Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 07:56

mondeo1 skrev:
...Ellers bruker jeg å ha extra varmeren på de første 4-5 km,blir fortere varmt da.

Forstår ikke helt hva du mener her. Hvis "Aux heater" er krysset av i displayet vil jo dieselvarmeren starte og stoppe under kjøring helt automatisk, etter behov.

Går du inn og deaktiverer "Aux heater" manuellt under kjøring?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 09:17

Det virker ut fra alt det som er skrevet her at noen ikke helt ser forskjellen på aux heater som er en kjørevarmer og bør være på hele tiden. Den starter og stopper automatisk når du starter bilen under 5 grader. Park heater virker kun før du starter bilen, som en forvarmer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
revoblom

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.04.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 10:28

Når du har brukt Dieselvarmeren og starter bilen så dropper naturligvis spenningen i det bilen startes. Går spenningen under et visst nivå under oppstarten, (noe som av og til skjer dersom bilen bare brukes til småturer eller at du har et dårlig batteri), så resetter bilen automatisk x en for AUX preheat og kryssene for tidsinnstillingen. Derfor om dette skjer så må disse legges inn igjen. AUX heater menyen kan nåes under kjøring, men forhåndsinnstillingen på varmeren må gjøres når du står stille.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.printo.no
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 22:29

Det er x i forvarmeren på min bil som pleier å forsvinne når jeg trykker på active now,men jeg har merket meg at dette bare skjer når det er 10-15 minus.Trykker jeg en gang til starter den som den skal.Når det gjelder varmeren som mann bruker når mann kjører har jeg ikke vært borti at denne har startet selv under kjøring,har alltid gått inn å slått på og av alt ettersom,det kan vel ikke være nødvendig å bruke denne når motoren har oppnådd normal temperatur.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 22:40

mondeo1 skrev:
Det er x i forvarmeren på min bil som pleier å forsvinne når jeg trykker på active now,men jeg har merket meg at dette bare skjer når det er 10-15 minus.Trykker jeg en gang til starter den som den skal.Når det gjelder varmeren som mann bruker når mann kjører har jeg ikke vært borti at denne har startet selv under kjøring,har alltid gått inn å slått på og av alt ettersom,det kan vel ikke være nødvendig å bruke denne når motoren har oppnådd normal temperatur.
Litt dumt at det er to tråder om dette nå. Jeg forstår vel ikke helt hva du mener ovenfor, men som det er påpekt i en annen tråd: "Aux heater" og "Park heater" er to forskjellige funksjoner, med separate valg i menysystemet (jeg har Convers+).

"Aux heater" gir ekstravarme til motoren under kjøring. Den aktiverer man en gang for alle ved å krysse den av i menyen, og da skrur varmeren seg av og på automatisk etter behov, mens motoren går. Den påvirker ikke kupevifta, og man merker ikke at den starter eller stopper (bortsett fra at motoren blir fort varm).

"Park heater" er parkeringsvarmer, som varmer motor og kupe mens bilen er parkert med motor avslått. Kupevifta går i gang samtidig. "Park heater" startes med tidsinnstilling, eller med "start nå"-kommando. Denne funksjonen stopper automatisk når motoren startes.

I praksis er det jo den samme Webastoen som fyrer opp i både "Aux heater" og "Park heater", men det er altså to helt separate funksjoner.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 23:35

HallaBalla skrev:
I praksis er det jo den samme Webastoen som fyrer opp i både "Aux heater" og "Park heater", men det er altså to helt separate funksjoner.

... to forskjellige program.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/2/2009, 23:55

Det er x i forvarmeren min som har det med å forsvinne på første trykket på active now når det er 10-15 minus.Når jeg trykker en gang til starter den.Når det gjelder varming under kjøring så kan jeg ikke helt se hvorfor det skal være nødvendig å ha på denne hele tiden?Når motoren har oppnådd normal driftstemp så trengs den jo ikke.Slår den seg på når motoren kommer under en viss temperatur?Om den driver å slår seg av å på i tide å utide vil det jo gå en del unødvenig disel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Dieselvarmer   6/2/2009, 08:39

mondeo1 skrev:
Det er x i forvarmeren min som har det med å forsvinne på første trykket på active now når det er 10-15 minus.Når jeg trykker en gang til starter den.Når det gjelder varming under kjøring så kan jeg ikke helt se hvorfor det skal være nødvendig å ha på denne hele tiden?Når motoren har oppnådd normal driftstemp så trengs den jo ikke.Slår den seg på når motoren kommer under en viss temperatur?Om den driver å slår seg av å på i tide å utide vil det jo gå en del unødvenig disel.
Med "forvarmer", mener du "Park heater"? Den har jeg nesten ikke brukt, så jeg har ikke erfaring med noe trøbbel der. Testet "Activate now" en gang for noen uker siden, og da startet den uten problemer.

"Aux heater"-funksjonen, som kun fungerer med motoren i gang, er helt automatisk når den er krysset av i displayet. Hvis man vil ha denne funksjonen for å raskt få varme i motoren når den er i gang, trenger man ikke å skru den av og på hele tiden. Den fungerer helt automatisk, og tenner og slukker Webastoen etter behov. Når motoren har fått en viss temperatur, slukker den automatisk. Jeg har funksjonen aktivert hele året, men om sommeren tenner den jo aldri Webastoen.

Siden du tydeligvis (som jeg) vil ha "Aux heater"-funksjonen, er det altså bare å krysse den av i displayet en gang for alle, og ikke tenke mer på den saken så lenge du har bilen.

"Park heater"-funksjonen kan du jonglere med som du vil, uten at det påvirker "Aux heater"-funksjonen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   6/2/2009, 17:55

Begrepsavklaring.

AUXILIARY (AUX) er et engelsk adjektiv og er ensbetydende med "additional", "supplementary", "reserve" ol.

Om det er park heater eller tilleggsvarme under kjøring så er det samme enhet -> Auxiliary heater. Altså "tilleggsvarmer".

Velger du "park heater" funksjonen så er det Aux heateren som starter. PLC (Programmable Logic Controller) programmet "Park Heater" starter Aux heateren. Når bilen selv velger å starte aux heateren under kjøring er det et annet PLC program som startet aux heateren. Samme gjelder "Active now", også det et PLC program.

Altså ulike automasjons program som styrer Aux heater enheten. Hadde man montert en generator på den lille turbinmotoren, ville man fått en APU (Auxiliary Power Unit), som er noe annet enn en EPU, slik jeg har fått ettermontert grunnet Aux heateren trekker for mye strøm når PLC programmet Park heater benyttes.

God helg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   6/2/2009, 19:43

nå datt jeg ta!sunny
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   6/2/2009, 22:45

Hehe ja det var enklere i gamle dager,hadde en sjekk med forvarmeren min i dag.Det var 17 minus da jeg skulle få litt varme før jeg startet bilen,men også i dag forsvant x i menyen når jeg trykket på active now.Måtte trykke 3 ganger på knappen før den startet,virket nesten som at den var litt tungstarta,dette skjer ikke når det er mildere i været.Er det under 10 minus starter den med en gang.Kan dette ha noe med spenningen på batteriet å gjøre?Har ikke ladet batteriet på de 15-16 mnd jeg har hatt bilen,men har heller ikke hatt noen startproblemer elller merket på annet vis at det er dårlig med strøm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   7/2/2009, 18:53

mondeo1 skrev:
Hehe ja det var enklere i gamle dager,hadde en sjekk med forvarmeren min i dag.Det var 17 minus da jeg skulle få litt varme før jeg startet bilen,men også i dag forsvant x i menyen når jeg trykket på active now.Måtte trykke 3 ganger på knappen før den startet,virket nesten som at den var litt tungstarta,dette skjer ikke når det er mildere i været.Er det under 10 minus starter den med en gang.Kan dette ha noe med spenningen på batteriet å gjøre?Har ikke ladet batteriet på de 15-16 mnd jeg har hatt bilen,men har heller ikke hatt noen startproblemer elller merket på annet vis at det er dårlig med strøm.

Min Mondeo står på verkstedet nå, da den gikk tom for strøm, og jeg har de siste mnd hatt veldig mange rare feilmeldinger, noe verkstedet forklarer med lav batterispenninng, derfor skulle de ha den noen dager for skikkelig lading og sw oppdatering av styringen til dieselforvarmeren, slik at den suger mindre strøm. Skulle egentlig fått tilbake bilen på fredag, men siden panserwire fryser hele tiden, så er den bestilt og skal byttes mandag. Blir spennende å se om sw oppdateringen gjør at bilen og forvarmeren bruker mindre strøm. Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   8/2/2009, 19:23

SW update hjelper ikke. Aux heateren bruker fem -5- vifter når den starter opp. Samt en har gløding for å reheate kammeret får den tar fyr. Alt dette trekker mye strøm.

Mondeoen ER underdimmensjonert for norske forhold. Dynamo er for liten og batteriet er for svakt.

Bruker man aux heateren (park heater funksjon) slik den er beregnet at den skal kunne (to ganger hver dag 7 dager i uken) funker det ikke. I så fall må man etter hver gang kjøre gj. 30-45 min for å etterlade batteriet. Det sier seg selv at man må ha eksternstrøm (EPU) ala. Defa.

Ford verkstedet kan feilsøke og oppdatere så mye de vill, men uten bedre dynamo og batteri vil det aldri bli bra nok. Eneste løsning slik bilen er og bruk i vinter Norge er EPU.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   8/2/2009, 22:38

Virker som om at det er noen som har større problemer med dette enn andre,jeg har aldri hatt startproblemer pga for lite strøm.Har heller aldri ladet batteriet,og 80 prosent av kjøringen er småkjøring.Men en forhandler jeg pratet med sa at det var et problem på flere merker at biler som var beregnet for Norge var underdimensjonert når det gjalt strøm.Biler som var beregnet for Norge skulle det egentlig settes i et større batteri men det var ikke alltid at dette ble gjort.Han mente at det i min bil satt et større batteri enn det gjorde i bilene som går i sørligere land.Har ikke sjekket dette men det skal jeg prøve å få undersøkt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 07:49

I følge ETIS sitter det et 80 Amp batteri i min. Har ikke hatt problemer med strøm. Bruker varmeren kun 1 gang pr dag da den står i varm garasje på jobben. Har 10 min kjøring til jobb.
Kanskje flere skulle sjekke ETIS
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 08:00

biggame skrev:
I følge ETIS sitter det et 80 Amp batteri i min. Har ikke hatt problemer med strøm. Bruker varmeren kun 1 gang pr dag da den står i varm garasje på jobben. Har 10 min kjøring til jobb.

80 hørtest no litt vel lite ut til å vere ein så ny og avensert bil? I den 24 år gamle Mazda 323'en min trur eg det oprinnelig stor eit 50-batteri, men den har no 60. Og den er jo ribba for utstyr i forhold til ein bil i dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 08:06

biggame skrev:
har tittet på etis, på min bil står det bare :standard batteri. og hvor stort er det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 12:14

Merkelig

Utsnitt av min ETIS.
Batterikap er klart oppgitt under.
Mener å huske at man kunne bestille ekstra kraftig batteri til MK3

Sports forsete
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med bakre kanal / B-stolpe
<LI style="COLOR: #cecfd6">
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med 70 liters drivstofftank
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Standarddesign på fotpedal
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med lærtrukket ratt
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Fartsregulering
<LI style="COLOR: #cecfd6"> M/ ekstra varmeapparat/programmerb.
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Konvensjonelle instrumenter-nivå 3
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med parkeringshjelp bak
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med fremre parkeringshjelp
<LI style="COLOR: #cecfd6"> 80 Ah batteri
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med A/V-kontakt
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Kun BT/VC telefongrensesnitt
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Takmontert radioantenne
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Høy serie m/ kassets. & AM/FM-radio
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Underholdningspakke 6
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med 8 høy serie radiohøyttalere
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Telefonforberedelsespakke B, engel.
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Stemmeaktivert modul - Britisk </LI>
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 12:25

Huh!
Tok en runde på Finn.no. 2009 modeller lå det ikke så mange inne av men flere 2008, med og uten automat ble rapportert med std.batteri. Om dette er 80 amp eller om jeg er heldig og har kraftigere batteri vites ikke.
Vært gøy om noen med problemer kunne sjekke amp'en på sine batteri
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 12:57

Heisann
Tatt en kikk ETIS for min egen bil, og ser at jeg også har 80AH batteri, men jeg har ingen formening om det er standard eller ikke, eneste jeg har sett er at det er fysisk plass til ett større batteri i skuffen/hyllen hvor batteriet sitter. Jeg løsnet batteriet mitt når jeg monterte fast en CTEK ladekabel direkte på batteripolene slik at det er enkelt og regelmessig kunne lade batteriet, og det gjør jeg etter tips fra en nabo som kjører bergningsbil for NAF, samt at Ford selger sa at det kunne være lurt..:-)

MVH
Svein-Egil

M/ ekstra varmeapparat/programmerb.
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Konvensjonelle instrumenter-nivå 3
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Navigasjonsdata - Vest-Europa
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Perimeter / volum-tyverialarm
<LI style="COLOR: #cecfd6"> 80 Ah batteri
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Ekstern ekstra 6 CD-veksler
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med trebåndsantenne
<LI style="COLOR: #cecfd6"> ICE-Nav High CD+AM/FM Radio
<LI style="COLOR: #cecfd6"> Underholdningspakke 10
<LI style="COLOR: #cecfd6"> </LI>
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 17:24

svpett skrev:
Heisann
Tatt en kikk ETIS for min egen bil, og ser at jeg også har 80AH batteri, men jeg har ingen formening om det er standard eller ikke, eneste jeg har sett er at det er fysisk plass til ett større batteri i skuffen/hyllen hvor batteriet sitter. Jeg løsnet batteriet mitt når jeg monterte fast en CTEK ladekabel direkte på batteripolene slik at det er enkelt og regelmessig kunne lade batteriet, og det gjør jeg etter tips fra en nabo som kjører bergningsbil for NAF, samt at Ford selger sa at det kunne være lurt..:-)
</LI>

Jeg har som deg montert en permanent CTEK ladekabel paa batteripolene. Har en CTEK XS3600 som greit burde klare`aa lade et 80ah batteri. Imidlertid har min lokale fordforhandler nylig sagt at batteriet i mondeoen er spesielt og krever en spesiell lader (som de har investert i paa verkstedet). Han anbefalte derfor at jeg satte inn bilen slik at de kunne "toppe" batteriet.

Jeg synes dette hortes rart ut. Hva er saa spesielt med batteriet i mondeo? Noen som vet? En CTEK skal jo klare alle vanlige bilbatterier.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 17:47

Heisann

Jeg har en CTEK SX7000 lader, og det er den samme som jeg så at R&S Lillestrøm brukte til å lade biler i nybilhallen, og disse CTEK'ene skal lade alle varientar av batterier, og selv disse nye Gele batteriene skal Ctek fint klare, og min lader har en egen "Toppe" funksjon som skal gi permanet 13.7 volt til batteriet, så jeg har ingen anelse om hva de mener med "spesielle" batterier i Mondeo

Kan du sjekke hva bilen din selv påstar at den har av spenning, hvordan du sjekker dette kan du se her.

Har lagt ut noen bilder på websiden min av Converse+ i Diagnostics mode, har ikke tatt bilder av alle de forskjellige tingene som kommer opp, kun noen av dem, og legg merke til spenningen som bilen påstår er 11.9 volt, og dette er uten motor i gang, og med CTek lader tilkoblet, og den har stått tilkoblet i en uke nå siden jeg ikke er kjørbar grunnet ribbensbrudd, og allikevel sier bilen at det er 11.9 volt, dette synes jeg høres veldig lavt ut.
Her ser man også at jeg har Converse+ sw versjon 0906

http://svpett.webs.com/

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dieselvarmer   9/2/2009, 18:24

biggame skrev:
Huh!
Tok en runde på Finn.no. 2009 modeller lå det ikke så mange inne av men flere 2008, med og uten automat ble rapportert med std.batteri. Om dette er 80 amp eller om jeg er heldig og har kraftigere batteri vites ikke.
Vært gøy om noen med problemer kunne sjekke amp'en på sine batteri

her er min bil på ford etis:

<LI style="COLOR: #cecfd6"> Med skvettlapper bak
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med skvettlapper foran
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med bakkestarthjelp
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med standard luke
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Produsert Ved Genk-Fabrikken
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Security Lock Group #9
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten fleks. forb.pakke - markedsf.
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Markedsføringsnivå 1
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> With Enhanced IVD
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Merke for VP-bruk
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten dekkreparasjonssett
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Sentrallukking
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Elektriske Bakvinduer
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Skilleglass
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Standard grønn frontrute
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med oppvarmet frontrute
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med askebeger i konsoll
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med kjølt hanskerom
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Monotone instrumentpanel
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Golvteppematter foran
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Teppematter bak
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med solskjermer
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> With Level 5 Door Trim Panel
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten lastehylle
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med lasteromsteppe
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Forkromet
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Takgrind - sølvfargede rader
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Elektrisk Drevet Bakspeil
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> El. speil m/oppv./minne/innfell.
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten mulighet for skipose
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten spesialtrekk foran
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten spesialtrekk bak
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> M/ man. korsryggstøtte, pass.siden
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Oppvarmet førersete - variabl temp
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Oppvarma passasjersete - var. temp.
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Oppvarmet baksete, variabel temp.
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten integrert barnesete
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> El. setejust. m/minne - førerside
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med 4-veis man just pass.sete
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med utvendig dørhåndtak av krom
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med lær girspakkule
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> El. dør, dødlås m/ elek. opplåsning
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Nøkkelfritt system
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med system for nøkkelfri inngang
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med automatisk frontrutevisker
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Oppvarmet Spyling
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Forlykte Spyler
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten Soltak
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Air Crtn Rstrnt LH
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Sidekoll.gardin høyre side
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Oppblåsbare kneputer - fører
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med sidekollisjonspute - førersiden
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med sidekoll.pute - passajersiden
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten koll.putedeak. pass.side
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med lite reservehjul med stålfelg
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med st nivåreg støtdemper
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> 17 X 7,5
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Mini reservehjul for begrenset bruk
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Less Wheel Covers
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Ikke tyverisikre hjulmuttere
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Trinn IV + DPF-utslippsnivå
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Standard Fjæring
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Fremre fjær, belastningsklasse O
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Rear Spring Load Class-S
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med nødbremsehjelp
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Standard forsete
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med bakre kanal / B-stolpe
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten luftfilterføler
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med 70 liters drivstofftank
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med lærtrukket ratt
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Fartsregulering
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> M/ ekstra varmeapparat/programmerb.
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med meldingssentergruppe, i.panel
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Perimeter / volum-tyverialarm
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Standard batteri
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten ekstra CD-spiller
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Takmontert radioantenne
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Høy serie m/ kassets. & AM/FM-radio
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Underholdningspakke 6
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Uten multippelantenne
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Stemmeaktivert modul - Britisk
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Høy intensitet frontlykt
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Kjørelys
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med Tåkelys Foran
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med fotbrønnlys
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med senket kupélys
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> 2/3 Row Curt Lamp/2 Row Map Light
    <LI style="COLOR: #cecfd6"> Med automatisk hovedlyktjustering
  • Med automatisk hovedlykt av/på

Denne bilen har flere mindre funksjoner, klikk for å utvide denne lista. ©Opphavsrett, Ford Motor Company 1994–2009 | Fortrolighetsretningslinjer
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   10/2/2009, 11:04

Heisann
Iflg Engelsk nettsted så er dette batteri kapasitetene som leveres til Mondeo, og da kan se se ut til at de som har 80AH i ETIS systemet har et Heavy Duty batteri

"the batteries available on Mk4 are the following:
- 52 Ah standard duty battery;
- 60 Ah standard duty battery;
- 80 Ah heavy duty battery.
This information comes from Ford parts system and refers to all Mk4s irregardless of engine type and capacity.
Unfortunately I haven't had a look at the battery on my 2.0 petrol, so I don't know whether standard on 2.0 petrol is 52 Ah or 60 Ah."

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   10/2/2009, 13:13

Jippii!, da har jeg Heavy duty batteri. 52 eller 60 amp må da være for lite med så mye som bruker strøm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   Today at 06:01

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next