Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Dieselvarmer   15/12/2007, 11:57

Irriterer meg litt at denne ikke kan startes opp fra nøkkel. Man kan jo starte den "on demand" i bilen. Burde være en enkel sak å legge til denne funksjoenen å også kunne startes remote.

Pellepedal
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   15/12/2007, 12:00

Akkurat det er jeg helt 100% enig i. Det er jo ekstrautstyrsvalg til Webasto bla. Hadde vært en nyttig funksjon som jeg ville ha betalt litt ekstra for.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   15/12/2007, 17:42

Jeg mener at det kom en type man kan bruke fjernkontroll på nå i høst? Vi har fått løfter om at vår varmer kan betjenes med fjernkontroll og tidsstyring (programmeres i bilen).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   15/12/2007, 20:58

Jeg har hatt fjernkontroll på min Eberspacher i 3 år, fungerer perfekt, starte og stoppe når jeg vil, ser også temperaturen inne i bilen på fjernkontrollen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   15/12/2007, 21:41

Happy skrev:
Jeg mener at det kom en type man kan bruke fjernkontroll på nå i høst? Vi har fått løfter om at vår varmer kan betjenes med fjernkontroll og tidsstyring (programmeres i bilen).

Tidsstyringen som programmeres i bilen har vi også, men du mener altså at du skal få en bil med standard dieselvarmer som også kan betjenes med fjernkontroll? Det høres jo i så fall veldig interessant ut og spesielt om dette kan etterleveres til oss som allerde har fått bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   15/12/2007, 23:43

Høres mer ut som feilinfo og rykter som selgerne bør styre unna. Samme som "Ipod kan styres fra sony anlegg på 2008 modell" Ja, nettopp....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   16/12/2007, 08:11

Tja, jeg vet jo ikke. Vi bestilte bil (riktignok en S-max) for et par uker siden og skulle da få en dieselvarmer med tidsstyring OG fjernkontroll. Jeg ble overrasket for en annen forhandler har nattopp sagt at det ikke går, mens vår forhandler (Gardermoen Auto) altså sa at det nå gikk og at det var nytt i høst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   16/12/2007, 10:21

Dette kunne vært interessant å ha. Jeg har sjekket litt rundt på nettet og ser at både Webasto og Eberspracher leverer med fjernkontroll. Vet ikke hvilket merke Ford bruker, men er det en av de to nevnte, bør det jo uansett være mulig å etterrbestille.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   16/12/2007, 11:55

Som Happy nevner bestilte vi en S-Max i november, og da var det ihvertfall tilgjengelig på denne.
Det står på bestillingsdetaljene: "Motor/kupevarmer - diesel/bensindrevet med tidsur og fjernkontroll (ikke tilgj. til 2,0 145 hk bensin) Estimert prod fra sept 2007". Koster 6700 kr.

Vet ikke om dette fåes på Mondeo også, men det er vel eksakt samme varmer så rart hvis det ikke er tilgjengelig.

Jeg vet ikke om denne fjernkontrollen er to-veis med temperaturvisning på kontrollen, men lov å håpe Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   16/12/2007, 12:27

i prisliste mondeo fra april 2007 koster dieselvarmer med tidsur kr 5900,00. Hvis det er utvidet med fjernkontroll så koster vel det ekstra, men en kan jo håpe vi får med fjernkontroll. Jeg har diesel varmer på v50 og det hadde vært flott å bare kunne trykke på en knapp for å starte varmeren. Er det 7-8 kuldegrader starter den ca 30 min før tidspunktet tidsuret er satt til . Den justerer tidspunktet selv utifra hvor kaldt det det er ute.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   16/12/2007, 19:59

I min liste til S-Max fra september koster den vanlige varmeren uten fjernkontroll 5400 kr. Du kan nok ikke håpe på å få med fjernkontroll, dette må bestilles spesiellt. Men med 1300 kr i differanse er det jo ganske billig.

Hvis bilen er i bestilling, sjekk med forhandleren om fjernkontroll er tilgjengelig og mulig å endre i bestillingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HaaZtr
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 15.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   17/12/2007, 00:45

Dette høres interessant ut...
Hadde tenkt å bestille fjernkontroll selv, men trodde ikke
dette ble levert foreløpig. Det var ikke mulig å få når jeg bestilte tidlig i november ihvertfall...
Får plage selger litt mer nå da... Evil or Very Mad Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 69
Registration date : 23.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 13:47

Hei,

Tenkte det kunne være greit å rydde litt opp her og gi dere korrekt informasjon.

Det har vært 2 typer motor/kupévarmer tilgjenglig til Mondeo og S-Max. En er en såkalt kjørevarmer hvor den aktiveres automatisk når det er under en viss temperatur ute. Den andre typen er den som tidligere er omtalt i prislistene som motor/kupévarmer parkeringsvarmer med tidsur (og fjernkontroll). Med fjernkontroll så var det ment at den kunne fjernstyres fra rattet. Den vil derfor ikke leveres med fjernkontroll, siden dette ikke er teknisk mulig for øyeblikket. Webasto som er leverandør av parkeringsvarmeren arbeider med utviklingen av fjernkontroll for Mondeo, men det er ikke satt noen dato for lansering av denne funksjonen.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
syklist

Antall Innlegg : 20
Registration date : 11.10.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 13:58

Hallo Asgeir Nordeng!
Jeg har bestilt komfortpakke som inneholder bl.a. motor/kupevarmer m/tidsur (GZAAJ). Jeg har fått info fra Ford at dette er en varmer til bruk før start, men at den også brukes under kjøring. Stemmer ikke dette? Du omtaler to forskjellige varmere.
Mvh. Geir.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 14:08

Ford Motor Norge skrev:
Hei,

Tenkte det kunne være greit å rydde litt opp her og gi dere korrekt informasjon.

Det har vært 2 typer motor/kupévarmer tilgjenglig til Mondeo og S-Max. En er en såkalt kjørevarmer hvor den aktiveres automatisk når det er under en viss temperatur ute. Den andre typen er den som tidligere er omtalt i prislistene som motor/kupévarmer parkeringsvarmer med tidsur (og fjernkontroll). Med fjernkontroll så var det ment at den kunne fjernstyres fra rattet. Den vil derfor ikke leveres med fjernkontroll, siden dette ikke er teknisk mulig for øyeblikket. Webasto som er leverandør av parkeringsvarmeren arbeider med utviklingen av fjernkontroll for Mondeo, men det er ikke satt noen dato for lansering av denne funksjonen.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

dette er samme varmeren, forskjellen er at den leveres med eller uten mulighet til programmering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 14:24

tdci skrev:
Ford Motor Norge skrev:
Hei,

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

dette er samme varmeren, forskjellen er at den leveres med eller uten mulighet til programmering.
Er du sikker på det? Utfra utstyrslisten har jeg forstått det slik at varmeren som kun kan brukes under kjøring er en elektrisk tilleggsvarmer, som er standard på alle diesel-Mondeoer.

Den dieselfyrte varmeren er ekstrautstyr på alle diesel-Mondeoer, og fungerer både som parkeringsvarmer og under kjøring. Om biler med denne varmeren også har den elektriske tilleggsvarmeren fremgår ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 14:59

syklist: Det stemmer. Varmeren som du har bestilt (GZAAJ) kan brukes før start ved bruk av tidsuret, og er også mulig å benytte under kjøring.

HallaBalla: Den elektriske tilleggsvarmeren du omtaler er en såkalt PTC varmer, denne er standard på alle dieselmotorer og varmer opp luften til kupéen og ikke motoren. De 2 varmerene jeg omtalte tidligere (GZAAJ, GZAAD) er 2 motor-/kupévarmere som er ekstrautstyr. Forskjellen på de to er at førstnevnte er en programerbar varmer.

Håper dette gjorde det litt mer klart.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   28/12/2007, 15:54

Takk for info, dette klarer opp en del.

Men, jeg tror det er lurt av dere å få mer slik informasjon ut til forhandlerene. Det viser seg jo nå at min forhandler har feilinformert meg av ren uvitenhet når jeg ble lovet forvarmer med fjernkontroll.

Det er flere andre ting jeg har notert meg også ang. uvitenhet hos forhandleren, så jeg tror absolutt det er behov for å få mer informasjon ut til de.

Så lurer jeg.. hva er det da de 1300 kr ekstra for forvarmer med fjernkontroll gir meg?

Og en ting til.. Er det ikke samme styringsenhet i webasto'er montert i ulike dieselbiler? På min Touran som jeg har i dag har fjernkontroll til webasto vært tilgjengelig lenge. Jeg trodde dette var en standard forvarmer som ble benyttet overalt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

Antall Innlegg : 29
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/1/2008, 19:46

Fjernkontroll av parkeringsvarmer fra rattet. Den var rimelig drøy.
Om man stiller den direkte eller fra rattet så befinner man seg vel på samme sted - nemlig i setet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/1/2008, 20:05

Zonker skrev:
Fjernkontroll av parkeringsvarmer fra rattet. Den var rimelig drøy.
Om man stiller den direkte eller fra rattet så befinner man seg vel på samme sted - nemlig i setet.

Enig med deg, da er det jo fjernkontroll på alt som du styrer fra sjåførsetet!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/1/2008, 20:10

Helt opplagt latterlig og høyst sannsynlig en glipp fra Ford. Det var helt sikkert meningen de skulle komme med fjernkontroll, da Webasto jo har hatt dette i mange år. At den ikke rakk å bli ferdig til Mondeoen, mistenker jeg førte til at man nå omtaler det å trykke på knapper på rattet, som å betjene en fjernkontroll. Ikke spesielt fjern, dog ...

Jeg kan jo herved oppfordre Ford til å etterlevere fjernkontroll til alle som ikke har fått den .... pirat
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/1/2008, 20:18

Jeg har fått en oppdatering fra min forhandler på dette.

Parkeringsvarmer med fjernkontroll vil komme, men er enda ikke satt i produksjon. Dette skulle etter hva jeg forstår vært i produksjon fra september (som det også står kommentert på min bestilling) men har visst blitt forsinket av ukjent årsak.

Jeg har bestilt min bil med fjernkontroll. Hvis dette kommer i produksjon innen min bil blir produsert (antatt ca april) får jeg den med fjernkontroll, hvis den ikke er i produksjon enda får jeg uten. Det blir ikke noe forsinkelse i produksjonen pga denne fikk jeg beskjed om.
Høres jo egentlig greit ut syns jeg. Jeg vil jo helst ha med fjernkontroll, men jeg ikke er interessert i lange utsettelser pga dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   30/1/2008, 10:20

Jeg også har bestilt m/fjernkontroll og betalt kr. 1300,- i tillegg for dette så jeg håper det kommer noe jeg ikke har noen stor tro på. Bilselgeren vår har sagt han kan kreditere de pengene hvis det ikke kommer men jeg venter å ser og kanskje få fratrekk hvis dette kommer som en option eller oppgradering senere Smile

Spennede å se om du får med fj.kont.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 15:01

Hei,

En liten oppdatering på status. Vi har fortsatt ikke mulighet for fjernkontroll på motor/kupévarmer på Mondeo. Det er et prøveprosjekt igang med dette, men det er ikke ferdig utviklet. Det er derfor ennå ikke satt noen dato for når dette vil komme i produksjon.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   20/2/2008, 15:40

Ford Motor Norge skrev:
Hei,

En liten oppdatering på status. Vi har fortsatt ikke mulighet for fjernkontroll på motor/kupévarmer på Mondeo. Det er et prøveprosjekt igang med dette, men det er ikke ferdig utviklet. Det er derfor ennå ikke satt noen dato for når dette vil komme i produksjon.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Flott du er så aktivt inne og svarer på innleggene her nå! Den jobben du sitter og gjør nå, øker min kundetilfredshet med 50% umiddelbart! sunny

Ang. fjernkontroll - vet du om det er planen at det skal være mulig å kjøpe dette til eksisterende biler i ettertid når et system er ferdig utprøvd og virker?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   Today at 19:11

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next