| Stereo | |
|
Av | Innlegg |
---|
HallaBalla Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732 Location : Mondeo heaven Registration date : 03.12.2007
 | Tema: Stereo 21/12/2007, 08:33 | |
| Jeg har plutselig fått en kraftig skurring i basshøyttaleren i førerdøra, både under CD-spilling og radio. Noen andre som har vært ute for det?
Jeg har ikke spilt spesielt høyt, så det er merkelig hvis høyttaleren er sprengt. Det virker forresten ikke som den skurrer hele tiden, så kanskje problemet ligger i elektronikken?
Har ellers konstatert at "faderen" er feilkoblet. Når man vil ha mer lyd i bakhøyttalerne øker lyden foran, og motsatt. |
|
 | |
Dallas Mondeofreak

Antall Innlegg : 153 Location : Trondheim Registration date : 02.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 21/12/2007, 09:14 | |
| - HallaBalla skrev:
- Jeg har plutselig fått en kraftig skurring i basshøyttaleren i førerdøra, både under CD-spilling og radio. Noen andre som har vært ute for det?
Jeg har ikke spilt spesielt høyt, så det er merkelig hvis høyttaleren er sprengt. Det virker forresten ikke som den skurrer hele tiden, så kanskje problemet ligger i elektronikken?
Har ellers konstatert at "faderen" er feilkoblet. Når man vil ha mer lyd i bakhøyttalerne øker lyden foran, og motsatt.
Ja, jeg har hatt det samme ved en anledning. Men den fungerer bra nå. Kan være dårlig kontakt, elektronikk eller lign. Bilen min skal inne til forhandlerverksted i romjulen for utbedring av dette og noen andre ting, så jeg håper jeg vet mer da. |
|
 | |
thoregil
Antall Innlegg : 21 Location : Arendal Registration date : 13.11.2007
 | Tema: Re: Stereo 27/12/2007, 09:53 | |
| - Dallas skrev:
- HallaBalla skrev:
- Jeg har plutselig fått en kraftig skurring i basshøyttaleren i førerdøra, både under CD-spilling og radio. Noen andre som har vært ute for det?
Har ellers konstatert at "faderen" er feilkoblet. Når man vil ha mer lyd i bakhøyttalerne øker lyden foran, og motsatt.
Ja, jeg har hatt det samme ved en anledning. Men den fungerer bra nå. Kan være dårlig kontakt, elektronikk eller lign. Bilen min skal inne til forhandlerverksted i romjulen for utbedring av dette og noen andre ting, så jeg håper jeg vet mer da.
Jeg har også hatt samme problemet med høyttaleren i førerdøren. I mitt tilfelle virket det som om det kunne ha sammenheng med temperaturen. Opplevde skurring i høyttaleren i hele forrige uke da det var rundt 10 minus. Bilen står ute. Når bilen etterhvert ble varm inni, forsvant skurringen gradvis. Jeg har vært innom forhandler som har kikket på høyttaleren og funnet den defekt... Høyttaleren skal byttes over nyttår. |
|
 | |

| Tema: Re: Stereo 27/12/2007, 10:17 | |
| - thoregil skrev:
- Dallas skrev:
- HallaBalla skrev:
Ja, jeg har hatt det samme ved en anledning. Men den fungerer bra nå. Kan være dårlig kontakt, elektronikk eller lign. Bilen min skal inne til forhandlerverksted i romjulen for utbedring av dette og noen andre ting, så jeg håper jeg vet mer da.
Jeg har også hatt samme problemet med høyttaleren i førerdøren. I mitt tilfelle virket det som om det kunne ha sammenheng med temperaturen. Opplevde skurring i høyttaleren i hele forrige uke da det var rundt 10 minus. Bilen står ute. Når bilen etterhvert ble varm inni, forsvant skurringen gradvis. Jeg har vært innom forhandler som har kikket på høyttaleren og funnet den defekt... Høyttaleren skal byttes over nyttår.
Hei! I bilen min var det litt skurring igjen noen dager etter det første tilfellet, men siden har det vært helt OK, uansett temperatur. Sa forhandleren din noe mer om hva som var feil med høyttaleren? |
|
 | |
thoregil
Antall Innlegg : 21 Location : Arendal Registration date : 13.11.2007
 | Tema: Re: Stereo 29/12/2007, 17:31 | |
| - HallaBalla skrev:
- thoregil skrev:
- Dallas skrev:
- HallaBalla skrev:
Jeg har også hatt samme problemet med høyttaleren i førerdøren. I mitt tilfelle virket det som om det kunne ha sammenheng med temperaturen. Opplevde skurring i høyttaleren i hele forrige uke da det var rundt 10 minus. Bilen står ute. Når bilen etterhvert ble varm inni, forsvant skurringen gradvis. Jeg har vært innom forhandler som har kikket på høyttaleren og funnet den defekt... Høyttaleren skal byttes over nyttår.
Hei!
I bilen min var det litt skurring igjen noen dager etter det første tilfellet, men siden har det vært helt OK, uansett temperatur. Sa forhandleren din noe mer om hva som var feil med høyttaleren?
Nei, de sa ikke noe annet enn at det var en feil på høyttaleren og at den måtte byttes.... |
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425 Registration date : 01.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 3/1/2008, 18:54 | |
| - HallaBalla skrev:
Har samme problem med "faderen" |
|
 | |

| Tema: Re: Stereo 3/1/2008, 20:00 | |
| - pantherX skrev:
- HallaBalla skrev:
Har samme problem med "faderen"
Bilen var hos forhandleren i dag. Han sa at problemet med den "motsatte" faderen er en feil i den norske menyen. Velger man andre språk er det visstnok riktig. Han kunne ikke gjøre noe med det, men dette må vel være kurant å fikse i en framtidig SW-oppdatering. |
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

| Tema: Re: Stereo 5/1/2008, 11:19 | |
| - HallaBalla skrev:
- pantherX skrev:
- HallaBalla skrev:
Har samme problem med "faderen"
Bilen var hos forhandleren i dag. Han sa at problemet med den "motsatte" faderen er en feil i den norske menyen. Velger man andre språk er det visstnok riktig.
Han kunne ikke gjøre noe med det, men dette må vel være kurant å fikse i en framtidig SW-oppdatering.
Var og testet faderen på høytalerne. Er som du sier, fungerer normalt på engelsk språk, men omvendt på norsk...  |
|
 | |
StardustSilver SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308 Registration date : 15.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 5/1/2008, 12:45 | |
| Jeg har bare sony med 6cd skifter, sammen med convers+, men der har jeg ikke norsk språk, og hos meg fungerer fader ok, gjelder dette hos dere med Navi bare? |
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

| |
 | |
FordFreak Mondeoguru

Antall Innlegg : 92 Age : 44 Location : Eidsvoll Registration date : 14.01.2008
 | Tema: Re: Stereo 22/1/2008, 01:29 | |
| Hehe, jeg hadde også problemer med faderen men etter service var dette fikset. Jeg kjører Norsk men skal sjekke på engelsk...merkelig Når det gjelder skurring har jeg også det men det virker som det er resonans i dørene rett og slett, må få sjekket det opp for lyden er jo for jæ... nå man skrur opp litt Fint hvis det er noen som vet om det er resonansproblem  |
|
 | |

| |
 | |
FordFreak Mondeoguru

Antall Innlegg : 92 Age : 44 Location : Eidsvoll Registration date : 14.01.2008
 | Tema: Re: Stereo 23/1/2008, 10:00 | |
| Jeg skal innom forhandlerern i dag så da får de sjekke hva dette er .. Kommer tilbake med nyheter |
|
 | |
jehoel
Antall Innlegg : 2 Registration date : 01.02.2008
 | Tema: Re: Stereo 16/6/2008, 14:53 | |
| Har også opplevd den samme skurringen i høyttaleren i førerdøren en gang - i løpet av 25000 km. Ikke noe stort problem, men merkelig at det er noe som dukker opp og så forsvinner... |
|
 | |
Balder Mondeoguru

Antall Innlegg : 83 Registration date : 13.03.2008
 | Tema: Re: Stereo 16/6/2008, 17:52 | |
| Opplever kraftig dirring/vibrasjoner fra venstre høytaler bak under enkelte bass partier. Lydene kommer på samme tid og samme låter. Virker som det er noe i døren eller beskyttelsesdekslene rundt høytaleren som vibrerer. Ikke noe veldig stort problem, kun litt irriterende. Kommer til å ta det opp med forhandler ved neste besøk. |
|
 | |
StardustSilver SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308 Registration date : 15.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 16/6/2008, 20:12 | |
| - Balder skrev:
- Opplever kraftig dirring/vibrasjoner fra venstre høytaler bak under enkelte bass partier. Lydene kommer på samme tid og samme låter. Virker som det er noe i døren eller beskyttelsesdekslene rundt høytaleren som vibrerer.
Ikke noe veldig stort problem, kun litt irriterende. Kommer til å ta det opp med forhandler ved neste besøk. Jeg hadde det samme på høyre bak, fikk byttet høytaler. |
|
 | |
pohorne Mondeofreak

Antall Innlegg : 162 Age : 50 Location : Drammen Registration date : 03.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 25/6/2008, 20:30 | |
| Noen som opplever lyden bak som dårlig. Testet med å bruke faderen og med høytalerne bak er riktig dårlig. |
|
 | |

| Tema: Re: Stereo 25/6/2008, 20:44 | |
| - pohorne skrev:
- Noen som opplever lyden bak som dårlig. Testet med å bruke faderen og med høytalerne bak er riktig dårlig.
Har du avansert nav? Går ut fra at du sjekket at du virkelig hadde sendt lyden til bak-høyttalerne? Med 2007-SW for avansert nav. virker faderen nemlig omvendt i de norske menyene. Det er rettet i 2008-SW. |
|
 | |
pohorne Mondeofreak

Antall Innlegg : 162 Age : 50 Location : Drammen Registration date : 03.09.2007
 | Tema: Re: Stereo 29/6/2008, 08:24 | |
| - HallaBalla skrev:
- pohorne skrev:
- Noen som opplever lyden bak som dårlig. Testet med å bruke faderen og med høytalerne bak er riktig dårlig.
Har du avansert nav? Går ut fra at du sjekket at du virkelig hadde sendt lyden til bak-høyttalerne?
Med 2007-SW for avansert nav. virker faderen nemlig omvendt i de norske menyene. Det er rettet i 2008-SW. Har ikke nav. og lyden er riktig dårlig i baksete. |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Stereo  | |
| |
|
 | |
| Stereo | |
|