Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Takbokser

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Takbokser   3/12/2007, 21:16

Trenger innimellom stor takboks på min nye Tit X stv. machine silver, med rails.

Noen her som har prøvet dette? Erfaringer, tips, bilder?

Hva gjør man med radioantennen? Bøyer den under boksen?

Forstyrrer takboksen GPS-antennen slik at navi-systemet får problemer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 21:38

Skal ha takboks jeg også....

Blir nok denne : http://www.packline.se/norge/html/fx.php

Her er prisliste og forhandler: http://www.autoparts.no/files/informasjon/prislister/tilbudspriser_takbokser_2007.pdf[url]

Takantennen bøyer seg under boksen vil jeg tro.

Når det gjelder mottakerforholdene for GPS'en blir de nok upåvirket vil jeg tro.[/url]
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 21:40

Hei igjen. Prøv Skiguard 850. Den får du også levert i bilens farger. Jeg har brukt den type boks på min forrige (2003 Model) Mondeo, og skal ha den på den nye også når den dukker opp. Meget bra boks. Har kjørt mange mil på Autobanen, den fungerer bra i høye hastigheter. Ingen påvirkning på Navi. Radioantennen må bøyes, det går fint. Signalene blir dog litt dårligere. Jeg endte derfor opp med å borre hull til antennen, satt på en kortere pisk. Dermed sto pisken opp i boksen, det fungerte bedre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 21:54

Hva med lastestativet som må opp på takrailsen for å plassere skiboksen - noen erfaringer med hva som er å anbefale ? Jeg kjøpte Biltema sitt stativ til 298 kroner for 3-4 uker uker. Må bare si at det ikke skal opp på min nye bil. Det var litt for vanskelig å ta av og på. Hvis noen vil ha et pent brukt lastestativ kan mitt avhentes på Åssiden i Drammen for 100 kroner.

Men kan noen anbefale et litt mer praktisk stativ som er enkelt å ta av og på og som ikke representerer noen stor fare for bulker i taket ? Jeg synes det er mest praktisk om takstativet kan stå permanent fast i takboksen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 22:13

Kan anbefale Thule sitt. Beste løsning er å la de sitte på boksen. Dersom du har garasje, kjøp en boxlift. Da kan du sveive boksen opp fra biltaket. Dermed lagrer du boksen og mulighet for bulk i taket reduseres kraftig. Jeg anbefaler skiguard sin løsning; http://www.skiguard.no/index.php?sideID=47
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 22:19

jethores skrev:
Kan anbefale Thule sitt. Beste løsning er å la de sitte på boksen. Dersom du har garasje, kjøp en boxlift. Da kan du sveive boksen opp fra biltaket. Dermed lagrer du boksen og mulighet for bulk i taket reduseres kraftig. Jeg anbefaler skiguard sin løsning; http://www.skiguard.no/index.php?sideID=47

Fungerer boxliften når garasjen har leddport som i åpen posisjon går over bilen? Kan boxliften festes i taket på utsiden av leddportskinnene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 22:23

Det er litt vanskelig å svare på før jeg ser eksagt hva du mener, og hvor stor garasjen er. Jeg har også en leddport som går halveis inn i garasjen. Når garasjedøren er helt oppe, går den inn til fremkant av boksen som henger i taket. Det betyr at jeg rygger inn bilen og sveiver ned boksen rett på taket. Tror du må foreta en oppmåling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 22:30

jethores skrev:
Det er litt vanskelig å svare på før jeg ser eksagt hva du mener, og hvor stor garasjen er. Jeg har også en leddport som går halveis inn i garasjen. Når garasjedøren er helt oppe, går den inn til fremkant av boksen som henger i taket. Det betyr at jeg rygger inn bilen og sveiver ned boksen rett på taket. Tror du må foreta en oppmåling.

Garasjen min (640 cm utvendig) er ikke så lang som din tydeligvis er, så hos meg må boksen bli hengende under leddporten. Det kan vel gå hvis opphengspunktene for boxliften kan være på utsiden av porten (to på hver side). Da blir jo ikke opphengstauene loddrette, men må skråe kraftig ut til hver side. Skjønner? Lar det seg gjøre?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Takbokser   3/12/2007, 22:36

Jeg skjønner hva du mener, men stiller meg litt tvilende til om det er mulig med det systemet jeg har. Mitt system er en enhet. Men det finnes flere muligheter. Du kan jo lage et system selv med taljer og tau.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Takbokser   5/12/2007, 14:57

jethores skrev:
Hei igjen. Prøv Skiguard 850. Den får du også levert i bilens farger. Jeg har brukt den type boks på min forrige (2003 Model) Mondeo, og skal ha den på den nye også når den dukker opp. Meget bra boks. Har kjørt mange mil på Autobanen, den fungerer bra i høye hastigheter. Ingen påvirkning på Navi. Radioantennen må bøyes, det går fint. Signalene blir dog litt dårligere. Jeg endte derfor opp med å borre hull til antennen, satt på en kortere pisk. Dermed sto pisken opp i boksen, det fungerte bedre.

Dette er kanskje på grensen til off topic, men er det lurt å lakkere boksen i bilens farge? Vil ikke resultatet bli en pukkelrygget Mondeo? Er det kanskje penere å la boksen være en annen farge, f.eks. sort mot en sølvmetallic bil (jeg har Machine silver stv.)?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Takbokser   5/12/2007, 17:00

Smak og behag. Jeg synes det er lekkert med boks i bilens farger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Takbokser   14/1/2008, 19:26

For å utløse den ulidelige spenningen som sikkert har bygget seg opp i Modeo-land, kan jeg avsløre at valget falt på en Thule Spirit 820, sølvgrå med sort underdel. Tar seg bra ut på Machine Silver stv, synes jeg.

Veldig smarte fester mot lastestengene via fire "klør" som griper rundt stengene.

Valgte Thules ovale lastestenger, med godt polstrede klyper som griper rundt takskinnene. Se fine ut, og burde gi minimal fare for riper og bulker i taket ved av- og påmontering. Hele moroa kom på rundt åtte lapper.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Zonker

Antall Innlegg : 29
Registration date : 29.12.2007

PosteTema: Re: Takbokser   22/1/2008, 22:19

Vedr takantenne - Fant denne lille saken på en Mondeo på Finn
http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=11936952&reference=2/119/369/52_-1156851530.jpg&adheading=Ford+Mondeo+TDCI+170HK+TITANIUM+Personbil+2007%2C+13000+km.%2C+kr.+399.000%2C-&sid=xz5cabKhTxi259797&adTypeId=20&WT.svl=Minibilde
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Takbokser   

Til Toppen Go down

Takbokser
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Thule takboks