Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   10/2/2009, 18:46

biggame skrev:
Jippii!, da har jeg Heavy duty batteri. 52 eller 60 amp må da være for lite med så mye som bruker strøm

Garantert! Høyrest veldig merkelig at ein slik bil overhode kan bli levert med 52 amp batteri sjølv i ein fullstendig ribba bil. Den 24 år gamle Mazda 323'ën eg har no hadde originalt 50 amp batteri, og den har jo null utstyr i forhold. Har eit ikkje alt for gammalt 60 amp i den no, og det er problem nokk å starte sjølv med det når det er kaldt over tid. Synst sjølv 80 amp høyrest lite nokk ut eg. Har ikkje mange nyare bilar 100 + og til og med?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   10/2/2009, 22:40

ETIS?

Hva er det og hvordan "ser" eller finner jeg det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   10/2/2009, 22:45

kuami skrev:
ETIS?

Hva er det og hvordan "ser" eller finner jeg det?

Heisann
det er Ford sitt system for bilene de bygger, der kan du registrere deg, og se på konfigurasjonen på din egen bil, enten ved å bruke VIN nummeret ditt, eller regnummer. Jeg ser at siden ikke er tilgjengelig akkurat nå, men prøv senere, her er link til siden:
http://www.etis.ford.com/

Her kan du registrere deg: https://www.etis.ford.com./home/Registration.do

Og denne tråden beskriver mye om dette:
http://www.norwegianmondeoclub.com/diverse-f11/ford-etis-t455.htm

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   11/2/2009, 22:56

Jeg sjekket min bils etis info... og der står det Standard batteri... hmm må ta en tlf til RS vedr. dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   12/2/2009, 19:24

tost-ha skrev:
Jeg sjekket min bils etis info... og der står det Standard batteri... hmm må ta en tlf til RS vedr. dette.

Sjekket ETIS naa.... har STANDARD batteri jeg ogsaa. Men som "Carnivore" nettopp skrev i en annen traad, saa har visstnok alle mondeo diesler i norge 80ah iflg hans forhandler.

Hva sa RS naar du ringte dem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
phlebas

Antall Innlegg : 12
Registration date : 05.06.2008

PosteTema: 2. Gang den ikke starter, Hva kan jeg gjøre.   18/2/2009, 10:46

På vei hjem fra jobb igår ville bilen for annen gang ikke starte, forrige gang fikk jeg beskjed om at det er dieselvarmeren som bruker mye strøm men at det skulle være fikset med oppgradering av software (maks oppvarmingstid 1t og krav om kjøring mellom bruk). Tydeligvis har det ikke hjulpet.

Sjekket https://www.etis.ford.com/selectedVehicleDetails.do for å finne detaljer om min bil (BR69350) men fant ingen informasjon om batteri.

Etter oppgraderingen har jeg inntrykk av at valg av diselvarmer i menyen avogtil faller ut, hvorvidt dette skyldes oppgraderingen eller batteriproblemer er naturligvis et spørsmål. Har vært godt fornøyd med mondeon så langt men syns det er for dårlig at den ikke skal kunne tåle normalt bruk i en Norsk vinter.

Hva bør jeg kunne forvente og eventuelt be om fra Ford, sånn det er nå er det håpløst (hva om jeg hadde vært på fjellet istedenfor på jobben) ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   18/2/2009, 11:13

[quote="phlebas"]På vei hjem fra jobb igår ville bilen for annen gang ikke starte, forrige gang fikk jeg beskjed om at det er dieselvarmeren som bruker mye strøm men at det skulle være fikset med oppgradering av software (maks oppvarmingstid 1t og krav om kjøring mellom bruk). Tydeligvis har det ikke hjulpet.

Sjekket https://www.etis.ford.com/selectedVehicleDetails.do for å finne detaljer om min bil (BR69350) men fant ingen informasjon om batteri.

Etter oppgraderingen har jeg inntrykk av at valg av diselvarmer i menyen avogtil faller ut, hvorvidt dette skyldes oppgraderingen eller batteriproblemer er naturligvis et spørsmål. Har vært godt fornøyd med mondeon så langt men syns det er for dårlig at den ikke skal kunne tåle normalt bruk i en Norsk vinter.

Min bil er inne for sjekk fra igår til idag pga. akkurat det du skriver om.
De har skiftet batteri igjen- 3 batteriet nå siden juli -07 da bilen var ny.
Masse feilmeldinger når de går inn i bilens egendata.
De prøver å skifte ut all software med nytt for å se om det blir bedre.
Skulle vist komme nye oppgraderinger i februar som tok for seg strømforbruk og dieselvarmer.
Håper det hjelper denne gangen da jeg begynner å bli skikkelig lei dette.
Blir vel innkalt når den nye oppgraderingen er på trappene.
Du kan sikkert kreve nytt batteri, men problemet er der forsatt så lenge du bruker dieselvarmeren.
Jeg har ikke brukt varmeren siden før jul og i tillegg ladet batteriet nesten hver natt i år- allikevel så har bilen "stått i sju steiner" enkelte dager.
De er like fortvilte hos forhandleren over disse problemene, men hos Ford Motor Norge så får jeg ikke de rette folkene i tale engang-dårlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Aasmund

Antall Innlegg : 19
Registration date : 09.01.2009

PosteTema: Re: Dieselvarmer   19/2/2009, 19:24

Batteriet i våre biler skal være på 80 ah.
Batteriet er stemplet med ford logo. Kanskje det er for dårlig kvalitet på disse batteriene til norske forhold.
Diselvarmeren trekker mellom 5 og 7 ah.
På ett batteri med 80 ah kan varmeren stå på i mange timer
før batteriet er tomt. I mellom hver bruk blir batteriet ladet opp av dynamoen. Det burde ikke være noe problem for ett 80 ah batteri å takle strømforbruket til bilene våre.
For må ha gjort noe feil i forhold til norskt klima.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   19/2/2009, 19:32

Jeg hadde bilen på verksted i går (20 000 km service). Ba dem om å sjekke batteri fordi i ETIS står det "standard batteri".Batteriet er sjekket, og det er på 80Ah. De også sa (igjen) at alle Mondeo i Norge har batteri på 80Ah.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   25/3/2009, 02:38

hei, ford verkstedet ringte i går, det kommer en kar på torsdag til verkstedet og skal programmere om brenneren for å spare strøm. det gjelder vel hvor lenge brenneren går tror jeg. Det er jo litt pussig at det "kommer en kar" og han er der bare torsdag. Et nytt program blir vel lagt til i databasen slik at det lastes ned og "inn" i bilen? Og er tilgjengelig hele tiden for verkstedet? Jeg gikk tom for strøm og fikk nytt batteri for en tid tilbake, så det kan jo hende de gjør dette på biler som hat hatt problemer for å teste. Uansett, jeg kommer tilbake med nytt på torsdag ettermiddag. er det flere som har fått innlalling?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4