Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 15:47

hhf skrev:
Helt opplagt latterlig og høyst sannsynlig en glipp fra Ford. Det var helt sikkert meningen de skulle komme med fjernkontroll, da Webasto jo har hatt dette i mange år. At den ikke rakk å bli ferdig til Mondeoen, mistenker jeg førte til at man nå omtaler det å trykke på knapper på rattet, som å betjene en fjernkontroll. Ikke spesielt fjern, dog ...

Jeg kan jo herved oppfordre Ford til å etterlevere fjernkontroll til alle som ikke har fått den .... pirat
Vi får vel være glade for at vi har denne "fjernkontrollen"! Bedre enn å krabbe under bilen hver gang varmeren skal skrus av eller på! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 69
Registration date : 23.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 15:55

Hei,

hhf: Jeg har vært med på noen diskusjoner rundt dette, og ja det har vært diskutert om muligheten for å ettermontere dette. Derimot så vil ikke dette være mulig på biler som er produsert eller som blir produsert før en endring inntrer. En dato for dette er desverre ennå ikke satt.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 18:35

Ford Motor Norge skrev:
Hei,

En liten oppdatering på status. Vi har fortsatt ikke mulighet for fjernkontroll på motor/kupévarmer på Mondeo. Det er et prøveprosjekt igang med dette, men det er ikke ferdig utviklet. Det er derfor ennå ikke satt noen dato for når dette vil komme i produksjon.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

Det er jo helt utrolig !! Jeg hadde dette ettermontert med Eberspacher i min forrige Mondeo 2004 modell, montert av min Ford forhandler (Fjernkontroll med temperaturavlesning og tidsstyring), og nå 4 år senere så får dere det ikke til. Ja verden går fremover.........
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 21:21

En stor prosentandel utgjorde kjøp av ny bil S-MAX Titan som selger sa: På denne så følger det med fjernkontroll og display som kan styre varmeren fra "sofaen".

Jeg hadde da en Focus C-MAX Ghia som jeg "hatet" den programerende varmeren på, og hadde tittet litt på S-MAX og da jeg i tillegg fikk høre at den kunne man få med fjernkontroll som man kunne slå av og på inntill 1km unna, ja da var det gjort. (bestilt 1.juni.2007, fikk den 27.12.2007)

Nå i ettertid og etter å ha lest at jeg i utgangspunktet har kjøpt "katta i sekken" når det gjelder varmeren og at jeg må kjøpe enda en ny bil når dette kommer, ønsker jeg rett og heve mitt kjøp, hvordan stiller Ford Motor Norge seg til dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   21/2/2008, 00:31

Ford Motor Norge skrev:
Hei,

hhf: Jeg har vært med på noen diskusjoner rundt dette, og ja det har vært diskutert om muligheten for å ettermontere dette. Derimot så vil ikke dette være mulig på biler som er produsert eller som blir produsert før en endring inntrer. En dato for dette er desverre ennå ikke satt.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

Jeg synes du har en tendens til å forklare deg litt dårlig i innleggene dine.

Her sier du først at det er diskutert muligheten for å kunne ettermontere fjernkontroll for varmeren. Etterpå sier du at dette ikke vil bli mulig å gjøre på eksisterende biler. Det er jo nettopp dette som er poenget med ettermontering, at det skal kunne gjøres på eksisterende biler.

Jeg savner litt mer presis og konsis informasjon fra Ford Motor Norge på en del ting. Når jeg bestilte min bil i november var forvarmer med fjernkontroll tilgjengelig i ekstrautstyrslisten. Hvorfor blir slikt utstyr gjort tilgjengelig for bestilling før det i det hele tatt eksisterer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   21/2/2008, 14:29

Hei,

Kasei: Motor/kupévarmer med fjernkontroll var ikke tilgjenglig i prislisten for S-Max i november. Da var prisliste 0704 fra 3.september som var gjeldene, og her var kun Motor/kupévarmer med tidsur tilgjenglig. Men det er riktig som du sier at dette utstyret tidligere var vist som tilgjengelig i prislisten. Grunnen til dette var at det var planlagt introdusert i september 2007 (stod spesifisert i prislisten). Da det viste seg at introduksjonen av Motor/kupévarmer med fjernkontroll kom til å bli utsatt så ble dette utstyret fjernet fra prislisten.

FordFreak: Hvis du ønsker å heve kjøpet, ta kontakt med din forhandler. Dette er desverre ikke noe jeg kan kommentere her.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   24/2/2008, 23:42

Ford Motor Norge skrev:
Hei,

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Om ikke ettermontering blir mulig for oss som allerede har kjøpt, er det jo ikke store poenget i diskusjonen vel ... ?

Er det Webasto eller Ebersprächer som er brukt av Ford her? Tenker på at det kanskje kan være en mulighet for at de som virkelig kan dette kan etterlevere fjernkontroll? Ser jo f.eks at Webasto annonserer livlig for tiden med teksten "Kanskje sitter du på en skatt" eller noe i den dur, hvor de nettopp tilbyr bileiere å oppgradere eksisterende tilleggsvarmere osv til fulle anlegg med fjernkontroll osv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   25/2/2008, 09:03

Hei,

Vi bruker motor/kupévarmere fra Webasto.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   1/3/2008, 21:37

kan man slå av å på dieselvarmer .eller er den på hele tiden..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   1/3/2008, 23:37

johnny ghia x 08 skrev:

Den kan brukes på flere måter, som motor/kupevarmer på fast innstillte tider, og som tilleggsvarmer ved kjøring(automatisk på under 5+), den sistnevnte kan man slå helt av. Jeg kjører uten, fant ut at varmeapparatet var bra nok uten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   2/3/2008, 09:53

takk for svaret Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   2/3/2008, 10:21

StardustSilver skrev:
johnny ghia x 08 skrev:

Den kan brukes på flere måter, som motor/kupevarmer på fast innstillte tider, og som tilleggsvarmer ved kjøring(automatisk på under 5+), den sistnevnte kan man slå helt av. Jeg kjører uten, fant ut at varmeapparatet var bra nok uten.

Hvis jeg har forstått dette riktig er nok varmapparatet bra nok uten at varmeren er på fordi det er elektriske tråder i varmapparatet på biler i det Nordiske markedet for å hjelpe varmapparatet. Imidlertid blir ikke motoren fort nok varm, derfor er den automatiske varmeren der. Jeg har den alltid på unntat når jeg tar korte turer eller når jeg bare skal flytte bilen. Dette fordi denne brenner bør få brenne ferdig ellers kan den sote seg tett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   11/3/2008, 17:54

Det er en ting som jeg ikke kan se er nevnt her og som jeg synes er merkelig med denne p.varmeren.

Jeg har forhåndsinnstilt den på to klokkeslett om dagen - når jeg skal på jobb og når jeg skal hjem, men det hender jeg bruker bilen mellom disse to tidspunktene og hvis jeg stopper motoren like før jeg skal vanligvis skal kjøre hjem, så slår p.varmeren seg på. Dette skjer selv om både kupeen og motoren er varm.

Er dette riktig? Er det noen andre som har erfart det samme som meg?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   11/3/2008, 18:19

Philip Marlowe skrev:
Det er en ting som jeg ikke kan se er nevnt her og som jeg synes er merkelig med denne p.varmeren.

Jeg har forhåndsinnstilt den på to klokkeslett om dagen - når jeg skal på jobb og når jeg skal hjem, men det hender jeg bruker bilen mellom disse to tidspunktene og hvis jeg stopper motoren like før jeg skal vanligvis skal kjøre hjem, så slår p.varmeren seg på. Dette skjer selv om både kupeen og motoren er varm.

Er dette riktig? Er det noen andre som har erfart det samme som meg?

Slik er min også, det virker som den durer og går til klokkeslettet den er innstilt på, uavhengig om det er varmt eller ei...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   11/3/2008, 19:32

Sålenge vi ikke opplever denne så får vi være fornøyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   11/3/2008, 19:33

slettet

Sist endret av eppen den 21/3/2008, 14:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   21/3/2008, 14:38

Jeg har programmert min varmer til å starte hver morgen mandag - fredag. I instruksjonsboken så står det at hvis bilen ikke har vært startet mellom to programmerte "oppdrag", så skal den ikke starte nr 2 for å spare batteri. Dette stemmer ikke! Min startet som vanlig i går torsdag morgen, men ble ikke kjørt i går, men jammen har den ikke startet i dag også....... Shocked Men heldigvis var det nok strøm igjen til start.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   21/3/2008, 20:40

På leiebilen funker det som Stardust beskriver, den kobler seg helt ut hvis bilen ikke har vært startet mellom 2 programmerte tider. Ellers så starter den også selv om bilen er i "fart" når klokkeslettet kommer. Det virker litt unødvendig. Kjørte litt tidligere fra jobben en dag, da startet den når jeg parkerte for dagen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JEH

Antall Innlegg : 18
Registration date : 14.10.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   19/11/2008, 19:21

Man kan slik jeg forstår bruke dieselvarmeren som tilleggsvarme. Er det slik at men slår den på med en funksjon under "settings" som heter "Aux-heater"?
Det er iallefall den eneste funksjonen som er tilgjengelig når motoren er igang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   19/11/2008, 19:54

JEH skrev:
Man kan slik jeg forstår bruke dieselvarmeren som tilleggsvarme. Er det slik at men slår den på med en funksjon under "settings" som heter "Aux-heater"?
Det er iallefall den eneste funksjonen som er tilgjengelig når motoren er igang.
Det stemmer. Man slår funksjonen på en gang for alle. Da starter varmeren under kjøring når det trengs. Fungerer flott. Motor og kupe blir varm på et blunk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JEH

Antall Innlegg : 18
Registration date : 14.10.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   24/12/2008, 13:36

Noen som vet hvor mye diesel dieselvarmeren bruker?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   25/12/2008, 10:56

har ikke sett noe om det til Ford, men hadde en Volvo 940 bensin med webasto. Den brukte 0,6 liter i timen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   4/2/2009, 12:38

Dette med dieselvarmeren har jeg slitt med uten at jeg har tatt det med forhandler.
Mitt problem er at den til tider ikke starter. Det gjelder når utetempen er lav og jeg trenger denne varmeren. Prøver activate now men X´et bare forsvinner. Det har hendt at den har startet etter x forsøk og en gang når jeg satte lysene i park. En annen ting er at jeg bruker laaang tid for å få motoren varm. Minst 5 km før nåla rører seg. Stod i 20 min på tomgang i 7 minus her om dagen og nåla lå da på bunn... Skal det være sånn?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   4/2/2009, 20:06

Diesel blir i utgangspunktet ikke varm ved å stå på tomgang. Aux heater eller tillegssvarmer hjelper til med oppvarming av motor.

Hvis ikke varmeren starter kan det skyldes at det ikke starter når der er lite diesel på tanken. Sikkert koblet mot varselet om lite drivstoff. Samme som lyktespylere som ikke spyler lyktene når den har varslet om lite spylevæsker. Funker igjen når tanken fylles opp.

Er Auc heateren krysset av for men bilen ikke blir varm eller kupe varmeren krangler kan det jo rett og slett være feil med Webasto'n
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   4/2/2009, 23:22

Har også merket på min at x i activate now forsvinner når det er kaldt,men bare når det er ned mot 10-15 minus.Men når jeg trykker en gang til så starter den.Ellers bruker jeg å ha extra varmeren på de første 4-5 km,blir fortere varmt da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next