

-Oljelekkasje på toppdeksel eller der i området, manifold skulle skiftes, men de hadde ikke rett del, var en større enhet, som han sa, som måtte skiftes. Dette ble oppdaga på oljeskift som av en observant "oljeskiftarbeider" på en lokal Statoilstasjon, det var også blitt varmgang i isolasjon i området der. La gå at oljeskiftindikatoren kom inn på 12000 (synes det er langt nok på en olje??), så ble denn lekkasjen avdekka. Ingen stor og kritisk lekkasje, har kjørt en stund med denne, og må vente på den nye delen.
Men kan jo være relevant for andre å vite om.

-Bytta begge sideblinklys pga. kondens.

-Bytta girspak pga flassing på girkula (man.gir), særlig den blanke ringen rundt tallene som var begynt å sprekke opp.

-De prøvde å finne ut noe om kveling/svak motor når den er kald,(nystarta om morran) men de fant ikke noe på det.
NOEN ANDRE SOM HAR FUNNET UT NOE OM DET? Ser det er en liten gjenganger her på forumet...men ingen løsning?

-Kampanje/innkalling.
Det ble også utført en kampanje på noe smøring7sjekking på absèn tror jeg det var, er vel noe alle får gjort på service, tenker jeg.

---Tror det var det hele så langt..

-Jo en ting til...fant ut at framdekkene på sommerhjulene var nesten på slitemerkene, mens dekkene bak så nesten nye ut...har ikke opplevd sånn forskjell før på andre biler..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   5/11/2008, 10:18

la-mykl skrev:
Så har jeg også tatt første service. Intet at bemerke, men følgende ble gjort på garantien:

-Oljelekkasje på toppdeksel eller der i området, manifold skulle skiftes, men de hadde ikke rett del, var en større enhet, som han sa, som måtte skiftes. Dette ble oppdaga på oljeskift som av en observant "oljeskiftarbeider" på en lokal Statoilstasjon, det var også blitt varmgang i isolasjon i området der. La gå at oljeskiftindikatoren kom inn på 12000 (synes det er langt nok på en olje??), så ble denn lekkasjen avdekka. Ingen stor og kritisk lekkasje, har kjørt en stund med denne, og må vente på den nye delen.
Men kan jo være relevant for andre å vite om.

-Bytta begge sideblinklys pga. kondens.

-Bytta girspak pga flassing på girkula (man.gir), særlig den blanke ringen rundt tallene som var begynt å sprekke opp.

-De prøvde å finne ut noe om kveling/svak motor når den er kald,(nystarta om morran) men de fant ikke noe på det.
NOEN ANDRE SOM HAR FUNNET UT NOE OM DET? Ser det er en liten gjenganger her på forumet...men ingen løsning?

-Kampanje/innkalling.
Det ble også utført en kampanje på noe smøring7sjekking på absèn tror jeg det var, er vel noe alle får gjort på service, tenker jeg.

---Tror det var det hele så langt..

-Jo en ting til...fant ut at framdekkene på sommerhjulene var nesten på slitemerkene, mens dekkene bak så nesten nye ut...har ikke opplevd sånn forskjell før på andre biler..

Er ikke slitt helt ned til slitemerkene, men ikke langt ifra på mine dekk
heller.
Har ikke vært borti en bil som sliter så mye på dekkene som denne.
Jeg har alltid vært veldig nøye med luftrykket så det er iallefall ikke
det som mangler. jeg har kjørt ca 9 mnd. på sommerdekkene.
Tidligere biler har jeg hatt sommerdekkene i minst 3 sesonger.
Kan det være at det er noen feiljusteringer på forstillingen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   5/11/2008, 14:43

bilsjuk skrev:

Er ikke slitt helt ned til slitemerkene, men ikke langt ifra på mine dekk
heller.
Har ikke vært borti en bil som sliter så mye på dekkene som denne.
Jeg har alltid vært veldig nøye med luftrykket så det er iallefall ikke
det som mangler. jeg har kjørt ca 9 mnd. på sommerdekkene.
Tidligere biler har jeg hatt sommerdekkene i minst 3 sesonger.
Kan det være at det er noen feiljusteringer på forstillingen?

Som sagt i en annen tråd synes jeg fordekkene mine (Bridgestone Potenza 235/45-17) var ganske slitt etter EN sommer. Titter fram blå punkter mellom knastene litt utenfor midten. Bakdekkene ser mye bedre ut.

Hadde bil og dekk inne til sjekk hos forhandler. De måtte juste "litt" på forstillingen, men mente at dekkene var god for minst en sommer til.

Synes nå uansett det var utrolig mye dekkslitasje foran på bare en sommer...Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   2/12/2008, 19:53

Første servis hos forhandleren kostet meg i underkant 4000 kr. selv om alt var ok. Lurer på om det er det vanlige pris eller?
Tror at det er noen som skrev tidligere 4100 inkludert skvettlaper montering. Hva er prisen som dere betalte?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   2/12/2008, 20:04

Dovla67 skrev:
Første servis hos forhandleren kostet meg i underkant 4000 kr. selv om alt var ok. Lurer på om det er det vanlige pris eller?
Tror at det er noen som skrev tidligere 4100 inkludert skvettlaper montering. Hva er prisen som dere betalte?

Er nok litt mere enn jeg betalte ja- betalte 3280,- for ren 20000km service. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 20.000 km service - erfaringer ?   

Til Toppen Go down

20.000 km service - erfaringer ?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Bongo erfaringer?
» Noen med erfaringer med Hyundai santa fe og Kia sorrento?
» Motor Og Syrebad
» Bosch Rallye 225 Blue
» 350 TBI