Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Stereo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Stereo   21/12/2007, 08:33

Jeg har plutselig fått en kraftig skurring i basshøyttaleren i førerdøra, både under CD-spilling og radio. Noen andre som har vært ute for det?

Jeg har ikke spilt spesielt høyt, så det er merkelig hvis høyttaleren er sprengt. Det virker forresten ikke som den skurrer hele tiden, så kanskje problemet ligger i elektronikken?

Har ellers konstatert at "faderen" er feilkoblet. Når man vil ha mer lyd i bakhøyttalerne øker lyden foran, og motsatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   21/12/2007, 09:14

HallaBalla skrev:
Jeg har plutselig fått en kraftig skurring i basshøyttaleren i førerdøra, både under CD-spilling og radio. Noen andre som har vært ute for det?

Jeg har ikke spilt spesielt høyt, så det er merkelig hvis høyttaleren er sprengt. Det virker forresten ikke som den skurrer hele tiden, så kanskje problemet ligger i elektronikken?

Har ellers konstatert at "faderen" er feilkoblet. Når man vil ha mer lyd i bakhøyttalerne øker lyden foran, og motsatt.

Ja, jeg har hatt det samme ved en anledning. Men den fungerer bra nå. Kan være dårlig kontakt, elektronikk eller lign.
Bilen min skal inne til forhandlerverksted i romjulen for utbedring av dette og noen andre ting, så jeg håper jeg vet mer da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

Antall Innlegg : 21
Registration date : 13.11.2007

PosteTema: Re: Stereo   27/12/2007, 09:53

Dallas skrev:
HallaBalla skrev:

Ja, jeg har hatt det samme ved en anledning. Men den fungerer bra nå. Kan være dårlig kontakt, elektronikk eller lign.
Bilen min skal inne til forhandlerverksted i romjulen for utbedring av dette og noen andre ting, så jeg håper jeg vet mer da.

Jeg har også hatt samme problemet med høyttaleren i førerdøren. I mitt tilfelle virket det som om det kunne ha sammenheng med temperaturen. Opplevde skurring i høyttaleren i hele forrige uke da det var rundt 10 minus. Bilen står ute. Når bilen etterhvert ble varm inni, forsvant skurringen gradvis.
Jeg har vært innom forhandler som har kikket på høyttaleren og funnet den defekt... Høyttaleren skal byttes over nyttår.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Stereo   27/12/2007, 10:17

thoregil skrev:
Dallas skrev:
HallaBalla skrev:

Jeg har også hatt samme problemet med høyttaleren i førerdøren. I mitt tilfelle virket det som om det kunne ha sammenheng med temperaturen. Opplevde skurring i høyttaleren i hele forrige uke da det var rundt 10 minus. Bilen står ute. Når bilen etterhvert ble varm inni, forsvant skurringen gradvis.
Jeg har vært innom forhandler som har kikket på høyttaleren og funnet den defekt... Høyttaleren skal byttes over nyttår.

Hei!

I bilen min var det litt skurring igjen noen dager etter det første tilfellet, men siden har det vært helt OK, uansett temperatur. Sa forhandleren din noe mer om hva som var feil med høyttaleren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

Antall Innlegg : 21
Registration date : 13.11.2007

PosteTema: Re: Stereo   29/12/2007, 17:31

HallaBalla skrev:
thoregil skrev:
Dallas skrev:
HallaBalla skrev:

Hei!

I bilen min var det litt skurring igjen noen dager etter det første tilfellet, men siden har det vært helt OK, uansett temperatur. Sa forhandleren din noe mer om hva som var feil med høyttaleren?

Nei, de sa ikke noe annet enn at det var en feil på høyttaleren og at den måtte byttes....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   3/1/2008, 18:54

HallaBalla skrev:

Har samme problem med "faderen"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Stereo   3/1/2008, 20:00

pantherX skrev:
HallaBalla skrev:

Bilen var hos forhandleren i dag. Han sa at problemet med den "motsatte" faderen er en feil i den norske menyen. Velger man andre språk er det visstnok riktig.

Han kunne ikke gjøre noe med det, men dette må vel være kurant å fikse i en framtidig SW-oppdatering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Stereo   5/1/2008, 11:19

HallaBalla skrev:
pantherX skrev:
HallaBalla skrev:

Bilen var hos forhandleren i dag. Han sa at problemet med den "motsatte" faderen er en feil i den norske menyen. Velger man andre språk er det visstnok riktig.

Han kunne ikke gjøre noe med det, men dette må vel være kurant å fikse i en framtidig SW-oppdatering.

Var og testet faderen på høytalerne. Er som du sier, fungerer normalt på engelsk språk, men omvendt på norsk...geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   5/1/2008, 12:45

Jeg har bare sony med 6cd skifter, sammen med convers+, men der har jeg ikke norsk språk, og hos meg fungerer fader ok, gjelder dette hos dere med Navi bare?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Stereo   5/1/2008, 12:51

StardustSilver skrev:
Jeg har bare sony med 6cd skifter, sammen med convers+, men der har jeg ikke norsk språk, og hos meg fungerer fader ok, gjelder dette hos dere med Navi bare?

Åpentbart.jocolor geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Stereo   22/1/2008, 01:29

Hehe, jeg hadde også problemer med faderen men etter service var dette fikset. Jeg kjører Norsk men skal sjekke på engelsk...merkelig

Når det gjelder skurring har jeg også det men det virker som det er resonans i dørene rett og slett, må få sjekket det opp for lyden er jo for jæ... nå man skrur opp litt Sad

Fint hvis det er noen som vet om det er resonansproblem Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Stereo   22/1/2008, 07:39

suneast skrev:
Hehe, jeg hadde også problemer med faderen men etter service var dette fikset. Jeg kjører Norsk men skal sjekke på engelsk...merkelig

Når det gjelder skurring har jeg også det men det virker som det er resonans i dørene rett og slett, må få sjekket det opp for lyden er jo for jæ... nå man skrur opp litt Sad

Fint hvis det er noen som vet om det er resonansproblem Smile
Tror heller det rett og slett er noe med elektronikken. Fikk plutselig skurring i førerdøra igjen (for tredje gang på åtte uker med bilen) etter en lang periode uten problemer. Det skurret selv på veldig lavt volum. Det hjalp ikke å skru stereoen (stor navi) av og på, men etter en stopp med tenningen av, var alt OK igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Stereo   23/1/2008, 10:00

Jeg skal innom forhandlerern i dag så da får de sjekke hva dette er .. Kommer tilbake med nyheter
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
jehoel

Antall Innlegg : 2
Registration date : 01.02.2008

PosteTema: Re: Stereo   16/6/2008, 14:53

Har også opplevd den samme skurringen i høyttaleren i førerdøren en gang - i løpet av 25000 km. Ikke noe stort problem, men merkelig at det er noe som dukker opp og så forsvinner...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Stereo   16/6/2008, 17:52

Opplever kraftig dirring/vibrasjoner fra venstre høytaler bak under enkelte bass partier. Lydene kommer på samme tid og samme låter. Virker som det er noe i døren eller beskyttelsesdekslene rundt høytaleren som vibrerer.

Ikke noe veldig stort problem, kun litt irriterende. Kommer til å ta det opp med forhandler ved neste besøk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   16/6/2008, 20:12

Balder skrev:
Opplever kraftig dirring/vibrasjoner fra venstre høytaler bak under enkelte bass partier. Lydene kommer på samme tid og samme låter. Virker som det er noe i døren eller beskyttelsesdekslene rundt høytaleren som vibrerer.

Ikke noe veldig stort problem, kun litt irriterende. Kommer til å ta det opp med forhandler ved neste besøk.

Jeg hadde det samme på høyre bak, fikk byttet høytaler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   25/6/2008, 20:30

Noen som opplever lyden bak som dårlig. Testet med å bruke faderen og med høytalerne bak er riktig dårlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Stereo   25/6/2008, 20:44

pohorne skrev:
Noen som opplever lyden bak som dårlig. Testet med å bruke faderen og med høytalerne bak er riktig dårlig.
Har du avansert nav? Går ut fra at du sjekket at du virkelig hadde sendt lyden til bak-høyttalerne? geek

Med 2007-SW for avansert nav. virker faderen nemlig omvendt i de norske menyene. Det er rettet i 2008-SW.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Stereo   29/6/2008, 08:24

HallaBalla skrev:
pohorne skrev:
Har du avansert nav? Går ut fra at du sjekket at du virkelig hadde sendt lyden til bak-høyttalerne? geek

Med 2007-SW for avansert nav. virker faderen nemlig omvendt i de norske menyene. Det er rettet i 2008-SW.

Har ikke nav. og lyden er riktig dårlig i baksete.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Stereo   Today at 16:09

Til Toppen Go down

Stereo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Da9el`s vento Xploding
» BMW E39